AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Hei! Jeg har en kjæreste, som jeg har kjent i mange år, det utviklet seg i fjor. Kort fortalt er vi på litt forskjellige plasser i livet, delvis fordi det er en stor aldersforskjell, både mellom han og meg, og også våre barn. Vi bor ikke sammen. Periodevis ses vi noen øyeblikk i uken, andre perioder hver dag i flere uker, og er sammen over flere døgn. Forholdet vårt slik det er nå er topp, det fungerer. Jeg er veldig tilfreds - vi har det fantastisk moro og fint sammen, jeg får i tillegg masse tid til både meg og selv og barna mine. Han er også en veldig god mann. Jeg er enda ikke 40, det er en del år til. Bare for å tegne et bilde... Jeg har vært innom A4-livet, med hus og mann og barn og alt det er. Nå bor jeg altså alene med mine barn, har mitt eget liv, studie/jobb. Og en fantastisk fin mann i livet mitt. Og jeg trives med situasjonen. Men føler at jeg "bør velge noe tryggere". Jeg kunne tenke meg å etablere meg med kjæresten, men praktisk sett er det ingen ide for oss før om en del år. Forholdet er litt "dag-til-dag" som i at vi ikke planlegger fremtiden, kun nyter hverandres selskap her og nå. Det ligger ikke akkurat i kortene at det blir slutt, men det er jo ikke snakk om giftemål eller samboerskap. Er jeg på bærtur? Bør jeg avslutte det på et vis, og heller satse på en mann som vil bo med meg, gifte seg, sikre en fremtid og alle de tingene der? Jeg føler det er "det riktige" å gjøre, og det er det alle rundt meg liksom satser på... Men jeg bare nyter her og nå, og planlegger kun min økonomiske fremtid for meg og mine barn. Jeg har det jo fantastisk flott, jeg er mer redd jeg ikke bør surre bort tiden min? Eller gjør jeg det? Anonymkode: 4c3d5...084
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Så lenge du er en sånn person som lever fra dag til dag og ikke angrer på noe så er det bare å fortsette å surfe på bølgen så lenge du kan, men vær forberedt på at dette sannsynligvis ikke blir noe varig når dere ikke er der hvor dere vet at dere vil etablere dere sammen. Personlig ville jeg følt det var å kaste bort dyrebar tid selvom man nyter nuet, men jeg er der hvor jeg ønsker et etablert samliv med barn og mann og hus sammen og gamle dager sammen. Skjønner godt at dette er noe du har levd ferdig, og det er jo mange kvinner som syns en mer uforpliktende ordning passer de bedre, men det er nok mest kvinner i 50 årene + som også har levd det livet ferdig Anonymkode: 366d7...f7c 1
Anonym-09 Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 Høres ut som drømmen det der. Har en svigerfar som har drevet på sånn i mange ti år. De stortrives. Bor hver for seg men drar på feirer sammen. Sover over til hverandre. Han sier at det er så godt å kan trekke seg tilbake når barn og barnebarn kommer til henne. Han var litt endre enn deg når det der starta. Men ikke mange år over. Jeg har alltid sagt at hvis det blir slutt her så kommer jeg aldri til å bo med noen igjen. Jeg vil ha en kompis som jeg kan oppleve ting med. Men også min frihet. Og ingen som roter i mitt hjem. Deilig. Jeg elsker når mannen reiser bort her. For da er det så ryddig og fint her😂😂 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 Om du trives med å være særboer og han også er det så er det vell greit? Mange som velger slike forhold har jeg inntrykket av. Jeg er for mye A4, så for meg hadde det ikke fungert over tid. Men vi er forskjellige, ingen andre enn du vet hva du vil og ønsker for framtiden. Anonymkode: 3668a...a7a 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 Gjør det som er riktig for deg, ikke det som er riktig for alle andre. Hvis du om 20 år ser tilbake på i dag. Hva tror du kunne skjedd på de 20 årene? Hva slags valg vil du leve fint med uavhengig av utfall? Hva vil du angre på? Bruk tid på virkelig å tenke gjennom alle scenarioer fra det ståstedet. Anonymkode: 84335...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Mange velger særboerskap om de har barn fra før. Anonymkode: 890b8...c92
Kvalitet Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Leser jeg mellom linjene at han i større grad enn deg legger føringer for og styrer når dere skal treffes? Hvorfor er det dag for dag forhold? Mange par er i vellykkede særboer forhold, og har likevel forpliktelser til hverandre. Planlegger ferie og høytider sammen. Går i selskap sammen osv. Sier han at han elsker deg og vil dette skal vare? Treffer dere hverandres venner og familie? Hvis du vurderer om dette er et forhold du skal satse på, bør du vurdere det som ligger under overflaten. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 Hvor gammel er han? Det og er en viktig detalj. På en måte høres det jo bra ut, men høres ut som du mangler litt trygghet fra denne mannen? Anonymkode: 21740...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå