Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det står i tittelen, jeg er bitter på menn jeg gikk på skole med. Altså da vi alle var barn. Jeg forstår enda ikke hvorfor de hakket slik på meg. Det ødla meg psykisk. Jeg er ikke et svakt, jeg prøvde å ignorere det og leve normalt. Jeg kan ikke noe for at jeg fikk psykiske problemer. Jeg har lurt på om de prøvde å bryte meg ned slik at jeg ble enklere å ligge med i fremtiden. Dette var tidlig på 00-tallet.  Det må i så fall være det mest gammeldagse og syke jeg har hørt om. Eller er jeg helt på jordet? Jeg vil ikke innse at jeg var en taper heller. Det er ikke bra for selvfølelsen. Jeg gjorde ikke noe mot dem heller, jeg snakket aldri med dem.

Anonymkode: 91d69...1f9

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du finne en måte å komme deg over. Det er ikke sunt å bruke tid på fortiden på den måten. Nå er du voksen og barndommen får du ikke gjort noe med. Det eneste du kan gjøre, er å lage deg et lykkelig liv nå.

Anonymkode: 4252e...bbe

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette må du finne en måte å komme deg over. Det er ikke sunt å bruke tid på fortiden på den måten. Nå er du voksen og barndommen får du ikke gjort noe med. Det eneste du kan gjøre, er å lage deg et lykkelig liv nå.

Anonymkode: 4252e...bbe

Jøss, det har jeg ikke tenkt på! Takk for at du deler av din visdom  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare lufte tankene. Det er ingen andre jeg har kunnet snakke med om dette. Pluss kanskje høre noen perspektiver fra de som har vært mobbere. Det er ikke sånn at jeg tenker på det hele tiden. Men når jeg først tenker på det så får jeg en vond og merkelig følelse. 

-TS 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, det står i tittelen, jeg er bitter på menn jeg gikk på skole med. Altså da vi alle var barn. Jeg forstår enda ikke hvorfor de hakket slik på meg. Det ødla meg psykisk. Jeg er ikke et svakt, jeg prøvde å ignorere det og leve normalt. Jeg kan ikke noe for at jeg fikk psykiske problemer. Jeg har lurt på om de prøvde å bryte meg ned slik at jeg ble enklere å ligge med i fremtiden. Dette var tidlig på 00-tallet.  Det må i så fall være det mest gammeldagse og syke jeg har hørt om. Eller er jeg helt på jordet? Jeg vil ikke innse at jeg var en taper heller. Det er ikke bra for selvfølelsen. Jeg gjorde ikke noe mot dem heller, jeg snakket aldri med dem.

De gjorde det garantert ikke for at du skulle bli lettere å ligge med i fremtiden for så langt evnet de ikke tenke. Du var ikke en taper. Offer er noenlunde tilfeldige. Barn var hensynsløse den gang jeg gikk på skole også. Var det en med rødt hår,var for tynn, for tykk, utenlandsk, feil klær, feil ting å si eller hadde spesielle behov så fikk de gjennomgå. Dengang sa ingen lærere noe for å bidra til å forstå andre sånn som de gjør i dag. Ikke et ord om hvorfor en person var anerledes

Men bitterhet må du legge vekk. Det hindrer deg i å komme videre i livet. Ikke lett sikkert. Fortiden kan ikke endres og du må leve med den bagasje du har. Eneste mulighet til økt livskvalitet er å bruke energien på ting som gir deg glede i dag og dagene fremover. 

Anonymkode: 4280e...e0b

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De gjorde det garantert ikke for at du skulle bli lettere å ligge med i fremtiden for så langt evnet de ikke tenke. Du var ikke en taper. Offer er noenlunde tilfeldige. Barn var hensynsløse den gang jeg gikk på skole også. Var det en med rødt hår,var for tynn, for tykk, utenlandsk, feil klær, feil ting å si eller hadde spesielle behov så fikk de gjennomgå. Dengang sa ingen lærere noe for å bidra til å forstå andre sånn som de gjør i dag. Ikke et ord om hvorfor en person var anerledes

Men bitterhet må du legge vekk. Det hindrer deg i å komme videre i livet. Ikke lett sikkert. Fortiden kan ikke endres og du må leve med den bagasje du har. Eneste mulighet til økt livskvalitet er å bruke energien på ting som gir deg glede i dag og dagene fremover. 

Anonymkode: 4280e...e0b

Det var mye seksuell mobbing. Jeg vet ikke, de var ganske kalkulerende. Jeg vet det høres fjernt ut men 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du var nok ikke den eneste de plaget. Dette var nok ikke personlig. Du var bare et av ofrene. Problemet var mobberne. Får håpe at de har blitt modne og ikke plager andre mennesker i voksen alder.

Du kan ikke forandre fortiden. Om mulig, så prøv å legge dette bak deg ❤️ Oppsøk hjelp hvis ikke. Du fortjener å ha et lykkelig liv. Mobberne kommer ikke til å gi deg dette. De kommer heller ikke til å si unnskyld.

Anonymkode: 5e255...348

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var mye seksuell mobbing. Jeg vet ikke, de var ganske kalkulerende. Jeg vet det høres fjernt ut men 

Forsøkte de å ligge med deg senere da?

Det er jo en kjent ting at mange gutter plaget jenter de egentlig liker på barneskolen. Det høres kanskje uskyldig ut, men tergingen oppleves ofte som mobbing for dem det gjelder. Jeg erfarte det samme. Ble plaget av to gutter på barneskolen. Først i en reunionsfest 10 år senere røpte de at de begge var forelsket i meg og dette var den eneste måten de turte å komme nær meg og få oppmerksomheten min. 

Anonymkode: b1c22...d31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forsøkte de å ligge med deg senere da?

Det er jo en kjent ting at mange gutter plaget jenter de egentlig liker på barneskolen. Det høres kanskje uskyldig ut, men tergingen oppleves ofte som mobbing for dem det gjelder. Jeg erfarte det samme. Ble plaget av to gutter på barneskolen. Først i en reunionsfest 10 år senere røpte de at de begge var forelsket i meg og dette var den eneste måten de turte å komme nær meg og få oppmerksomheten min. 

Anonymkode: b1c22...d31

Det var ikke sånn for meg, og jeg føler at det var mer enn bare terging. Men så hyggelig at det ble en god slutt for deg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du var nok ikke den eneste de plaget. Dette var nok ikke personlig. Du var bare et av ofrene. Problemet var mobberne. Får håpe at de har blitt modne og ikke plager andre mennesker i voksen alder.

Du kan ikke forandre fortiden. Om mulig, så prøv å legge dette bak deg ❤️ Oppsøk hjelp hvis ikke. Du fortjener å ha et lykkelig liv. Mobberne kommer ikke til å gi deg dette. De kommer heller ikke til å si unnskyld.

Anonymkode: 5e255...348

Det virker som de enda er drittsekker. Du har rett, de kommer ikke til å si unnskyld. Om ikke annet så har jeg belyst et problem. Gutter kan også mobbe jenter 

AnonymBruker
Skrevet

De gjorde det garantert ikke for å ligge med deg. Noen blir dessverre mobbet i barne- og ungdomsskolen, av ulike grunner. Jeg ble selv mobbet i noen år. Jeg skjønner bitterheten din, men samtidig må du jobbe med å bli kvitt det. Den bitterheten går jo kun utover deg selv. Med andre ord straffer du deg selv nå for å ha blitt mobbet tidligere. 

Anonymkode: a2012...4a3

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville bare lufte tankene. 

-TS 

Del og luft så mye du vil, men om du vil at andre skal dele og lufte tilbake, så kan det være en fordel å være litt mere ydmyk i svarene sine enn dette:

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jøss, det har jeg ikke tenkt på! Takk for at du deler av din visdom  

Ellers så skjønner jeg deg godt. Jeg er ødelagt på grunn av barndommen, og vil aldri kunne få livet tilbake. 

Anonymkode: 37f75...80a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bitterhet vil bare ødelegge for deg selv og dra deg ned. Det hjelper deg ingenting.

Jeg ble selv mobbet gjennom hele grunnskolen og det har påvirket meg hele livet. Men blir hele tiden bedre, utfordrer meg selv og merker det mister tak mer og mer. 

Selvsagt er det veldig synd at det skjedde og jeg ville jo helst vært foruten. Men bitter er jeg ikke. Det vil jo bare gå ut over meg selv.

Anonymkode: 84abf...31f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan går det med disse mennene nå da? Har blitt utsatt for mye av det samme som deg, uten at det har gjort meg bitter, offer, psykisk skadet. Heldigvis. 
Jeg tror ikke de gjorde det for å få ligge med meg nei, ærlig talt. De gjorde det fordi de kom fra hjem der fedrene var dårlig.
 fungerende misogynistiske drittsekker.

I dag er de alkoholiserte koneplagere, går på NAV og feiler alt mulig, hvis de i det hele tatt lever. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å være bitter..

Bare ikke sett deg selv i en bås og sett begrensninger for deg selv på grunn av noen guttunger i fortiden uten oppdragelse.

Ja, det er jævlig urettferdig når andre ødelegger for en, vi må bare ikke rulle oss i dritten men heller børste av oss og gå videre. 

Anonymkode: 2efb6...511

• Nyttig 1
Skrevet

Du føler det du føler, jeg tror ikke det har noe for seg å si at følelsene dine er feil. Når det gjelder mobberne så tviler jeg på at du får noen anerkjennelse av dem, eller likesinnede. Det er slettes ikke sikkert at de det gjelder har ryggrad nok til å innrømme at de er mobbere.

Jeg håper at du etterhvert klarer å fokusere på det som er godt i livet ditt og at de dårlige menneskene tar mindre og mindre plass. Kanskje hjelper det om du ser på dem som feilvarer.

• Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (24 minutter siden):

Du føler det du føler, jeg tror ikke det har noe for seg å si at følelsene dine er feil. Når det gjelder mobberne så tviler jeg på at du får noen anerkjennelse av dem, eller likesinnede. Det er slettes ikke sikkert at de det gjelder har ryggrad nok til å innrømme at de er mobbere.

Jeg håper at du etterhvert klarer å fokusere på det som er godt i livet ditt og at de dårlige menneskene tar mindre og mindre plass. Kanskje hjelper det om du ser på dem som feilvarer.

Tror det var dette som gjorde meg til en overlever. Jeg så på mobberne som laverestående idioter. På et vis kan du si at jeg umenneskeliggjorde dem, noe som ikke var bare bra men gjorde at jeg ikke gikk til grunne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk lenge rundt og trodde på at "å leve et godt liv er den beste hevn". Så gikk det opp for meg i voksen alder at jeg faktisk ikke skal vise mobberne en dritt. Hvorfor skal jeg leve et godt liv bare for å vise dem at jeg klarte meg?  Dette er mitt liv, og jeg bestemmer veien videre uavhengig av hva de måtte synes og mene om meg. De betyr ingenting for meg. Og da slapp disse følelsene som du sliter med taket. 

Veldig mange maser på mobbeofre om at de skal tilgi, om ikke for andre sin del, så for sin egen del. I mine øyne er slikt press nok et overgrep. Du skylder ingen, heller ikke deg selv, å tilgi noen noe som helst. Jeg har ikke tilgitt mine mobbere, og kommer heller ikke til å gjøre det. Hvorfor skulle jeg nå det? Ingen av dem har bedt om unnskyldning eller vist noen som helt tegn til å ha forstått hva de har gjort. 

Men jeg innbiller meg at det er dette, som mange forveksler med tilgivelse. Å la det fare, å ikke la dem ha makt over deg lenger. 

Jeg vet ikke om dette hjalp. Men det er mine tanker. Stor klem til deg. 

Anonymkode: 97e8a...43e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Del og luft så mye du vil, men om du vil at andre skal dele og lufte tilbake, så kan det være en fordel å være litt mere ydmyk i svarene sine enn dette:

Ellers så skjønner jeg deg godt. Jeg er ødelagt på grunn av barndommen, og vil aldri kunne få livet tilbake. 

Anonymkode: 37f75...80a

Jeg oppfattet bitterheten i den første kommentaren jeg fikk. Den var shady. Men dere andre la kanskje ikke merke til det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg oppfattet bitterheten i den første kommentaren jeg fikk. Den var shady. Men dere andre la kanskje ikke merke til det 

Det var fra TS forresten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...