Gå til innhold

​🍿​-time! Pressekonferanse - Moxnes taler

VXL100

Anbefalte innlegg

Janzypants skrev (41 minutter siden):

Hadde Fredrik Solvang kommet til, hadde Moxnes neppe sluppet så billig unna. Der hadde han blitt stilt til veggs! 

Solvang må ta dette etter sommerferien!

Det er Solvang-materiale, det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Han skjønte VELDIG godt hva han gjorde og at det han gjorde var galt.

Selvsagt. Jeg tror han fikk med seg brillene med en feil, og så gjorde han noen irrasjonelle valg, som førte til at han heller prøvde å skjule det hele. Noe som var galt, men ganske menneskelig vil jeg si. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (2 minutter siden):

Selvsagt. Jeg tror han fikk med seg brillene med en feil, og så gjorde han noen irrasjonelle valg, som førte til at han heller prøvde å skjule det hele. Noe som var galt, men ganske menneskelig vil jeg si. 

Valgene virker rasjonelle. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Valgene virker rasjonelle. 

Jeg velger inntil videre fortsatt å tro at brillene ikke ble tatt med vilje. Uansett ikke en hyggelig sak for Moxnes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (3 minutter siden):

Jeg velger inntil videre fortsatt å tro at brillene ikke ble tatt med vilje. Uansett ikke en hyggelig sak for Moxnes.

Ut av butikken? Nei, det er jeg forsåvidt enig i. Valgene han tok i ettertid, altså først å underslå solbrillene istedetfor å levere dem tilbake, og så 2 uker senere lyve når det ble en mediasak, virker rasjonelle.

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (23 minutter siden):

Valgene er ganske rasjonelle.

Man velger rasjonelt å:

fjerne prislappen

gjemme tyvegodset i egen bagasje

ikke gå tilbake til butikken for å ordne opp

ikke ta ansvar

håpe det ordner seg og at det ikke blir en offentlig sak

spille uvitende overfor vekter når vekter konfronterer ham om brillene

lyve til media gjentatte ganger

Ganske rasjonelle valg selv om kanskje, hvis man bruker go'viljen, han ikke mente å stjele dem i utgangspunktet da han var på butikken.

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her viser Moxnes seg som den sosialisten han sier at han er med stor S. Kanskje det gikk litt i hodet på han et øyeblikk, og trodde at alle produksjonsmidler tilhører det offentlige/staten.

Når han ble tatt så kom han til seg selv og ut av transen igjen. "I alle dager, hva gjorde jeg nå??"

Endret av Tutte
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er det som går rundt i butikken, plukker opp et par med solbriller og putter dem i lommen hvis du ikke har tenkt å stjele dem? Sorry Moxnes, dette kjøper ikke jeg. Tipper det ikke er første gang han nasker i butikker, men denne gangen ble han tatt…

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han blir sittende så lenge .. At han har blitt drevet fra skanse til skanse med stadig nye løgner som har utløst enda flere løgner er ikke bra. De som blir tatt i uønsket adferd kommer bedre ut av det om de sier den hele og fulle sannhet men en eneste gang. Men han har løyet utallige ganger nå for å pynte på sannheten. Personlig synes jeg løgnene er verre enn tyveriet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Kaizer skrev (2 timer siden):

Men hvem er det som går rundt i butikken, plukker opp et par med solbriller og putter dem i lommen hvis du ikke har tenkt å stjele dem? Sorry Moxnes, dette kjøper ikke jeg. Tipper det ikke er første gang han nasker i butikker, men denne gangen ble han tatt…

Gratulerer med å aldri ha møtt en distré person i ditt liv. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (2 timer siden):

Distré person fjerner også lappen fra brillene? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, spekulasjoner, kommentar til moderering, og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Pallvesen said:

Nå tror jeg at det er best at han går av. Denne historien kommer til å komme opp om igjen og om igjen hvis han tviholder på makten.

Og tenk hver gang han viser seg med solbriller . . 😄

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VXL100 skrev (18 timer siden):

Har vel ikke samme rolle og behov for tillit.

Haha, kommer jo litt an på hvem du spør. Morsom sammenligning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skvalderkål
Akhenaton skrev (9 timer siden):

Du tuller, eller? Det er jo bare å fortelle henne at han har kjøpt dem. 

Du er heller ikke psykolog, forstår jeg? Da ville han ha stjålet briller på et annet tidspunkt, ikke når han går sammen med kjæresten og ser på dem i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (18 timer siden):

Han er nå selv flink til å fremstå som samfunnets gode moral. 

Moxnes må spørre seg selv om Eina Gerhardsen ville stjålet et par solbriller på Gardermoen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, ltfutt said:

Dette er en ideologi som ble til under svært kummerlige forhold for arbeiderklassen.

Og som i dag er utbredt religionen til ungdommer fra velstående hjem som ellers kjeder seg . . .

Og gjerne viser seg med dyre solbriller.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (4 timer siden):

Jeg er litt usikker på om dette holder som et forsvar i retten når det gjelder tyverier.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Etter de nye opplysningene kom ut ser det ut som Moxnes har i verste fall stjelt med vilje, i "beste" fall har han hatt den typiske politikerarrogansen der han tenkte han ville enkelt slippe unna med noe som opprinnelig var en feil. At den type arroganse er utbredt handler jo mye om at politikere slipper unna med det meste. Selv når de går fra stillingen sin ender de opp i gode betalte jobber andre steder. Tajik er fortstat i politikken etter svindel og hatt leieinntekter på over 8000 per måned mens hun hadde gratis bolig. Giske er fortsatt i politikken etter å ha vært dritings og siklet over kvinner. Skei Grande var da politiker (partileder?) i flere år etter hun hadde sex i åkeren med en 17-åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange påfølgende løgner er det vanskelig å tro at tyveriet var et uhell. Jeg tror årsaken er høy risikotaking og spenningssøking. Forklaringen om at han var redd for å gå tilbake med brillene er helt usannsynlig, alle vet at butikken ville sett på han som ærlig om han kom tilbake. Denne saken med tyveri og løgn, og den andre saken om at han forlot sin kreftsyke kone / barnemor og overlappet med ny dame er tegn på alvorlig karakterbrist.

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...