Gå til innhold

Motivasjonstråd for oss som ikke vil gå opp i vekt i ferien

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettopp kommer hjem fra 10 dager i Frankrike, og veier like mye som da jeg dro. Spist kake og croissant hver dag. Ikke telt noe kalorier. Tror periodisk faste er løsningen for meg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lurer på, ser du for deg å fortsette periodisk faste når skoleåret begynner igjen? Jeg har utvidet nattfasten litt, for å se hvordan kroppen responderer på det, men for meg innebærer det at jeg spiser første måltid sent. Usikker på hvordan det ville fungert med jobb.

Anonymkode: 54347...3b6

Ja det tror jeg skal gå helt fint. Har aldri vært noe særlig til frokostmenneske. Tror nesten det blir lettere da også, siden dagene med jobb og familie går så fryktelig fort! 

Anonymkode: b68e4...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke spis på impuls, hold deg til en plan. 

Før du står opp bestemmer du deg for hva du skal spise til frokost. Og tilsvarende til lunsj. Du undersøker/spør om middag, og bestemmer deg så for hva du skal ta, og hvilken mengde. Du ser på menyen på restaurant før dere drar ut, og bestemmer deg for retten du skal ha. Skriv det gjerne ned i en kalender, det er mer forpliktende.

Blir du sulten mellom måltider spør du deg selv om du har lyst på et tørt knekkebrød. Er du ikke det så er det snakk om emosjonell sult. 

I begynnelsen virker dette veldig strengt. Men plutselig blir det en vane. Når jeg er på hotell nå forsyner jeg meg automatisk med egg, laks, frukt, og lysten på bacon og kakebord er faktisk borte. Om noen setter et stort grillmåltid foran meg så tar jeg mye salat, kylling, men kan også fint ta 2-3 biter spareribs fordi jeg synes det er godt, og et-par glass vin, da jeg vet at jeg samlet har kontroll, dag for dag, og uke for uke. 

Jeg så jo at det er slik de som er "naturlig slanke" allerede spiser. Helt automatisk. Så det handlet om å komme tilbake dit, i stedet for å stadig tenke at fet og søt mat er lik kos. 

Anonymkode: 0c679...a1d

Takk for råd. Gjør mye av dette til vanlig, og det fungerer fint å leve som "naturlig slank". Utfordringen er å holde regimet med stress i hodet. Men å fylle på med proteiner er en plan jeg har. Elsker saltpålegg og tomater feks, så skal hamstre inn spekeskinke og annet fettfattig som jeg kan snackse på. Litt vann i kroppen forsvinner fort igjen. Verre med ostepop og øl 😁

Anonymkode: 3430f...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Jeg hopper over frokosten også på ferie. Drikker evt kaffe om vi har besøk, og kanskje noe veldig lett.

- Jeg kjøper ikke inn noe godteri snacks. Men kjøper inn bær, vannmelon og slikt isteden. Iallefall jeg forsyner meg veldig mye mer forsiktig om andre har kjøpt inn til fellesbordet, enn om jeg selv har.

-Kjøoer inn mye light brus, som jeg gjerne tar et glass av om andre tar noe annet.

- Skal jeg skeie ut med noe, så behøver jeg ingen stor lunsj, er da ekstra påpasselig med å finne noe som metter mye.

- Dropper saus, dipper og slikt. Passer på at vi ofte velger magre alternativer til middag.

Litt lettere i år og, hvor «alle» går på periodisk faste. Så tror ingen vil se rart på deg om du hopper over et måltid.

Anonymkode: 7a8f8...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sluttet å tenke ferie og unntak lenger. Gjorde det i starten av vektnedgangen, men gikk på smell etter smell for alt er et sosial unntak.  Juni er et godt eksempel på hva jeg mener. Her er alle "unntakene":

- Idrettsavslutninger og kaker og is for barna. 

- Skoleavslutning med kake og is

- Jobbavslutning før sommerferien med 4 ulike kaker bakt av kollegaene mine samt take-away før kakene

- Festival hvor meg og mannen dro sammen. "Nå skal vi drikke øl og kose oss"

- Familiesammenkomster, grilling i sommervarmen. Alltid med et dessertbord som flyter over, og snacks og drikke. 

Og nå skal vi på 3 ukers ferie....Jeg kan ikke tenke at denne reisen skal være fri flyt. Det går bare ikke. Jeg har jo vært nødt til å forsyne meg litt med alle kakene som er servert i juni, selv om jeg prøvde å begrense meg. Det blir for frekt å takke nei når de kommer der stolt med bakverket sitt 😞 Har begrenset måltidene med ordntlig mat mellom kakeslagene, og syns det er synd at det er på den næringsrike maten man må kutte. 

Hvordan klarer dere andre navigere i det sosiale? Takke nei eller takke ja, og kutte i den gode maten til måltider? Eller bare la det flyte og tenke "jaja, det er sommer" og så slite med den ekstra vekten til høsten? (Det siste funket særdeles dårlig for meg)

Anonymkode: 5d00d...1b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sluttet å tenke ferie og unntak lenger. Gjorde det i starten av vektnedgangen, men gikk på smell etter smell for alt er et sosial unntak.  Juni er et godt eksempel på hva jeg mener. Her er alle "unntakene":

- Jobbavslutning før sommerferien med 4 ulike kaker bakt av kollegaene mine samt take-away før kakene

- Familiesammenkomster, grilling i sommervarmen. Alltid med et dessertbord som flyter over, og snacks og drikke. 

Og nå skal vi på 3 ukers ferie....Jeg kan ikke tenke at denne reisen skal være fri flyt. Det går bare ikke. Jeg har jo vært nødt til å forsyne meg litt med alle kakene som er servert i juni, selv om jeg prøvde å begrense meg. Det blir for frekt å takke nei når de kommer der stolt med bakverket sitt 😞 Har begrenset måltidene med ordntlig mat mellom kakeslagene, og syns det er synd at det er på den næringsrike maten man må kutte. 

Hvordan klarer dere andre navigere i det sosiale? Takke nei eller takke ja, og kutte i den gode maten til måltider? Eller bare la det flyte og tenke "jaja, det er sommer" og så slite med den ekstra vekten til høsten? (Det siste funket særdeles dårlig for meg)

Jeg må kutte ja. Om man plutselig skal kose seg juleferien, påskeferien, sommerferien, langhelger, bursdager; da er man plutselig oppe i veldig mange dager med kos og fort noen kilo på sikt.

På arrangementer for barna så står jeg over alt usunt. Spør barna så sier jeg bare at jeg fikk mat på jobb. På jobb smaker jeg, men begrenser mengden.

Til familie og nære venner så er jeg ærlig på forhånd om at jeg passer vekten. Feks «så klart kommer vi i bursdag, jeg gleder meg allerede masse! Men vil bare nevne at jeg holder meg unna sukker om dagen, så du behøver ikke å regne med kake til meg». Sier jeg ifra i god tid føler jeg meg ikke forpliktet til å spise noe. Om jeg ikke sier noe før jeg kommer så føler jeg meg forpliktet til å spise. 

På ferie så tar jeg valg. Man kan kose seg med annerledes og god mat, uten at den er usunn. Man kan gå lange turer selv om det er ferie. Og ferie betyr ikke kos i form av usunne kalorier hver dag. Jeg tar også valg, skal jeg ta en is/frappe/drink/noen glass vin. Jeg planlegger altså. Feks, på lørdag når vi skal dit så har jeg veldig lyst på den gode frappen. Da står jeg over is på torsdag, og jeg tar en cola zero istedenfor en aperol sprite på fredag. På søndag skal vi skeie ut med italiensk pizza. Da tar jeg knekkebrød til frokost med kyllingpålegg og grønt, istedenfor lyse rundstykker med ost.

Personlig synes jeg det hjelper veldig å planlegge. Da vet jeg at det er noe jeg gleder meg til, og det er da lettere å takke nei til andre ting. Har jeg ikke planlagt, så faller jeg lettere for fristelser, da det fort dukker opp noe som frister mer enn det jeg allerede spontant har hivd i meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har samme kostforbud som ellers. Ellers sklir det ut med en gang. Så ingen kaker, is og brus selvom det er sommer! 

Anonymkode: 20fd7...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg må kutte ja. Om man plutselig skal kose seg juleferien, påskeferien, sommerferien, langhelger, bursdager; da er man plutselig oppe i veldig mange dager med kos og fort noen kilo på sikt.

På arrangementer for barna så står jeg over alt usunt. Spør barna så sier jeg bare at jeg fikk mat på jobb. På jobb smaker jeg, men begrenser mengden.

Til familie og nære venner så er jeg ærlig på forhånd om at jeg passer vekten. Feks «så klart kommer vi i bursdag, jeg gleder meg allerede masse! Men vil bare nevne at jeg holder meg unna sukker om dagen, så du behøver ikke å regne med kake til meg». Sier jeg ifra i god tid føler jeg meg ikke forpliktet til å spise noe. Om jeg ikke sier noe før jeg kommer så føler jeg meg forpliktet til å spise. 

På ferie så tar jeg valg. Man kan kose seg med annerledes og god mat, uten at den er usunn. Man kan gå lange turer selv om det er ferie. Og ferie betyr ikke kos i form av usunne kalorier hver dag. Jeg tar også valg, skal jeg ta en is/frappe/drink/noen glass vin. Jeg planlegger altså. Feks, på lørdag når vi skal dit så har jeg veldig lyst på den gode frappen. Da står jeg over is på torsdag, og jeg tar en cola zero istedenfor en aperol sprite på fredag. På søndag skal vi skeie ut med italiensk pizza. Da tar jeg knekkebrød til frokost med kyllingpålegg og grønt, istedenfor lyse rundstykker med ost.

Personlig synes jeg det hjelper veldig å planlegge. Da vet jeg at det er noe jeg gleder meg til, og det er da lettere å takke nei til andre ting. Har jeg ikke planlagt, så faller jeg lettere for fristelser, da det fort dukker opp noe som frister mer enn det jeg allerede spontant har hivd i meg.

Kjenner meg veldig igjen her. Men syns likevel det er synd at det er vi som passer vekten som skal være utskuddene her, og ikke kosekulturen i seg selv. 

Det blir en evig kamp som bare pålegges personen selv, og ikke overfloden. Tenker også på barna mine som er utsatt for disse fristelsene hele tiden. Selvfølgelig tar de kake når det bugner over. Jeg kan jo ikke nekte dem det. Og ja, de brenner det av seg fordi de er aktive. I tillegg er det et press på at jeg som ikke kan bake skal stille med kake "neste gang". Men det er en annen sak i denne diskusjonen. 

En i laget foreslo å ta med bær og frukt, men det ble fort nedstemt av de andre foreldrene. "Fordi barna spiser det ikke, så da blir det bare til at vi kaster det". Men kake tvinger vi på dem. Å, det er så frustrerende, hele opplegget 😞 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner meg veldig igjen her. Men syns likevel det er synd at det er vi som passer vekten som skal være utskuddene her, og ikke kosekulturen i seg selv. 

Det blir en evig kamp som bare pålegges personen selv, og ikke overfloden. Tenker også på barna mine som er utsatt for disse fristelsene hele tiden. Selvfølgelig tar de kake når det bugner over. Jeg kan jo ikke nekte dem det. Og ja, de brenner det av seg fordi de er aktive. I tillegg er det et press på at jeg som ikke kan bake skal stille med kake "neste gang". Men det er en annen sak i denne diskusjonen. 

En i laget foreslo å ta med bær og frukt, men det ble fort nedstemt av de andre foreldrene. "Fordi barna spiser det ikke, så da blir det bare til at vi kaster det". Men kake tvinger vi på dem. Å, det er så frustrerende, hele opplegget 😞 

Men dette stemmer da virkelig ikke! Oppskåret frukt og grønt er etter min erfaring kjempepopulært blant barn (og voksne).

Enig i at vi trenger et oppgjør med kosekulturen. Det er egentlig rart at det er blitt så normalt, at man anses som sær når man takker nei. Og for barnas del legger man jo grunnlaget for preferanser og matvaner - vil vi ikke gi dem best mulig utgangspunkt?

Anonymkode: 54347...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt boka til bloggeren emilie nereng, og hun har mange gode poenger når det kommer til å velge mat. Hun har en liste over hva som er viktig for henne, eller usunn mat som er "verdt det". Da er det foreksempel

bursdagskake- ja,

kake på arrangementer/jobb/møter- nei. 

Hjemmelagde kanelsnurrer - ja,

boller på bensinstasjon- nei. 

Osv. 

Og ikke tenke at man må takke ja til alt for å være høflig. 

Anonymkode: 3430f...581

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 23.11):

Hva gjør du for å holde vekten i ferien? 

Spiser sunt, bader mye, trener mye og dropper alkohol. Passer på å få nok søvn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur tråd! Her trenger i alle fall jeg å henge. Jeg startet en livsstilsendring etter jul, med små skritt. Er så mye som må endres, spesielt mentalt og vaner. Endringene jeg har gjort har resultert i - 8,7 kg. Men har mye mye mer å gå ned, så er lite interessert i å gå opp i vekt i sommerferien.

Jeg har tenkt litt på hvordan jeg skal angripe sommeren her sånn målmessig. Hva jeg har lyst til å få ut av den. Og det er først og fremst og være aktiv. Og så har jeg lyst til å legge av meg uvanen med å gumle snacks så og si hver kveld. Jeg tyr typisk til det både når vi er sosiale med andre (vennekvelder), når jeg og mannen er alene (ser tv), hvis det er fint vær, hvis det er dårlig vær. Bare elsker snacks :roll: Men det gir ikke meg den følelsen jeg ønsker å ha etterpå. Og jeg er nødt til å lære meg at jeg ikke trenger det så ofte, og når det kommer frem så går det an å bare ta litt.

Heldigvis bør ikke denne første sommeren etter valg om endring av livsstil bli den vanskeligste sommeren å komme seg igjennom. Skal ikke på noe eksotisk ferie, ikke til utlandet, og ikke være veldig lenge borte hjemmefra. Men noen utfordringer vil det jo bli. 

Jeg tror bare man må ta en ferie/situasjon om gangen og forsøke å tenke ut litt ting på forhånd. Hva er det jeg skal nå? Hvor/med hvem? Hvilken mat kommer det til å bli (hvis man vet)? Kan jeg gjøre noen endringer? Jeg er i alle fall veldig dårlig på å spise sunt dersom ingenting er planlagt. Hvis det plutselig står ditt eller datt foran meg, jeg er sulten - ja da blir det spist :roll: Så det beste er å kunne påvirke så langt det lar seg gjøre. Planlegge på forhånd. 

Jeg vet at det vil bugne av godteri/snacks på kveldene på vår ferie, masse is på dagtid, nesten utelukkende junkfood til middag, lyse rundstykker til frokost osv. Så da reflekterer jeg over det nå på forhånd. Vet med meg selv at jeg egentlig ikke vil ha det sånn. Jeg føler meg da daff og energiløs, både på ferien, men også veldig når jeg kommer hjem igjen. Så i år skal jeg reflektere på forhånd, og ta andre valg underveis. Vil ikke bli sånn som jeg liker det hjemme, men kan moderere veldig. Skal ta større innvirkning på hva som blir handlet inn til frokost, velge grove brødprodukter, mye salat/frukt o.l. Komme med andre forslag til restauranter, ikke noen som bare serverer junk. Ikke overdrive når det gjelder innkjøp av godteri o.l. Holder mer enn nok med noen biter for min del!

Så ja, planlegging er alfa omega. Hvis man kan - tenk ut på forhånd hva man skal spise. Jeg sitter ofte nå til frokostbordet og vet hva jeg skal ha til lunsj. Det er veldig befriende, og når jeg blir lunsjsulten så er valget allerede tatt for meg (=tyr ikke til dårlige valg).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Arrangement med barn - holder meg til vann og kaffekopp

Jobbavslutning - holder meg til vann og kaffekopp. 

Festival - koser meg med god drikke i glasset. Men dropper den feite burgeren med chips.

Familiesammenkomster - forsyner meg mest med grønnsaker, og proteiner. Dropper alt søtt. 

Ferie - tenker sunt til frokost og lunsj. Spiser mye sjømat som jeg egentlig elsker. Men drikker alkohol. 

Nei, jeg har aldri syntes det er frekt å si nei. Sosial tvang i form av at man må spise for å være høflig har jeg ingenting til overs for.

Og så er nøkkelen som en skrev over; hva er viktig for deg? Jeg innså at jeg egentlig ikke er så glad i kaker og søtt... At det ha rom for en øl eller vin for meg var viktigere. Hadde det vært motsatt hadde jeg beholdt kaker og søtt i livet mitt, men droppet alkohol og drikke med kalorier. Jeg innså også at jeg ofte har lyst på fett og salt på tur, men når jeg først begynner å spise setter jeg egentlig mer pris på fisk, skalldyr og grønnsaker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig med en sommertråd 😍 

Spiser ikke noe særlig i sosiale settinger for høflighetens skyld så det er heldigvis ingen problem her.

Skal 9 dager til Italia og spise god tiramisu så da kommer jeg til å være forsiktig med middagen i forkant,  planer om mye boblevann istedenfor brus i varmen der, ikke glad i is så det løser seg selv 😅  Der vi skal være i Italia er det gratis treningstimer på campingplassen bare jeg tørr å melde meg på 🙊

Så blir det en uke på hytte oppi fjellet og der håper jeg å få lagt inn daglige turer selv om vi tilsammen har 3 barn med oss 🤞   Kjøper inn mat selv så vi kan leve relativt sunt den uken.

Har vurdert om kroppen er klar til å prøve jogging igjen,  det er vel 15 år siden sist 😆

Målet med ferien er å holde vekta som burde være fullt mulig 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt ferie i en uke nå. Klarer meg helt fint matmessig; spiser enten frokost eller lunsj, samt middag.

Utfordringen min er chipsskålen som stort sett er fremme hver kveld. Vi har mye besøk av venner og familie og da blir det litt mye.

Akkurat den chipslnaskingen har jeg lyst å få gjort noe med, men ryker på en smell hver kveld.

I morgen skal er jeg hjemmom en tur, da skal jeg veie meg. Er spent😅

Anonymkode: d1f75...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt ferie i en uke nå. Klarer meg helt fint matmessig; spiser enten frokost eller lunsj, samt middag.

Utfordringen min er chipsskålen som stort sett er fremme hver kveld. Vi har mye besøk av venner og familie og da blir det litt mye.

Akkurat den chipslnaskingen har jeg lyst å få gjort noe med, men ryker på en smell hver kveld.

I morgen skal er jeg hjemmom en tur, da skal jeg veie meg. Er spent😅

Mitt tips er; ta ingenting. 

Det blir faktisk rask en vane.

Mens "bare litt" blir en evig kamp mot viljestyrken. Og tar du bare litt kan du jo like så godt ta litt mer. Og så kan du også ta i morgen, og heller slutte etter ferien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åh litt godt å høre at det er flere som har denne utfordringen. Det er bare såå godt og fristende 🙄 Jeg craver det salte og sprø når det er varmt, når vi har besøk, når jeg ser på tv på kvelden, når familien spiller brettspill o.l. Ja, ofte med andre ord 🙈

Personlig har jeg forsøkt perioder som AB over her nevner, å ta ingenting. Men det ender alltid med en gedigen sprekk++ for min del. Det som er forbudt er liksom ekstra fristende. Det jeg har funnet ut i vår som tror passer meg best er at jeg tillater meg littegranne enkelte dager. Har klart meg ganske greit å unngå å spise snacks i ukedagene hvis jeg vet at jeg kan ta litt på fredag eller lørdag. Heller oppi en egen liten skål til meg, så får familien resten. Da vet jeg akkurat hvor mye jeg får, og jeg nyter det lille jeg har ekstra mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så kjekt å se at det er liv i denne tråden. En uke ferie er unnagjort og vekten viser +0.2. Feriens synder vil vel ikke vise før etter litt mer tid, men jeg er uansett glad for å være stabil etter første uken. 

Matmessig klarer jeg meg fint. Jeg hopper over enten frokost eller lunsj, og det er blitt en vane som føles helt fin. Min last har vært smågodt/sjokolade,  jeg har kuttet veldig ned på det,  men spiser mye mer potetgull, ostepop osv istedet. 

Har laget en prioriteringsliste for meg selv over hva usunt og/ekstra kalorier jeg vil prioritere i ferien.  For meg er det:  

*Vin (eller en sommerdrink i ny og ne)

*Kake/bakst om vi er et sted hvor det serveres kvalitet eller hjemmebakt

* litt sjokolade innimellom (har et mål om å normalisere inntaket,  det må ikke inntas 200 gram selv om jeg har tatt en bit)

Potetgull er ikke på listen overhodet, så tullete av meg å "bruke" masse kalorier på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev dette innlegget i min dagbok her inne i juni (basert på podcast jeg nettopp hadde hørt da), og tenker at jeg kanskje også kan dele det i denne tråden her 🌞

Mål for sommeren (som ikke handler om hvordan du ser ut) 

1. Gi deg selv flere komplimenter hver dag. Om andre ting enn hvordan du ser ut. Ting du får til, vær stolt, at du prioriterer deg selv, utfordrer deg selv til ting, glede andre.

2. Bevege deg litt hver dag - fordi det får deg til å føle deg så bra. Trenger ikke være en regel og er ikke snakk om å trene. Men at man er litt i bevegelse, gå gjerne en tur i 5 minutt eller tøye kroppen lett. Dans til favorittsangen. Bra for lykkefølelsen og den mentale helsen. 

3. Fokusere på hvordan du har lyst til å føle deg etter at du har spist et måltid, og ikke på kalorier og regler for hva du kan spise. Når du skal kose deg med mat i sommer og “ta valg” - forsøk å  connect med hvilken følelse du ønsker å ha etter du har spist det. 

4. Ikke bry deg om størrelser når du skal kjøpe klær. Bruk klær som får deg til å føle deg vel. Det er klærne som skal passe deg, og ikke motsatt. Ikke tenk at du skal passe i den størrelsen du gjorde før. Størrelser på klær i butikken varierer uansett og har egentlig ikke noe å si. Det viktigste er at du skal kjøpe klær, ha klær og bruke klær som passer din kropp og som gjør at du føler deg vel. Gi gjerne vekk eller selge klær som du har i skapet som du håper at en gang skal passe - hvis det er sånn at du må leve på en måte som gjør at du ikke har det bra for å passe inn i dem. 

5. Bruk mindre tid på å scrolle på mobilen uten mening, og mer tid på det som gjør noe for deg -  som gjør deg glad. Dans, le, vær til stede og legg merke til de små tingene. Det er de små tingene som er selve livet. Ikke sammenlign deg med andre på sosiale medier. Sommeren bør handle om å skape minner og lade opp. Høsten kommer, og da er det fint å se tilbake på en sommer der man tok vare på seg selv, tok gode valg og har overskudd.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

En uke ferie er unnagjort og vekten viser +0.2. Feriens synder vil vel ikke vise før etter litt mer tid, men jeg er uansett glad for å være stabil etter første uken.

Ja det er jo kjempebra! +0,2 er så og si stillstans ;) En liten toalettur liksom. Så det kan du absolutt være fornøyd med!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...