AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Del Skrevet 1. juli 2023 Er det dårlig i lønn å jobbe på fretex? Anonymkode: fc97c...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Del Skrevet 1. juli 2023 ? Anonymkode: fc97c...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Del Skrevet 1. juli 2023 Er det ikke bare sånn arbeidsplassering via nav? Anonymkode: 8f8c4...7e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det ikke bare sånn arbeidsplassering via nav? Anonymkode: 8f8c4...7e9 Men har sett utlyste stillinger på finn? Anonymkode: fc97c...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men har sett utlyste stillinger på finn? Anonymkode: fc97c...4fa Å ja, da er det ikke bare det. Fordelen med å jobbe på Fretex er at en får velge i tingene først. Anonymkode: 8f8c4...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Del Skrevet 1. juli 2023 Har hørt om dårlig arbeidsmiljø eneste, men det er nok veldig avhengig av avdeling. Anonymkode: a0e86...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å ja, da er det ikke bare det. Fordelen med å jobbe på Fretex er at en får velge i tingene først. Anonymkode: 8f8c4...7e9 Men er det ikke ordentlig lønn? Anonymkode: fc97c...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #8 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hørt om dårlig arbeidsmiljø eneste, men det er nok veldig avhengig av avdeling. Anonymkode: a0e86...6e5 Hvordan da? Anonymkode: fc97c...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #9 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er det ikke ordentlig lønn? Anonymkode: fc97c...4fa Du kan da bare søke, måte på intervju, be om lønn og så si «nei takk» om den er for lav. Null problem det. Alternativt kan du ringe Fretex og høre hva lønnsnivået er. Også null problem (om arbeidsgiver velger å bli trigget av slikt er det en arbeidsgiver du bør styre milevis unna, så i så fall har du spart deg bryet). Anonymkode: a5a3a...244 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #10 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har hørt om dårlig arbeidsmiljø eneste, men det er nok veldig avhengig av avdeling. Anonymkode: a0e86...6e5 Hvorfor er det dårlig arbeidsmiljø Anonymkode: fc97c...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #11 Del Skrevet 1. juli 2023 Det var forholdsvis lav lønn tidligere, men det er over ti år siden jeg jobbet. Sammenlignet den gangen med kasse på matbutikk. Fordelen er at du får rabatt på alt du kjøper og at du ser det beste "nest først" (de første på sorteringen) eller først om det kommer noe på døra. Arbeidsmiljø kommer jo alltid an på kollegaer og sjef, alle butikksjefer må være soldater i Frelsesarmeen og noen av de kan være litt konservative i hva de tror på. Jeg har hatt både superduper og dårlig sjef, hos den siste måtte jeg skrive under på å ikke gå med skjørt over kneet og ikke snakke om andre religioner enn kristendommen på jobb osv. Som fast ansatt jobber du ved siden av mennesker på tiltak. Det kan være fra Nav eller sånn som i Oslo også innsatte i åpent fengsel. De vil ha færre ansvarsområder men gjør det samme som deg stort sett. Det er veldig givende å jobbe med mennesker som har slitt eller sliter litt. Jeg har fått se flere mennesker gå fra å være litt i skyggen -til å blomstre. Håper du kommer et sted hvor sjefen er empatisk, Fretex er et sted hvor alle slags type mennesker kommer for å handle. Fin jobb om du liker mennesker, mange liker å slå av en prat. Anonymkode: 935a4...78b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #12 Del Skrevet 1. juli 2023 Ja, fikk NULL kr i timen. Fretex her har kun ansatte som trenger arbeidstrening eller som er på AAP og trenger aktivitet. Anonymkode: 8215d...8ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #13 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, fikk NULL kr i timen. Fretex her har kun ansatte som trenger arbeidstrening eller som er på AAP og trenger aktivitet. Anonymkode: 8215d...8ca Dere hadde ikke en daglig leder, og assisterende daglig leder? Noen butikker er jo små så da trengs et kanskje ikke flere. Men vanligvis så er det en eller to faste ansatte i tillegg. Ikke at jeg alltid har trodd på Nav's arbeidstrening, noen ganger føles det utnyttende -men for andre igjen er det det beste som kunne hendt dem. Men sånn i forhold til betaling, jeg regner med du gikk på Aap? Anonymkode: 935a4...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #14 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, fikk NULL kr i timen. Fretex her har kun ansatte som trenger arbeidstrening eller som er på AAP og trenger aktivitet. Anonymkode: 8215d...8ca Men hvordan kan de utlyse stillinger da? Anonymkode: fc97c...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #15 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg gjorde 120 timer samfunnsstraff på Fretex, veldig rolig og enkel jobb, jeg tjente da 0kr på dette, men tjener vel det samme som andre butikkansatte= Anonymkode: d81ca...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #16 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvordan kan de utlyse stillinger da? Anonymkode: fc97c...4fa De utlyser stillinger for faste ansatte, dette er lønnet arbeid med ansvarsoppgaver, lik en normal jobb. De på tiltak er mennesker som av forskjellige grunner har behov for arbeidstrening, eller arbeid hvor de får mer oppfølging enn normalt. De aller fleste som er på tiltak i Fretex-systemet jobber på hovedsorteringen, endel er i butikk og det finnes også noen arbeidsplasser som lager nye produkter av resirkulert materiale. I butikk vil de faste ansatte ha nøkler, de vil åpne og stenge, håndtere kassa og større beløp, ta avgjørelser rundt prising av nytt som kommer inn, delegere arbeidsoppgaver til de på tiltak osv. Som fast ansatt blir du med en gang en slags mini-leder selv om du gjerne har en eller to sjefer over deg. Det funker best når kjemien er skikkelig god og alle gir hverandre litt spillerom, virkelig bli kjent med de du jobber med. Jeg synes det var en fin arbeidsplass, spesielt første sjefen min var helt fantastisk. Vi kjente flere av folkene i butikkene i byen og det var jo mye kult rundt oss av ting og tang og klær da. Mange morsomme og fine opplevelser med kunder, og kollegaer Anonymkode: 935a4...78b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De utlyser stillinger for faste ansatte, dette er lønnet arbeid med ansvarsoppgaver, lik en normal jobb. De på tiltak er mennesker som av forskjellige grunner har behov for arbeidstrening, eller arbeid hvor de får mer oppfølging enn normalt. De aller fleste som er på tiltak i Fretex-systemet jobber på hovedsorteringen, endel er i butikk og det finnes også noen arbeidsplasser som lager nye produkter av resirkulert materiale. I butikk vil de faste ansatte ha nøkler, de vil åpne og stenge, håndtere kassa og større beløp, ta avgjørelser rundt prising av nytt som kommer inn, delegere arbeidsoppgaver til de på tiltak osv. Som fast ansatt blir du med en gang en slags mini-leder selv om du gjerne har en eller to sjefer over deg. Det funker best når kjemien er skikkelig god og alle gir hverandre litt spillerom, virkelig bli kjent med de du jobber med. Jeg synes det var en fin arbeidsplass, spesielt første sjefen min var helt fantastisk. Vi kjente flere av folkene i butikkene i byen og det var jo mye kult rundt oss av ting og tang og klær da. Mange morsomme og fine opplevelser med kunder, og kollegaer Anonymkode: 935a4...78b Tusen takk for et fint og konstruktivt svar 🥰 Anonymkode: fc97c...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Del Skrevet 2. juli 2023 Ja det var veldig umotiverende. Sydde puter å annet som skulle selges til Fretex i Oslo . Hadde ingen ting å leve for omtrent. Mistet helt motivasjonen av det hele. Anonymkode: 9fe93...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg har vært på arbeidstrening på Fretex (i butikken). Positive erfaringer: - Flere hyggelige ansatte som hadde hjerte for gjenbruk og Fretex sine varer. - Fin veksling mellom rolig arbeidstempo og litt mer hektisk arbeidstempo. - Mange spennende og kule varer. - Ingen jobb på kveldstid eller natt. - Mange hyggelige kunder. - Gode muligheter for å snakke med de faste kundene. - Alle spiste lunsj sammen (sosialt og hyggelig). - De ansatte fikk lov til å gå i fargerike og egenproduserte klær. - Lærte mye nytt om Fretex-systemet og bedriftsøkonomi. Negative erfaringer: - Fikk ingenting i lønn fra butikken. - Frekk og negativ sjef. - Enkelte arbeidsoppgaver var litt for unyttige. - Vi som var på arbeidstrening ble ikke inkludert på alle møtene til butikken. - Slitsomt å stå/gå nesten hele dagen (det gjelder vel de fleste butikkene). - Vi måtte sette høy pris på varene. - Lageret til butikken var veldig overfylt, noe som førte til at vi ikke fikk helt oversikt. Anonymkode: 4a64a...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #20 Del Skrevet 6. juli 2024 Fretex består av mange ulike selskaper og avdelinger. Lønn varierer nok der som alle andre plasser. Angående arbeidsmiljø er det nok også ulikt utifra hvor man jobber og hvem man jobber med. Et godt arbeidsmiljø er noe ansatte skaper sammen inkludert ledelsen. Min erfaring er bare positiv👍 Anonymkode: 6a17c...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå