Gå til innhold

​🍿​-time! Pressekonferanse - Moxnes taler

VXL100

Anbefalte innlegg

At dette er pinlig og flaut er bare hans egen feil aleine. Han kunne fint gått til butikken og beklaget samtidig som han betalte for solbrillene. Da hadde han vist at han ikke mente å ta de og samtidig hadde det ikke blitt noen sak av det.

Han velger heller å rive av lappen og legge i bagasjen fordi det ville vært pinlig å innrømme feilen og gjøre opp for seg.

Sorry Moxnes, dette kjøper jeg ikke. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han hadde min sympati med forklaringen med at han "glemte" brillene og tok brillene med seg ut som i et uhell, for så bli tatt.

Han mistet min sympati når det kom fram at etter han kom ut hadde tatt av prislappen og trykket brillene inn i kofferten, før han ble tatt. At han etter "uhellet" med å ta brillene ut valgte å stjele brillene istedenfor å gå tilbake å betale sier alt.

Moxnes bør trekke seg som partileder i Rødt. Og hvis ikke han trekker seg, så bør Rødt avsette han.

Endret av Bombasi
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Nevn én politiker med riktig innstilt moralsk kompass og troverdighet.

Alle de som ikke er avslørt skyldige i kriminelle handlinger har et bedre innstilt moralsk kompass og mer troverdighet enn Moxnes.

Selvfølgelig kan man ikke vite hva de har gjort i fortiden som ikke er avslørt ennå.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Hva kaller du det for da han oppdaget solbrillene i lommen sin og valgte å fjerne prislappen og putte dem i egen bagasje?

Hva var hensikten med dette?

Det er selvfølgelig tyveri og kan ikke kalles noe annet.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skal forvalte vårt statsbudsjett og formue på 15 000 milliarder burde ha plettfri vandel mener jeg. På samme måte som mange andre som jobber med penger.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Alle de som ikke er avslørt skyldige i kriminelle handlinger har et bedre innstilt moralsk kompass og mer troverdighet enn Moxnes.

Selvfølgelig kan man ikke vite hva de har gjort i fortiden som ikke er avslørt ennå.

Det er allerede masse politikere som er avslørt med verre saker som ikke har fått konsekvenser. Jeg sier ikke at det er riktig, jeg bare synes at det blir litt hyklersk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er allerede masse politikere som er avslørt med verre saker som ikke har fått konsekvenser. Jeg sier ikke at det er riktig, jeg bare synes at det blir litt hyklersk. 

Nevn gjerne noen saker der politikere har stjelt med forsett og sluppet unna med det.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (1 minutt siden):

Nevn gjerne noen saker der politikere har stjelt med forsett og sluppet unna med det.

Jeg har ikke nevnt identiske saker, men lignende skandaler av ulike hendelser. Det er ikke bare stjeling som er ulovlig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkedyne skrev (5 minutter siden):

Det er selvfølgelig tyveri og kan ikke kalles noe annet.

Så hensikten var å stjele brillene. Om ikke i starten, så senere da han oppdaget de i lommen sin. Da er vi enige.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nevnt identiske saker, men lignende skandaler av ulike hendelser. Det er ikke bare stjeling som er ulovlig. 

Hvilke politikere har begått hvilke alvorlige kriminelle handlinger på lik linje med tyveri, har blitt avslørt og ikke har blitt straffet?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 minutter siden):

Du kan vel uansett nevne de sakene du hadde i tankene selv om de ikke er identiske.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (22 minutter siden):
Sacramone skrev (56 minutter siden):

Ja, jeg synes det er veldig rart at kjæresten ikke så noe. Hun var jo med ham på butikken, kanskje så hun ikke at han puttet dem i lommen. Men så hun ikke da han flyttet dem fra lommen til bagasjen sin ved spisestedet de satt og spiste sammen?

Jeg tror ikke en smule på at han ikke fortalte henne hva som skjedde. 

Evt så skjulte han det for henne, fordi han stjal brillene og visste hva han drev med.

Jeg ville heller ikke fortalt typen min at jeg er en som stjeler (om jeg hadde vært en som nasker da..)

Men om han bevisst stjeler mens samboer er der, så er ikke dette første gangen!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (3 minutter siden):

De som skal forvalte vårt statsbudsjett og formue på 15 000 milliarder burde ha plettfri vandel mener jeg. På samme måte som mange andre som jobber med penger.

Man trenger ikke akuratt sette noen dømt for økokrim med ansvaret for å trykke på knappen for pengeoverføringer men det blir feil om vi skal utelate alle med noe på vandelen fra å delta i politikken. Politikere er folkevalgte og skal representere folket. Jeg tenker at personer med personlig erfaring fra for eksempel politi, fengselsvesen og kriminalomsorg er viktige stemmer for å kunne bedre disse etatene. 

Det ER mulig å forandre seg. Det ER mulig å begå straffbare handlinger uten at det betyr at man har dårlig moral eller er et dårlig menneske. Egentlig bør flere av de svakeste gruppene i samfunnet få plass i politikken. At en haug av folk vokst opp med gullskje i ræva, full av privileger, aldri opplevd motgang og ikke har noen anelse om hvordan det er å leve som fattig, rusmisbruker eller stigmatisert gruppe skal bestemme politikk for hele samfunnet syns jeg blir feil og det fører til politikk som gagner privilegerte men ødelegger for resten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sacramone skrev (Akkurat nå):

Evt så skjulte han det for henne, fordi han stjal brillene og visste hva han drev med.

Jeg ville heller ikke fortalt typen min at jeg er en som stjeler (om jeg hadde vært en som nasker da..)

Han sa i pressekonferansen at hun ikke visste noe og han ikke fortalte henne noe.

De var jo sammen, satt og spiste sammen.

Da klarte han altså å fjerne lappen og sette de i egen bagasje uten at hun fikk det med seg.

Jeg føler det på kroppen at vi fortsatt ikke har fått hele historien, men men ... 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (7 minutter siden):

Hvilke politikere har begått hvilke alvorlige kriminelle handlinger på lik linje med tyveri, har blitt avslørt og ikke har blitt straffet?

Du følger ikke med i media og nyhetsbildet om dette er noe du oppriktig ikke vet. Og om du ellers er så lite engasjert i politikk og nyheter skjønner jeg ikke hvorfor denne saken engasjerer deg så mye. 

Jeg tror du godt vet om saker men at du ønsker å laste merarbeid på de du diskuterer med som en hersketeknikk. 

Endret av Silkedyne
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (1 time siden):

Hele greia lyser jo av løgn. Han er tydeligvis god på å lyve.

Hvis jeg hadde gjort noe liknende uten intensjon om å lyve, hadde jeg fortalt det til samboeren min umiddelbart. «Hva gjør jeg nå? Shit, ånei! Gi meg råd». Samboer hadde da garantert sagt, gå tilbake med de og saken er løst. Alle skjønner at sånnt kan skje, og om du leverer de tilbake så kommer det til å gå greit.

Men lurer på hva han får ut av det. Må være den spenninga..? Nå kommer det opp et tilfelle med noe kaffe (kanskje noe attåt?). Hvor mange ganger har han kommet unna med liknende? 

Det er da ikke noe nytt at politikere er gode til å lyve.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
VXL100 skrev (1 time siden):

Han er nå selv flink til å fremstå som samfunnets gode moral. 

Det er en del av en politikeres fasade.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Han sa i pressekonferansen at hun ikke visste noe og han ikke fortalte henne noe.

De var jo sammen, satt og spiste sammen.

Da klarte han altså å fjerne lappen og sette de i egen bagasje uten at hun fikk det med seg.

Jeg føler det på kroppen at vi fortsatt ikke har fått hele historien, men men ... 

Men vi vet jo ikke om han stjal brillene først eller om han kun stjal de når han valgte å ta av lappen og legge de i bagasjen. Ikke er det vanlig å legge varer i lommen før man har betalt for det heller.

Jeg tror nå han kanskje stjal de allerede når han puttet de i lommen, da det gir mest mening utifra alt som er kommet ut nå.

Da gir det plutselig mening å ta av lappen og skjule brillene, og det gir mening at han ikke sa noe til samboer, og det gir mening at han puttet de i lommen.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (3 minutter siden):

Er helt enig i at dette trolig ikke er første gangen, når man ser på metoden som ble brukt og hvor tåpelig unnskylding han kommer med når han blir tatt. Historien har jo bare endret seg i takt med hva som blir avslørt.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (2 minutter siden):

Men vi vet jo ikke om han stjal brillene først eller om han kun stjal de når han valgte å ta av lappen og legge de i bagasjen. Ikke er det vanlig å legge varer i lommen før man har betalt for det heller.

Jeg tror nå han kanskje stjal de allerede når han puttet de i lommen, da det gir mest mening utifra alt som er kommet ut nå.

Da gir det plutselig mening å ta av lappen og skjule brillene, og det gir mening at han ikke sa noe til samboer, og det gir mening at han puttet de i lommen.

Men hvordan klarte han å skjule det flere ganger for samboeren? Både at han gikk rundt med brillene i hånda, la de i lomma, tok av lappen og la de i kofferten? Så alle fire gangene var de fra hverandre? Dette skurrer jo fra ende til annen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...