AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Har 1.600 på to uker. Vet ikke om dette går, men frister lite å søke nødhjelp. tips til middager som er billig i 2 uker? 😄 Anonymkode: 0af95...159
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Burde gå greit å klare dette. Går ut fra at du også har noe i skapene, tørrvarer, krydder osv. Ta utgangspunkt i det du har. Kosthold basert på grønnsaker er rimeligere enn kjøtt/fisk. Havregrøt Lasagne/pasta med grønnsaker. Potergrateng, blomkålgrateng ned litt skinke eller påleggstester. Dhal Chili sin carne Billige fiskekaker med kålstuing. Ertesuppe, betasuppe eller annen suppe med mye mat. Fyll på med grove grønnsaker som metter. Omelett Anonymkode: 12b5a...e8f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har 1.600 på to uker. Vet ikke om dette går, men frister lite å søke nødhjelp. tips til middager som er billig i 2 uker? 😄 Anonymkode: 0af95...159 Skal det gå kun til middager? 😊 I så fall bør det kunne gå ganske greit? Anonymkode: 09b4b...874 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal det gå kun til middager? 😊 I så fall bør det kunne gå ganske greit? Anonymkode: 09b4b...874 Nei, også til bleier, frokost, osv. men har sjekket skapene og frysen og hadde visst mer enn jeg trodde, + mye baguetter, polarbrød, brød, supper, lasagne, tikka masala og fiskegrateng så på en uke trenger jeg kun å bruke 420,- så da skal vi klare oss ganske greit om 1.180 holder uken etter😄 flaks at jeg hadde såpass liggende, er ikke ofte jeg tenker på å gå over å sjekke som jeg gjorde nå. Anonymkode: 0af95...159
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 Planlegg godt,og bruk rester fra en middag i neste. Kjøp feks kyllingfilet og koteletter i storpakninger, First Price koster ikke så mye,frys ned det du ikke bruker med en gang. Egg er sunt og kan brukes til mange retter,feks omelett,eggerøre,pannekaker,speilegg. Kjøp lapskausblanding og pytt i panne,billigmerker feks First Price sine er helt greie. Kan pimpes opp med kjøtt og grønnsaker, fint å bruke rester til. Her puttes alt av stekte kjøttrester i fryseren,og puttes i feks pytt i panne når det er nok. 1 karbonade,1 pølse og 1 kotelett kan bli nok til en middag. Pasta er billig,kan serveres med diverse sauser og grønnsaker, også uten kjøtt. Bak rundstykker eller kjøp billig loff og ha som tilbehør. Se etter tilbud,eller i datohylla. Anonymkode: 25ae4...596
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Skrevet 1. juli 2023 Hvor mange personer? Gryteretter Stekt ris Omelett Gratenger (blir dyrere med mye ost) Pytt I panne Pasta med tomatsaus eller smør&hvitløk Alt som kan kuttes i mindre biter og blandes er billigere Tomatsuppe med egg Ertesuppe Grønnsaks-/kyllingsuppe Skive med egg og/eller tomat og agurk Bytt ut Kjøtt med bønner og andre grønnsaker Anonymkode: 88ffd...bc9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Skrevet 1. juli 2023 Hvor mange er dere og hvor mange måltider dagen? Anonymkode: 83b76...a66
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #8 Skrevet 1. juli 2023 Vegetarisk er billig! Så middager kan være linsegryte (servert med brød), spagetti med linsebolognese, chili sin carne med nachos, gryterett med bønner, hjemmelagd tomatsuppe med egg og makaroni, one pot pasta (vegetarisk), gryter med kikerter istedenfor kjøtt. Anonymkode: 918cb...627
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 Det er litt mer enn hva jeg bruker. Lager mye lapskaus, gryteretter, omeletter, wok, stekt ris med grønnsaker og slikt. Handler på tilbud så ofte jeg kan, og bruker mye grønnsaker. Og handler mye på innvandrer-butikken. Anonymkode: e2a3d...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå