Gå til innhold

Hva brukte du på en helg i dyreparken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Albbas skrev (33 minutter siden):

Urk, nei takk 😨

Det er ganske dyrt i Kristiansand i høysesongen uansett. 

Du finner veldig gode priser på Airbnb her i byen ☺️ sånn i forhold til hotellpriser, og i alle fall i forhold til overnatting i parken. 

Anonymkode: b18d7...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Albbas skrev (1 time siden):

Urk, nei takk 😨

Det er ganske dyrt i Kristiansand i høysesongen uansett. 

Hvorfor syns du Disneyland Paris er urk? Elsker Disneyland Paris, det samme gjør ungene. 🇨🇵❤️ Vet ikke om vi hadde brukt så mye som 40.000 på denne turen heller da, men 40.000 i dyreparken for en helg, fy søren så villt...

Anonymkode: d186b...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei er klar over at noen er finere enn andre. Barna syns hvert fall det var helt topp i julisskogen, mye morsomt for barna der (som det skal handle om) 😊

Anonymkode: 4293c...51a

Handler ikke om å være finere. Men på ferie gidder ikke jeg å ha det mer kummerlig enn hjemme, jeg gidder ikke å re opp senger, lage mat, vaske meg ut av hytte, bruke fellesdoer og -dusjer osv. Ungene gir nok beng, men jeg vil ha det komfortabelt. Kan godt dra på telttur eller hengekøyetur ute i naturen, men bor ikke frivillig på en støyende campingplass. Men hver sin lyst. 😊

Anonymkode: 9d03d...6ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager i parken. Hadde med lunsj, kjøpte middag i parken. Bodde på en campingplass i nærheten. De hadde hytter, leiligheter og camping der. To overnattinger kostet 4.000 og alt i parken ca 4.000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 hours ago, AnonymBruker said:

Handler ikke om å være finere. Men på ferie gidder ikke jeg å ha det mer kummerlig enn hjemme, jeg gidder ikke å re opp senger, lage mat, vaske meg ut av hytte, bruke fellesdoer og -dusjer osv. Ungene gir nok beng, men jeg vil ha det komfortabelt. Kan godt dra på telttur eller hengekøyetur ute i naturen, men bor ikke frivillig på en støyende campingplass. Men hver sin lyst. 😊

Anonymkode: 9d03d...6ab

Juliusskogen er ikke en campingplass. Det er små hytter med egen dusj og do i hver hytte. Det er ikke støyende. Vi har bestilt pizza opp på hytta, og frokostpakke som leveres på døra. 

Vi har bodd i både Abra havn og juliusskogen og får et dilemma neste gang, for ungene digger begge steder. Beste med juliusskogen er klatrenettet på utsiden som går mellom hyttene, ungene elsket det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mine fire barn ska dit i neste uke. Vi skal bo seks netter i Abra havn og skal på show. Med flybilletter og leiebil har jeg betalt 60000. Så kommer mat etc i tillegg. Ja vi kunne nok gjort det billigere. Men det blir en opplevelse og vi gleder oss alle sammen. 

Anonymkode: 05379...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg og mine fire barn ska dit i neste uke. Vi skal bo seks netter i Abra havn og skal på show. Med flybilletter og leiebil har jeg betalt 60000. Så kommer mat etc i tillegg. Ja vi kunne nok gjort det billigere. Men det blir en opplevelse og vi gleder oss alle sammen. 

Hva koster kun Dyreparken, overnatting, show?☺️

Anonymkode: 44530...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://www.dyreparken.no Det er priser her, og de varierer utifra sesong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

35000. Vi bor langt unna, så det er dyrt å fly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Gammel tråd, men like aktuelt. Har bestilt årets ferie. 3 netter i Abra Havn og en i Kardemommeby, inngangsbilletter og én frokost med sjørøvere kom på godt over 30 000 for 4 personer. Sirkus Jesper og frokost er inkludert i Kardemommeby. Svindyrt, men har da 3 soverom i Abra havn, og man kan være opp til 6 (8?) personer for samme prisen, må bare betale inngangsbilletter i tillegg.

I fjor betalte vi ca 35 000kr, men da hadde vi én overnatting i juliusskogen, to i safaricamp og én i abra havn. Da hadde vi også 3 ulike frokostopplevelser, billetter til kpt.sabeltann og kjøpte billetter til sirkus Jesper. 

Dette er hovedferien vår. Jeg har null behov for å ligge på en strand i syden, eller reise på storbyferie. Jeg vil være et sted jeg kan snakke mitt eget språk, og ta ting i mitt eget tempo (derfor 4 netter). Mulig vi reiser tidligere og tar en natt i juliusskogen dagen før vi skal i parken. Der koster det omtrent 2500kr pr natt. Datteren vår elsker juliusskogen, men det blir for klaustrofobisk for min del. 

Vi kunne helt sikkert gjort det billigere ved å tatt med telt eller bodd hos en fjern slektning av en venn, men siden dette skal være en ferie for både barn og voksne så velger vi å legge litt ekstra i det, og vil ha god plass der vi bor, veranda, god tid, fleksibelt osv. alt handler ikke alltid om å spare mest mulig penger, for til slutt er det uansett minnene man sitter igjen med, og de vil vi skal være gode for alle, ikke bare for barna. 
Dyrt er det, og det ser ut til å bli dyrere for hvert år, som alt annet. Men jeg er sikker på at det er mange som bruker over 40 000kr på sommerferien sin, selv om ikke alle reiser det samme stedet. Og det handler ikke heller for vår del om å få flest mulig dager for pengene, men best mulig minner og kvalitet.  Så mye heller 4 dager i dyreparken enn 14 dager på Tenerife. 

Anonymkode: ef97f...886

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kroner maks,kun 1 gang i parken. Selv det beløpet er vel i overkant. Bodde gratis hos bestemor.

Anonymkode: 26722...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gammel tråd, men like aktuelt. Har bestilt årets ferie. 3 netter i Abra Havn og en i Kardemommeby, inngangsbilletter og én frokost med sjørøvere kom på godt over 30 000 for 4 personer. Sirkus Jesper og frokost er inkludert i Kardemommeby. Svindyrt, men har da 3 soverom i Abra havn, og man kan være opp til 6 (8?) personer for samme prisen, må bare betale inngangsbilletter i tillegg.

I fjor betalte vi ca 35 000kr, men da hadde vi én overnatting i juliusskogen, to i safaricamp og én i abra havn. Da hadde vi også 3 ulike frokostopplevelser, billetter til kpt.sabeltann og kjøpte billetter til sirkus Jesper. 

Dette er hovedferien vår. Jeg har null behov for å ligge på en strand i syden, eller reise på storbyferie. Jeg vil være et sted jeg kan snakke mitt eget språk, og ta ting i mitt eget tempo (derfor 4 netter). Mulig vi reiser tidligere og tar en natt i juliusskogen dagen før vi skal i parken. Der koster det omtrent 2500kr pr natt. Datteren vår elsker juliusskogen, men det blir for klaustrofobisk for min del. 

Vi kunne helt sikkert gjort det billigere ved å tatt med telt eller bodd hos en fjern slektning av en venn, men siden dette skal være en ferie for både barn og voksne så velger vi å legge litt ekstra i det, og vil ha god plass der vi bor, veranda, god tid, fleksibelt osv. alt handler ikke alltid om å spare mest mulig penger, for til slutt er det uansett minnene man sitter igjen med, og de vil vi skal være gode for alle, ikke bare for barna. 
Dyrt er det, og det ser ut til å bli dyrere for hvert år, som alt annet. Men jeg er sikker på at det er mange som bruker over 40 000kr på sommerferien sin, selv om ikke alle reiser det samme stedet. Og det handler ikke heller for vår del om å få flest mulig dager for pengene, men best mulig minner og kvalitet.  Så mye heller 4 dager i dyreparken enn 14 dager på Tenerife. 

Vi er forskjellig, har derimot ikke behov for å stå å stampe i en fornøyelsespark i høysesong

Anonymkode: 464c6...b9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi er forskjellig, har derimot ikke behov for å stå å stampe i en fornøyelsespark i høysesong

Anonymkode: 464c6...b9e

Nei, og der er vel helt greit? Men trenger man å snakke nedlatende om de som ønsker å legge ferien sin til Dyreparken uten å tenke at det skal være lavbudsjett bare fordi man ikke selv ønsker det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.7.2023 den 10.09):

Lei Airbnb i stedet for å bo i Dyreparken, samt ta med niste. Da blir det mye billigere å dra i parken med en gang. 

Definitivt ja!

så mange fine hus i kr sand at man kan få en fantastisk opplevelse ved å leie et slikt hus. 

Anonymkode: d237a...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...