Gjest BitterMann Skrevet 2. juli 2023 #141 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) 1 hour ago, Refreng said: Etter de nye opplysningene kom ut ser det ut som Moxnes har i verste fall stjelt med vilje, i "beste" fall har han hatt den typiske politikerarrogansen der han tenkte han ville enkelt slippe unna med noe som opprinnelig var en feil. At den type arroganse er utbredt handler jo mye om at politikere slipper unna med det meste. Selv når de går fra stillingen sin ender de opp i gode betalte jobber andre steder. Tajik er fortstat i politikken etter svindel og hatt leieinntekter på over 8000 per måned mens hun hadde gratis bolig. Giske er fortsatt i politikken etter å ha vært dritings og siklet over kvinner. Skei Grande var da politiker (partileder?) i flere år etter hun hadde sex i åkeren med en 17-åring Moxnes har stjålet med vilje i beste fall også. Også om man stoler blindt på Moxnes sin historie så har han stjålet med vilje. Om man tar med brillene ut av butikken med et uhell, men fjerner prislappen og gjemmer brillene i stedet for å levere dem tilbake når man oppdager uhellet så har man stjålet med vilje. Endret 2. juli 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 2. juli 2023 #142 Del Skrevet 2. juli 2023 Tror ikke en dritt på forklaringene hans. En stor grunn til at jeg har stemt Rødt tidligere er fordi jeg syns folka der har virka ærlige og redelige i motsetning til de fleste andre politikere. Fortsetter de med Moxnes så mister de hvertfall en stemme fra meg. Og de har ikke lang tid på seg før synet på partiet er forandra permanent. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xan Skrevet 2. juli 2023 #143 Del Skrevet 2. juli 2023 4 minutter siden, BitterMann said: Moxnes har stjålet med vilje i beste fall også. Også om man stoler blindt på Moxnes sin historie så har han stjålet med vilje. Om man tar med brillene ut av butikken med et uhell, men fjerner prislappen og gjemmer brillene i stedet for å levere dem tilbake når man oppdager uhellet så har man jo stjålet med vilje. Nettopp dette. Jeg kan med litt godvilje tro på at brillene ble med ut av butikken uten at han mente å ta dem. Det er hva han gjør etter dette som får meg til å miste tilliten til ham. Fjerne prislapp, skjule varen, svare benektende til vekter. Mulig han svarte slik han gjorde fordi han var flau fordi han var med kjæresten. Vi vet ikke. Men summen av alle disse handlingene gjør meg skeptisk. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 2. juli 2023 #144 Del Skrevet 2. juli 2023 BitterMann skrev (19 timer siden): Jeg leste det i tråden som er slettet. Så godt mulig jeg enten husket feil eller at innlegget jeg leste var feil. Det er nok bare litt uheldig formulering, noen kaller solbriller for «et par solbriller» selv om det er snakk om 1 stk solbrille. Moxnes : «I en av butikkene kikket jeg på solbriller, og tok med et par jeg likte og lurte på om jeg skulle kjøpe» 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VXL100 Skrevet 2. juli 2023 Forfatter #145 Del Skrevet 2. juli 2023 Nå med ennå en forandring i historien så står ikke Moxnes til troende. Skammelig hele fyren nå. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 2. juli 2023 #146 Del Skrevet 2. juli 2023 Xan skrev (3 minutter siden): Nettopp dette. Jeg kan med litt godvilje tro på at brillene ble med ut av butikken uten at han mente å ta dem. Det er hva han gjør etter dette som får meg til å miste tilliten til ham. Fjerne prislapp, skjule varen, svare benektende til vekter. Mulig han svarte slik han gjorde fordi han var flau fordi han var med kjæresten. Vi vet ikke. Men summen av alle disse handlingene gjør meg skeptisk. Helt enig, synes også det strider litt med image eller filosofien til et kommunistisk parti, å stjele luxus varer. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 2. juli 2023 #147 Del Skrevet 2. juli 2023 Xan skrev (6 minutter siden): Nettopp dette. Jeg kan med litt godvilje tro på at brillene ble med ut av butikken uten at han mente å ta dem. Det er hva han gjør etter dette som får meg til å miste tilliten til ham. Fjerne prislapp, skjule varen, svare benektende til vekter. Mulig han svarte slik han gjorde fordi han var flau fordi han var med kjæresten. Vi vet ikke. Men summen av alle disse handlingene gjør meg skeptisk. Han bør ikke få noen godvilje etter alle løgnene hans. For meg er saken enkel og klar. Han syns det av en eller annen grunn det er artig å naske solbriller(med mer?). Når han først blir tatt så kommer han med helt elleville bortforklaringer. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 2. juli 2023 #148 Del Skrevet 2. juli 2023 Jeg forstår at han har gjort seg skyldig i et lovbrudd, tyveri, og at han har betalt for varen + bot. Uenigheten og oppstyret som pågår nå, er om boten og skammen er passende reaksjon. Er det nok til å miste jobb og tillit? Er lovbruddet stort nok til det, eller skal folkevalgte lynsjes for enhver forbrytelse? En liten fartsbot er på størrelse med boten for tyveriet. Brudd på veitrafikkloven kan ha langt større konsekvenser enn å stjele et par briller. Er kritikken hardere fordi det var en Rødt-politiker som begikk lovbruddet? Det virker som at kommentarene spriker i alle retninger, og at det spekuleres i alt annet han helt sikkert kunne ha gjort eller kommer til å gjøre. Jeg tror ikke at han fortsetter lenge som partileder etter dette. Resten av stortingsperioden er han likevel nødt til gjennomføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 2. juli 2023 #149 Del Skrevet 2. juli 2023 Hvorfor blir han ikke anmeldt da? Straffet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 2. juli 2023 #150 Del Skrevet 2. juli 2023 Adobyen skrev (1 minutt siden): Jeg forstår at han har gjort seg skyldig i et lovbrudd, tyveri, og at han har betalt for varen + bot. Uenigheten og oppstyret som pågår nå, er om boten og skammen er passende reaksjon. Er det nok til å miste jobb og tillit? Er lovbruddet stort nok til det, eller skal folkevalgte lynsjes for enhver forbrytelse? En liten fartsbot er på størrelse med boten for tyveriet. Brudd på veitrafikkloven kan ha langt større konsekvenser enn å stjele et par briller. Er kritikken hardere fordi det var en Rødt-politiker som begikk lovbruddet? Det virker som at kommentarene spriker i alle retninger, og at det spekuleres i alt annet han helt sikkert kunne ha gjort eller kommer til å gjøre. Jeg tror ikke at han fortsetter lenge som partileder etter dette. Resten av stortingsperioden er han likevel nødt til gjennomføre. For min del, ja. Hadde ikke løftet et øyebryn om det var en fra de andre partiene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 2. juli 2023 #151 Del Skrevet 2. juli 2023 15 minutter siden, kat-e said: Det er nok bare litt uheldig formulering, noen kaller solbriller for «et par solbriller» selv om det er snakk om 1 stk solbrille. Moxnes : «I en av butikkene kikket jeg på solbriller, og tok med et par jeg likte og lurte på om jeg skulle kjøpe» Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blui89 Skrevet 2. juli 2023 #152 Del Skrevet 2. juli 2023 Drizzt skrev (10 timer siden): Solvang må ta dette etter sommerferien! Det er Solvang-materiale, det. Ja, for dette er virkelig problemene vi må ta tak i Norge. 🤡 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 2. juli 2023 #153 Del Skrevet 2. juli 2023 Drizzt skrev (2 timer siden): Jeg er litt usikker på om dette holder som et forsvar i retten når det gjelder tyverier. Det er jo et tyveri. Jeg gikk ut og forsvarte Moxnes V1 av hendelsesforløpet, som distre, hadde gått ut av butikken med brillene ved en forglemmelse, blitt stoppet av vektere med brillene på hodet, vedtatt et forenklet forelegg bare for å vise ansvar. Men ved Moxnes V2 og senere V3, så har han jo både tatt av prislapp og lagt de nedi bagasjen som er en villet handling. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 2. juli 2023 #154 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) Synes ikke det er nok til å miste jobben. Men han sank litt i mine øyne, ikke fordi han var surrete og tok med seg brillene uten vilje, men fordi han tok av prislappen etterpå. Og det er ikke bare fordi han i det øyeblikket faktisk stjal med overlegg, det er mer det at du er passe blåst om du tror du kan komme unna med det på et sted som er overvåket som bare det og har flere som er ansatt til å faktisk følge med på hver minste detalj med argusøyne. Den eneste rette og smarte løsningen her er å gå tilbake med brillene - men neida, han var flau? Ja, det er litt flaut men du må jo bare gjøre det. Endret 2. juli 2023 av Cuntzilla 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 2. juli 2023 #155 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) 2 hours ago, Adobyen said: Jeg forstår at han har gjort seg skyldig i et lovbrudd, tyveri, og at han har betalt for varen + bot. Uenigheten og oppstyret som pågår nå, er om boten og skammen er passende reaksjon. Er det nok til å miste jobb og tillit? Er lovbruddet stort nok til det, eller skal folkevalgte lynsjes for enhver forbrytelse? En liten fartsbot er på størrelse med boten for tyveriet. Brudd på veitrafikkloven kan ha langt større konsekvenser enn å stjele et par briller. Er kritikken hardere fordi det var en Rødt-politiker som begikk lovbruddet? Det virker som at kommentarene spriker i alle retninger, og at det spekuleres i alt annet han helt sikkert kunne ha gjort eller kommer til å gjøre. Jeg tror ikke at han fortsetter lenge som partileder etter dette. Resten av stortingsperioden er han likevel nødt til gjennomføre. Nå stemmer ikke jeg Rødt uansett. Men det er vanskelig å ha tillit til en som stjeler og som er ute av stand til å innrømme feil. Selv om man skulle tro på Moxnes siste historie så sier han jo at han er villig til å stjele for å dekke over et distre øyeblikk. Og han er heller ikke villig til å legge alle kortene på bordet etter han ble tatt og fikk 2 uker på å tenke gjennom om han ville være ærlig. Rent faktisk har han jo vist at han ikke er en man kan ha tillit til. Det er jo heller ikke som han mister levebrødet om han går av som partileder. Han sitter fortsatt på Stortinget og får millionlønn. Og han har sittet i over et tiår som partileder. Det er lenger enn samtlige Rødt-ledere har sittet til sammen, og også lenger enn noen av Rødt og deres forløperpartier(Rød Valgallianse og AKPml) har sittet. Det er omtrent på linje med lengden Stoltenberg, Jagland, Brundland, osv har sittet som ledere i AP. Partilederverv er ikke noe man er ment å ha evig uansett. Endret 2. juli 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 2. juli 2023 #156 Del Skrevet 2. juli 2023 Cuntzilla skrev (4 minutter siden): Synes ikke det er nok til å miste jobben. Men han sank litt i mine øyne, ikke fordi han var surrete og tok med seg brillene uten vilje, men fordi han tok av prislappen etterpå. Og det er ikke bare fordi han i det øyeblikket faktisk stjal med overlegg, det er mer det at du er passe blåst om du tror du kan komme unna med det på et sted som er overvåket som bare det og har flere som er ansatt til å faktisk følge med på hver minste detalj med argusøyne. Den eneste rette og smarte løsningen her er å gå tilbake med brillene - men neida, han var flau? Ja, det er litt flaut men du må jo bare gjøre det. Du som er såpass smart kan da ikke tro på at han med et uhell trodde brillene(med prislapp på) som hadde nettopp hadde lagt fra seg i tralla plutselig egentlig var hans egne. For min del er ikke naskingen verst, men hvordan han håndtert ting i etterkant. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 2. juli 2023 #157 Del Skrevet 2. juli 2023 BitterMann skrev (5 minutter siden): Nå stemmer ikke jeg Rødt uansett. Men det er vanskelig å ha tillit til en som stjeler og som er ute av stand til å innrømme feil. Selv om man skulle tro på Moxnes siste historie så sier han jo at han er villig til å stjele for å dekke over et distre øyeblikk. Og han er heller ikke villig til å legge alle kortene på bordet etter han ble tatt og fikk 2 uker på å tenke gjennom om han ville være ærlig. Rent faktisk har han jo vist at han ikke er en man kan ha tillit til. Det er jo heller ikke som han mister levebrødet om han går av som partileder. Han sitter fortsatt på Stortinget og får millionlønn. Og han har sittet et tiår som partileder. Det er lenger enn samtlige Rødt-ledere har sittet til sammen, og også lenger enn noen av Rødt og deres forløperpartier(Rød Valgallianse og AKPml) har sittet. Det er omtrent på linje med lengden Stoltenberg, Jagland, Brundland, osv har sittet som ledere i AP. Partilederverv er ikke noe man er ment å ha evig uansett. Han sa selv at det blir for teit å gå av pga tyveri. Blir tap av ære. Så han vil vel helst gå av frivillig når det er glemt. Men det kommer til å gå på bekostning av stemmer og image til partiet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 2. juli 2023 #158 Del Skrevet 2. juli 2023 BitterMann skrev (8 minutter siden): Nå stemmer ikke jeg Rødt uansett. Men det er vanskelig å ha tillit til en som stjeler og som er ute av stand til å innrømme feil. Selv om man skulle tro på Moxnes siste historie så sier han jo at han er villig til å stjele for å dekke over et distre øyeblikk. Og han er heller ikke villig til å legge alle kortene på bordet etter han ble tatt og fikk 2 uker på å tenke gjennom om han ville være ærlig. Rent faktisk har han jo vist at han ikke er en man kan ha tillit til. Det er jo heller ikke som han mister levebrødet om han går av som partileder. Han sitter fortsatt på Stortinget og får millionlønn. Og han har sittet et tiår som partileder. Det er lenger enn samtlige Rødt-ledere har sittet til sammen, og også lenger enn noen av Rødt og deres forløperpartier(Rød Valgallianse og AKPml) har sittet. Det er omtrent på linje med lengden Stoltenberg, Jagland, Brundland, osv har sittet som ledere i AP. Partilederverv er ikke noe man er ment å ha evig uansett. Jeg er rødt velger og tenker dette hadde vært en gyllen mulighet for Moxnes til å trekke seg som partileder. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 2. juli 2023 #159 Del Skrevet 2. juli 2023 Athod skrev (Akkurat nå): Du som er såpass smart kan da ikke tro på at han med et uhell trodde brillene(med prislapp på) som hadde nettopp hadde lagt fra seg i tralla plutselig egentlig var hans egne. For min del er ikke naskingen verst, men hvordan han håndtert ting i etterkant. Det er fort gjort å gå ut av butikk med briller i lomma. Jeg har ikke gjort det selv, men kjenner flere som har klart å stjele uten vilje. De går flaue og leverer det tilbake da, det er jo det man må gjøre. Uavhengig av om brillene havnet i lomma med vilje eller ikke, så ble det jo med overlegg med en gang han tok av prislappen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #160 Del Skrevet 2. juli 2023 VXL100 skrev (22 timer siden): Moxnes kommer seg unna dette, men hans forklaring står ikke til troende. Det at han heller ikke sa i fra til kjæresten tror jeg ikke på, her fortsetter han å lyve. Riktignok for å beskytte henne, men det er feil. Enig ☝️. En tyv er en tyv , om det er solbriller eller annet han stjeler . At han har så detaljert forklaring rundt det , avslører enda mer at han er en løgner i tillegg . 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå