Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe som virkelig hjelper….. er så dårlig. 

Anonymkode: 6bd7d...6a4

AnonymBruker
Skrevet

MAT. Å spise litt, hver 2. time eller oftere. 

Anonymkode: fc8eb...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at forskjellig ting funker for forskjellig folk. Men småspising typ helr dagen hjelper mange. Jeg syntes isvann med sitron og popcorn var en slager 😅 Mange mener seabands hjelper. Du kan også prøve postafen. Er det veldig ille kan lege gi resept på kvalmestillende medidiner.

Anonymkode: 38223...b72

AnonymBruker
Skrevet

Kjeks, brus og ro. Jeg blir verre når jeg stresser eller må gjøre noe anstrengende. 

Anonymkode: fa1b2...857

Skrevet

Mat annenhver time, mye vann, postafen på kvelden 

AnonymBruker
Skrevet

Lemonade. Små måltider ofte. 

Anonymkode: 12b97...614

AnonymBruker
Skrevet

For mange hjelper det å småspise, lite og ofte. Jeg har hørt både noen som foretrekker syrlig frukt, og noen som har mest hjelp av å spise noe salt. 

For andre funker det ikke, jeg ble bare enda kvalmere eller kastet opp når jeg spiste noe, og alt bød meg i mot og vokste i munnen. Det er viktig å prøve å få i seg noe likevel, ellers blir en gjerne enda kvalmere. Men har en det sånn, kan det være lurt å fokusere på drikke. Om så bare vann eller vann med kullsyre om det går ned, selv om det ikke har noe næring. For blir en dehydrert, blir det verre. 

Hjelper ikke mat og drikke nok, eller det er vanskelig å få i seg nok, gå til legen og be om kvalmestillende. Det finnes flere man kan prøve ved alvorlig svangerskapskvalme. 

Anonymkode: b127b...de2

AnonymBruker
Skrevet

Å føde 😅

Anonymkode: c8172...2ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var dødskvalm frem til uke 13. 

Det som fungerte mest var tørre kjeks og love hearts. Spiste et par ruller om dagen, og det letta veldig 

Anonymkode: d2670...edc

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting hjelper, ikke mat, drikke, medisiner, live jearts, ikke en pokkers skit.

5uker igjen til termin nå, og fytti katta som jeg gleder meg til få den ungen her ut!

Anonymkode: 070c5...08d

Skrevet

Ro, iskald drikke i små porsjoner. Frukt. Knekkebrød. Kjeks. Spis jevnt. Lite og ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Vitamin B6, Pyridoksin 

Anonymkode: b729e...a6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vitamin B6, Pyridoksin 

Anonymkode: b729e...a6f

Tull.. det hjelper ikke alene.. Brukt det i 2 uker og hjelper ikke litt en gang så slutter med det nå.  Kanskje hvis du sliter med LITT kvalme… 

Anonymkode: b5f97...c45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ingenting hjelper, ikke mat, drikke, medisiner, live jearts, ikke en pokkers skit.

Hvilke medisiner har du forsøkt? Jeg hadde hyperemesis med yngste og det er en behandlingsstige med ulike kvalmestillende. For meg var heldigvis Postafen nok, det tok toppen av kvalmen slik at jeg klarte å fungere sånn noenlunde. Men det er flere ulike medisiner man kan prøve hvis Postafen ikke er nok. 

Anonymkode: 8f10f...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting hjalp, prøvde alt mulig! Ble etterhvert «avhengig» av sterk tyggis, da det hjalp 5%. Jeg skulle nok oppsøkt lege for et legemiddel ser jeg i ettertid, fks prostafen.

Anonymkode: cdb4b...19c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke medisiner har du forsøkt? Jeg hadde hyperemesis med yngste og det er en behandlingsstige med ulike kvalmestillende. For meg var heldigvis Postafen nok, det tok toppen av kvalmen slik at jeg klarte å fungere sånn noenlunde. Men det er flere ulike medisiner man kan prøve hvis Postafen ikke er nok. 

Anonymkode: 8f10f...fbb

Prostafen, afipram, xenoeva eller hvordan du skriver de nye som er laget til gravide, stemetil, zofran, og forsøkt forskjellige syredempende også i håp om at det var det. Men har fått beskjed om at jeg må bare komme meg gjennom svangerskapet, ingenting biter på den kvalmen/oppkastet. Nå har jeg forsøkt så vanvittig mye forskjellig uten hell uansett...

Har prøvd det meste, og vært innlagt flere ganger for næring og hydrering. Var ikke så dårlig med første, hadde jeg vist at jeg skulle bli så dårlig som dette, hadde det gått mye lenger enn to års forskjellpå barna 

AnonymBruker
Skrevet

Eneste som hjalp meg var cola

Anonymkode: 212b7...407

AnonymBruker
Skrevet

Omeprazol, Zofran, Powerrade, sonde og føde 🥵😅

36 uker med HG! Never again! 

Anonymkode: 998f1...db3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Noe som virkelig hjelper….. er så dårlig. 

Anonymkode: 6bd7d...6a4

Hvis du har hypermesis gå og få diagnosen av legen.

Anonymkode: 7ef9b...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...