Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akk, ja, dette Moxnes blir nok slutten på din politiske karriere.  Når man som partileder blir tatt for å stjele solbriller på Gardermoen, da blir det for dumt.

Skal ikke Rødt være et parti som skal fordele goder, ikke stjele dem?

Rødt vil ta de som har råd til å kjøpe dyre solbriller som dette var (Ray-Ban) men stjele dem er da sikkert ok.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Enig- dette blir for dumt… I tillegg så prøver man å skjule det når man blir tatt. 
hadde jeg klart å ta med meg en vare uten å betale hadde jeg sporenstreks gått og betalt når jeg oppdaget det.  Ta a prisen of legge i bagasjen. Ikje bra

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hugo Boss 😉

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mykje verre med politikarar som vert direktørar i kraftbransjen etter at dei har banka gjennom vedtak som ikkje er bra for folk og land. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

sorry feil

Endret av Madame Butterfly
feil tråd, feil forum
  • Nyttig 2
Skrevet
13 hours ago, Nattens rytter said:

Det er mykje verre med politikarar som vert direktørar i kraftbransjen etter at dei har banka gjennom vedtak som ikkje er bra for folk og land. 

Det er jeg forsåvidt helt enig i. Allikevel er det noe med å ikke vite forskjellen på rett og galt, og å føle seg over loven, at regler ikke gjelder for seg selv. At kan er berettiget til å ikke betale for kaffen, solbrillene etc.?

Hvordan reagerer man da, når man kommer i en posisjon hvor man kan gjøre noe temmelig stor korrupt? 

Virker jo som det er temmelig gjennomgående på Stortinget at man svindler, snører, snyter og stjeler. 

Jeg har kommet meg snart 50 år ut i livet, uten å snyte på skatten, latt være å oppgi inntekter, søke om støtte eller fritak jeg ikke har rett på, skrevet falske reiseregninger, betalt svart for barnepass eller stappet ting fra butikker oppi veska mi uten å betale. 

Skulle jo tro de fleste andre også klarer dette helt fint. Vil tro største delen av befolkning ikke gjør sånt, men man undres jo hva andelen redelige mennesker faktisk er blandet våre folkevalgte. 

Det er når vi har uredelige folk i maktposisjoner vi får disse store tvilsomme halv og hel korrupsjon sakene.

• Liker 16
Skrevet

Solbrillene vil være noe av det dyreste Moxnes' har "kjøpt". Det har kostet han både kjøpspris, bot, omdømme, hans politiske karriere og hans millioninntekt. 

For et par briller han sikkert aldri kan ta på seg, for da blir det nok enda verre. 

Les Dagbladet: "BREAKING NEWS: Moxnes har på seg solbrillene han stjal".

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Stina234 skrev (13 timer siden):

Akk, ja, dette Moxnes blir nok slutten på din politiske karriere.  Når man som partileder blir tatt for å stjele solbriller på Gardermoen, da blir det for dumt.

Skal ikke Rødt være et parti som skal fordele goder, ikke stjele dem?

Rødt vil ta de som har råd til å kjøpe dyre solbriller som dette var (Ray-Ban) men stjele dem er da sikkert ok.

Så veeeeldig dyre solbriller var det da ikke. Det er nok ikke de som kjøper solbriller for 1200 kr Rødt vil flå.  

Enig i at det var tåpelig av ham å stjele, òg å ødelegge karrieren sin for 1200 kroner, men å påstå at dette er dyre, eller enda verre, "luksussolbriller", blir bare tåpelig.  

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Skikkelig dårlig håndtering fra hans side ihvertfall!

Men absolutt en lignende situasjon ganske mange kan si de faktisk har vært i selv. Jeg synes Moxnes er en god figur for partiet han leder og han innrømmer absolutt at det var en dårlig håndtering av saken fra hans side.  Blir jo opp til ledelsen i Rødt å finne ut hva de vil videre. 

• Liker 2
Skrevet
tirben skrev (6 minutter siden):

Så veeeeldig dyre solbriller var det da ikke. Det er nok ikke de som kjøper solbriller for 1200 kr Rødt vil flå.  

Enig i at det var tåpelig av ham å stjele, òg å ødelegge karrieren sin for 1200 kroner, men å påstå at dette er dyre, eller enda verre, "luksussolbriller", blir bare tåpelig.  

For noen er dette dyre briller. 

• Liker 13
Skrevet (endret)

Nå er han sykemeldt. Mannen har oppført seg  dumt og ikke særlig troverdig! 

Endret av Rødstrupa
  • Liker 6
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Nå er han sykemeldt. Mannen er dum og ikke særlig troverdig! 

Tenker jeg du og hadde vært.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Granita skrev (2 timer siden):

Tenker jeg du og hadde vært.

Nei! Jeg ville gått tilbake til butikken og beklaget forglemmelsen og betalt omgående. Så det hadde ikke vært tema.

Endret av Rødstrupa
  • Liker 18
Skrevet

Nå har han sagt at han ønsker at overvåkningsbilder skal publiseres. Noe som i utgangspunktet er tillitsvekkende. Ble brillene tatt med en feil, så har jeg forståelse for at Moxnes ikke tenkte rasjonelt i etterkant når han oppdaget feilen. Ble brillene opplagt stjålet i utgangspunktet så syns jeg det er mye verre.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Man ser jo på videoen at han bevisst putter de i lomma før han forlater butikken. Først legger han de bare oppå vesken i handlekurven, men før han forlater butikken tar han de opp og legger de i lomma. Alle unnskyldinger han kommer med nå blir for dumt. Nesten mer tillitsvekkende om han bare sa at «ja jeg stjal de, jeg hadde behov for litt spenning og tenkte at jeg slapp unna med det.»

Det er ikke første gang han stjeler heller. Sist gikk han fra en restaurantregning, som det også står om i media. Man kan jo lure på hva annet han har stjålet eller gjort for sin fordel.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Annonse
Gjest Tutte
Skrevet
Hundemamma97 skrev (3 minutter siden):

Man ser jo på videoen at han bevisst putter de i lomma før han forlater butikken. Først legger han de bare oppå vesken i handlekurven, men før han forlater butikken tar han de opp og legger de i lomma. Alle unnskyldinger han kommer med nå blir for dumt. Nesten mer tillitsvekkende om han bare sa at «ja jeg stjal de, jeg hadde behov for litt spenning og tenkte at jeg slapp unna med det.»

Det er ikke første gang han stjeler heller. Sist gikk han fra en restaurantregning, som det også står om i media. Man kan jo lure på hva annet han har stjålet eller gjort for sin fordel.

Har han gått i fra en restaurantregning i tillegg?

Skrevet
Tutte skrev (1 time siden):

Ja, og det var det en egen mediasak om.

Er så pinlig at jeg får vondt på hans vegne. Lurer på hva som får en voksen, «respektabel» fyr i en slik stilling til å synke så lavt.

• Liker 8
Skrevet
Tutte skrev (8 timer siden):

Det var mer en cafe eller snackbar, men ille uansett.

• Liker 2
Skrevet

Solberg tok tross alt og brøyt koronareglene hun selv var med på å innføre. Men hun fikk allikevel fortsette som statsminister. Hvorfor forventer man da at moxnes skal gå for noen solbriller?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Ja, jeg skjønner poenget ditt. Men med Erna var det ikke like fortsettlig som her. Erna kan unnskyldes fordi hun i simpelheten glemte det. Og det er ikke så rart når ting hele tiden måtte endres. Alle vet at det er straffbart å stjele. Det har det vært hele tiden. Og dessuten gir det ikke mening at Moxnes skal stjele briller når han har såpass god økonomi som han har. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...