Gå til innhold

​🍿​-time! Pressekonferanse - Moxnes taler

VXL100

Anbefalte innlegg

Som noen skrev i en leder, så er han alltid høy og mørk når andre gjør tvilsomme ting. Han har vært moralens vokter for andre og det slår nå tilbake på ham selv. Samme skjedde med Johaug som sa på tv at alle idrettsutøvere hadde selv ansvar for hva de fikk i seg, og at hun alltid sjekket og dobbeltsjekket det hun fikk. Og noen få uker senere satt hun selv i saksa. Det er alltid enklere å være kritisk til andre men ikke seg selv.

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xan skrev (6 timer siden):

De fleste som stjeler solbriller, klær etc gjør det ikke fordi de mangler penger.

Why do stars steal?

They have loads of money, fabulous clothes, beautiful bodies and people following their every move.

And yet, they steal.

Winona Ryder reportedly set off the alarms at a Hollywood pharmacy recently when she tried to walk out with a bag of makeup she hadn't paid for. Her publicist told ABCNEWS.com that the report, originally published by the National Enquirer, "was not accurate." The LAPD said they had no record of the incident on file but admitted that if Ryder had simply returned the makeup and left the store, a police report "probably wouldn't have been filed." Of course, Ryder's no stranger to shoplifting -- she's known less, perhaps, for her movies than for stealing $5,500 worth of clothing from a Beverly Hills Saks Fifth Avenue in 2001.

Earlier this month, actress and model Bai Ling was charged with petty theft for taking $16.22 worth of batteries and tabloid magazines from a store at Los Angeles International Airport. (She later explained the incident was a mix-up, the result of an "emotionally crazy" day she was having because of a recent breakup with her boyfriend.)

Sure, Hollywood's messed up. The heady mix of fame, money and any number of mind-altering substances could drive anyone nuts. But the compulsion to steal is one of the most baffling ailments of the rich and famous. Why stuff a fistful of baubles in your Birkin bag when you could easily put them on your black card?

https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/Entertainment/story%3fid=4490812&page=1 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans eneste sjanse nå er å stå frem og «gi kleptomani et ansikt». Så fremstår han som et offer selv. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, EbbaGrønn said:

Hans eneste sjanse nå er å stå frem og «gi kleptomani et ansikt». Så fremstår han som et offer selv. 

Helt enig. Han har ikke sjans til å komme seg unna med "oisann, tok visst med meg et par briller ut av butikken ved et hendelig uhell" historien sin lenger. Spesielt med tanke på hvor mange forskjellige versjoner av historien han har servert så langt.  Jeg tviler på at det er mange igjen av dem som kjøper den historien. Eller altså, kremt, de historiene. 

Han er ferdig. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111

Ja, nå blir det enda verre. Ser ut til at han løy om at han hadde dem rett etter at han tok av lappen på dem, så ble han tatt med på et rom hvor han etter hvert måtte innrømme at han hadde dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Pallvesen said:

Mange som stjeler gjør det ikke av nød, men lider av kleptomani.

For meg er marxisme en form for avansert kleptomani . . . Say no more . .

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Nå innrømmer han at han overfor vekteren nektet for eller glemte at han hadde tatt de.

Hvor mange ganger skal han få legge alle kortene på bordet før han må ta sin hatt og gå?

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at det er best at han går av. Denne historien kommer til å komme opp om igjen og om igjen hvis han tviholder på makten.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skvalderkål skrev (1 time siden):

1. Jeg var tankeløs og distre, tror jeg, og tok brillene med meg ut av butikken.

2. Jeg oppdaget at jeg hadde noe som var mitt, tok av lappen og skjulte det i bagasjen.

3. Aftenposten: Fortalte du kjæresten din om dette? Nei, jeg involverte henne ikke i dette.

Seriøst? Du er på reise med kjæresten, har oppdaget at du har driti deg ut ved å ved en glipp ta med deg solbrillene dere sto og kikket på, og så sier du ingenting til kjæresten? Men tar av lappen for å legge dem i bagen? Totalt usannsynlig. For en løgnaktig dåre! Selvsagt visste også kjæresten om dette, hvorfor korrigerte hun ham ikke? Hvor er journalistene som skal stille de gode spørsmålene i denne saken? At noen later til å tro at han har lagt seg flat er helt utrolig - han later som!

Om han hadde som intensjon å stjele brillene så er det helt naturlig at han ikke fortalte kjæresten om dette.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der virket han om mulig enda mindre troverdig, ja. Hvordan er det mulig å skaffe seg så mye trøbbel på grunn av et par solbriller?! Begynner virkelig å få en mistanke om at dette ikke er første gang han har stjålet.

Endret av Snøvott
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snøvott said:

Og der virket han om mulig enda mindre troverdig, ja. Hvordan er det mulig å skaffe seg så mye trøbbel på grunn av et par solbriller?! Begynner virkelig å få en mistanke om at dette ikke er første gang han har stjålet.

Nei, det er jo ikke første gang, var jo den gladsaken fra 2021 da han glemte(?) å slå koden og betale for kaffen og Hadia Tadjik måtte gjøre opp i etterkant.

Partileder i Rødt Bjørnar Moxnes tok turen innom kafeen Coffeeberry i Sandnes tirsdag for å kjøpe seg litt vann og noe å spise på. I tillegg ble han påspandert en kaffe.

Men da Moxnes hadde forlatt kafeen, innså de ansatte at politikeren ikke hadde betalt.

– Han kommer inn og lager godt stemning, lager litt oppstandelse, vi blir starstruck. Han betaler og glemmer å taste koden

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de aller fleste ville gått tilbake med en gang de hadde oppdaget å ha tatt med noe fra en butikk. 
Jeg er litt vimsete og det har skjedd meg et par ganger. Oppdaget det innen 5 minutter og har gått rett tilbake til butikken og informert og beklaget. Forstår ikke at man skal bli så flau over noe slikt at man heller liksom skulle velge å pakke bort varen og ta av prislappen…

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fniser bare litt av det, jeg. Tror ikke intensjonen var å stjele, men han har blitt litt stresset og så gikk det litt over stokk og stein. Mistet hode. Flaut nok til at han ikke gjør det igjen - og alle kommer til å passe på brillene sine fremover og lage morsomheter av det etterhvert. For meg var det en underholdningsnyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (7 minutter siden):

Jeg tror de aller fleste ville gått tilbake med en gang de hadde oppdaget å ha tatt med noe fra en butikk. 
Jeg er litt vimsete og det har skjedd meg et par ganger. Oppdaget det innen 5 minutter og har gått rett tilbake til butikken og informert og beklaget. Forstår ikke at man skal bli så flau over noe slikt at man heller liksom skulle velge å pakke bort varen og ta av prislappen…

Særlig ikke når man er såpass profilert som Moxnes. Han er jo såpass oppegående at han burde forstått hvor ille dette ville sett ut om han ble tatt og saken kom ut. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begeret begynner å bli fullt nå Moxnes. Og du som alltid var den store stemmesankeren for partiet, spesielt hos damene . . Og så et såpass borgerlig dekadent brillemerke, da. Sikkert mange damer som er skuffet nå . . . 😕

Dette kan bare ende med politisk nedtur. Vi kan ikke ha ledende politikere som oppfører seg så dumt, enten det er med vilje eller i vanvare.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøvott skrev (Akkurat nå):

Særlig ikke når man er såpass profilert som Moxnes. Han er jo såpass oppegående at han burde forstått hvor ille dette ville sett ut om han ble tatt og saken kom ut. 

Nettopp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (9 minutter siden):

Tror ikke intensjonen var å stjele, men han har blitt litt stresset og så gikk det litt over stokk og stein. Mistet hode.

Ja, det var nok derfor han rev av prislappen, stappet dem i kofferten, for så å benekte overfor vekteren at han var i besittelse av solbrillene.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøvott skrev (1 minutt siden):

Ja, det var nok derfor han rev av prislappen, stappet dem i kofferten, for så å benekte overfor vekteren at han var i besittelse av solbrillene.

Det er så pinlig at jeg må bare le, jeg. Det er pute-tv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...