Gå til innhold

Ok å gi delingsforbud av bilder i some fra f eks bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ofte i sosiale medier at venner og bekjente av meg er i f eks bryllup, dåp, 50-årslag o l og legger ut bilder derfra, både av brudepar,  dåpsbarn, pynt, kaker osv. Og da lurer jeg alltid på om dette er avklart med hovedpersonene. For jeg, som er veldig privat av meg, hadde overhode ikke vært komfortabel med at bilder av meg og mitt ble delt med fremmede, ikke engang kakebordet.

Nå har jeg snart selv et stort arrangement på trappene og lurer på om det er innafor å si i fra på forhånd av at vi ikke ønsker deling i sosiale medier.

Anonymkode: c00a6...84b

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok! Ville heller fått beskjed enn å dele bilder folk egentlig er ukomfortabel med. Kommer sikkert til å gi samme beskjed om jeg gifter meg

Anonymkode: 09919...cfd

• Liker 4
Skrevet

Bilder av deg og barna dine? Helt greit å ikke ønske det. Kakebordet? Helt ærlig hadde jeg tenkt at du var fryktelig sær og selvopptatt. For andre som ser det er det bare kaker i et selskap noen de kjenner/føler er i, ikke innsyn til privatlivet til et ukjent menneske. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Bilder av deg og barna dine? Helt greit å ikke ønske det. Kakebordet? Helt ærlig hadde jeg tenkt at du var fryktelig sær og selvopptatt. For andre som ser det er det bare kaker i et selskap noen de kjenner/føler er i, ikke innsyn til privatlivet til et ukjent menneske. 

Snakker selvfølgelig om kaker med bilder og muligens navn på.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ser ofte i sosiale medier at venner og bekjente av meg er i f eks bryllup, dåp, 50-årslag o l og legger ut bilder derfra, både av brudepar,  dåpsbarn, pynt, kaker osv. Og da lurer jeg alltid på om dette er avklart med hovedpersonene. For jeg, som er veldig privat av meg, hadde overhode ikke vært komfortabel med at bilder av meg og mitt ble delt med fremmede, ikke engang kakebordet.

Nå har jeg snart selv et stort arrangement på trappene og lurer på om det er innafor å si i fra på forhånd av at vi ikke ønsker deling i sosiale medier.

Det er helt innafor å ikke ønske bilder av seg selv og sin familie plasteret utover internett.

Syns det er alt for normalisert i dag å dele ditt og datt og bilder på sosiale medier, og at man liksom er den "rare" hvis man ikke ønsker dette.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi skrev i bryllup-invitasjonen at vi ikke ville ha bilder delt i sosiale medier. Det ble respektert. 

Anonymkode: f8671...f76

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
mannssjåvinistisk skrev (1 minutt siden):

Syns det er alt for normalisert i dag å dele ditt og datt og bilder på sosiale medier, og at man liksom er den "rare" hvis man ikke ønsker dette.

Enig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi skrev i bryllup-invitasjonen at vi ikke ville ha bilder delt i sosiale medier. Det ble respektert. 

Samme her. Ba også om mobilforbud i kirken siden vi hadde fotograf og jeg liker å ha kontroll på bilder av meg. 

Anonymkode: a3e5e...028

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er nok en god ide!

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her. Ba også om mobilforbud i kirken siden vi hadde fotograf og jeg liker å ha kontroll på bilder av meg. 

Anonymkode: a3e5e...028

Synd om du går glipp av et skikkelig heldig bilde da? Fotografen kan jo ikke være overalt.

I dåpen til sønnen min tok min far mitt favorittbilde fra dagen. De satt rett bak oss i kirken og mini satt med ansiktet over skulderen min og smilte til besteforeldrene. Dette hadde ikke en fotograf fått til.

Anonymkode: 9a9f3...76a

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er innafor 

Anonymkode: f1d6f...d5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare å dele.

Anonymkode: 7ff62...269

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg deler ikke bilder av meg selv på sosiale medier. Så da vil jeg ikke at noen andre skal gjøre. Til og meg noen kompiser til min mann fikk sjokk når han delte et bilde av meg på snapp. Dem bare har du dame? Disse er noen sykkelkompiser. Så han har ikke delt så mye annet om livet sitt til dem. Sånn jeg vil ha det. Så jeg hadde blitt fornærmet om noen hadde delt noen bilder av meg uten at jeg vet noe om det. 

Anonymkode: 03061...4b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det burde ikke være nødvendig å si fra om at man ikke ønsker deling i sosiale medier av personer uten at de har godkjent det selv. Dessverre mangler mange folkeskikk og nettvett.

Hvis du ikke ønsker deling i SoMe må du nok si fra.

Anonymkode: 516fb...b49

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke ville at bilder av personer skal bli delt er helt greit, men å nekte noen å dele bilder av koldtbord og kakeform er bare sært! Det eneste unntaket her er kaker med bilder på, at det deles kaker med navn og dåpsdayo er helt greit!

Anonymkode: 038a8...b21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette er nok en god ide!

Synd om du går glipp av et skikkelig heldig bilde da? Fotografen kan jo ikke være overalt.

I dåpen til sønnen min tok min far mitt favorittbilde fra dagen. De satt rett bak oss i kirken og mini satt med ansiktet over skulderen min og smilte til besteforeldrene. Dette hadde ikke en fotograf fått til.

Anonymkode: 9a9f3...76a

Det er faktisk mulig å ta bilder uten å dele dem med alle.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du deler fra andres selskaper selv blir det litt rart.

Anonymkode: de838...e53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare å dele.

Er det lov?

Anonymkode: 6814c...89f

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok! Vi ga beskjed om det i konfirmasjon nå i vår. 

Anonymkode: 2e207...7da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det lov?

Anonymkode: 6814c...89f

Jada

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg. Det er ugreit. Vi måtte ta en runde i storfamilien på dette da 2 stykker tok videosnutter og bilder og la på snap og face. Alt fra middager til selskap. Samtaler beregnet kun på de tilstedeværende. Lite flatterende bilder. 

Anonymkode: 74a95...016

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...