Gå til innhold

My Heritage dna tester - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Er det noen som har erfaringer med disse dna testene? 

Slekta driver med dette nå, og oppdaget flere og dype hemmeligheter. Så jeg lurer på, hvor godt stemmer det når det står hvilket forhold men har til hverandre i familien? Når en søster plutselig blir halvsøster osv? 

Fortell meg deres historier!

Anonymkode: b409e...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bedre å vite med konsekvenser, enn uvitenhet.

Anonymkode: ad55b...aa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Galskap å frivillig gi fra seg dna til kommersielle amerikanske selskaper.

Anonymkode: ccc95...595

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Galskap å frivillig gi fra seg dna til kommersielle amerikanske selskaper.

Jada, flere som mener det men det har jeg gjort i 2009 og lever fortsatt i beste velgående. 

Uansett, kjedelig for min del. Ingen spesielle familiehemmeligheter for min del, mye slekt i Finland men det viste vi om. Men nå er det slik at ingen av min familie tok den testen, bare meg. Også samboeren min da. 

For at du skal finne ut at din søster er egentlig dim halvsøster, må jo både du og søster ta test, og faktisk være halvsøstere. Og for 99% blir det ingen slike spennende historier.

Anonymkode: d763d...5cd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada, flere som mener det men det har jeg gjort i 2009 og lever fortsatt i beste velgående. 

Uansett, kjedelig for min del. Ingen spesielle familiehemmeligheter for min del, mye slekt i Finland men det viste vi om. Men nå er det slik at ingen av min familie tok den testen, bare meg. Også samboeren min da. 

For at du skal finne ut at din søster er egentlig dim halvsøster, må jo både du og søster ta test, og faktisk være halvsøstere. Og for 99% blir det ingen slike spennende historier.

Anonymkode: d763d...5cd

Disse registerne benyttes allerede aktivt av myndighetene for å søke etter personer de er ute etter.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting spennende for min del. Bare fått ei masekråke fra en gren av slekten vi ikke har kontakt med som er besatt av å møte meg da hun fant ut at vi bor ganske nærme hverandre. 🙄

Anonymkode: 235ed...15e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt lyst, men tenker at det ikke vil gi noen interessante resultater.. det fordrer jo at andre i slekta har sendt inn der. Til nå har jeg ikke hørt noen jeg kjenner nevne det engang, så vil tro en ganske  liten del av befolkningen har profil der? Hadde vært noe annet med obligatorisk dna-register ved fødsel, da hadde mye kommet frem 😅 ikke at det er en god ide, men bare for å sammenligne å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært morsomt å ta en sånn test da det har vært mange rykter om opphavet til min bestemor. Men jeg tør absolutt ikke å si fra meg rettighetene til min egen (og dermed hele familiens) DNA med alt det kan innebære, så da får jeg heller fortsette å spekulere.

Anonymkode: 8240a...8df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har akkurat bestilt en test. Familiehistorien et broket med mange ubesvarte spørsmål. 

Anonymkode: c8e1b...5be

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir provosert av de i familien som sier fra seg rettighetene og info om sitt eget arvematerialet. Og ikke bare deres. Mitt og mine barn også ettersom vi er genetisk forbundet. Burde ikke vært lov uten tillatelse fra de andre som blir berørt.

Anonymkode: 0f608...b6f

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå var ikke spørsmålet mitt om det er galskap å sende inn en slik test 🙈 mer historier fra de som har gjort det, og hvor nøyaktige disse er. 

Si to søsken har sendt inn test, og det står at de er halvsøsken i steden for helsøsken. Hvor mye kan man stole på disse svarene? Det er vel kjensle ikke til for feil når det gjelder DNA?

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har akkurat bestilt en test. Familiehistorien et broket med mange ubesvarte spørsmål. 

Anonymkode: c8e1b...5be

Spennende!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Nå var ikke spørsmålet mitt om det er galskap å sende inn en slik test 🙈 mer historier fra de som har gjort det, og hvor nøyaktige disse er. 

Si to søsken har sendt inn test, og det står at de er halvsøsken i steden for helsøsken. Hvor mye kan man stole på disse svarene? Det er vel kjensle ikke til for feil når det gjelder DNA?

Ts

De er nøyaktige. Og utleverende. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min mor fikk plutselig en halvbror flere år etter at hun selv tok testen. Han og familien hans ble veldig glade for å plutselig få mer familie, da han aldri har visst hvem faren var. Ikke engang nasjonaliteten hans. 

For å toppe det så er han asiatisk, morfar var sjømann. Moren hans giftet seg etter hvert med en nordmann og de flyttet til Norge. Så det ble faktisk mulighet til å ha kontakt. 

Anonymkode: 9f9c0...ba5

• Liker 11
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Min mor fikk plutselig en halvbror flere år etter at hun selv tok testen. Han og familien hans ble veldig glade for å plutselig få mer familie, da han aldri har visst hvem faren var. Ikke engang nasjonaliteten hans. 

For å toppe det så er han asiatisk, morfar var sjømann. Moren hans giftet seg etter hvert med en nordmann og de flyttet til Norge. Så det ble faktisk mulighet til å ha kontakt. 

Anonymkode: 9f9c0...ba5

Kult. Da får de også noen flere å arve👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Funket flott for meg! 

Fikk inn fettere, tanter og tremenninger++

Gøy å se hvor vi stammer fra også!

Anonymkode: 2ae50...6ed

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De er nøyaktige. Og utleverende. 

Uff, det kan du godt si... i noen tilfeller hadde det vært bedre om hemmelighetene hadde blitt bevart.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Funket flott for meg! 

Fikk inn fettere, tanter og tremenninger++

Gøy å se hvor vi stammer fra også!

Anonymkode: 2ae50...6ed

Så gøy!
Bodde de langt unna? 

Anonymkode: 62a99...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Disse registerne benyttes allerede aktivt av myndighetene for å søke etter personer de er ute etter.

Kan du linke til noe seriøst som underbygger din påstand ?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville aldri i livet gitt fra meg DNA til kommersielle selskaper som skal gjøre profitt på informasjon de overhode ikke burde besitte.

Anonymkode: d0409...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...