Gå til innhold

Rasisme - En liten spådom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg hører negativt om innvandrere så slår det meg at dette utelukkende kommer fra mennesker over pensjonistalder. Under de er aksepten og medmenneskeligheten større.

Jeg tror at i løpet av de neste 20-30 årene så vil innvandrer rasismen dø mer og mer ut sammen med den gamle tankegangen.

Men, så klart medmenneskelighet må gå begge veier skal vi alle fungere sammen. fungere. Det over er ikke nok, men bedre blir det.

Anonymkode: eb3ba...136

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Husk! Idiotskapen er individuell og har ingenting med hvor du kommer fra å gjøre. Er man kommet til Norge så står man fritt til å ta egne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du hører så mye negativt om en politikk som over 95% av velgerne har stilt seg bak, støttet og applaudert de siste 40 årene.

Vanker du i litt tvilsomme miljøer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men jeg prater ofte med gamle gubber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 15.06):

Når jeg hører negativt om innvandrere så slår det meg at dette utelukkende kommer fra mennesker over pensjonistalder. Under de er aksepten og medmenneskeligheten større.

Jeg tror at i løpet av de neste 20-30 årene så vil innvandrer rasismen dø mer og mer ut sammen med den gamle tankegangen.

Men, så klart medmenneskelighet må gå begge veier skal vi alle fungere sammen. fungere. Det over er ikke nok, men bedre blir det.

Jeg skulle ønske du hadde rett, men slik er det nok dessverre ikke. Høyreekstreme og identitære bevegelser er på fremmarsj over hele verden, og har oppslutning fra folk i alle aldre. I vårt eget land, synes jeg vi merker at holdningen til innvandrere blant velutdannede, urbane mennesker er blitt mer positiv, men samtidig er nok folket mer polarisert enn før, og mange har sterkt negative synspunkter særlig på innvandrere fra Midtøsten og deler av Afrika.

Anonymkode: 8aa89...ec5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 14.06):

Det er ganske vanlig at man blir mer konservativ jo eldre man blir og det har nok noe med at man tilegner seg mer kunnskap igjennom livet, unge mennesker er ofte veldig idealistiske men de mangler kunnskap for å kunne se det store bildet.

Selv var jeg veldig positiv til innvandrere og innvandring når jeg var i 20 årene, dette har forandret seg kraftig de siste årene og det kommer vel av at jeg tilegner meg mer informasjon fra flere politiske sider og nyhetsformidlere. Nå ser jeg sammenhenger og det store bildet i stedet for å fokusere på enkeltsaker.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg skulle ønske du hadde rett, men slik er det nok dessverre ikke. Høyreekstreme og identitære bevegelser er på fremmarsj over hele verden, og har oppslutning fra folk i alle aldre. I vårt eget land, synes jeg vi merker at holdningen til innvandrere blant velutdannede, urbane mennesker er blitt mer positiv, men samtidig er nok folket mer polarisert enn før, og mange har sterkt negative synspunkter særlig på innvandrere fra Midtøsten og deler av Afrika.

Anonymkode: 8aa89...ec5

Når man ser hva som foregår ikke bare i vårt eget land men også i Europa generelt så er det ikke så rart at stadig flere bruker sin demokratiske makt til å stemme på politikere som er langt ute på høyresiden, jeg tror at stadig flere innser at de negative sidene av innvandringen er langt større enn de positive sidene.

Hvis man tenker på at bare i Afrika så er det forventet en dobling av innbyggertallet innen 2050 så vil det føre til et voldsomt trykk på Europa, vi har ikke uendelig med plass og resurser til å ta i mot flere millioner mennesker og vi vil komme til et punkt der velferdssystemene vår vil kollapse og da blir vi ikke i stand til å hjelpe oss selv en gang.

Afrika er det mest ressursrike kontinentet i verden og på et punkt så MÅ de lære seg og bygge egne fungerende siviliserte samfunn uten skyhøy korrupsjon, løsningen er IKKE å flytte befolkningen til Europa.

Så har vi kriminaliteten som følger med innvandringen og stadig større innflytelse fra en religion som er i mot absolutt alt av vestlige verdier, det demokratiske systemet brukes for å ta livet av våre demokratiske viktige verdier som f.eks. likestilling og homofiles rettigheter.

Noe må skje snart for denne utviklingen går rett og slett ikke bra.   

Anonymkode: 66ea1...8ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...