AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Jeg har 0kr i egenkapital. Jeg har noen betalingsanmerkninger som jeg holder på å betale ned og er ferdig med disse sakene januar 2024. jeg har studielån på 500 000kr. Jeg har nettopp fått fast jobb (100%) og tjener ca 500 000kr i året. Jeg kan få låne penger til egenkapital av familiemedlem. Vil jeg kunne få boliglån med dette? Redd for at mine økonomiske problemer jeg nå betaler ned på kan ødelegge, eller at jeg har for mye studielån. Anonymkode: 9dbb7...e78
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Så lenge du har betalt alle krav så vil betalingsanmerkninger slettes og du vil kunne vurderes opp mot boliglån. Men, egenkapital som lånes må også regnes som lån selv om det er et privat lån og studielånet ditt regnes naturligvis med som lån. At du skal ha noe særlig betjeningsevne igjen med 500k I årsinntekt er vel ikke så veldig sannsynlig når renta høyst sannsynlig er høyere enn nå, så jeg ville ikke hatt for høye forhåpninger. Anonymkode: 6008d...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Er bare å glemme det… Som han over skriver, bare på en mer brutal måte 😂. Anonymkode: 5b5fd...269 1
Agaton Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Med en gang: neppe. Men jobb, betal regningene dine i tide (!) og spar så mye som mulig. Gjør dette et par år og det vil ordne seg. Krever disiplin og er kjipt, men slik er livet. 1
Schmuhu Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 (endret) Å spare egenkapital kan virke skremmende og umulig når du starter med 0 kr. Men det er fullt mulig å få til. Det enkleste er å lage seg et budsjett og så automatiserer du på sparingen. Realitycheck: Hvor mye ønsker du å kjøpe for? Hvor mye kan du spare fast hver måneden? Schmuhu Endret 2. juli 2023 av Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Schmuhu skrev (3 timer siden): Å spare egenkapital kan virke skremmende og umulig når du starter med 0 kr. Men det er fullt mulig å få til. Det enkleste er å lage seg et budsjett og så automatiserer du på sparingen. Realitycheck: Hvor mye ønsker du å kjøpe for? Hvor mye kan du spare fast hver måneden? Schmuhu Når jeg er ferdig med nedbetaling kan jeg spare ca 10 000kr i mnd. Jeg går også opp i lønn når jeg er ferdig med masteren (jobb betaler master). Føles ganske håpløst ut nå men får bare ha litt is i magen til jeg kan starte sparingen. Anonymkode: 9dbb7...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå