Populært innlegg mocca1 Skrevet 1. juli 2023 Populært innlegg #1 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg var på Meny i går, og så innom Ark. Pride flagg her og der. Jeg er så lei av denne markeringen. Hvorfor markeres ikke kvinnedagen på samme måte?? Her er det knapt et notat eller to i media, mens Pride er faen meg en av Choice/Strawberry sin største frontinger gjennom året. Hvorfor synes ikke kampen mot diverse kreft, eller sykdommer bedre? For ikke å snakke om tvangsgifting, vold i forhold og overgrep? Jeg har fått nok av hele Pride greia, og det er mulig at det er meg om det, men det får vel være grenser for hvor mye oppmerksomhet denne gjengen skal ha? 37 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 1. juli 2023 #2 Del Skrevet 1. juli 2023 mocca1 skrev (2 minutter siden): Jeg var på Meny i går, og så innom Ark. Pride flagg her og der. Jeg er så lei av denne markeringen. Hvorfor markeres ikke kvinnedagen på samme måte?? Her er det knapt et notat eller to i media, mens Pride er faen meg en av Choice/Strawberry sin største frontinger gjennom året. Hvorfor synes ikke kampen mot diverse kreft, eller sykdommer bedre? For ikke å snakke om tvangsgifting, vold i forhold og overgrep? Jeg har fått nok av hele Pride greia, og det er mulig at det er meg om det, men det får vel være grenser for hvor mye oppmerksomhet denne gjengen skal ha? Du er ikke alene om det. Blir rett og slett for mye. 26 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dude1996 Skrevet 1. juli 2023 #3 Del Skrevet 1. juli 2023 Enig! Jeg skulle egentlig gå i paraden i dag, men jeg valgte å stå over. Transpersoner har tatt over hele FRI og Pride. I tillegg er det veldig mye fokus på utseende, kropp, utkledning og fasade. 23 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bellaost Skrevet 1. juli 2023 #4 Del Skrevet 1. juli 2023 Vi ble til klovner under navnet demokrati. 😀 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 1. juli 2023 #5 Del Skrevet 1. juli 2023 Enig. Litt for mye pride. En smule overdrevet for meg. 15 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne907 Skrevet 1. juli 2023 #6 Del Skrevet 1. juli 2023 Enig. Jeg mener homofiles rettigheter er viktig og absolutt verdt å kjempe for - men det blir jo så innmari mye. Og jeg vil ikke gå i Pride-paraden så lenge folk går kledd i bdsm-kostymer og lignende scenarier. Hører flere si det samme, og jeg synes ikke det er noe særlig at man ikke kan få lov til å ytre dette uten å bli beskyldt for å være trangsynt eller homofobisk. Dette gjelder mitt syn på at sexlivet tilhører den private sfære og har ikke noe ute på gata å gjøre, og det gjelder også for heterofile. Og før jeg blir meislet ned - jeg har alltid stått på de homofiles side, har gjort det klart for barna mine at jeg elsker dem akkurat like høyt uansett seksuell legning og har slått ned på bruk av homo som skjellsord, etc. Og jeg blir gjerne med å kjemper - men ikke i dette sirkuset. Jeg har hengt ut et flagg, tho. 25 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 1. juli 2023 #7 Del Skrevet 1. juli 2023 Bare fordi vi feirer pride, betyr ikke at vi som samfunn ikke bryr oss om kvinnedagen eller kreftkampen. Det ene utelukker ikke det andre. Og slapp av folkens, pride i Oslo er over idag. Pride måneden er over. Pust. Snart jul nå 😜 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 1. juli 2023 #8 Del Skrevet 1. juli 2023 Hvorfor denne enten-eller-mentaliteten? Bruk engasjementet til noe! Tilby tiden deres til Kreftforeningen, til 8. mars-komiteen, til Amnesty, og jobb for å løfte disse temaene opp og frem. Meld dere som bøssebærere under Krafttak mot Kreft og TV-aksjonen, bli med i lokalpolitikken. Det er 365 dager i året, 52 uker, 12 måneder - det er plass til mange hjertesaker, men det trengs ildsjeler for å få det på folks radar. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 1. juli 2023 #9 Del Skrevet 1. juli 2023 (endret) Hva mener du med at ikke kreft får mer oppmerksomhet Det er rosa måned hvor alt en kjøper går noe til kretiforeningen, det er en hel måned med rosa sløyfe aksjon og rosa meg her og der i oktober... En kan jo ikke kjøpe noe som helst i hele oktober uten at det innbefattes i rosa skøyfe aksjonen... Så kommer movember og det er samme greia i en hel måned bare med bart og blå sløyfe for prostatakreft.. så her tar du nok litt feil. Kreft har 2 måneder i året hvor det er myyye fokus på denne sykdommen.. Du skal jaggu være både blind og døv og litt kort for å ikke få med deg dette... Og hva så om det er en hel måned med pride? Pride gjengen har gjort seg synlig i media, de har kjempet seg frem, de har diskutert I media og tydelig hatt en klar stemme blant konservative som Nina Karin Monsen med flere og har alltid stått på barrikadene. De har også dessverre måtte tatt konsekvensen av å måtte kjempe for helt fundamentale menneskerettigheter; de har blitt skutt på, drept, harselert, mobbet, trakassert, torturert... De som har kjempet frem pride feiringen er noen helter av mennesker 🙌🙌🫶🏳️🌈 og pride må gjerne få ha en måned i året!!! Viss du ts mener at det er noen saker du brenner for som du mener får for lite oppmerksomhet så får du rett og slett kjempe litt for det selv fremfor å bare syte over at andre mennesker har tatt denne kampen før deg og nå kan høste litt frukter med dette. Det er så forbanna unødvendig å syte bare fordi en er litt lei av at en gruppe mennesker faktisk har klart å skape blest og oppmerksomhet rundt saker de selv kjemper for.. Og vunnet frem med rettigheter de aldri hadde hatt viss ikke de hadde stått så sterkt på barrikadene! Og hvem i huleste er det som bare kan ha en tanke i hode samtidig? Det går fint an å gå i pride tog og støtte opp om kvinnedagen eller faktisk være frivillig innenfor organisasjoner som røde kors, være besøksvenn, hjelpe andre som kjemper sine kamper... Fatter virkelig ikke hvorfor du ts gjør det hele til en så svart/hvitt greie Kanskje godt pride flagget er i flere farger... De fleste mennesker lever ikke så svart/hvitt.. enten eller.... Endret 1. juli 2023 av skreppamedleppa 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende123 Skrevet 1. juli 2023 #10 Del Skrevet 1. juli 2023 (endret) Når du sammenligner kreftpasienter med skeive tenker jeg at du er historieløs og ikke forstår hvorfor denne markeringen er så viktig for så mange mennesker. I fjor ble flere mennesker drept i et terrorangrep, i Norge, kun fordi de var skeive, og knapt et år etterpå er dere allerede lei av å høre om en så utsatt minoritet. Så ufattelig nedrig. Endret 1. juli 2023 av Undrende123 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. juli 2023 #11 Del Skrevet 1. juli 2023 November er bryst kreft mnd. Her er både kreft og kvinner i bilde.. kjempe flott:) så oktober prostata kreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 1. juli 2023 #12 Del Skrevet 1. juli 2023 (endret) Det pride opplegget er egentlig bare en gigantisk parodi på karnevalet i Rio som ruller hver februar i noen dager. Endret 1. juli 2023 av ThereGoesBob 7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. juli 2023 #13 Del Skrevet 1. juli 2023 anon01 skrev (15 minutter siden): Bare fordi vi feirer pride, betyr ikke at vi som samfunn ikke bryr oss om kvinnedagen eller kreftkampen. Det ene utelukker ikke det andre. Og slapp av folkens, pride i Oslo er over idag. Pride måneden er over. Pust. Snart jul nå 😜 Det forstår ikke enkelte brukere her inne. De tenker kun svart-hvitt. Har blitt lei av at forskjellige ting settes opp mot hverandre. Vi feirer Pride, men vi bryr oss også om dyrevelferd, støtter forskning på enkelte sykdommer m.m. men det skal ikke gå an i følge hopen på kg. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocca1 Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 1. juli 2023 ut i fra egen krets og andre familier, så er vi flere som er lei. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 1. juli 2023 #15 Del Skrevet 1. juli 2023 Er helt enig! Selv om det er viktig tema, så blir det altfor mye og lenge. Kanskje det kan være med på ødelegge litt for dem.. Jeg vet ikke, men har inntrykk av at mange er veldig lei av pride, for lenge siden. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SigurdSeim Skrevet 1. juli 2023 #16 Del Skrevet 1. juli 2023 Har jo blitt sånn at man er homofob bare ved å være heterofil i dag. Dette har gått altfor langt! 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinazucar Skrevet 1. juli 2023 #17 Del Skrevet 1. juli 2023 Vi kan jo sette av en hel måned til flere andre saker også. Vi kan hylle kvinners rettigheter i hele mars, kampen mot kreft i april, og så kan vi la muslimene få hele mai. 🙈 Kanskje det blir slik om noen år, den som lever får se 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbre Skrevet 1. juli 2023 #18 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg synes det virker hyggelig selv om jeg ikke er med på markeringen, virker som det er mange som får glede av pride. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 1. juli 2023 #19 Del Skrevet 1. juli 2023 Honey Dew skrev (12 minutter siden): Det forstår ikke enkelte brukere her inne. De tenker kun svart-hvitt. Har blitt lei av at forskjellige ting settes opp mot hverandre. Vi feirer Pride, men vi bryr oss også om dyrevelferd, støtter forskning på enkelte sykdommer m.m. men det skal ikke gå an i følge hopen på kg. Det mange har inntrykk av er at feiring av pride pågår utrolig lenge og det er pride flagg overalt. Voldsom markering. Det blir så mye, men det er ikke så stor markering for støtte av andre viktig saker. Markering er der, men ikke i så stor grad. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende123 Skrevet 1. juli 2023 #20 Del Skrevet 1. juli 2023 lemoncake skrev (2 minutter siden): Det mange har inntrykk av er at feiring av pride pågår utrolig lenge og det er pride flagg overalt. Voldsom markering. Det blir så mye, men det er ikke så stor markering for støtte av andre viktig saker. Markering er der, men ikke i så stor grad. Crazy forslag: Hva om du bruker energien du nå bruker på å erge deg over Pride til å heller løfte frem saker du synes er viktige? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå