askjiir Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Jeg leste en tråd på kg der flertallet sa de ønsket å få vite om det hvis deres partner var utro selv om informasjonen kom fra en venn eller bekjent. Samtidig leste jeg tråder der folk skrev om en venns utroskap og der rådet flertallet iimot å si ifra til vedkommendes partner. Jeg stusset litt over dette, man ønsker at andre skal gjøre det man ikke vil gjøre selv? Lurer på hva andre tenker om dette. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Man ønsker å få vite selv for å få kontroll, og man ønsker ikke å bli knust som budbringer hvis den andre tar ut sinnet sitt på feil sted. Anonymkode: 1987e...b65
askjiir Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man ønsker å få vite selv for å få kontroll, og man ønsker ikke å bli knust som budbringer hvis den andre tar ut sinnet sitt på feil sted. Anonymkode: 1987e...b65 Ond sirkel da. Du får ikke vite det fordi den andre er for redd til å si det til deg.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 askjiir skrev (3 minutter siden): Ond sirkel da. Du får ikke vite det fordi den andre er for redd til å si det til deg. Tror ikke en kjeft er redd for å si ting til meg. Men jeg har fått meg et par på kjeften for å "blande" meg i folks utroskapsdrama. Så neste gang jeg sier fra, blir trolig anonymt. Ellers er vi jo herlig konfliktsky her i Norge. Anonymkode: 1987e...b65 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 Jeg har sagt fra til vennen min først og når hen ikke sluttet å være utro sa jeg fra til kjæresten. Syns utroskap alltid skal varsles om Anonymkode: 79446...817 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Skrevet 1. juli 2023 Jeg har sagt fra i alle tilfellene jeg fikk vite om utroskap. Samtlige damene er fortsatt sammen med de utro mannfolka. Også mora mi... Anonymkode: a1c2c...dcd 4
askjiir Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke en kjeft er redd for å si ting til meg. Men jeg har fått meg et par på kjeften for å "blande" meg i folks utroskapsdrama. Så neste gang jeg sier fra, blir trolig anonymt. Ellers er vi jo herlig konfliktsky her i Norge. Anonymkode: 1987e...b65 Jeg vil si du gjorde det riktige, kudos for at du ikke er feig.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #8 Skrevet 1. juli 2023 Sjokkerer det deg virkelig at brukerne her inne er dobbeltmoralske? Anonymkode: 85826...ea6 4
askjiir Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Sjokkerer det deg virkelig at brukerne her inne er dobbeltmoralske? Anonymkode: 85826...ea6 Er nokså ny på kg, så det gjør faktisk det. Uff jeg er så naiv 🙄 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #10 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjokkerer det deg virkelig at brukerne her inne er dobbeltmoralske? Anonymkode: 85826...ea6 Hvordan vet du at det er de samme som svarer at de vil bli advart som sier at de ville vegret seg mot å advare? Anonymkode: 1987e...b65 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #11 Skrevet 1. juli 2023 Kan kun advare om det har happy ending. Om mistanke om drama, holder jeg kjeft. Anonymkode: fb528...68b
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #12 Skrevet 1. juli 2023 askjiir skrev (35 minutter siden): Er nokså ny på kg, så det gjør faktisk det. Uff jeg er så naiv 🙄 Da skal du være klar over at det er normen her inne. Kan også legge til at jeg har aldri vært aktiv på et forum som er så kjappe til å gå til person angrep og komme med generelt nedlatende kommentarer som Kvinneguiden er. Til og med FreakForum, en side fylt med kriminelle og rusmisbrukere, behandler hverandre med mer forståelse, empati og respekt enn folk her inne. Anonymkode: 85826...ea6 1
Nymerïa Skrevet 1. juli 2023 #13 Skrevet 1. juli 2023 Jeg er forsåvidt en av dem som kunne ha svart disse tingene. Jeg har skrevet mange ganger at jeg hadde ønsket å vite det hvis min partner var utro. Og om andre visste og ikke sa noe så hadde jeg sett på det som et ekstra svik og jeg hadde slitt med å stole på dem igjen. Men det er jo ikke først og fremst hans venner og familie jeg regner med skal fortelle meg det. De har all grunn til å være lojal mot han, ikke mot meg. Når jeg sier at jeg synes at andre skal si det så er det først og fremst folk vi har et likt forhold til, altså omgangsvenner eller bekjente. Eller folk som har et nærere forhold til meg enn til han. Slike personer bør si fra. Så når det kommer til det at jeg ikke hadde sagt fra hvis en venninne var utro mot partneren sin så svarer jeg ut i fra at det er hun som først og fremst er kontakten min. Hadde jeg vært like gode venner med mannen så hadde det vært umulig å ikke si noe og bare fortsette å henge med dem. Men jeg er sannelig ikke sikker på om jeg hadde valgt å kutte kontakten eller om jeg hadde sagt fra. Jeg ser ikke noe dobbeltmoral i dette. Det handler om lojalitet. 2
askjiir Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #14 Skrevet 1. juli 2023 33 minutter siden, Nymerïa said: Jeg er forsåvidt en av dem som kunne ha svart disse tingene. Jeg har skrevet mange ganger at jeg hadde ønsket å vite det hvis min partner var utro. Og om andre visste og ikke sa noe så hadde jeg sett på det som et ekstra svik og jeg hadde slitt med å stole på dem igjen. Men det er jo ikke først og fremst hans venner og familie jeg regner med skal fortelle meg det. De har all grunn til å være lojal mot han, ikke mot meg. Når jeg sier at jeg synes at andre skal si det så er det først og fremst folk vi har et likt forhold til, altså omgangsvenner eller bekjente. Eller folk som har et nærere forhold til meg enn til han. Slike personer bør si fra. Så når det kommer til det at jeg ikke hadde sagt fra hvis en venninne var utro mot partneren sin så svarer jeg ut i fra at det er hun som først og fremst er kontakten min. Hadde jeg vært like gode venner med mannen så hadde det vært umulig å ikke si noe og bare fortsette å henge med dem. Men jeg er sannelig ikke sikker på om jeg hadde valgt å kutte kontakten eller om jeg hadde sagt fra. Jeg ser ikke noe dobbeltmoral i dette. Det handler om lojalitet. Svak ryggmarg og svak karakter. 1
askjiir Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #15 Skrevet 1. juli 2023 (endret) . Endret 1. juli 2023 av askjiir
askjiir Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #16 Skrevet 1. juli 2023 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Da skal du være klar over at det er normen her inne. Kan også legge til at jeg har aldri vært aktiv på et forum som er så kjappe til å gå til person angrep og komme med generelt nedlatende kommentarer som Kvinneguiden er. Til og med FreakForum, en side fylt med kriminelle og rusmisbrukere, behandler hverandre med mer forståelse, empati og respekt enn folk her inne. Anonymkode: 85826...ea6 Med FreaForum vet du hva du får, det er såkalt normale folk som kan være uforutsigbare. Har sett mye rart her inne. Endret 1. juli 2023 av askjiir
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #17 Skrevet 1. juli 2023 Ja, det er hyklersk. Det er ikke rart at utroskap er så utbredt når folk har slik berøringsangst og lar andre gå rundt i uvitenhet mens deres partner ligger med andre. Anonymkode: 994a8...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #18 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er hyklersk. Det er ikke rart at utroskap er så utbredt når folk har slik berøringsangst og lar andre gå rundt i uvitenhet mens deres partner ligger med andre. Anonymkode: 994a8...6b4 Mange vet godt at partneren deres ligger med andre. De bare later som de ikke vet. Anonymkode: 1987e...b65
askjiir Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #19 Skrevet 1. juli 2023 (endret) 2 hours ago, Nymerïa said: Jeg er forsåvidt en av dem som kunne ha svart disse tingene. Jeg har skrevet mange ganger at jeg hadde ønsket å vite det hvis min partner var utro. Og om andre visste og ikke sa noe så hadde jeg sett på det som et ekstra svik og jeg hadde slitt med å stole på dem igjen. Men det er jo ikke først og fremst hans venner og familie jeg regner med skal fortelle meg det. De har all grunn til å være lojal mot han, ikke mot meg. Når jeg sier at jeg synes at andre skal si det så er det først og fremst folk vi har et likt forhold til, altså omgangsvenner eller bekjente. Eller folk som har et nærere forhold til meg enn til han. Slike personer bør si fra. Så når det kommer til det at jeg ikke hadde sagt fra hvis en venninne var utro mot partneren sin så svarer jeg ut i fra at det er hun som først og fremst er kontakten min. Hadde jeg vært like gode venner med mannen så hadde det vært umulig å ikke si noe og bare fortsette å henge med dem. Men jeg er sannelig ikke sikker på om jeg hadde valgt å kutte kontakten eller om jeg hadde sagt fra. Jeg ser ikke noe dobbeltmoral i dette. Det handler om lojalitet. "Det handler ikke om rett eller galt, godt eller det ondt. det handler om lojalitet til sin stamme." Noe reduktivt synes du ikke? Endret 1. juli 2023 av askjiir
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #20 Skrevet 1. juli 2023 Min samboer var utro i stor stil gjennom flere år før jeg fant det ut. Mange visste nok, men ingen sa noe. For meg var det på en måte like stort svik at venner visste men valgte å ikke si noe. En mister totalt tillit til venner etter noe sånt. Anonymkode: bee1c...158 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå