Spoonful Skrevet 8. juli 2023 #41 Del Skrevet 8. juli 2023 Hei! Kan jeg slenge meg med i denne tråden? Livsstilsendring på gang her, heldigvis sammen med mannen, så vi er to om det. Jeg er allerede 6.8 kg ned, vi er inne i en god flyt og rutine, men sommer, godt vær og alt det fører med seg er utfordrende. Vi hadde heldigvis mye av årets ferie i Juni, så vi jobber nå som "alle andre" er på sin ferie, men det blir mye fokus på kos, god mat, grilling etc rundt oss allikevel... Jeg fokuserer på å ta gode matvalg (heldigvis liker jeg lite rødt kjøtt og kylling er noe av det beste jeg vet), få ned porsjonsstørrelsene og bli kvitt snackingen. Tilgang på tyggis og isvann i løpet av en jobbdag fungerer så langt veldig bra og betyr at jeg ikke småspiser på samme måte som før, men kveldssuget sliter jeg med ennå. Vi har heldigvis mye hjemmedyrka jordbær for tiden, det stilner fort det verste søtsuget, selv om jeg vet at jeg ikke alltid burde gi etter og hente meg en porsjon på kvelden Fint å lese alle andres tips i tråden så langt, måtte sommeren gå bra for oss alle 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #42 Del Skrevet 8. juli 2023 Amatariel skrev (På 6.7.2023 den 18.09): Personlig har jeg forsøkt perioder som AB over her nevner, å ta ingenting. Men det ender alltid med en gedigen sprekk++ for min del. Det som er forbudt er liksom ekstra fristende. Det jeg har funnet ut i vår som tror passer meg best er at jeg tillater meg littegranne enkelte dager. Har klart meg ganske greit å unngå å spise snacks i ukedagene hvis jeg vet at jeg kan ta litt på fredag eller lørdag. Heller oppi en egen liten skål til meg, så får familien resten. Da vet jeg akkurat hvor mye jeg får, og jeg nyter det lille jeg har ekstra mye. Jeg er helt enig i at ulike strategier kan være riktig for ulike personer. For meg var det altså "alt eller ingenting" som gjaldt, uansett metode ellers falt jeg alltid tilbake etterhvert. Om jeg bare tok litt eller bare tok innimellom så opprettholdt jeg vanen som gikk ut på å snope. Nå har jeg i mange år vært på en plass der skåla kan stå foran meg hele kvelden uten at det frister overhodet, for det er bare ikke slikt jeg spiser. Det er en utrolig frihetsfølelse. Jeg tror syretesten er om man klarer noe over tid. Om du om 1-2 år fortsatt dropper i ukedagene, og tar en skål i helgen, uten å sitte å se skrått på skåla til resten av familien, da har du lyktes. Men om man faller tilbake på gamle vaner er mulig en annen strategi bedre. Anonymkode: 0c679...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 8. juli 2023 #43 Del Skrevet 8. juli 2023 Fin tråd! Vi har ikke så ambisiøse ferieplaner i år, får en del besøk av familie, skal besøke litt familie, et par dagers tur til en fornøyelsespark, og ellers utforske nærområdet. (Har en ettåring og en fireåring, føler at utenlandsreiser og sånt blir perler for svin 😂) For meg er hovedutfordringene at det kan bli mye mat ute, mye is o.l., og mindre hverdagsaktivitet. Noen strategier for meg: passe på hverdagsmåltidene - samme prinsipp som jeg prøver å følge ellers: masse grønnsaker, ikke glem protein, og pass på porsjonsstørrelsen. Det er flest hverdagsmåltider, selv om det er ferie (og det er lettere å ta gode valg når man har spist skikkelig tidligere på dagen) velge gode alternativer når vi spiser ute, der det fins. (Jeg trenger ikke alltid velge salat, men ikke den feiteste burgeren heller, liksom. Og vi har etter forholdene en ganske rimelig ferie i år, så da er det greit å spise lunsj et sted som selger mer enn pølser) det er lov å spise is. Men det trenger ikke være så himla mye, går helt fint å dele én kule med ettåringen, eller kose seg med en islatte (uten sirup) istedet. Fråtse i moreller, jordbær og vannmelon (som er noe av det beste jeg vet). Lov å kjøpe samme hvor dyrt det er 😂 Sette fram frukt som snacks sammen med sjokoladeskål, osv., når vi har gjester. Popcorn er undervurdert salt snacks! Har en sånn silikonskål å poppe selv i mikrobølgeovnen i, og da kan man tilsette så mye (eller lite) fett og andre smakssettere man vil. Kald drikke - alltid ha isbiter i fryseren, lage egen iste og kaldbrygget iskaffe i kjøleskapet. Følge med på aktivitetsklokka mi og prøve å i det minste få inn de anbefalte 150 minutter i uka med moderat intensitet-aktivitet. Skrittmål og sånt orker jeg ikke styre med, men målet er litt balanse gjennom uka. Og så vil jeg bade så ofte det går! Elsker å svømme ute. Sånn generelt så liker jeg prinsippet om at det er enklere å legge til noe sunt, enn å holde på med restriksjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #44 Del Skrevet 10. juli 2023 Har hatt besøk noen dager nå, og dermed sklidd litt ut, men har samtidig moderert inntaket. Noen av de tingene som funker for meg: - Å spise meg god og mett til måltider, slik at det blir mindre plass til snacks. - Være bevisst når jeg handler. Ofte sitter jeg igjen med mye rester etter at besøket har dratt, og så blir det vanskelig å komme tilbake til hverdagen. - Spise frukt og grønt som snacks. Det er også planen når jeg reiser på ferie neste uke. - Drikke mye vann - også fordi magen blir trøblete når jeg drikker for lite. Sånn ellers modererer jeg inntaket lettere når jeg spiser sosialt enn om jeg sitter hjemme i sofaen med sjokoladen. Det blir altså mindre porsjoner. Så er jeg litt bevisst på hva som er verdt det: sjokolade er ja, potetgull nei, for eksempel. Anonymkode: 54347...3b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. juli 2023 #45 Del Skrevet 10. juli 2023 Nedgang på 0,4 kg på meg siste uken. Godt fornøyd med det! Håper å få til enda litt til denne uken her, så har jeg litt "å gå på" når jeg uken etter der igjen skal reise bort 😶 Jo bedre rutinene er i forkant av en reise/tur, så lettere syns jeg det er å holde på så mange av de gode vanene jeg da har innarbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #46 Del Skrevet 11. juli 2023 Dag 5 i ferien (av 3,5 uke), og fader! Er jammen litt vanskelig! Som nevnt tidligere i tråden så er planlegging alfa omega for meg. Men jeg har mann og små barn, så vet jo selv at jeg ikke kan være en sur kontrollfreak. Jobber med det innimeg, men når jeg har spist, beregnet kalorier til middagen, og mannen foran barna spør om vi skal dra på båttur og kjøpe kanelboller, så kan jeg feks ikke si høyt «nei!! Jeg har ikke kalorier igjen!». Det så ut til å løse seg greit, ingen kanelboller igjen, barna fikk noe annet og jeg stod over å kjøpe noe. Så er mannen inne for å kjøpe noe til middagen og lommer ut igjen med 4 kanelboller også… varm gjærbakst. Hvem søren kan stå imot? Og 3 stykker som vil se meg smake? Vel, der røyk jeg på sikkert 500 kalorier ekstra. Vi har nå hatt to dager med god hjemmelaget mat, men jeg aner jo ikke kaloriinnhold. Eller, igår aner jeg dessverre. Begrenset mengden, men hadde da besøk som hadde kjøpt med noe til oss jentene. Igjen begrenset jeg, men 250 kalorier der og. Idag har det blitt litt vin. Målet mitt var 500 i underskudd hver dag, men ser jo nå at jeg skal fortsette mot å jobbe mot målet, så vil det være dager jeg havner på 0. Og at vekten over sommeren er stabil, eller 0,5 kg ned, det er faktisk bra nok. Jeg starter pp scratch hver dag, går det litt «dårlig» en dag, så drar jeg ikke det med meg. Det er allikvel en seier at jeg allikvel merker at jeg begrenser meg, og faktisk velger bort mye. Tenk om jeg ikke hadde gjort det! Jeg har ment at jeg ikke har vært noen storspiser, men jeg ser jo nå hvor utrolig lett man går over i kalorier. At med mine sprekker nå, så havner jeg på vedlikehold. Uten denne tankegangen så ville jeg LETT gått 500 over hver dag, og da gått opp 1,5-2 kg i løpet av sommeren… Anonymkode: 7a8f8...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #47 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dag 5 i ferien (av 3,5 uke), og fader! Er jammen litt vanskelig! Som nevnt tidligere i tråden så er planlegging alfa omega for meg. Men jeg har mann og små barn, så vet jo selv at jeg ikke kan være en sur kontrollfreak. Jobber med det innimeg, men når jeg har spist, beregnet kalorier til middagen, og mannen foran barna spør om vi skal dra på båttur og kjøpe kanelboller, så kan jeg feks ikke si høyt «nei!! Jeg har ikke kalorier igjen!». Det så ut til å løse seg greit, ingen kanelboller igjen, barna fikk noe annet og jeg stod over å kjøpe noe. Så er mannen inne for å kjøpe noe til middagen og lommer ut igjen med 4 kanelboller også… varm gjærbakst. Hvem søren kan stå imot? Og 3 stykker som vil se meg smake? Vel, der røyk jeg på sikkert 500 kalorier ekstra. Vi har nå hatt to dager med god hjemmelaget mat, men jeg aner jo ikke kaloriinnhold. Eller, igår aner jeg dessverre. Begrenset mengden, men hadde da besøk som hadde kjøpt med noe til oss jentene. Igjen begrenset jeg, men 250 kalorier der og. Idag har det blitt litt vin. Målet mitt var 500 i underskudd hver dag, men ser jo nå at jeg skal fortsette mot å jobbe mot målet, så vil det være dager jeg havner på 0. Og at vekten over sommeren er stabil, eller 0,5 kg ned, det er faktisk bra nok. Jeg starter pp scratch hver dag, går det litt «dårlig» en dag, så drar jeg ikke det med meg. Det er allikvel en seier at jeg allikvel merker at jeg begrenser meg, og faktisk velger bort mye. Tenk om jeg ikke hadde gjort det! Jeg har ment at jeg ikke har vært noen storspiser, men jeg ser jo nå hvor utrolig lett man går over i kalorier. At med mine sprekker nå, så havner jeg på vedlikehold. Uten denne tankegangen så ville jeg LETT gått 500 over hver dag, og da gått opp 1,5-2 kg i løpet av sommeren… Anonymkode: 7a8f8...057 Opplever det samme. Har ikke reist på ferie enda engang, og sliter allerede. Kjenner at maks 2-3 kilo opp får være greit, sannsynligvis renner de ganske fort av igjen. Anonymkode: c6500...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #48 Del Skrevet 11. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Dag 5 i ferien (av 3,5 uke), og fader! Er jammen litt vanskelig! Som nevnt tidligere i tråden så er planlegging alfa omega for meg. Men jeg har mann og små barn, så vet jo selv at jeg ikke kan være en sur kontrollfreak. Jobber med det innimeg, men når jeg har spist, beregnet kalorier til middagen, og mannen foran barna spør om vi skal dra på båttur og kjøpe kanelboller, så kan jeg feks ikke si høyt «nei!! Jeg har ikke kalorier igjen!». Det så ut til å løse seg greit, ingen kanelboller igjen, barna fikk noe annet og jeg stod over å kjøpe noe. Så er mannen inne for å kjøpe noe til middagen og lommer ut igjen med 4 kanelboller også… varm gjærbakst. Hvem søren kan stå imot? Og 3 stykker som vil se meg smake? Vel, der røyk jeg på sikkert 500 kalorier ekstra. Vi har nå hatt to dager med god hjemmelaget mat, men jeg aner jo ikke kaloriinnhold. Eller, igår aner jeg dessverre. Begrenset mengden, men hadde da besøk som hadde kjøpt med noe til oss jentene. Igjen begrenset jeg, men 250 kalorier der og. Idag har det blitt litt vin. Målet mitt var 500 i underskudd hver dag, men ser jo nå at jeg skal fortsette mot å jobbe mot målet, så vil det være dager jeg havner på 0. Og at vekten over sommeren er stabil, eller 0,5 kg ned, det er faktisk bra nok. Jeg starter pp scratch hver dag, går det litt «dårlig» en dag, så drar jeg ikke det med meg. Det er allikvel en seier at jeg allikvel merker at jeg begrenser meg, og faktisk velger bort mye. Tenk om jeg ikke hadde gjort det! Jeg har ment at jeg ikke har vært noen storspiser, men jeg ser jo nå hvor utrolig lett man går over i kalorier. At med mine sprekker nå, så havner jeg på vedlikehold. Uten denne tankegangen så ville jeg LETT gått 500 over hver dag, og da gått opp 1,5-2 kg i løpet av sommeren… Anonymkode: 7a8f8...057 Akkurat dette synes jeg er en seier, for det er jammen meg vanskelig! Jeg har lett for å bli litt mer sånn "tar det på mandag". Jeg har kjent på mine utfordringer de siste dagene! Mellom besøk og avreise til ferie har jeg vært sliten og stressa. I tillegg er innholdet i kjøleskapet lite inspirerende rett før jeg skal reise bort. Jeg har ikke holdt meg til planlagte måltider, men bestilt fra Wolt, drukket vin og spist sjokolade - sånn omtrent. Det er sånne dager hvor jeg spiser med følelsene, og bare ikke orker å ta tak i det. Anonymkode: 54347...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #49 Del Skrevet 11. juli 2023 Jeg tenker at for min del er sommerferien en utmerket anledning til å holde vekten. Ingen ambisjoner om nedgang, men unngå å gå opp. Livet skjer, som det som beskrives over her med kanelboller. Og det går fint. Det skjer ikke hele tiden og så lenge man kompenserer med noe annet så er det vel bra.🙂 Ts Anonymkode: d1f75...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #50 Del Skrevet 12. juli 2023 Har brukt Lifesum for å gå ned de 13 kiloene jeg har gått ned siden mars. Nå har jeg gjort om "målsettingen" i appen, og lagt inn det å holde vekta. Føler jeg har mer oversikt da, istedenfor å stadig gå 500 kcal over (som jeg ville gjort fordi jeg før har lagt inn å gå ned 700 gram pr uke). Jørgine-Petrine Anonymkode: c6500...c30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #51 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 20.48): Jeg har sluttet å tenke ferie og unntak lenger. Gjorde det i starten av vektnedgangen, men gikk på smell etter smell for alt er et sosial unntak. Juni er et godt eksempel på hva jeg mener. Her er alle "unntakene": - Idrettsavslutninger og kaker og is for barna. - Skoleavslutning med kake og is - Jobbavslutning før sommerferien med 4 ulike kaker bakt av kollegaene mine samt take-away før kakene - Festival hvor meg og mannen dro sammen. "Nå skal vi drikke øl og kose oss" - Familiesammenkomster, grilling i sommervarmen. Alltid med et dessertbord som flyter over, og snacks og drikke. Og nå skal vi på 3 ukers ferie....Jeg kan ikke tenke at denne reisen skal være fri flyt. Det går bare ikke. Jeg har jo vært nødt til å forsyne meg litt med alle kakene som er servert i juni, selv om jeg prøvde å begrense meg. Det blir for frekt å takke nei når de kommer der stolt med bakverket sitt 😞 Har begrenset måltidene med ordntlig mat mellom kakeslagene, og syns det er synd at det er på den næringsrike maten man må kutte. Hvordan klarer dere andre navigere i det sosiale? Takke nei eller takke ja, og kutte i den gode maten til måltider? Eller bare la det flyte og tenke "jaja, det er sommer" og så slite med den ekstra vekten til høsten? (Det siste funket særdeles dårlig for meg) Anonymkode: 5d00d...1b2 Jeg har også vært på haugevis med slike avslutninger i juni. Fikk ikke et eneste spørsmål om hvorfor jeg ikke spiste kake. Tror ingen andre enn deg selv tenker over det ♥️ Anonymkode: 4f936...f13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 13. juli 2023 #52 Del Skrevet 13. juli 2023 Slenger meg med her Vi skal en uke på all inklusive og da orker jeg rett og slett ikke tenke på mat og vekt. Så da er det bare én ting å gjøre: være veldig nøye de tre andre ukene. Hittil en uke ferie og halvannet kilo ned, så i god rute til å «tåle litt» den siste ferieuka. Det betyr jo i praksis å bytte ut is med frukt, gå masse tur uansett vær og skippe masse ting som vi før gjorde i sommerferien for å «kose oss». Feks grillmat med altfor mye mat, masse is, masse bakst, sløve hele tiden, store gode frokoster etc. Det går overraskende greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #53 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg har også vært (er, men vært flinkere de siste par årene) en som spiser på følelser og en jojoslanker. Men nå har jeg holdt vekten i snart 2 år. Denne sommeren er jeg enda mer standhaftig enn sommeren i fjor. Selv om jeg har holdt vekten har jeg tidligere også overspise hver eneste helg. Det har resultert i 2 kg. opp kanskje på en helg. Vet jo at det ikke er reell vektoppgang, men når det da blir som flere her beskriver, HVER helg, så må jeg være ganske streng med meg selv påfølgende uke for å være på "null" igjen på fredagen. Før jeg bestemte meg denne gangen begynte vekten sakte men sikkert å ikke komme tilbake til start igjen innen fredag, å følelsen mandag morgen var dritt. Hele meg følte meg dritt. Det er jo ikke verdt det! Men jeg spiser i skjul, så har ingen problem i selskap/sosialt med andre, heller ikke buffé og slike ting. Da spiser jeg veldig lite. Samt at jeg nesten aldri drikker alkohol fordi jeg ikke liker det så godt, ei heller kaffelatte osv. Men det ér kjip å si nei til den kanelbolla, eller belgisk vaffel i fornøyelsesparken. For det digger jeg 😱 Å vi har sesongkort.. 🙈 Det kunne blir ille om jeg hadde tillatt meg alt, og dyrt, ikke minst 💸 Men det er en god følelse, som føles som en seier når jeg dropper det. Men skjønner veldig godt den med at noen syns det er vanskelig med alt sosialt. Det er mye søtt der, og ofte sosiale ting med barna rundt ferier. Men jeg er alenemor, så jeg har jo hver kveld omtrent alene.. Det kan bli mye trøste- og/eller kjedespising. Men nå har jeg bestemt meg for å hente opp følelsen jeg har etter for mye drittmat. Det gjør det lettere og ikke overspise. Jeg trener også omtrent hver dag, enten en god tur på mølla og litt styrke, eller turer med barna. Samt at ukedag er ukedag, ferie eller ei. Lykke til, alle dere flinke sjeler 🙌👏 Anonymkode: 4593d...c8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #54 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har også vært (er, men vært flinkere de siste par årene) en som spiser på følelser og en jojoslanker. Men nå har jeg holdt vekten i snart 2 år. Denne sommeren er jeg enda mer standhaftig enn sommeren i fjor. Selv om jeg har holdt vekten har jeg tidligere også overspise hver eneste helg. Det har resultert i 2 kg. opp kanskje på en helg. Vet jo at det ikke er reell vektoppgang, men når det da blir som flere her beskriver, HVER helg, så må jeg være ganske streng med meg selv påfølgende uke for å være på "null" igjen på fredagen. Før jeg bestemte meg denne gangen begynte vekten sakte men sikkert å ikke komme tilbake til start igjen innen fredag, å følelsen mandag morgen var dritt. Hele meg følte meg dritt. Det er jo ikke verdt det! Men jeg spiser i skjul, så har ingen problem i selskap/sosialt med andre, heller ikke buffé og slike ting. Da spiser jeg veldig lite. Samt at jeg nesten aldri drikker alkohol fordi jeg ikke liker det så godt, ei heller kaffelatte osv. Men det ér kjip å si nei til den kanelbolla, eller belgisk vaffel i fornøyelsesparken. For det digger jeg 😱 Å vi har sesongkort.. 🙈 Det kunne blir ille om jeg hadde tillatt meg alt, og dyrt, ikke minst 💸 Men det er en god følelse, som føles som en seier når jeg dropper det. Men skjønner veldig godt den med at noen syns det er vanskelig med alt sosialt. Det er mye søtt der, og ofte sosiale ting med barna rundt ferier. Men jeg er alenemor, så jeg har jo hver kveld omtrent alene.. Det kan bli mye trøste- og/eller kjedespising. Men nå har jeg bestemt meg for å hente opp følelsen jeg har etter for mye drittmat. Det gjør det lettere og ikke overspise. Jeg trener også omtrent hver dag, enten en god tur på mølla og litt styrke, eller turer med barna. Samt at ukedag er ukedag, ferie eller ei. Lykke til, alle dere flinke sjeler 🙌👏 Anonymkode: 4593d...c8b Å, jeg kjenner meg så godt igjen i dette! Har gått ned 30 kilo og har nå bmi på 19. Har holdt vekten i 4 år. Den evige runddansen med overspising i helgene for så å spise for lite for å kompensere i uka, den er slitsom. Det verste er at jeg gleder meg til helgene hvor jeg bare kan trøkke innpå, men den følelsen av å ha spist så altfor mye, den er vond. Jeg prøver å jobbe meg ut av dette mønsteret jeg også, men det er ikke lett. Anonymkode: 57fb8...d80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #55 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Å, jeg kjenner meg så godt igjen i dette! Har gått ned 30 kilo og har nå bmi på 19. Har holdt vekten i 4 år. Den evige runddansen med overspising i helgene for så å spise for lite for å kompensere i uka, den er slitsom. Det verste er at jeg gleder meg til helgene hvor jeg bare kan trøkke innpå, men den følelsen av å ha spist så altfor mye, den er vond. Jeg prøver å jobbe meg ut av dette mønsteret jeg også, men det er ikke lett. Anonymkode: 57fb8...d80 Nei det er kjempevanskelig.. Mat/godis er jo så lett tilgjengelig. Jeg overspiser aldri mat, er ikke glad i junkfood o.l. Men godteri 🤯😢 Jobber du med det selv, hvordan ev., hvis du vil dele? Har du vurdert oppsøke hjelp for det? Føler det er vanskelig å bli trodd og få hjelp når man er normalvektig.. Anonymkode: 4593d...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 16. juli 2023 #56 Del Skrevet 16. juli 2023 Har hatt ferie i 3 uker og har gått opp 3 kg😭 skjønner ikke hvorfor, spiser like mye, men kanskje en liten is her og der, men har trent mye og. Frustrerende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #57 Del Skrevet 16. juli 2023 Danseskjørt skrev (1 time siden): Har hatt ferie i 3 uker og har gått opp 3 kg😭 skjønner ikke hvorfor, spiser like mye, men kanskje en liten is her og der, men har trent mye og. Frustrerende! Kanskje du har spist mat som inneholder mer salt? Samt at når man trener så holder musklene på væske. Merker det hvertfall selv, at jeg kan bli veldig hoven i kroppen, spesielt etter cardioøkter. Drikker du nok vann? Er selv mye flinkere til å drikke vann når jeg er på jobb. Har ikke samme rutinen hjemme. Så hvis du vet at du ikke har spist mer enn nødvendig kan oppgang ha mange andre forklaringer. Anonymkode: 4593d...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. juli 2023 #58 Del Skrevet 16. juli 2023 Danseskjørt skrev (7 timer siden): Har hatt ferie i 3 uker og har gått opp 3 kg😭 skjønner ikke hvorfor, spiser like mye, men kanskje en liten is her og der, men har trent mye og. Frustrerende! Er det varmt der du er? Det kan kanskje være noe av fasiten. Og drikker du mye, så vil kroppen veie mer òg. Det er helt sikkert ikke 3 kg med fett som er på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #59 Del Skrevet 16. juli 2023 Har vært på ferie noen dager nå. Har kost meg, spist noe søtt hver dag, men stort sett i moderate mengder. Det jeg er litt spent på nå, er om jeg får hentet meg inn når jeg er alene hjemme. Reiser igjen om noen dager, så må vurdere litt hva jeg kan fylle kjøleskapet med. Det jeg er veldig fornøyd med, er at magen har vært greit i balanse hele uka - den blir ofte litt i ulage av annerledesdager. Anonymkode: 54347...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. juli 2023 #60 Del Skrevet 17. juli 2023 Danseskjørt skrev (19 timer siden): Har hatt ferie i 3 uker og har gått opp 3 kg😭 skjønner ikke hvorfor, spiser like mye, men kanskje en liten is her og der, men har trent mye og. Frustrerende! Føler med deg.💙 Ble 2.5 her😢 Åt mest sunn mat men litt mye innimellom og litt sjokolade og en del vin. Men men.. 1.5 er borte nå etter 14 dager. Og da har jeg levd ok altså, til og med spist litt snop, så dette ordner seg nok for deg også👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå