Gå til innhold

Er jeg sær som handler ting til (mulige) fremtidige barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har seg slik at jeg er en ganske ung dame som holder på å studere og spare opp penger. Er i et forhold og er forlovet med planer om å kjøpe hus når jeg blir ferdig med utdanning. Partner ønsker barn nå, men jeg vil vente for å kunne ha god økonomi og tid til barnet slik at det får en god oppvekst og at jeg får en fin graviditet og barseltid hvor jeg ikke trenger å bekymre meg for slike ting. (Kan nevne at partner har en fast jobb han liker som betaler veldig bra, men jeg ønsker at jeg også kan bidra mer etter utdanningen så økonomien vår blir enda bedre)

Men jeg vil jo ha barn en dag, og jeg ender ofte opp med å glane litt inne på butikker og nettsider hvor de har klær til baby, leker, møbler, div. Jeg har en medium stor bag som jeg har babyklær i som jeg har kjøpt (kjønnsnøytralt så klart). Dette har vært klær jeg har gått forbi i butikker som har vært på salg og som jeg har tenkt at var kjempefine eller søte. 

Vet at noen kanskje vil si at det er dumt i tilfelle jeg og partner finner ut det blir vanskelig å få barn. Men jeg har bare brukt å kjøpe det allikevel, fordi i verste fall får jeg bare gi det bort til noen andre jeg kjenner når de får barn. Eller bare legge det ut for salg på nettet og si at det aldri har blitt brukt. Jeg tenker at det er ikke verre enn det. 

Er jeg sær som ser på slikt og tenker/planlegger til et mulig fremtidig barn/baby?

Anonymkode: c8d58...113

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er sær

Anonymkode: ff78f...04e

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må du vel nesten ta med partneren.

Anonymkode: 2801c...803

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har gjort det samme. Lo nettopp av tittelen til samboeren min fordi jeg også har en «baby-boks» i boden fylt med ting som jeg kommer over som er så søte at jeg MÅ ha det frem til vi får barn😂 glad jeg ikke er alene!

Anonymkode: 427ea...402

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: ba863...945

AnonymBruker
Skrevet

Er vel normalt om man går og ønsker seg barn og prøver å bli gravid.

Men sånn flere år før det, nei. Da hadde jeg heller satt pengene i fond.

Anonymkode: b6955...962

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det må du vel nesten ta med partneren.

Han vet det, og han syns ikke jeg er sær for det. Han syns det er koselig og han vet godt at jeg er en "planlegger", som tenker fremover og legger planer, kjøper inn ting som jeg vi får bruk for senere og sparer opp penger til ting. Er vel bare slik jeg er 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel normalt om man går og ønsker seg barn og prøver å bli gravid.

Men sånn flere år før det, nei. Da hadde jeg heller satt pengene i fond.

Jeg holder på å spare penger. Har både penger i fond og penger i sparekonto. Jeg bruker ikke mye penger på dette altså. Er bare en gang i blant hvis jeg går forbi og f.eks. ser en kjempefin body som er på salg til 50 kr liksom så kjøper jeg den og legger den unna.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg holder på å spare penger. Har både penger i fond og penger i sparekonto. Jeg bruker ikke mye penger på dette altså. Er bare en gang i blant hvis jeg går forbi og f.eks. ser en kjempefin body som er på salg til 50 kr liksom så kjøper jeg den og legger den unna.

Da regner jeg med at du blir gravid ila noen år?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg gjorde det samme :) Var veldig koselig når jeg gikk gravid og baby ble født. Da ble boksen tatt frem og jeg visste at jeg hadde gått i flere år og ventet og ønsket sånn den lille , nydelige babyen 🥺❤️

Anonymkode: 9ef2d...96d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da regner jeg med at du blir gravid ila noen år?

Det var det som var planen. Jeg vil bare bli ferdig med utdanningen først, eller bli gravid mot slutten av siste året av utdanningen. Har bare ikke lyst til å være gravid under praksiser eller å måtte ta permisjon fra studiet. Vil helst gjøre unna det først.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det samme, og har ikke turt å si det til noen for jeg er redd alle skal tro jeg er en skikkelig særing:fnise: 

men jeg får opp så mye fine babyklær-annonser på f.eks facebook og jeg tenker at når det er tid for meg å få barn, får jeg ikke nøyaktig de klærne og da må jeg kjøpe dem nå! Også blir det mindre å handle når jeg faktisk er gravid. 
Vi er i midten av 20-årene, eier bolig, han har fast jobb og jeg er ferdig student om ett år. Likevel skal vi vente ca.3-5 år til vi begynner å prøve. Men den nederste delen av klesskapet mitt er for babyklærne🙈

vi har også penger i fond og har aksjer, så er ikke slik at jeg bruker altfor mye penger på det heller. Ikke nok til å ruinere oss.

Anonymkode: a2ad8...587

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende det blir utdatert.

Anonymkode: e51c6...f0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg strikka klær til framtidige barn allerede på ungdomsskolen, så jeg syns ikke du er sær😂😂

Anonymkode: a72fc...935

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke fallhøyden rimelig stor hvis du ikke får barn?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Blir ikke fallhøyden rimelig stor hvis du ikke får barn?

Som jeg sa så bruker jeg ikke mye penger på dette, og om jeg ikke får det er det jo alltids noen jeg kjenner som får det som jeg kan gi det bort til. Eller selge det til noen på nettet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som jeg sa så bruker jeg ikke mye penger på dette, og om jeg ikke får det er det jo alltids noen jeg kjenner som får det som jeg kan gi det bort til. Eller selge det til noen på nettet.

Tenkte ikke på økonomi men engasjementet og forventningene. 

Anonymkode: 73171...bc4

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt jeg jinxet det, om jeg hadde hatt lyst til det samme, så ville ikke gjort det. 

Anonymkode: 351fb...8e7

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri turt å gjøre (da hadde jeg garantert fått vansker med å få barn).

Anonymkode: 84f8d...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...