AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Er i tenkeboksen på å bestille flyreise via Apollo. Jeg har en ungdom med adhd og mild autisme itillegg sliter jeg ekstremt med angst ved store samlinger av mennesker. Ungdommen takler veldig dårlig kø. Er det mulig å få tilrettelagt på flyplassene så vi kommer oss fort igjennom innsjekk, sikkerhetskontroll, først inn på fly, bagasjen først og div? Sånn at reisen går så smertefritt som mulig? Alt dette stresset med flyplassen gjør at jeg er veldig i tvil om vi skal prøve oss på reise eller ikke. Anonymkode: fd009...baa
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Ring dem og hør 😊 Anonymkode: 3d3db...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Er i tenkeboksen på å bestille flyreise via Apollo. Jeg har en ungdom med adhd og mild autisme itillegg sliter jeg ekstremt med angst ved store samlinger av mennesker. Ungdommen takler veldig dårlig kø. Er det mulig å få tilrettelagt på flyplassene så vi kommer oss fort igjennom innsjekk, sikkerhetskontroll, først inn på fly, bagasjen først og div? Sånn at reisen går så smertefritt som mulig? Alt dette stresset med flyplassen gjør at jeg er veldig i tvil om vi skal prøve oss på reise eller ikke. Anonymkode: fd009...baa Bestill fast track, priority boarding evt også business class Anonymkode: d0c58...a81 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Om dere flyr fra Gardermoen: Innsjekk gjør dere på automat, sjelden kø på de og du kan ta det i ditt tempo mens ungdommen sitter og venter. Samme med bagdrop. Gjennom sikkerhetskontrollen må dere, det finnes familie-sluse helt til venstre, men vet ikke øvre aldersgrense for å bruke den. Ombord på fly er det egentlig like greit å gå sist. Bare gå til gate, Finn dere et sete og sitt og følg med på køen til boarding. Jeg er ofte aller sist ombord, slipper så i kø i den glasstunellen og slipper sitte så lenge i seter før start. Men er sikker på at du får boarde først om det er ønsket, bare snakk med de som forbereder boarding. Dette klarer du 💙💙💙 Anonymkode: 3882d...39e 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Som den over vil jeg anbefale å gå sist ombord, jeg skjønner ikke de som stiller seg opp i kø for å gå først. Bare å sitte og slappe av til det er last call/du ser køen minsker og folk har fått satt seg. Når det er sagt - du kan bestille fast track for mindre kø i sikkerhetskontroll, og du kan bestille første klasse for å boarde flyet først, bestill første seterad også så slipper du å stå bak folk som skal brette sammen jakkene sine. Da skal man også få bagasjen først, men varierer jo litt etter hvilken flyplass man er på.. jeg flyr mye på SAS plus og får et stort Priority-klister på bagasjen, men erfaringsmessig så virker de å drite i det på innlands da, all bagasje kommer om hverandre og min som liksom skal være prioritet kan gjerne komme sist. Så ja, svaret er at man kan bli prioritert om man betaler for det, sånn er det jo på fly. Men du kan jo også høre med de i skranken på boarding, de tar jo ofte familie med barn først også sånn at det ikke blir grinete unger, så det er ikke bare de med gullkort som går først ombord. Jeg har reist med en i rullestol, vi kom også først på. Innsjekk gjør du på mobilen først og scanner boardingkort i automat for bagasjelapp, pleier å være lite eller ingen kø, så det er ikke noe bekymring. Med mindre du flyr charter, ryanair, wizzair etc. Book fly midt på dagen midt i uka, når det er minst folk på Gardermoen. Anonymkode: 99efd...eff 3
prt90 Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er i tenkeboksen på å bestille flyreise via Apollo. Jeg har en ungdom med adhd og mild autisme itillegg sliter jeg ekstremt med angst ved store samlinger av mennesker. Ungdommen takler veldig dårlig kø. Er det mulig å få tilrettelagt på flyplassene så vi kommer oss fort igjennom innsjekk, sikkerhetskontroll, først inn på fly, bagasjen først og div? Sånn at reisen går så smertefritt som mulig? Alt dette stresset med flyplassen gjør at jeg er veldig i tvil om vi skal prøve oss på reise eller ikke. Anonymkode: fd009...baa Kjøp Business-class så får du fast-track gjennom sikkerhetskontrollen, får boarde flyet først og priority på bagasjen (så den kommer først på båndet)
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Hva er vits med å boarde flyet først? Enda lenger å sitte trangt, og dere må vente i evigheter til alle har kommet på og surret bagasjen og seg selv på plass, før noe som helst annet kan skje. Den ventingen er faktisk det kjedeligste. Anonymkode: 85455...c3c 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 Sjekk inn på nett. Ha fasttrack. Ha kun håndbagasje. Sitt på en kafe og slapp av helt til boarding og gå sist ombord. Anonymkode: 8b402...07c 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om dere flyr fra Gardermoen: Innsjekk gjør dere på automat, sjelden kø på de og du kan ta det i ditt tempo mens ungdommen sitter og venter. Samme med bagdrop. Gjennom sikkerhetskontrollen må dere, det finnes familie-sluse helt til venstre, men vet ikke øvre aldersgrense for å bruke den. Ombord på fly er det egentlig like greit å gå sist. Bare gå til gate, Finn dere et sete og sitt og følg med på køen til boarding. Jeg er ofte aller sist ombord, slipper så i kø i den glasstunellen og slipper sitte så lenge i seter før start. Men er sikker på at du får boarde først om det er ønsket, bare snakk med de som forbereder boarding. Dette klarer du 💙💙💙 Anonymkode: 3882d...39e Tusen takk for kloke ord. Trenger bare noen som ser ting litt mer klart enn meg. Å gå sist på er nok best ja. Blir nok tur på oss😃 Anonymkode: fd009...baa 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk for kloke ord. Trenger bare noen som ser ting litt mer klart enn meg. Å gå sist på er nok best ja. Blir nok tur på oss😃 Anonymkode: fd009...baa Det håper jeg dere får til, og at det blir en fin opplevelse! Ha god tid, og senk skuldrene. Ta med tomme vannflasker og fyll på vannstasjonene etter sikkerhetskontrollen. Da sparer man masse cash også 😅 Anonymkode: 3882d...39e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 Dere kan høre om dere kan få assistanse ved innsjekk, det er gratis. Anonymkode: 79856...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå