Gå til innhold

Moderne brevvenn søkes


Mykmann41

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en mann på 41 som er på jakt etter noen å snakke med om følelser og verdier og generelt myke ting. Har en samboer som jeg lever fint med, men av og til har behov for å snakke om såre og personlige ting som hun ikke helt tar interesse i. Mine (mannlige) venner er også ikke så tilgjengelige på det myke planet, så de ender opp med å tulle disse tingene bort , selv når jeg prøver å ta det opp på en seriøs måte. Behovet for å utforske disse myke sidene av meg dukket opp da jeg gikk til psykolog etter å ha blitt utbrent på jobben for noen år siden, og jeg fikk da i lekse å øve på å snakke om ting som var såre og vanskelige. Men jeg har ikke klart å finne noen å dele dette med uten at det blir for vanskelig, så tenkte kanskje en moderne brevvenn kunne være en start?  Hvis noen kunne være nyskjerrig på å skrive litt med meg så send evt en melding her inne :)

ps, ikke tolk dette som en skjult kontaktannonse, for det er det virkelig ikke altså! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Å ha en moderne brevvenn kan absolutt være en god start! Det finnes forskjellige online plattformer og fora hvor du kan finne mennesker som er interessert i å diskutere og dele tanker og følelser. Noen nettsamfunn eller diskusjonsgrupper kan være spesielt rettet mot slike emner. Det kan også være verdt å utforske terapeutiske online ressurser eller grupper hvor du kan få støtte og veiledning.

Husk at det er viktig å finne noen du føler deg komfortabel med og som er villig til å lytte og forstå. Åpne kommunikasjonen og vær ærlig om dine behov og ønsker når du finner noen å snakke med.

Ønsker deg lykke til med å finne en person å dele disse "myke" sidene av deg selv med. Ta gjerne initiativet til å kontakte noen og starte en samtale. Noen ganger kan det ta litt tid og tålmodighet, men det er verdt innsatsen når du finner noen du kan dele og vokse med.

Ta vare på deg selv og fortsett å utforske og uttrykke dine følelser og verdier. Du er ikke alene i dette, og det finnes mennesker der ute som ønsker å lytte og forstå.

Håper dette hjelper, og hvis du har flere spørsmål, er jeg her for å hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise Baki skrev (7 minutter siden):

Hei!

Å ha en moderne brevvenn kan absolutt være en god start! Det finnes forskjellige online plattformer og fora hvor du kan finne mennesker som er interessert i å diskutere og dele tanker og følelser. Noen nettsamfunn eller diskusjonsgrupper kan være spesielt rettet mot slike emner. Det kan også være verdt å utforske terapeutiske online ressurser eller grupper hvor du kan få støtte og veiledning.

Husk at det er viktig å finne noen du føler deg komfortabel med og som er villig til å lytte og forstå. Åpne kommunikasjonen og vær ærlig om dine behov og ønsker når du finner noen å snakke med.

Ønsker deg lykke til med å finne en person å dele disse "myke" sidene av deg selv med. Ta gjerne initiativet til å kontakte noen og starte en samtale. Noen ganger kan det ta litt tid og tålmodighet, men det er verdt innsatsen når du finner noen du kan dele og vokse med.

Ta vare på deg selv og fortsett å utforske og uttrykke dine følelser og verdier. Du er ikke alene i dette, og det finnes mennesker der ute som ønsker å lytte og forstå.

Håper dette hjelper, og hvis du har flere spørsmål, er jeg her for å hjelpe deg!

Hei og takk for fint svar.


Det er fint å høre at det er rom for å holde slike litt dypere samtaler "på nett" og ikke bare "face-to-face". For min egen del er det et vanskelig farvann å manøvrere i siden jeg bevisst i 40 år har holdt meg unna, så da føles en online samtale som litt tryggere og mer håndterbart. 
Har du noen tips til konkrete nettsamfunn eller diskusjonsgrupper hvor man er åpen og mottakelig for å snakke om "alt mellom himmel og jord?"
Jeg er ikke bereist på nettet, så da endte jeg opp her på kvinneguidenforum, og her inne føles det faktisk litt feil  for meg som mann å kontakte noen direkte for kun å ha noen å prate med uten at jeg har "blitt invitert til en samtale". Jeg er redd for å trå feil og bli mistenkt for å ha en annen agenda enn kun å finne noen å snakke med. (Men mulig jeg er litt lettskremt, og at svaret faktisk bare er å hoppe i det og begynne å snakke/skrive til folk).


Uansett, jeg ser positivt på mulighetene etter ditt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...