Gå til innhold

Føler meg alltid sliten og ikke i form

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sånn lenge. Av og på i flere år.. kommer og går, noen ganger går det helt fint, andre dager er ikke så bra.. føler meg sliten veldig ofte, og liksom ikke i form. Ikke syk, bare at jeg ikke har energi til noe. Har slitt med IBS i over 10- 12 år. 

Jeg er sjelden ute på noe, da jeg ikke tør på grunn av magen. Og føler meg aldri i form. Jeg tar meg sammen og er med på noe selvfølgelig, men det er sjelden jeg føler at nå er alt bra. Alltid så trøtt/ sliten.

Mangler d- vitamin og folat, og jeg er veldig dårlig på å huske det. 

Andre som har det sånn? 

Anonymkode: 8218c...9e2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har hatt det slik i flere år jeg og, har ikke problemer med magen, men med muskler og ledd. 

Anonymkode: 25a83...de5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært unormalt sliten hele voksenlivet. Har ikke IBS men insomni. Det med vitaminer er dumt å glemme og lett å gjøre noe med. Lag deg en rutine. Det blir som å pusse tenner

Anonymkode: 234c9...dbb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må få lagt inn en alarm på telefonen din eller noe slikt så du kan huske å ta tilskuddene du trenger. Tenk om du er mer sliten enn du behøver pga. noe så trivielt?

Anonymkode: 01f6b...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har vitaminmangler og ikke gidder å huske på de så er det jo din egen feil at du har det slik. Du må jo ta deg sammen å ta det som hjelper mot denne trettheten din, du er jo et voksent menneske og da har man ansvar for egen helse.

Anonymkode: 97414...5b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut alt av prosessert mat. Ultraprosessert mat har ofte inflammatorisk dritt og annet som gjør magene våre dårlig. Dårlig mage = dårlig helse. Vi burde kutte ut ultraprosessert mat fra kostern vår totalt, det er en stor grunn til IBS-edpidemien i Norge.

Spis mindre sukkerholdig mat som bakst og godteri

Mer grønnsaker, frukt, bær. Nøtter og frø om du tåler det. Om du tåler mye av maten dårlig, så kan du forsøke og koke den godt, for så å mose den med en blender. For noen hjelper det å fordøye maten

Ta vitaminene dine, ellers blir du ikke bedre

Utred for sykdom. Konstant lave jernverdier kan være symptom på annen sykdom. En sykdom som er vanlig med jernmangel er lavt stoffskite

Anonymkode: b9548...727

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Kutt ut alt av prosessert mat. Ultraprosessert mat har ofte inflammatorisk dritt og annet som gjør magene våre dårlig. Dårlig mage = dårlig helse. Vi burde kutte ut ultraprosessert mat fra kostern vår totalt, det er en stor grunn til IBS-edpidemien i Norge.

Spis mindre sukkerholdig mat som bakst og godteri

Mer grønnsaker, frukt, bær. Nøtter og frø om du tåler det. Om du tåler mye av maten dårlig, så kan du forsøke og koke den godt, for så å mose den med en blender. For noen hjelper det å fordøye maten

Ta vitaminene dine, ellers blir du ikke bedre

Utred for sykdom. Konstant lave jernverdier kan være symptom på annen sykdom. En sykdom som er vanlig med jernmangel er lavt stoffskite

Anonymkode: b9548...727

Helt enig i alt dette!!!

Og  i tillegg aktivitet hver dag, minimum enten 30 minutters bevegelse eller 10.000 skritt minimum. Det vil hjelpe fordøyelsen og hormonbalansen og søvnen. Alt henger sammen! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vært sånn lenge. Av og på i flere år.. kommer og går, noen ganger går det helt fint, andre dager er ikke så bra.. føler meg sliten veldig ofte, og liksom ikke i form. Ikke syk, bare at jeg ikke har energi til noe. Har slitt med IBS i over 10- 12 år. 

Jeg er sjelden ute på noe, da jeg ikke tør på grunn av magen. Og føler meg aldri i form. Jeg tar meg sammen og er med på noe selvfølgelig, men det er sjelden jeg føler at nå er alt bra. Alltid så trøtt/ sliten.

Mangler d- vitamin og folat, og jeg er veldig dårlig på å huske det. 

Andre som har det sånn? 

Anonymkode: 8218c...9e2

Du får begynne med å ta ting du vet du er «lav» på før du surver over å være sliten…..

Anonymkode: edced...670

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du får begynne med å ta ting du vet du er «lav» på før du surver over å være sliten…..

Anonymkode: edced...670

Wow 👏🏼🙄

Anonymkode: ba9cb...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...