Gå til innhold

Hva gjør man når familie og andre ikke vil innse hva slags hverdag jeg lever i😌

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heeiii

Jeg er lei. Lei av å måtte forklare meg. Er syk og går på ulike medisiner som ikke kan kombineres med alkohol eller bilkjøring. Men likevel tilbys jeg alkohol (skulle tro det holdt at jeg fortalte 30 ganger hvordan ting er, men nei). Og det forventes at jeg skal kjøre på besøk, til selskap mm. Jeg håper en dag å kunne trappe ned på smertestillende og kunne kjøre hver eneste dag, men sånn er ikke livet. Annenhver dag (ca) så kan jeg ikke kjøre. Sliter også med magen, mye kvalme og en del oppkast som er hemmende. Må ofte ty til næringsdrikker da jeg i perioder er underernært. Men det blir ikke godt mottatt at jeg ikke kan hive innpå med tunge kjøttmiddager, kake med masse sukker og ikke minst mel(tåler dårlig mel). Når søstrene mine omtaler mitt dårlige immunforvar og autoimmune tilstander som “en lett forkjølelse” får jeg lyst å skrike.

Dere andre som er syke og ikke kan spise eller drikke som dere vil-hvordan er det sosiale? Hvis jeg drar de nødvendige grensene for å holde meg selv oppegående, da forsvinner venner😔

Anonymkode: 02631...026

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvordan er det sosiale?

man arrangerer seg. 

Sier nei og står ved det. 

Anonymkode: a056e...52d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga opp og sendte en felles meld. I tillegg la jeg en status på min fb side om alt mulig man blir bedt om å prøve for  bli frisk. Og at det var lite forståelig fra min side at ikke min lege får beholde den oppgaven. 

Anonymkode: af46f...0fd

Skrevet

Da er de ikke venner.. merker jeg trekker meg bort, siden jeg ikke kan drikke alkohol, det er så kjedelig.. 

jeg sliter med det samme med familien min, ikke med venner heldigvis. Måtte bli sint før de forsto det, men de glemmer seg innimellom. «Du kan vel kjøre, du er jo bare hjemme alikevel» jeg kan ikke kjøre p.g.a. medisiner jeg heller, måtte be de om å holde kjeft. «Er det så nøye da?» sier de når jeg går på smertestillende.. Er sårt nok som det er å være syk. Så bare bli forbannet du, kanskje de skjønner noe. Og arranger noe selv som de over meg skriver.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ga opp og sendte en felles meld. I tillegg la jeg en status på min fb side om alt mulig man blir bedt om å prøve for  bli frisk. Og at det var lite forståelig fra min side at ikke min lege får beholde den oppgaven. 

Anonymkode: af46f...0fd

Aiai, jeg må ofte si fra om at extra c-vit(eller hva det nå går i) ikke vil fikse sykdom og andre tilstander, og at jeg heller vil at spesialistene(har flere leger) bedømmer hva jeg trenger av medisiner og tilskudd. Yoga er flott, men det kurerer ikke ME, sibo, migrene etc etc🙃

AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (3 minutter siden):

Da er de ikke venner.. merker jeg trekker meg bort, siden jeg ikke kan drikke alkohol, det er så kjedelig.. 

jeg sliter med det samme med familien min, ikke med venner heldigvis. Måtte bli sint før de forsto det, men de glemmer seg innimellom. «Du kan vel kjøre, du er jo bare hjemme alikevel» jeg kan ikke kjøre p.g.a. medisiner jeg heller, måtte be de om å holde kjeft. «Er det så nøye da?» sier de når jeg går på smertestillende.. Er sårt nok som det er å være syk. Så bare bli forbannet du, kanskje de skjønner noe. Og arranger noe selv som de over meg skriver.

Er de selv villige til å risikere sertifikatet? antageligvis ikke. Hvorfor i he….. skal vi gjøre det?  Saken er at jeg blir helt alene til slutt🥹Det er ingen som klarer å forstå hvordan det er å leve så begrenset. “Du klarte jo å dra ut å handle, så da klarer du dette også”. Jeg ligger å spyr i dag og klarer ingenting selv om jeg var på Rema i går🙂

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er de selv villige til å risikere sertifikatet? antageligvis ikke. Hvorfor i he….. skal vi gjøre det?  Saken er at jeg blir helt alene til slutt🥹Det er ingen som klarer å forstå hvordan det er å leve så begrenset. “Du klarte jo å dra ut å handle, så da klarer du dette også”. Jeg ligger å spyr i dag og klarer ingenting selv om jeg var på Rema i går🙂

Offda.., håper det blir bedre. Håper du får hjelp, at noen forstår. Det kan ikke være lett❤️ Familien din høres ikke bra ut, kanskje du klarer deg bedre uten de? De er jo ikke til noen hjelp, de eier ikke forståelse for deg alikevel..

Jeg spør de om de har lyst til å møte medisinrusede mennesker i trafikken, om det hadde vært artig å fått de i fronten. Neiii, det hadde de ikke tenkt på…🤦‍♀️🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (1 minutt siden):

Offda.., håper det blir bedre. Håper du får hjelp, at noen forstår. Det kan ikke være lett❤️ Familien din høres ikke bra ut, kanskje du klarer deg bedre uten de? De er jo ikke til noen hjelp, de eier ikke forståelse for deg alikevel..

Jeg spør de om de har lyst til å møte medisinrusede mennesker i trafikken, om det hadde vært artig å fått de i fronten. Neiii, det hadde de ikke tenkt på…🤦‍♀️🤦‍♀️

Foreldrene mine er mine nærmeste, til tross for en del kommentarer som sårer. Jeg har ikke rett på praktisk hjelp, og har ikke lenger råd til å betale noen🥹Merker at som syk biter jeg i meg enormt mye jeg aldri ville gjort før jeg ble for syk. Selv min beste veninne klarer ikke å ta helt høyde for min ustabile hverdag; altså at det er vanskelig å si at jeg stiller fredag kl 13. Selv andre syke jeg kjenner godt har vansker for å forstå den ekstreme hodepinen, kvalmen og utmattelse 2 timer i tlfsamtale kan gi meg😬Man skulle tro at de som sliter med helsen selv ga meg litt slack, men meh. Nei.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo holde på grensene dine og si klart fra hver gang. Det er lov å vise at man blir irritert når man må fortelle det samme om og om igjen. Du er redd for at du vil miste folk om du forteller hvordan du har det og viser følelser, men det er ikke sikkert at det vil skje. Uansett er det kanskje bedre å få litt avstand til mennesker som ikke bryr seg om deg nok til å huske ting som er viktige for deg.

Anonymkode: 84709...993

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må jo holde på grensene dine og si klart fra hver gang. Det er lov å vise at man blir irritert når man må fortelle det samme om og om igjen. Du er redd for at du vil miste folk om du forteller hvordan du har det og viser følelser, men det er ikke sikkert at det vil skje. Uansett er det kanskje bedre å få litt avstand til mennesker som ikke bryr seg om deg nok til å huske ting som er viktige for deg.

Anonymkode: 84709...993

Jeg har måttet distansert meg til mange, for å overleve selv. Men det er vondt. Merker og at jeg alltid tar på meg skylden hvis det er kommunikasjonssvikt med den ene veninnen jeg har igjen. Men har merket meg i det siste at hun ordlegger seg klønete; man må nesten være litt synsk for å skjønne hva hun mener. Og hvis hun snakker om at hun vil kjøpe sminke, får jeg hodet bitt av hvis jeg foreslår produkter🤨For da er hun ikke god nok naturlig(?). Jeg blir så sliten i hodet av mennesker😏Mulig jeg bare går helt eremitt😅Mindre drama ihvertfall.

Jeg er såpass kjip at jeg er misunnelig på folk som er på fjellturer, reiser, fest, kino, restaurant, trener det de vil mm. Skulle så gjerne gjort en brøkdel av dette.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...