Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er det eneste jeg tenker på. Føler at de eneste som ikke er fokusert på det er folk som har slått seg til ro med familie osv i en relativt ung alder. Ellers handler livet om å bygge seg opp mer og mer, oppleve mer, selvrealisering, osv.

Selv tjener jeg bra (2mil i året), men i Norge er det ikke nok til å ta seg råd til noe som helst luksus.

Anonymkode: 6579b...9ee

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av og til er dumskapen så påtagelig at du skjønner hun var nærme da det smalt. 

Anonymkode: da99f...dcc

• Liker 14
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Da må jo du sløse vilt ned pengene dine. Eller hva er "luksus"? Å eie en diger yacht med fullt crew?

Anonymkode: dfa07...e0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye verre er det at du virker dum og rik. 

Anonymkode: da99f...dcc

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lørdagens dårligste forsøk på trolling!

Anonymkode: 9cdce...9e2

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Noen som kjeder seg på første feriedagen. Ingen ferieplaner i år?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da må jo du sløse vilt ned pengene dine. Eller hva er "luksus"? Å eie en diger yacht med fullt crew?

Anonymkode: dfa07...e0d

Nei? Jeg bor alene og får kanskje 90k i snitt etter skatt. Kjøper jeg noe som helst luksus (f.eks en dyr bil) så suger det opp all inntekten min i form av nedbetaling osv.

Blizz1 skrev (38 minutter siden):

Noen som kjeder seg på første feriedagen. Ingen ferieplaner i år?

Hvem tar ferie i fellesferien når alt er dyrere og det er overbefolket på alle de beste stedene? 🤣🤣 Jeg "jobber" i sommeren mens alle tar ferie (dvs gjør ingenting men får betalt), og sparer feriedagene til senere på året.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei? Jeg bor alene og får kanskje 90k i snitt etter skatt. Kjøper jeg noe som helst luksus (f.eks en dyr bil) så suger det opp all inntekten min i form av nedbetaling osv.

Hvem tar ferie i fellesferien når alt er dyrere og det er overbefolket på alle de beste stedene? 🤣🤣 Jeg "jobber" i sommeren mens alle tar ferie (dvs gjør ingenting men får betalt), og sparer feriedagene til senere på året.

Nå er det fleste lykkelige med en normal bil så du burde prøve en slik bil. Utover det har du nok utbetalt til å kjøpe deg en dyr bil hvis du ønsker det.

Anonymkode: 618e7...728

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du burde kanskje ta deg et kurs eller ti i privatøkonomi. 

Anonymkode: f94e4...056

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske lykkelig med en inntekt på ca 360.000 i året, og hadde jeg tjent 2mill i året hadde jeg nok vært enda et lite hakk lykkeligere siden jeg kunne ha betalt ned all gjeld og hadde sluppet å bekymre meg for uforutsette utgifter.

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke skjønner problemet ditt. Du får gjøre som vanlige folk gjør; spare. Med din inntekt kan du jo spare deg halvrik på noen få år. Å spare opp til dyr bil tar deg ikke lange tida, etter få år kan du kjøpe bilen uten å ta opp dyrt lån.
Hvis du vil være rik, er uansett ikke bil det du bør investere i. Eiendom og fond/aksjer er mye lurere.

Du har nok ikke min sympati altså! :ler:

Anonymkode: bf994...15c

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Du får ta deg noen økonomikurs da. Investere pengene dine litt smartere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ganske lykkelig med en inntekt på ca 360.000 i året, og hadde jeg tjent 2mill i året hadde jeg nok vært enda et lite hakk lykkeligere siden jeg kunne ha betalt ned all gjeld og hadde sluppet å bekymre meg for uforutsette utgifter.

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke skjønner problemet ditt. Du får gjøre som vanlige folk gjør; spare. Med din inntekt kan du jo spare deg halvrik på noen få år. Å spare opp til dyr bil tar deg ikke lange tida, etter få år kan du kjøpe bilen uten å ta opp dyrt lån.
Hvis du vil være rik, er uansett ikke bil det du bør investere i. Eiendom og fond/aksjer er mye lurere.

Du har nok ikke min sympati altså! :ler:

Anonymkode: bf994...15c

TS sitt problem er kanskje at man ikke får så mye for to millioner trolle-kroner i disse dyrtider?

Anonymkode: 9cdce...9e2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden du tjener så mye nå, er det sikkert ting du kan gjøre for å dobble pengene osv, sier jeg uten noe peiling, men virker som om folk gjør det

Håper du finner andre ting å tenke på også, så lenge ikke dette gjør deg glad da

Jeg selvrealiserer meg på budsjett, det syns. Men unner meg sjokolade mange flere dager enn i helgene, det syns kanskje å. 

Anonymkode: 0dc50...b3a

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (30 minutter siden):

Du får ta deg noen økonomikurs da. Investere pengene dine litt smartere.

Investeringene går helt greit. Men man må ha helt vill fortjeneste over lang tid for å faktisk bli "rik". I USA kan man være arbeider (innen visse felt) og ha et fett liv. Den "Norske drømmen" er å bo i et rekkehus med en fattig bil.

Skrevet

Enten troller du, ellers trenger du litt økonomihjelp.

2mill gir GOD mulighet til luksus. Men hvis luksus for deg er Bugatti, enebolig på beste vestkant med stor hage, svær fjellhytte og hytte ved sjøen med egen strand, privatfly, butler osv så er du ganske langt unna ja.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jer er mer opptatt av å utvikle og utforske mitt indre fremfor å skaffe meg mest mulig materiell velstand. Når det er sagt så skulle jeg gjerne hatt mer penger. Tok meg en lang og god utdanning men tjener langt mindre enn jeg hadde forventet og det er bare mer ansvar. Føler meg lurt. Er lei av urettferdigheten-at vi skal konkurrere om jobb, penger og goder når det egentlig er mer enn nok til alle om ting hadde vært fordelt annerledes.

Anonymkode: 4996e...b87

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Investeringene går helt greit. Men man må ha helt vill fortjeneste over lang tid for å faktisk bli "rik". I USA kan man være arbeider (innen visse felt) og ha et fett liv. Den "Norske drømmen" er å bo i et rekkehus med en fattig bil.

Sparer du 10-20 år i et indeksfond med din inntekt så blir du rik. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Fikk nettopp avslag på rettferdsvederlag, selv med masse dokumentasjon på ting som har skjedd i barndommen. Ifølge ekspertene så var det ikke så alvorlig med omtrent bare 2'ere i standpunktskarakterer fra 10. klasse.

Lærerne kunne selvfølgelig ikke huske at det skjedde uhyggelige ting med meg omtrent daglig, og det ble tatt med i vurderingen. Endte opp med trygd i slutten av 20 årene, etter 10 år med utprøving og slikt.

Rik blir jeg aldri, og det er dyrere enn noen gang å leve i Norge.

Anonymkode: cfa3c...14b

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...