Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei som tittelen sier lurer jeg på hva utsagnet betyr i datingsammenheng.

Holdt på å datet i ca 5 mnd, vi møttes flere ganger i uken. Noen ganger hver dag. Men etter en stund ble vi begge to mer og mer usikker på om vi passet sammen. Vi endte opp med at vi ble enige om å bare være venner. Jeg vet at ofte er dette bare noe man sier for å på en hyggelig måte si takk for meg. Men saken er at hun var veldig tydelig på at hun håpet vi fremdeles kunne være venner og møtes. Fortalte at som jeg viste hadde hun få venner fra før, så hun håper vi kunne fremdeles ha kontakt. Det har jeg ikke noe problem med, syns hun er en herlig dame. Men i ettertid av dette har jeg ved flere anledninger hørt om hun kunne tenke seg å finne på noe. Alle gangene sier hun at hun er opptatt. Min tanke er at hun egentlig ikke mente det hun sa. Kanskje angrer på at hun sa det?

Har vell prøvd å kontakte henne ca 1 gang i uka eller no på sms om hun vil finne på no i ca 1 mnd. Ikke noe forslag om en annen dag fra henne i respons. Bare type "jeg er opptatt i dag :)".

Hva tenker dere?

Anonymkode: 2ffca...b4b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Let it go. 

Anonymkode: 5d7f0...24a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja dropp det.. 

Anonymkode: 20ab6...189

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er enig med dere, sendte min siste mld i starten av forige uke.

Bare stusset over at hun var så på om å ha kontakt videre sist gang vi snakket. Istede for å bare ta en enkel "tror vi bare skal være venner"= hade bra.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun mente ikke det hun sa, det var en høflighetsfrase og du må lære deg sosiale koder litt bedre :) Ikke kontakt hun mer 

Anonymkode: 1b9d2...21d

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare stusset over at hun var så på om å ha kontakt videre sist gang vi snakket. Istede for å bare ta en enkel "tror vi bare skal være venner"= hade bra.

Ofte er det de som maser mest om sånt som mener det minst.. er min erfaring. Som om de prøver å overbevise seg selv eller noe 

Anonymkode: 20ab6...189

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en konfliktsky person som tror de er sååå grei når de sender uklare signaler i alle himmelretninger. Hun kunne bare droppet den teite smileyen i meldingen og satt punktum der i stedet, så hadde du gitt opp før. For ett nek..

Anonymkode: 07a84...2d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi hun hadde dårlig samvittighet og var redd for din reaksjon. Mange menn blir forbanna og nedlatende og sprer dritt om dama fordi de blir avvist. Noen blir truende og fysiske også. Det å trekke frem den man dumper sine gode egenskaper og smøre dens ego handler om brannslukking og å komme ut av situasjonen uten bråk og ubehag 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du benytter annledningen nå å faser ut kan hun plutselig blu needy.

Anonymkode: 862e3...dfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hun mente ikke det hun sa, det var en høflighetsfrase og du må lære deg sosiale koder litt bedre :) Ikke kontakt hun mer 

En måte å se det på ja, men er ikke det en dårlig sosial adferd? At sosiale koder skal handle om falskhet, det passer ikke for alle.

Hvorfor kan man ikke bare si ting som det er? Jeg personlig liker det bedre enn disse falske overfladiske høflighetsfrasene.

:) 

Anonymkode: 4b2b9...68c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En måte å se det på ja, men er ikke det en dårlig sosial adferd? At sosiale koder skal handle om falskhet, det passer ikke for alle.

Hvorfor kan man ikke bare si ting som det er? Jeg personlig liker det bedre enn disse falske overfladiske høflighetsfrasene.

:) 

Pga det jeg skrev over. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Pga det jeg skrev over. 

Sosiale koder vil være forskjellig, fra miljø til miljø. Hva slags mennesker man omgås, mange lever etter falske overfladisk høflighetsfraser. Dette passer ikke for alle.

Liten analyse om TS sitt første innlegg:

1. Hun ga inntrykk av å ville møtes igjen, noe han tok bokstavelig da. Ikke unaturlig.

2. Han prøver å kontakte henne for å møtes, noe han får nei til. Med "jeg er opptatt". Etter flere forsøk ville det være naturlig å ta hintet, ikke sende flere meldinger.

Mitt poeng er at dette var jo en konfliktsky kvinne som brukte den falske høflighetsfrasen for å komme seg unna et menneske, hva er poenget med det? Vær heller direkte, si ting som det er. På en ordentlig måte, ikke driv med falskt spill der du må blokkere eller "ghoste". Dette er noe man gjør med mennesker som ikke tar et nei for nei.

Er selv kvinne, driver ikke med dette falske spillet som de fleste kvinner gjør. Kuttet ut flere venninner som er ultrafake og konfliktskye.

#JaTilEkteMennesker :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun mente det. Men la henne kontakte deg først. Et vennskap betyr ikke nødvendigvis å treffe hverandre en gang i uka. Noen venner treffes en gang i måneden 

Anonymkode: be323...0bb

• Nyttig 1
Skrevet

Kun en  høflighetsfrase .

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En måte å prøve å avslutte høflig på uten drama. Vi kvinner kan være redd for hvordan mannen reagerer. "venner" vil si være høflig og vennskapelig om man møtes, mer som bekjente. 

Anonymkode: df935...2ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt poeng er at dette var jo en konfliktsky kvinne som brukte den falske høflighetsfrasen for å komme seg unna et menneske, hva er poenget med det?

Som sagt ... pga det jeg skrev over. Les igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...