Gå til innhold

Er homofile/alle legninger utenom heterofile, mer verdt enn overvektige, religiøse eller folk av en annen hudfarge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange i de ulike Pridetrådene som sier at så lenge ikke de homofile/+++ kan gå på gata i fred så trenger man Pride. 

Helst så mye som mulig, for man skal tvinge denne aksepten på alle og enhver. 

Men er homofile og alle som tilhører  "lgbtqqip2saa" gjengen mer verdt enn alle andre? 

Hva med de mørkhudete som opplever rasisme? 

Eller de religiøse som opplever diskrimering?

Eller de overvektige som blir fatshamet? 

De får kommentarer og blir forskjellsbehandlet over en lav sko overalt i samfunnet, men det er gjerne ikke så nøye med dem?

Det finnes flere tilfeller av terrorangrep både mot mørkhudete og religiøse som grupper. Men hvor blir det av deres parader? Deres flagging? Deres måned? 

Ja, jeg syntes spørsmålet må stilles, for det er ganske mange grupper i samfunnet som ikke kan gå i fred på gaten, som opplever terrorangrep, vold og kommentarer daglig. Men disse gruppene er underordnet  "lgbtqqip2saa" gjengen for de kan jo ikke kreve å få gå i fred, de må rett og slett tåle den slags behandling i dagens samfunn? :klo:

Anonymkode: c74ae...556

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig mange i de ulike Pridetrådene som sier at så lenge ikke de homofile/+++ kan gå på gata i fred så trenger man Pride. 

Helst så mye som mulig, for man skal tvinge denne aksepten på alle og enhver. 

Men er homofile og alle som tilhører  "lgbtqqip2saa" gjengen mer verdt enn alle andre? 

Hva med de mørkhudete som opplever rasisme? 

Eller de religiøse som opplever diskrimering?

Eller de overvektige som blir fatshamet? 

De får kommentarer og blir forskjellsbehandlet over en lav sko overalt i samfunnet, men det er gjerne ikke så nøye med dem?

Det finnes flere tilfeller av terrorangrep både mot mørkhudete og religiøse som grupper. Men hvor blir det av deres parader? Deres flagging? Deres måned? 

Ja, jeg syntes spørsmålet må stilles, for det er ganske mange grupper i samfunnet som ikke kan gå i fred på gaten, som opplever terrorangrep, vold og kommentarer daglig. Men disse gruppene er underordnet  "lgbtqqip2saa" gjengen for de kan jo ikke kreve å få gå i fred, de må rett og slett tåle den slags behandling i dagens samfunn? :klo:

Det er ingen tvil om at deler av befolkningen har fordommer mot lgbt, men, det er heller ingen minoriteter som har så massiv offentlig støtte som lgbt, så så spørsmålet du stiller er betimelig. Da tenker jeg spesielt ift hudfarge, religion er tross alt et valg. Og overvekt er noe som i utgangspunktet kan gjøres noe med, selv om det er mange faktorer i bildet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo stort sett andre minoriteter som har problemer med homofile, så da må man gjøre en prioritering. Etnisk norske nordmenn bryr seg døyten om folks seksuelle legning.

Anonymkode: 5fdeb...df7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er meget spesielt, men legger merke til at de skeive som roper opp om MER PRIDE svarer nok ikke i denne tråden.

Passer ikke inn i deres agenda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg mener at vi ikke er verdt mer enn andre, derfor deltar jeg ikke i pride.

Anonymkode: 81d25...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stiller du grupper opp mot hverandre på den måten? Har du som menneske bare et begrenset nivå empati og forståelse, og når du har gitt litt til en av gruppene så er det ikke mer å hente til andre grupper? 

Anonymkode: 45c76...38b

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor stiller du grupper opp mot hverandre på den måten? Har du som menneske bare et begrenset nivå empati og forståelse, og når du har gitt litt til en av gruppene så er det ikke mer å hente til andre grupper? 

Anonymkode: 45c76...38b

I stedet for å spørre om dette, så kan du heller svare på det jeg spør om, eller blir det for vanskelig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Betenkelig at man heller svarer det enn på spørsmålet som stilles.

Men det sier egentlig bare at tydeligvis mener lbqtgjengen at de er mer berettiget enn de gruppene jeg lister opp, ellers hadde de jo faktisk gitt et ordentlig svar.

Greit å vite.

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Skrevet

Betimelig spørsmål, men jeg tror ikke jeg orker en black month og en fat month i tillegg til pride month.

AnonymBruker
Skrevet
Yodas skrev (8 minutter siden):

Betimelig spørsmål, men jeg tror ikke jeg orker en black month og en fat month i tillegg til pride month.

Sant nok, men samtidig - hvorfor ikke? De har da like mye rett til det som en viss annen gruppe. Og er det noen som er utsatt for rasisme og voldelige angrep omtrent daglig så er det mørkhudete mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem prøver du å angripe her, egentlig? Hvermannsen? Lgbtqa+? 

HI gir meg samme vibe som den årlige diskusjonen rundt kvinnedagen og rosa sløyfe, og hva med mannsdagen og blå sløyfe, hvorfor får ikke det like stor oppmerksomhet? Det har jo med de som står på barrikadene og innsatsen de legger ned! Som i størst grad er minoritetene selv. 

Jeg flagger gjerne gjennom hele oktober jeg, kjør på.

Anonymkode: 2ae0b...e0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem prøver du å angripe her, egentlig? Hvermannsen? Lgbtqa+? 

HI gir meg samme vibe som den årlige diskusjonen rundt kvinnedagen og rosa sløyfe, og hva med mannsdagen og blå sløyfe, hvorfor får ikke det like stor oppmerksomhet? Det har jo med de som står på barrikadene og innsatsen de legger ned! Som i størst grad er minoritetene selv. 

Jeg flagger gjerne gjennom hele oktober jeg, kjør på.

Igjen, nok en som ikke klarere å svare på det jeg spør om? Det er for vanskelig? For jeg skjønner jo at det ikke henger på greip at en minoritetet er over andre minoriteter/grupper i samfunnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igjen, nok en som ikke klarere å svare på det jeg spør om? Det er for vanskelig? For jeg skjønner jo at det ikke henger på greip at en minoritetet er over andre minoriteter/grupper i samfunnet.

Jeg prøver på en dialog med deg, så da får du lese kommentaren om igjen. Hvem er det du tenker har feilet overvektige, religiøse og mennesker av en annen hudfarge, når de ikke har "deres parader? Deres flagging? Deres måned?" 

Hvermannsen? Eller mener du at lgbtqa+ fratar de noe, ved å ha pride? Jeg prøver å forstå deg. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Perelandra, mod. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...