Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha et nytt kredittkort, men klarer ikke å bestemme meg selv etter å ha lest best-i-test😝

Ønsker et som gir % (kickback?) på ulike kjøp på nett, og hotell. Og rimelig/ingen årsgebyr.

Jeg handler litt på nett, bli vakker, skincity, div apotek mm. Bor en del på hotell. Tf kortet ser bra ut, men jeg har lite erfaring med kredittkort. Har et jeg har hatt i alle år, men det er kun reiseforsikring jeg får ut av det🙂

Anonymkode: cdb28...15b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tf kortet er bra

Anonymkode: bd15c...551

AnonymBruker
Skrevet

Morrow for netthandel og generelt 

Ikano for matvarer

365 privat for drivstoff 

Anonymkode: de868...40e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ikke selv, men banknorwegian skal visst være bra.

Jeg har 4 kredittkort som jeg bruker til forskjellige ting.

Mine er strawberry (bonusopptjening til hotellovernatting, kan også overføre trumfbonus til disse hotellene) remember blue (2 % bonus i alle dagligvarebutikker, samt 0,5 % på alt annet), santander handlekonto (cashback) og dnb mastercard gold (3 % bonus på alle kjøp på bensinstasjoner).

Anonymkode: 4ad25...48b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mine er strawberry (bonusopptjening til hotellovernatting, kan også overføre trumfbonus til disse hotellene) remember blue (2 % bonus i alle dagligvarebutikker, samt 0,5 % på alt annet), santander handlekonto (cashback) og dnb mastercard gold (3 % bonus på alle kjøp på bensinstasjoner).

Jeg leste litt om strawberry, fordi jeg bruker en del penger på et fast hotell. Men ser ut til at den kjeden ikke er blant de som gir bonus. Hva med ikano og tf?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Ikano (dagligvarer) og Bank Norwegian (alt annet). Jeg skaffet B Norwegian rett før de gikk ned fra 1% til 0,5% cashback/cash points. 🙄 Men jeg er fornøyd med appen, alt går som smurt, og jeg gidder ikke skaffe meg flere/andre kort. Jeg ville vurdert Trumf eller Coops kort hvis jeg hadde handlet der (jeg handler på Rema). Jeg har også elbil som primært brukes i hverdagen, ellers ville jeg sjekket ut hvilke kredittkort som ga best rabatt på bensinstasjonene nærmest meg. 

Anonymkode: 67a9a...48f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg leste litt om strawberry, fordi jeg bruker en del penger på et fast hotell. Men ser ut til at den kjeden ikke er blant de som gir bonus. Hva med ikano og tf?

Jeg har ikke kjennskap til ikano og tf.

Som nevnt så er nok Norwegian det beste kredittkortet som er mulig å få tak i.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er poenget med å nevne remember blue når dette er et kort som ikke er mulig å søke på, men som kun enkelte av en eller annen merkelig grunn fikk automatisk da coop endret kortleverandør?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er poenget med å nevne remember blue når dette er et kort som ikke er mulig å søke på, men som kun enkelte av en eller annen merkelig grunn fikk automatisk da coop endret kortleverandør?

Poenget med det er å fortelle hvilke kort jeg har selv. Jeg har ikke sagt at TS skal søke på dette kortet, men anbefalt bank Norwegian (som jeg ikke har selv).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget med det er å fortelle hvilke kort jeg har selv. Jeg har ikke sagt at TS skal søke på dette kortet, men anbefalt bank Norwegian (som jeg ikke har selv).

Og poenget med å fortelle hvilke kort du har ellers er? Jeg har selv flere kort enn de jeg nevner i mitt første innlegg, men de er ikke relevante her og nevner dem da selvfølgelig ikke heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Og poenget med å fortelle hvilke kort du har ellers er? Jeg har selv flere kort enn de jeg nevner i mitt første innlegg, men de er ikke relevante her og nevner dem da selvfølgelig ikke heller.

Og poenget med å være bitchy er???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og poenget med å være bitchy er???

Hvis du synes dette var bitchy, har du aldri opplevd bitchy...😂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det å få kredittkort i posten? Har bestilt i dag og skal reise på ferie 11 Juli. 

Anonymkode: 6ee36...4a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvor lang tid tar det å få kredittkort i posten? Har bestilt i dag og skal reise på ferie 11 Juli. 

Hvis du søker på f.eks Bank Norwegian så trenger du ikke å motta det fysiske kortet for å ta det i bruk. Så snart det kommer opp i appen kan du legge det til i wallet på mobilen, og betale med den. I hvert fall fungerer det slik med Apple Pay, antar Google Pay er samme greia. 

Bank Norwegian kortet mitt ligger i skuffen hjemme, har det aldri med meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her; ser at Norwegian er et populært kredittkort, men er de ikke mest for de som flyr en del og får poeng? jeg flyr en gang hvert 5.år sånn omtrent. Og 0,5% bonus på kjøp ellers; det er vel ikke SÅ bra(?)

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (1 time siden):

Hvis du søker på f.eks Bank Norwegian så trenger du ikke å motta det fysiske kortet for å ta det i bruk. Så snart det kommer opp i appen kan du legge det til i wallet på mobilen, og betale med den. I hvert fall fungerer det slik med Apple Pay, antar Google Pay er samme greia. 

Bank Norwegian kortet mitt ligger i skuffen hjemme, har det aldri med meg. 

Flere kort som kan brukes sånn? Eller bare bank Norwegian?

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet

Morrow Bank (tidligere Komplett). 2% på all netthandel og 1% på vanlig handel uansett hva. De prosentene får du i bonuspoeng i appen og kan brukes som fratrekk på faktura, men du må ordne det manuelt selv på nettsiden. Det går ikke i appen. Støtter Apple Pay, så du kan begynne å bruke det med mobilen før du får det fysiske kortet, og det får du neppe innen 11.juli. Jeg tror det er en bonuspoenggrense på 2-3000 i året. 

Anonymkode: 3a07d...b97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Morrow Bank (tidligere Komplett). 2% på all netthandel og 1% på vanlig handel uansett hva. De prosentene får du i bonuspoeng i appen og kan brukes som fratrekk på faktura, men du må ordne det manuelt selv på nettsiden. Det går ikke i appen. Støtter Apple Pay, så du kan begynne å bruke det med mobilen før du får det fysiske kortet, og det får du neppe innen 11.juli. Jeg tror det er en bonuspoenggrense på 2-3000 i året. 

Anonymkode: 3a07d...b97

Ikano har 2% på all dagligvare. 

AnonymBruker
Skrevet

Men morrow har likevel flere fordeler; kanskje begge to?🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...