AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Bor på et mindre sted der det bare er tre leger tilstede. Kan man risikere det? Vet at familiemedlemmer ikke skal behandle hverandre når det gjelder sykdom men er det annerledes når det bare er en skade som ikke trenger oppfølging av legevakten? Og selv om man får en annen lege, er det vanlig at de andre legene åpner journalen? Sist jeg var på legevakt(i en mye større by) hadde fire leger åpnet journalen min selv om det kun var en som behandlet meg. Anonymkode: c66d6...4d0
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 Ja, men vedkommende har taushetsplikt. Anonymkode: 00004...abb 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svar i teksten. Bor på et mindre sted der det bare er tre leger tilstede. Kan man risikere det? Vet at familiemedlemmer ikke skal behandle hverandre når det gjelder sykdom men er det annerledes når det bare er en skade som ikke trenger oppfølging av legevakten? Ja, det kan man risikere. Og selv om man får en annen lege, er det vanlig at de andre legene åpner journalen? Sist jeg var på legevakt(i en mye større by) hadde fire leger åpnet journalen min selv om det kun var en som behandlet meg. Antageligvis fordi de sjekket historikken når de skulle prioritere hvilken pasient de skulle ta, eller hvis de konfererte med hverandre. Og kanskje undersøkelser/prøver som tatt ble lagt til gjennomsyn/signering til en annen av legene. Anonymkode: c66d6...4d0 Anonymkode: f383e...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå