Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle hente ut min faste medisin på lavt stoffskifte,har flere uttak hentet ut en for et par uker siden og siden jeg skal på ferie og vil da ta med en boks og ha en hjemme. Så sier hun du hentet nylig ut en jeg bare ja,men jeg skal på ferie og ønsker å ha ekstra boks på lager. Hun virka snurt og sur og bare javel så gikk hun bort til kollega og visker at jeg tror hun ikke tar riktig dosering vil ha en boks til og et eller annet mer. Hører kollegaen si det går bra. Dama er forsatt uhyggelig og sur i tonen veldig ubehahelig. Dosen jeg bruker har kun legen noe med å gjøre da mitt stoffskifte har svinget litt har han sagt jeg kan ta støree dose noen perioder. Denne ansatte på apotek føler jeg ikke skal bry seg om det. Vurderer å klage henne inn da det var sikkelig ekkelt for meg aldri opplevd noe slikt.Stod mange folk rundt også. Hadde det vært  b preparat hadde jeg skjønt det,men detter er fast medisin for stoffskifte.

Anonymkode: 19acb...0bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To ting:

Hun gjør jobben sin

Du er overfølsom 

Anonymkode: 186cc...9ae

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Mulig hun følte seg dum og hun reagerte på den kleine måten. Noen mennesker blir sure på andre når de blir flaue over seg selv.

Anonymkode: 6d6fa...e52

• Liker 3
Skrevet

Noen apotekansatte oppfører seg som om de var medisinpoliti overfor kundene. Det er ikke de som bestemmer, men de tror det. Husker jeg var borti en superbitch på et apotek selv for mange år siden. Blir irritert bare jeg tenker på det i dag. 

Send inn klage om dette.

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du hørte hun hvisket til kollega? Da hadde jeg sagt at jeg hørte henne og at det er ikke opp til henne å kalle meg løgner. For så bare å fortsette å stirre på henne til hun var ferdig. 

Anonymkode: 4bfd7...713

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så rart. De gangene jeg henter ut fast medisin blir jeg oppfordret til å hente flere pakninger på en gang.

Anonymkode: 1ce36...c9e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Forstår ikke hva som var så ubehagelig. Hun gjorde kun jobben sin. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Årsaken er non at man ikke får hentet ut mer enn en eske pr 3 månder på blå resept.

Anonymkode: 7fec6...ace

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun gjør bare jobben sin. Det er strengt med utlevering av medisiner, kan ha noe med det å gjøre.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så rart. De gangene jeg henter ut fast medisin blir jeg oppfordret til å hente flere pakninger på en gang.

Anonymkode: 1ce36...c9e

Hun er ny aldri sett hun der. Sur og uhøffelig.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Årsaken er non at man ikke får hentet ut mer enn en eske pr 3 månder på blå resept.

Anonymkode: 7fec6...ace

Nei, det er ikke riktig. Man får ikke hentet ut forbruk for mer enn 3 mnd om gangen på blå resept. Det kan være langt mer enn den ene esken du snakker om.

Jeg har flere medisiner på blå resept.

Den enkelte resept må ikke lyde på mer enn tre måneders forbruk, men kan reitereres for inntil ett års forbruk. Det må likevel ikke utleveres produkter for mer enn tre måneders forbruk om gangen. Ved lengre utenlandsopphold kan det likevel utleveres produkter for inntil ett års forbruk om gangen.1. juli 2022

Endret av Million
La til link
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (5 minutter siden):

Noen apotekansatte oppfører seg som om de var medisinpoliti overfor kundene. Det er ikke de som bestemmer, men de tror det. Husker jeg var borti en superbitch på et apotek selv for mange år siden. Blir irritert bare jeg tenker på det i dag. 

Send inn klage om dette.

Jeg vurderer det veldig. Jeg ble helt satt ut av hvordan hun var.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke riktig. Man får ikke hentet ut forbruk for mer enn 3 mnd om gangen på blå resept. Det kan være langt mer enn den ene esken du snakker om.

Jeg har flere medisiner på blå resept.

...hvis du har frikort. Har du ikke frikort kan du hente ut mer.

Anonymkode: b392f...0c9

AnonymBruker
Skrevet
Bøtteballetten skrev (8 minutter siden):

Hun gjør bare jobben sin. Det er strengt med utlevering av medisiner, kan ha noe med det å gjøre.

De trenger ikke å svare surt av den grunn.

Anonymkode: 10a42...7c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var en episode som varte kanskje 5 minutter? Sånne ting legger man bak seg i det man går ut døren istedet for å gruble på det og lage tråd på KG.

Anonymkode: f5a0d...12e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var en episode som varte kanskje 5 minutter? Sånne ting legger man bak seg i det man går ut døren istedet for å gruble på det og lage tråd på KG.

Anonymkode: f5a0d...12e

Fakktisk ikke. Jeg bruker apoteket ofte og er ekkelt å bli behandlet som en missbruker. Hun var forferdelig.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

To ting:

Hun gjør jobben sin

Du er overfølsom 

Det går an å gjøre jobben sin på en respektabel måte uten å oppføre seg sur og dømmende ovenfor kunden. Mange andre måter denne ansatte kunne håndtert situasjonen på.

Det er dessverre slik at noen apotekansatte skal tro de vet bedre enn legen. Hvis du har fått resept på noe og skal hente den, er det ikke hennes plass å bestemme om det er for mye eller for lite, det har legen allerede bestemt. 

Endret av mannssjåvinistisk
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

...hvis du har frikort. Har du ikke frikort kan du hente ut mer.

Anonymkode: b392f...0c9

Det finner ikke jeg noe skriftlig om. Apoteker og Helsedirektoratet er pålitelige kilder jeg gjerne ser at du linker til, er du snill?

Jeg har sett det skrevet at de kan gjøre unntak ved utenlandsreiser, da kan du få for mer enn tre mnd forbruk. Men at frikortet skal ha noe å si, har jeg ikke lest. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De trenger ikke å svare surt av den grunn.

Anonymkode: 10a42...7c6

Nå vet ikke jeg om hun faktisk svarte surt eller om ts er en smule hårsår og mener at den ansatte svarte surt.

Tror nok jeg også ville reagert hvis en kunde henter ut reseptpliktig medisin (som skal vare ca tre måneder) med et par ukers mellomrom. Særlig som nyansatt og ikke kjenner kunden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mannssjåvinistisk skrev (19 minutter siden):

Det går an å gjøre jobben sin på en respektabel måte uten å oppføre seg sur og dømmende ovenfor kunden. Mange andre måter denne ansatte kunne håndtert situasjonen på.

Det er dessverre slik at noen apotekansatte skal tro de vet bedre enn legen. Hvis du har fått resept på noe og skal hente den, er det ikke hennes plass å bestemme om det er for mye eller for lite, det har legen allerede bestemt. 

Den apotekansatte har definitivt et ansvar for  å reagere på og dobbeltsjekke uvanlig medisinbruk. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...