Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg en ordentlig deppedag. Jeg kjenner at mensen kommer.. dvs mens smertene melder sin ankomst og jeg regner med at tanta kommer på mandag igjen. Og jeg er skuffet og lei meg - det er igrunn en DRITT DAG!

Jeg er skuffa fordi det ikke klaffer og at det tar på så kraftig på psyken!!

Uansett hvor mye jeg tror jeg ikke skal tenke på det og henge meg opp i det, så henger det langt baki der.... .

Uff - er det noen som har det som meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anerikke
Skrevet

JA!!!

Det er jammen slitsomme greier dette!!!

Mange følelser, og opp- og nedturer. Blir sliten!!!

Regner med jeg får mensen en gang i neste uke (IKM onsdag) og jeg gruer meg sånn!!!

Det er jo ikke MULIG å ikke tenke på det!!!!!!!! Går greit i og rett etter mensen, da er jeg helt avslappa... Men så går det en uke eller så.... :sur:

Skrevet

Vi er flere ja :Nikke:

Jeg skulle liksom ikke stresse med prøvingen, men det går jo ikke!! Denne gangen har jeg virkelig klart å "overtale" meg selv om at jeg er gravid.. Klarer nesten ikke å tenke på noe annet.. Drømte til og med om positiv test natt til i går. MÅTTE bare teste på morgenen selv om det var på dag 26. Var jo selvsagt negativ. Tror mensen kommer om et par dager, men KLARER IKKE å la være å tenke på det :sur:

Skrevet

JEg trenger ikke vente. Gikk på do og der kom TANTA!

Jeg er så :frustrert: og bare :grine::grine::grine::grine:

Skrevet (endret)

Så utrolig kjipt, Jomfru -77 :klem:

Håper det klaffer på neste forsøk :blomst:

Endret av meta
Skrevet

Har du proevd lenge, eller? Haaper det klaffer snart i allefall! Har dessverre ikke noen gode tips, annet enn aa proeve aa tenke paa noe annet, slappe av og stelle pent med deg selv.

:klem:

Skrevet

Er ikke lett dette, nei!! :frustrert:

Jeg har en skikkelig dårlig dag i dag jeg og..

Skikkelig grinete for jeg vet at det ikke har klaffet denne mnd heller..

Og det gjør meg så :grine:

Men jeg vet jo ikke, men jeg føler det på meg..

Har til og med begynt å tenke sånn at jeg kanskje ikke kan bli gravid jeg..

Dette med humøret går jo utover alle og en hver..

Men jeg kan bare ikke noe for det, jeg går å tenker på å bli gravid 24/7..

Det er ikke morro i det hele tatt... :frustrert:

Gjest Anerikke
Skrevet (endret)
Har til og med begynt å tenke sånn at jeg kanskje ikke kan bli gravid jeg.

Sånn har jeg det også... :klem: til deg!

Endret av Geri
Skrevet

Ville bare sende deg en :klem: jeg.. Skjønner godt hvordan du føler det, ikke lett å stresse ned når man ønsker så sterkt!

Skrevet

JEg er i min 7 pp. og tror seriøst jeg har problem m å få det til. har hatt betennelse i eggstokkene og vet at det kan minske sjansene - men at det skal gå allikevel. Nå har jeg bestemt meg for å gå til lege og få litt fortgang i ting.

Tenker på å starte adopsjonsprosess - da det tar tid og man kan likesågodt begynne den.. jeg er helt innstilt på at det ikke går. nå har jeg grini i 4 timer i strekk og er helt tom. Føler et sinne og en skuffelse ... har ikke ord.

Eneste jeg tenker er: hvorfor meg - vet det er fler med meg som sliter, men jeg klarer ikke slippe tanken - hvorfor meg....

Skrevet
JEg er i min 7 pp. og tror seriøst jeg har problem m å få det til. har hatt betennelse i eggstokkene og vet at det kan minske sjansene - men at det skal gå allikevel. Nå har jeg bestemt meg for å gå til lege og få litt fortgang i ting.

Tenker på å starte adopsjonsprosess - da det tar tid og man kan likesågodt begynne den.. jeg er helt innstilt på at det ikke går. nå har jeg grini i 4 timer i strekk og er helt tom. Føler et sinne og en skuffelse ... har ikke ord.

Eneste jeg tenker er: hvorfor meg - vet det er fler med meg som sliter, men jeg klarer ikke slippe tanken - hvorfor meg....

Har du hatt betennelse i begge eggstokkene da? Kan jo være at legen kan hjelpe deg så dere får det til om ikke så lenge. Skjønner at du har det vondt :klem:

Få deg en legetime og masse lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke vært hos legen enda jeg, jeg tør liksom ikke!

Er redd for hva jeg kan få til svar..

Men jeg sender alle mine varme tanker til deg..

Og håper at ordner seg snart for deg...

Jeg har mistet håpet jeg og...så det er ikke bare deg...

Men tenk på en ting i løpet av ett år har 80% av prøvere blitt gravide...

Skrevet

Vil også gi deg en god :klem:

Vet litt åssen du har det. Er selv i PP6, og hadde sagt til meg selv at vi ikke skulle stresse, og det ville være bra om det klaffet, men merker nå at jeg tenker mer og mer på det, og blir skuffet når mensen kommer :tristbla:

Men så går tristheten over, og jeg tenker mot neste EL og ikke kommende IKM.

Krysser fingrene for deg og alle oss andre prøverne :kose:

Skrevet

Som du ser av alle svar er du ikke alene. Jeg tenker sånn jeg og. Dvs jeg var kanskje mer "stressa" til å begynne med. Vi er i PP6 og jeg tror jeg har begynt å roa ned litt mer nå. Trodde at jeg skulle bli gravid på 1-2-3 jeg vettu! Naiv... :forvirret: Men er optimist og tror nok at det blr min tur også. Er mer avslappa nå enn for 4-5 måneder siden, selv om jeg har investert i el-tester, og de ble jo positive, og det er jo et bra tegn! Tenker sånn at hvis det ikke blir nå før til sommeren så tar vi oss en prat med legen. Kan ikke begynne å frykte for barnløshet enda... det er for tidlig.

Så opp med humøret! :):):)

Prøv å se framover, og slapp av og kose deg sammen med mannen din! (enklere sagt enn gjort når mensen er nettopp kommet men...)

Skrevet

PP7 er vel ikke så lang tid. Brukte selv over 1 år. Kjenner til alt det der med disse skuffelsene. Men jeg har også en venninne som fikk betennelse på begge eggstokkene. Og ho hadde ikke noe problemer med å bli gravid. Personlig føler jeg legene er veldig flinke til å følge opp slike ting som graviditet, så jeg anbefaler deg til å gå til en lege.

Lykke til videre.

Skrevet

Som du ser over er du ikke alene... Hvis det hjelper noe.

Føler det på akkurat samme måte som deg, har akkurat gått inn i pp6 nå(i og med at tanta har kommet) og er skikkelig skuffa og lei meg.

Har heldigvis en veldig forståelsesfull gynekolog, har allerende tatt "utrednings.blodprøvene" og mannen har levert sin prøve, venter svar på den om en uke. Alle mine prøver var normale. Gyn vil også ha meg på kikhullsoperasjon, da hun mistenker litt endometriose.

Uansett, det føles som et nederlag hver gang tanta dukker opp akkurat "når den skal".

Ta en tur til legen og få en utredning, kanskje kan du får litt hjelp, slik at det går lettere! Det er en del leger der ute som ikke insiterer på at man må vente 1 år før man får hjelp!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

tusen takk for mange oppmuntrende ord :-) det hjelper å vite at man ikke er alene. Uansett hvor dumt det høres ut. Er det noen som kan sende meg ett tips på en bra gynekolog i Oslo område? send gjerne en PM.

Skrevet

Prøving er rett og slett verdens største følelsesmessige berg og dalbane. Vi brukte 9 pp før vi fikk spire i magen sist.. Trøsten er jo at det ble til verdens mest fantastiske lille vesen :hjerter_rundt:

Siden du har hatt betennelse er det sikkert ikke dumt å spørre lege/gynekolog. Håper dere lykkes fort :klem:

Gjest Isabellas
Skrevet

Hm, jeg er i pp9 og prøver å la være å tenke på det i det hele tatt, men det er skuffende hver gang mensen kommer ja. Da tenker jeg bare at Ja, da var det ikke vår tid enda heller da. :P Nekter å gi opp håpet! Men begynner likevel å forstille meg på å være adoptivmor istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...