Gå til innhold

​🍿​-time! Pressekonferanse - Moxnes taler

VXL100

Anbefalte innlegg

Man ser klart på videoen at det er et bevisst tyveri. Selv var jeg villig til å tro på første forklaring. Etter hvert som det ballet på seg med nye forklaringer og masse løgner, ble det hele veldig rart og mistenkelig. Etter å ha sett hele videoen er det jo ingen tvil. Han stjal disse brillene. Det merkelige er at han hadde 14 dager på seg til å finne ut om han skulle si sannheten, eller balle seg inn i løgner. Hadde han sagt sannheten med en gang  ville det vært ille nok men mer tilgivelig. At han rotet seg inn i alle løgnene gjorde det mye verre for ham selv.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår virkelig ikke at han satte seg selv i en slik situasjon over et par solbriller til 1199 kr (eller for noe som helst, for den saks skyld.. Og på en flyplass av alle steder - som man vet er videoovervåket i store deler! At folk reagerer på det, er bare helt på sin plass. Og det at han endrer historie 3 ganger, hjelper ikke saken hans akkurat. Han må jo ha tenkt at det innebærer en risiko for å bli tatt - og hvordan vil det da se ut i landets aviser?  Nei, han får ingen sympati herfra. Han har gravd sin egen grav (og fortsetter å grave den så lenge han tviholder på å være partileder). Dette hadde vært enkelt å ikke komme i denne situasjonen - ikke begå tyveri. Burde ikke være så vanskelig?   Er han evnt. kleptoman, så må han jo få hjelp for det, men da nytter det ikke slik det er nå!   (vet ikke om det siste er "lov" å skrive mtp spekulering, men som et motstykke til at jeg skriver at det ikke er vanskelig å la være å stjele. For en kleptoman er det vel nettopp dét - vanskelig å la være. )  

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (3 minutter siden):

Man ser klart på videoen at det er et bevisst tyveri. Selv var jeg villig til å tro på første forklaring. Etter hvert som det ballet på seg med nye forklaringer og masse løgner, ble det hele veldig rart og mistenkelig. Etter å ha sett hele videoen er det jo ingen tvil. Han stjal disse brillene. Det merkelige er at han hadde 14 dager på seg til å finne ut om han skulle si sannheten, eller balle seg inn i løgner. Hadde han sagt sannheten med en gang  ville det vært ille nok men mer tilgivelig. At han rotet seg inn i alle løgnene gjorde det mye verre for ham selv.

Enig!  Han kunne vel ikke håndtert denne situasjonen noe verre enn han har gjort. Og det at han heller ikke fortalte den hele og fulle sannhet til partiet allerede første gang, syns jeg skurrer. At de kan sitte å ha full tillit etter det, forstår jeg virkelig ikke! 

Endret av Janzypants
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han og hu blonde dama (kjæresten?) går jo hver sin vei før han legger solbrillene i jakkelomma si. Han ser så dum ut der han går og later som ingenting! Og det er latterlig at han får sykemelding for dette! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (3 timer siden):

Generalsekretæren i Norsk Presseforbund påpeker at medietrykket i Moxnes-saken er voldsomt og maner til forsiktighet.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/07/04/195933228/pressetopp-maner-til-forsiktighet-rundt-voldsomt-medietrykk-i-moxnes-saken

Akkurat!!

Det er det jeg har påpekt flere ganger. Dette er for voldsomt, for en som "kun" har stjålet et par solbriller. Trykket fra oss "vanlige" mennesker oppsto lenge før videoen ble frigitt.

Misforstå meg rett, det han har gjort, bevisst eller ubevisst, er ikke greit, men det bør de rette instansene vurdere, ikke du og jeg, på sosiale medier i så stor grad som her. Jeg støtter altså ikke hva han har gjort, med fullt overlegg, eller ubevisst, men forsøker å dempe graden av meninger til folk, så det ikke treffer med full styrke.

Han har ikke fått sykemelding fordi ikke klarer å "stå i" dette her, men, jeg går ut fra, jeg vet ikke, han har fått sm pga av at trykket rett og slett er umenneskelig. Det har skjedd tragedier på mindre enn dette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mis skrev (7 timer siden):

Greia er vel at folk kritiserer "stortingsrepresentanten Moxnes", ikke "privatpersonen Moxnes". Dersom Moxnes velger å tre av og ut av sin rolle som en av "Norges fremste tillitsvalgte" tviler jeg på at flertallet lenger vil ha noen interesse av å harselere eller kritisere i særlig stor grad. Vi kan vel alle forstå at dette må være en helt ekstremt tung og vanskelig situasjon for mannen. Det er ikke vanskelig å ha sympati for det.!  

Jeg forstår at det er mot SR, men det er nå et menneske som står der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En politiker klarer å stå i slikt press fordi han er vant til omtale, men Moxnes sykemelding handler kun om at han ikke lenger gidder/orker svare på spørsmål om saken. En klassiker fra politikere som ikke lenger gidder svare for det en har gjort. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva han tenkte mens han så på prislappen; " hva behager? 1199,- Hugo Boss? Ikke faen om jeg sponser de jævla kapitalistene der."

Dermed forsvant de rett i lomma.

Endret av PITTY
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias
sonush skrev (55 minutter siden):

Akkurat!!

Det er det jeg har påpekt flere ganger. Dette er for voldsomt, for en som "kun" har stjålet et par solbriller. Trykket fra oss "vanlige" mennesker oppsto lenge før videoen ble frigitt.

Misforstå meg rett, det han har gjort, bevisst eller ubevisst, er ikke greit, men det bør de rette instansene vurdere, ikke du og jeg, på sosiale medier i så stor grad som her. Jeg støtter altså ikke hva han har gjort, med fullt overlegg, eller ubevisst, men forsøker å dempe graden av meninger til folk, så det ikke treffer med full styrke.

Han har ikke fått sykemelding fordi ikke klarer å "stå i" dette her, men, jeg går ut fra, jeg vet ikke, han har fått sm pga av at trykket rett og slett er umenneskelig. Det har skjedd tragedier på mindre enn dette. 

Pussig dette. Hadde dette vært f.eks. Listhaug, hadde trykket vært det dobbelte, og ingen hadde ropt høyt om å "roe seg ned". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (1 time siden):

En politiker klarer å stå i slikt press fordi han er vant til omtale, men Moxnes sykemelding handler kun om at han ikke lenger gidder/orker svare på spørsmål om saken. En klassiker fra politikere som ikke lenger gidder svare for det en har gjort. 

Du vet hva som foregår inne i hodet på folk som er sykemeldte? Selv så husker jeg Tore Tønne saken og syntes det er bra at folk søker hjelp når de trenger det, uansett årsaken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (33 minutter siden):

Pussig dette. Hadde dette vært f.eks. Listhaug, hadde trykket vært det dobbelte, og ingen hadde ropt høyt om å "roe seg ned". 

Ja, det hadde ikke roet seg før hun hadde gått av.

Men dette handler ikke om venstresiden vs høyresiden. Jeg kan garantere at om Støre hadde gjort nøyaktig det samme, så ville han vært ferdig som statsminister. Det hadde ikke vært snakk om «han er bare et menneske», «nå får det være nok» eller at partiet hadde bagatellisert hendelsen.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (18 timer siden):

Velferdsprofitørene er vel et av ordene han bruker mest i debattsammenheng.

Nå er han blitt en selv etter å ha sykemeldt seg😛

En velferdsprofitør, er en som tar ut privat profitt på å drive skattefinansierte velferdstjenester, slik som feks private barnehager, asylmottak og sykehjem. Må ikke blandes med ideelle organisasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonush skrev (2 timer siden):

Akkurat!!

Mange politikere som begår langt større og alvorlige handlinger, korrupsjon ikke minst.

Men tyveri er lavstatus-kriminalitet. Det er slik som barn/ungdom og gjengmedlemmer driver med. Forståelig da at det sitter dypt å innrømme at dette var utført med klart overlegg.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias

Jeg har sevlsagt medfølelse med Moxnes som menneske, det har jeg virkelig, selvom jeg er sinnsykt uenig i Rødts politikk.

Samtidig må vi ikke glemme at dette er Bjørnar Moxnes. En av de største verbale bøllene vi har på Stortinget. Han, og hans kolleger i Rødt er nådeløse mot alle andre politikere. De omtaler de med svært lite flatterende ordelag, og går ikke av veien for å anklage dem for snyltere, grådige, profittører etc. Jeg har aldri noensinne hørt noen i Rødt synes synd på andre politikerkolleger som står i hardt vær. Under pendlerboligsaken var Moxnes en av de tydeligste fordømmerne (med rette), og de backet aldri ut når det det stod på som verst, og flere måtte gå fra sine poster. Listhaug ble til slutt pressa ut som minister etter hennes FB-innlegg, og da var Moxnes fremst i køen med fordømmelser.

Nå sitter han i saksa selv, og han er avslørt som en ynkelig og simpel tyv, og plutselig ser vi helt andre toner fra Rødt. Nå begynner de å snakke om at "det er nok", "han er bare et menneske" etc. Det ble plutselig veldig viktig å påpeke. Plutselig skal man begynne å være medmenneskelig. Men for Rødt gjelder det åpenbart kun når det handler som sine egne.

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Urias skrev (13 minutter siden):

Jeg har sevlsagt medfølelse med Moxnes som menneske, det har jeg virkelig, selvom jeg er sinnsykt uenig i Rødts politikk.

Samtidig må vi ikke glemme at dette er Bjørnar Moxnes. En av de største verbale bøllene vi har på Stortinget. Han, og hans kolleger i Rødt er nådeløse mot alle andre politikere. De omtaler de med svært lite flatterende ordelag, og går ikke av veien for å anklage dem for snyltere, grådige, profittører etc. Jeg har aldri noensinne hørt noen i Rødt synes synd på andre politikerkolleger som står i hardt vær. Under pendlerboligsaken var Moxnes en av de tydeligste fordømmerne (med rette), og de backet aldri ut når det det stod på som verst, og flere måtte gå fra sine poster. Listhaug ble til slutt pressa ut som minister etter hennes FB-innlegg, og da var Moxnes fremst i køen med fordømmelser.

Nå sitter han i saksa selv, og han er avslørt som en ynkelig og simpel tyv, og plutselig ser vi helt andre toner fra Rødt. Nå begynner de å snakke om at "det er nok", "han er bare et menneske" etc. Det ble plutselig veldig viktig å påpeke. Plutselig skal man begynne å være medmenneskelig. Men for Rødt gjelder det åpenbart kun når det handler som sine egne.

Ikke overraskende er kommunistene hyklere. Vi snakker mennesker som gjerne skriker om den minste ting Vesten gjør «feil» men applauderer Russland og Kina…😉

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Brillebjørnar ferdig i politikken er Rødt også ferdig.

Han er det store trekkplasteret deres, virker normalt oppegående, fører seg noenlunde kultivert og sinnsfriskt og mange kvinner synes han er tiltrekkende.

De andre folka der…not so much.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (19 minutter siden):

Ja, mye av hans ammunisjon er jo ubrukelig nå. Det blir umulig å se en debatt de neste ti årene uten å tenke på solbriller og at han er en tyv og en løgner. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...