Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd noe nytt på leggefronten etter å ha hørt podcasten «kan du ikke bare sove?». Klarer ikke helt å tolke hva som er riktig med tanke på gråt og søvn. Så lenge jeg er der og trøster med ord, stryke på osv ( ikke ta barnet opp), er det greit at hun gråter veldig? Hun hikster seg i søvn nesten, men jeg er der hele tiden og hun får trøst. Blir helt dårlig av det her jeg. 

Anonymkode: dd548...b69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er ungen? 

Anonymkode: 362a6...475

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er babyen? Føler det har en del å si.

Anonymkode: 31a62...dad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har prøvd noe nytt på leggefronten etter å ha hørt podcasten «kan du ikke bare sove?». Klarer ikke helt å tolke hva som er riktig med tanke på gråt og søvn. Så lenge jeg er der og trøster med ord, stryke på osv ( ikke ta barnet opp), er det greit at hun gråter veldig? Hun hikster seg i søvn nesten, men jeg er der hele tiden og hun får trøst. Blir helt dårlig av det her jeg. 

Har du lest om Trøstetrappa? :) Du kan laste med «10 smarte tips». Der kan du bruke den med tips Trinn 1-8. 

Anonymkode: 6709d...b31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis hun gråter veldig ville jeg tatt opp og gitt henne nærhet, så kan man legge ned igjen når hun har roet seg. Eller la henne ligge ved siden av deg 

Anonymkode: bda18...75e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at om du blir dårlig av det, så sier egentlig magefølelsen din at du skal holde og trøste ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det som føles riktig for deg, ikke bry deg så mye om hva andre mener. En baby trenger trygghet og nærhet ❤️ Her samsover vi enda, barnet er snart 3 år. Det funker best for oss og barnet sover veldig godt da, så da gjør vi det😊

Anonymkode: 8fba3...0b5

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg fulgt instinktene mine fra dag en. Jeg lar ikke babyen min ligge å hikstgråte. Sutring tpler jeg, og litt misnøye, men når hun hinster og er fra seg så tar jeg henne opp uten unntak. Du må finne det som funker for deg og babyen. Søk gjerne inspirasjon, men om det føles feil så gjør du det ikke. 

Anonymkode: c6d75...0c5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nærhet og trygghet 🧡🧡🧡

Anonymkode: 3e088...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 1 år. Hun trenger å lære seg å finne søvnen selv. Til nå har vi lagt sammen med henne i vår seng, men hun turner og holder på for mye og vi klarer ikke få henne til å roe seg uten å fysisk holde henne nede. Det funker i hvert fall ikke for oss. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spirt både hs, bup og lege om det samme og de alle sier at baby ikke tar skade så lenge du faktisk er der og trøster med stemmen din 😊

Anonymkode: 5c41f...59d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har spirt både hs, bup og lege om det samme og de alle sier at baby ikke tar skade så lenge du faktisk er der og trøster med stemmen din 😊

Anonymkode: 5c41f...59d

Det første helsesøster sa til oss på sjekk med baby, var at man kan trøste med stemme og berøring, og man må ikke alltid ta opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker at foreldreinstinktet ditt prøver å fortelle deg noe når du blir dårlig. Jeg hadde tatt opp og trøstet. Magefølelsen er ofte verdt å lytte til❤️

Anonymkode: 0b873...079

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er riktig men jeg tar opp min som er litt eldre. Tenker at om hun fremdeles gråter så funker ikke trøsten med bare stemme eller stryking og hun trenger å bli holdt. Har forresten hørt at rundt 1 år er en av tidene de kan ha ekstra separasjonsangst så det kan hende det kan være lurt å øve på å sovne selv igjen om et par uker heller? Usikker på hvor korrekt den infoen er da, du kan forsøke å google kanskje :) Jeg holder fremdeles min til hun sovner så vet at det er tøft med barn som ikke kan legges ned og sovner selv.

Anonymkode: 571e9...f48

AnonymBruker
Skrevet

I følge Caroline Lorentzen så er det greit at barnet gråter og er sint så lenge jeg er der, og at jeg bare må tåle at hun har følelser. Merker jo at hun gråter mest fordi dette er noe hun ikke vil, og ikke fordi hun er redd eller noe sånt. Jeg får vel bare stå i det litt til. Det kommer jo noe godt ut av det til slutt.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I følge Caroline Lorentzen så er det greit at barnet gråter og er sint så lenge jeg er der, og at jeg bare må tåle at hun har følelser. Merker jo at hun gråter mest fordi dette er noe hun ikke vil, og ikke fordi hun er redd eller noe sånt. Jeg får vel bare stå i det litt til. Det kommer jo noe godt ut av det til slutt.  

Har du prøvd å legge senere? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 20.40):

Nei, da hadde jeg tatt opp. Om de sutrer , greit. Men om de gråter så de blir blå eller ikke får puste så sier det seg selv at de trenger noe mer enn man gir, selv om man er der og stryker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...