AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 En mellom stor hund, ca. 5 år gammel har fått en konkurent i huset. Vi har nemlig fått en katt unge. Jeg har fulgt alle reglene, men føler fortsatt at det ikke er trygt. Pus og vår hund har vært i samme rom. De har luktet på hverandre. Hunden vår logrer og viser ingen tegn til agresjon. Pus er veldig naiv og kan legge seg helt paddeflat forand hunden og leke. Har bare observert at hunden vår ser på pus og slikker seg rundt munn. Flere ganger. Har litt følelse av at om de er løse sammen så vil det ikke gå bra. Vår hund har stort jakt innstignt og det synes godt spesielt når pus begynner å løpe eller leke. Brå bevegelser trigler veldig. Hvordan vet jeg at hunden og katten kan være løse sammen? Som sagt ingen tegn til agresjon, men tror bare at hunden vår spiller litt med. Veldig takknemlig for erfaringer og råd. Anonymkode: 145e1...e5a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Du må trene med hunden. Be den ligge i ro når katten løper. Den skal ikke bevege seg etter katten. Ellers går det seg til. Anonymkode: 3b3d3...e39 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 Ene naboen hadde to katter. Hun fikk en huskyvalp,gikk bra helt til huskyen ble ca 1 år Da ble begge kattene riktignok ikke spist,men drept av hunden. Anonymkode: 59e79...267
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 At hunden slikker seg om munnen betyr at den er stresset og usikker i situasjonen, ikke at den synes kattungen ser ut som et lekkert kjøttstykke. Anonymkode: b8908...b2a 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ene naboen hadde to katter. Hun fikk en huskyvalp,gikk bra helt til huskyen ble ca 1 år Da ble begge kattene riktignok ikke spist,men drept av hunden. Anonymkode: 59e79...267 Dritteier!! Anonymkode: f2341...780 1 1
Grüner Skrevet 1. juli 2023 #6 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dritteier!! Anonymkode: f2341...780 Det var ikke eieren som drepte dem
Kalikalinka Skrevet 1. juli 2023 #7 Skrevet 1. juli 2023 Grüner skrev (Akkurat nå): Det var ikke eieren som drepte dem Nei, men kontroll på den jævla bikkja si hadde vedkommende tydeligvis ikke. 2
Entern Skrevet 1. juli 2023 #8 Skrevet 1. juli 2023 Grüner skrev (2 minutter siden): Det var ikke eieren som drepte dem Like fullt eiers ansvar.
Irja Skrevet 1. juli 2023 #9 Skrevet 1. juli 2023 Kalikalinka skrev (4 minutter siden): Nei, men kontroll på den jævla bikkja si hadde vedkommende tydeligvis ikke. Wow.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #10 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ene naboen hadde to katter. Hun fikk en huskyvalp,gikk bra helt til huskyen ble ca 1 år Da ble begge kattene riktignok ikke spist,men drept av hunden. Anonymkode: 59e79...267 Hva skjedde? Hun må ha latt hunden jakte på kattene eller lot dem være alene hjemme uten at hun var sikker på at det kom til å gå bra. Anonymkode: 3b3d3...e39
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #11 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skjedde? Hun må ha latt hunden jakte på kattene eller lot dem være alene hjemme uten at hun var sikker på at det kom til å gå bra. Anonymkode: 3b3d3...e39 Hun var på jobb,kom hjem til døde katter. Alt hadde gått bra før dette,virket som om hunden og kattene gikk bra sammens. Ingen tegn til jaktnstinktet. Kattene og hunden kunne ligge og sove sammens. Anonymkode: 59e79...267
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #12 Skrevet 1. juli 2023 En kattunge greier ikke å forsvare seg så her ville jeg vært veldig forsiktig! selv om hunden ikke har gjort noe enda, så ville jeg brukt mye mere tid! Når de møtes første gang løse må du sørge for at du raskt kan få tak i hunden, og at katten har gode fluktmuligheter Anonymkode: 862ca...8f0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 On 7/1/2023 at 9:21 PM, AnonymBruker said: Hun var på jobb,kom hjem til døde katter. Alt hadde gått bra før dette,virket som om hunden og kattene gikk bra sammens. Ingen tegn til jaktnstinktet. Kattene og hunden kunne ligge og sove sammens. Anonymkode: 59e79...267 Man skal aldri aldri la hunder og katter være alene sammen uten tilsyn, uansett hvor bra det "virker" på forhånd. Enten får man ha stort nok hus til at de kan være helt adskilt, eller så får man la være å skaffe seg flere arter samtidig, så enkelt er det bare. Tror nok folk blir mest provosert av å høre om folk som skaffer seg dyr de ikke har kunnskap om. Anonymkode: b47c0...f65 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 On 7/1/2023 at 3:31 PM, AnonymBruker said: En mellom stor hund, ca. 5 år gammel har fått en konkurent i huset. Vi har nemlig fått en katt unge. Jeg har fulgt alle reglene, men føler fortsatt at det ikke er trygt. Pus og vår hund har vært i samme rom. De har luktet på hverandre. Hunden vår logrer og viser ingen tegn til agresjon. Pus er veldig naiv og kan legge seg helt paddeflat forand hunden og leke. Har bare observert at hunden vår ser på pus og slikker seg rundt munn. Flere ganger. Har litt følelse av at om de er løse sammen så vil det ikke gå bra. Vår hund har stort jakt innstignt og det synes godt spesielt når pus begynner å løpe eller leke. Brå bevegelser trigler veldig. Hvordan vet jeg at hunden og katten kan være løse sammen? Som sagt ingen tegn til agresjon, men tror bare at hunden vår spiller litt med. Veldig takknemlig for erfaringer og råd. Anonymkode: 145e1...e5a Dette kan ta langt tid. Jeg har katt og en hund med sterkt jaktinstinkt. Det første året jeg hadde hunden måtte jeg ha den i bånd inne for å hindre den i å løpe etter katten. Det aller aller viktigste du gjør er å hindre hunden i å jage katten. Slik jaging er veldig gøy for hunden, så den får mer lyst til å gjøre det hver gang den får til å gjøre det (les om selvbelønnende adferd hvis du lurer på hvordan det funker). Når du sier at du fortsatt ikke føler det er trygt er det nok fordi det ikke er trygt. Du kan kjøpe et tynt og lett bånd du kan ha på hunden inne, og ha hunden på eget rom når den er alene hjemme. Det er sånn jeg gjør det i alle fall, de er aldri alene sammen uten oppsyn. Selv om de nå kan være avslappet sammen på sofaen og det går fint, vet jeg at hunden kunne drept katten på et øyeblikk, så det tar jeg ikke sjansen på. Anonymkode: 9ca16...5c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå