Avispapir Skrevet 4. juli 2023 #421 Del Skrevet 4. juli 2023 De mottar vel fremdeles godtgjørelsen (dagsats og basisgodtgjørelse) som representant i inntil tre måneder? Ved sykdom utover tre måneder settes dagsatsen ned, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 4. juli 2023 #422 Del Skrevet 4. juli 2023 (endret) Klassekampens tidligere sjefredaktør Bjørgulv Braanen kommenterte overvåkingsvideoen på sin Facebook-siden i går kveld. Der skrev han: «Tror nok dessverre Bjørnar Moxnes’ historie ikke holder vann. Videoene fra overvåkningskameranene publisert av VG viser at det å putte solbrillene i lommen ikke var noen forglemmelse». Senere slettet han innlegget. Braanen skriver i en SMS til Aftenposten han ikke vil kommentere saken og at han ikke ønsker å være en aktør i saken. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/Q7WMEq/overvaakingsvideo-av-moxnes-paa-gardermoen-han-har-mer-aa-bevise-fremover Han slettet nok kommentaren etter press fra de som mener man må være lojal mot partilinjen og Moxnes og ikke komme med noen kritiske kommentarer. Er nok også derfor Moxnes tilsynelatende har så mye støtte i partiet, kritiske røster blir presset til å holde kjeft. Endret 4. juli 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 4. juli 2023 #423 Del Skrevet 4. juli 2023 8 minutter siden, BitterMann said: Klassekampens tidligere sjefredaktør Bjørgulv Braanen kommenterte overvåkingsvideoen på sin Facebook-siden i går kveld. Der skrev han: «Tror nok dessverre Bjørnar Moxnes’ historie ikke holder vann. Videoene fra overvåkningskameranene publisert av VG viser at det å putte solbrillene i lommen ikke var noen forglemmelse». Senere slettet han innlegget. Braanen skriver i en SMS til Aftenposten han ikke vil kommentere saken og at han ikke ønsker å være en aktør i saken. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/Q7WMEq/overvaakingsvideo-av-moxnes-paa-gardermoen-han-har-mer-aa-bevise-fremover Han slettet nok kommentaren etter press fra de som mener man må være lojal mot partilinjen og Moxnes og ikke komme med noen kritiske kommentarer. Er nok også derfor Moxnes tilsynelatende har så mye støtte i partiet, fordi kritiske røster blir presset til å holde kjeft. Typisk, det der. Ting som ærlighet og integritet har skjelden vist seg å bety stort for de som befinner seg lengst til venstre på det politiske spekteret. Bare se på hvordan myndighetene i kommunistiske regimer ALLTID skal lyve og lyve og lyve i alle retninger og mest av alt til sitt eget folk. Du finner ikke mer skinnhellige mennesker, og målet helliger alltid middelet. Og det egentlige målet er kontroll. En ting jeg har skjønt lenge er et det ikke først og fremst er godhet som driver disse menneskene. Det er noe ganske annet. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 4. juli 2023 #424 Del Skrevet 4. juli 2023 Så videoen nå... Hele historien hans til mediene var tydeligvis bullshit. Dette var et bevisst tyveri, og takk og lov det ble filmet! 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. juli 2023 #425 Del Skrevet 4. juli 2023 (endret) Moxnes kan pakke sekken sin og fjernes fra stortinget sammen med alle andre som er tatt for lovbrudd. Vi trenger ikke kriminelle politikere, i hvert fall ikke vinningskriminelle, dvs. alle som er tatt for skattesnyting (Ropstad, Tadjik, Brenna, Trettebergstuen (hun ble både tatt i pendlerleilighetsaken og nå for å trikse vennene sine i posisjon), Knag Fylkesnes, Giske, Røe Isaksen +++++.) Det samme gjelder alle som blir tatt for overgrep og sexpress, ut med pakket. Det er helt klart for folk flest at politikerne i Norge prøver å utvikle seg en egen klasse, eller kaste om du vil, hvor man smører hverandre, bedriver utbredt nepotisme og gir beng i lover og regler. Om man blir tatt får man sykemelding, gratis psykologhjelp og leier inn store advokatfirmaer på skattebetalernes regning. Om politikerne er redd for politikerforakt bør man snarest innføre lobbyregister som nær sagt alle andre demokratiske land, fjerne unødvendige goder, straffe politikere like hardt som andre og åpne for muligheten at man kan miste jobben ved lovbrudd. Nok en gang er det pressen som holder politikerene i ørene, og godt er det. Uten Dagbladet og VG, og i dette tilfellet Ringerikes blad, hadde mye av dette gått helt upåaktet hen, som også sikkert var planen fra politikerne. Endret 4. juli 2023 av Elaine Marley 13 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 4. juli 2023 #426 Del Skrevet 4. juli 2023 (endret) Anonio skrev (4 timer siden): Moxnes kan pakke sekken sin og fjernes fra stortinget sammen med alle andre som er tatt for lovbrudd. Vi trenger ikke kriminelle politikere, i hvert fall ikke vinningskriminelle, dvs. alle som er tatt for skattesnyting (Ropstad, Tadjik, Brenna, Trettebergstuen (hun ble både tatt i pendlerleilighetsaken og nå for å trikse vennene sine i posisjon), Knag Fylkesnes, Giske, Røe Isaksen +++++.) Det samme gjelder alle som blir tatt for overgrep og sexpress, ut med pakket. Det er helt klart for folk flest at politikerne i Norge prøver å utvikle seg en egen klasse, eller kaste om du vil, hvor man smører hverandre, bedriver utbredt nepotisme og gir beng i lover og regler. Om man blir tatt får man sykemelding, gratis psykologhjelp og leier inn store advokatfirmaer på skattebetalernes regning. Om politikerne er redd for politikerforakt bør man snarest innføre lobbyregister som nær sagt alle andre demokratiske land, fjerne unødvendige goder, straffe politikere like hardt som andre og åpne for muligheten at man kan miste jobben ved lovbrudd. Nok en gang er det pressen som holder politikerene i ørene, og godt er det. Uten Dagbladet og VG, og i dette tilfellet Ringerikes blad, hadde mye av dette gått helt upåaktet hen, som også sikkert var planen fra politikerne. Men hvem er "man". Det er ingenting som kommer til å skje hvis folk ikke stemmer på andre partier og/eller benytter personlistene i valg i større grad. Det er opp til landsmøtet for de ulike politiske partiene å vedta hvem som skal inneha fremtredende verv etter at det strafferettslige er gjort opp, ingen andre. Endret 4. juli 2023 av Elaine Marley 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 4. juli 2023 #427 Del Skrevet 4. juli 2023 Frøkenfryden skrev (3 timer siden): Jeg syns stjelingen og lyvingen er forkastelig. Men sykmelding kan jeg også forsåvidt forstå. Han kan jo ikke sitte som et vrak i Dagsnytt 18 og hulke for eksempel. Men er jo kanskje noen oppgaver han kunne gjort i fred på hjemmekontor f.eks. Når det er sagt.. når man han vært så dum syns jeg egentlig ulønnet permisjon ville vært mer anstendig. Nettopp! Denne kunne han betalt fra sin egen kappe. Kan forstå behovet for en pause, meeen…. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine79 Skrevet 4. juli 2023 #428 Del Skrevet 4. juli 2023 (endret) Anonio skrev (4 timer siden): Moxnes kan pakke sekken sin og fjernes fra stortinget sammen med alle andre som er tatt for lovbrudd. Vi trenger ikke kriminelle politikere, i hvert fall ikke vinningskriminelle, dvs. alle som er tatt for skattesnyting (Ropstad, Tadjik, Brenna, Trettebergstuen (hun ble både tatt i pendlerleilighetsaken og nå for å trikse vennene sine i posisjon), Knag Fylkesnes, Giske, Røe Isaksen +++++.) Det samme gjelder alle som blir tatt for overgrep og sexpress, ut med pakket. Det er helt klart for folk flest at politikerne i Norge prøver å utvikle seg en egen klasse, eller kaste om du vil, hvor man smører hverandre, bedriver utbredt nepotisme og gir beng i lover og regler. Om man blir tatt får man sykemelding, gratis psykologhjelp og leier inn store advokatfirmaer på skattebetalernes regning. Om politikerne er redd for politikerforakt bør man snarest innføre lobbyregister som nær sagt alle andre demokratiske land, fjerne unødvendige goder, straffe politikere like hardt som andre og åpne for muligheten at man kan miste jobben ved lovbrudd. Nok en gang er det pressen som holder politikerene i ørene, og godt er det. Uten Dagbladet og VG, og i dette tilfellet Ringerikes blad, hadde mye av dette gått helt upåaktet hen, som også sikkert var planen fra politikerne. Romerikes Blad. Ellers 100 % enig med deg. Endret 4. juli 2023 av Elaine Marley 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. juli 2023 #429 Del Skrevet 4. juli 2023 8 minutter siden, Kristine79 said: Romerikes Blad. Ellers 100 % enig med deg. Beklager, det er mange små lokalaviser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 4. juli 2023 #430 Del Skrevet 4. juli 2023 Velferdsprofitørene er vel et av ordene han bruker mest i debattsammenheng. Nå er han blitt en selv etter å ha sykemeldt seg😛 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida1983 Skrevet 4. juli 2023 #431 Del Skrevet 4. juli 2023 det er jo nå vi som ikke har så mye må stå sammen om Bjørnar og Rødt. Selvsagt en dum handling, men hva er alternativet vårt? Bjørnar og Rødt er de eneste som har talt vår sak og frontet oss i media og på stortinget. Det er langt viktigere enn at folk er skuffet over Moxnes nå. Folk sluttet jo ikke å stemme AP pga Hadjik og Keshvari, og andre som har gjort dumme ting. Jeg tror ikke Moxnes har løyet siden 2017 om alt det flotte og viktige han har sagt om lavtlønnede arbeidere og trygdede. Bjørnar Moxnes har jo alene løftet Rødt. Skal alle gå over til SV nå da? Stemmer man AP, får man jo bare "Høyre light". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tebrok Skrevet 4. juli 2023 #432 Del Skrevet 4. juli 2023 (endret) Er det mulig, jeg blir så provosert. Nå er Mimir ute med nytt innlegg der vi som kritiserer Moxnes får det hardeste ordlaget, ikke Moxnes selv og hans handlinger. «Mye av det som nå skrives i sosiale medier om Moxnes er direkte nedrig. At han har blitt sykemeldt av denne belastningen er ikke det spor rart. Men også dette er blitt møtt med en vegg av hån." Om det Moxnes selv har gjort, først å stjele, så lyve om det, sier han: "Det er smertefullt for hele partiet, og smertefullt for Bjørnar. Han har gjort noe galt, og videoen forsterker det inntrykket" Hvis man kommer forbi ironien her med at han kritiserer vår kritikk med kraftig kritikk (er det greit å bruke nedlatende ord av andre eller ikke?) så blir altså folk som kritiserer Moxnes sammenlignet med samfunnets nederste lag. Men å være tyv og lyve om det...det påfører tyven selv SMERTE????? Skal vi liksom syntes synd på ham eller?? Hva faen er det som skjer. Endret 4. juli 2023 av tebrok 10 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 4. juli 2023 #433 Del Skrevet 4. juli 2023 Synest dette blir tullete i forhold til bolig pendler saken. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 4. juli 2023 #434 Del Skrevet 4. juli 2023 Moxnes,Tajik,Trettebergstuen,Brenna….. Jeg driter i hvilke parti de representerer.. det som provoserer meg mest er at dette er mennesker som har fått andre menneskers tillit og skal gjøre det beste for landet. Den tilliten har de brutt så til de grader for å gagne seg selv. Og når det blir oppdaget så tåler de det ikke, og blir sykmeldte. (Ikke alle, men mange.) 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 4. juli 2023 #435 Del Skrevet 4. juli 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 4. juli 2023 #436 Del Skrevet 4. juli 2023 Anonio skrev (5 timer siden): Moxnes kan pakke sekken sin og fjernes fra stortinget sammen med alle andre som er tatt for lovbrudd. Vi trenger ikke kriminelle politikere, i hvert fall ikke vinningskriminelle, dvs. alle som er tatt for skattesnyting (Ropstad, Tadjik, Brenna, Trettebergstuen (hun ble både tatt i pendlerleilighetsaken og nå for å trikse vennene sine i posisjon), Knag Fylkesnes, Giske, Røe Isaksen +++++.) Det samme gjelder alle som blir tatt for overgrep og sexpress, ut med pakket. Det er helt klart for folk flest at politikerne i Norge prøver å utvikle seg en egen klasse, eller kaste om du vil, hvor man smører hverandre, bedriver utbredt nepotisme og gir beng i lover og regler. Om man blir tatt får man sykemelding, gratis psykologhjelp og leier inn store advokatfirmaer på skattebetalernes regning. Om politikerne er redd for politikerforakt bør man snarest innføre lobbyregister som nær sagt alle andre demokratiske land, fjerne unødvendige goder, straffe politikere like hardt som andre og åpne for muligheten at man kan miste jobben ved lovbrudd. Nok en gang er det pressen som holder politikerene i ørene, og godt er det. Uten Dagbladet og VG, og i dette tilfellet Ringerikes blad, hadde mye av dette gått helt upåaktet hen, som også sikkert var planen fra politikerne. Korreksjon: Trettebergstuen snyltet ikke på pendlerbolig, hun var den eneste som ble fremhevet ved navn i rapporten som den som skattet av fordelen. Desto mer uforståelig at hun hadde så lite habilitetsforståelse. Når det gjelder Rødt, vil solbrille-saken vise hvem som setter ideologi over persondyrkelse eller persondyrkelse over ideologi. Det ser ut som de fleste i Rødt gjør det siste og det er livsfarlig - det er det som gjør at despotiske ledere får sitte ved makten selv når de fjerner seg fra sine idealer. Er ikke rød selv, men hatt respekt for Mimir Kristjanson - skuffende at han er mer lojal mot leder enn ideologi = setter persondyrkelse over partiprinsipper og idealer. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 4. juli 2023 #437 Del Skrevet 4. juli 2023 (endret) Ida1983 skrev (5 timer siden): det er jo nå vi som ikke har så mye må stå sammen om Bjørnar og Rødt. Selvsagt en dum handling, men hva er alternativet vårt? Bjørnar og Rødt er de eneste som har talt vår sak og frontet oss i media og på stortinget. Det er langt viktigere enn at folk er skuffet over Moxnes nå. Folk sluttet jo ikke å stemme AP pga Hadjik og Keshvari, og andre som har gjort dumme ting. Jeg tror ikke Moxnes har løyet siden 2017 om alt det flotte og viktige han har sagt om lavtlønnede arbeidere og trygdede. Bjørnar Moxnes har jo alene løftet Rødt. Skal alle gå over til SV nå da? Stemmer man AP, får man jo bare "Høyre light". Har du ikke fått med deg at det handler om rollen som partileder? Verken Hadja Tadjik eller Keshvari er partileder, for Tadjik er årsaken ganske sikkert knytter til pendlerboligsaken. Moxnes ER ikke partiet Rødt. Han har ikke enerett på å være leder. Som sagt over; støtter du person eller ideologi? Rødt har her en sjanse til å vise at dere er tenkende vesener som tror på detes egen politikk, ikke blinde followers som følger leder ubetinget av avstand til idealene deres. Endret 4. juli 2023 av O Rakel 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonush Skrevet 4. juli 2023 #438 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg skjønner meg ikke på de av dere som tydeligvis tenker at det er helt innafor å kritisere han høyt og lavt, "hele" Norge. Han eller noen andre for den saks skyld fortjener ikke en så stor grad av hets han får. Han er verken Breivik eller Quisling, eller en drapsmann, psykopat el. Misforstå meg rett, det er helt på sin plass at de riktige instansene ser på saken. Han bør få en eller annen form for reaksjon. Min "støtte" til han går IKKE på at jeg mener at han ikke har gjort noe galt. Min "støtte" går på at når én person får hets fra halve Norges befolkning, så er det ikke greit. Den "straffen" han får i form av hets og dritt på sosiale medier og media generelt, er nesten så at han har gjort opp for sine feil. Hvis dere skjønner hva jeg mener med det. La nå de som jobber med det, ta seg av det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 4. juli 2023 #439 Del Skrevet 4. juli 2023 sonush skrev (20 minutter siden): Jeg skjønner meg ikke på de av dere som tydeligvis tenker at det er helt innafor å kritisere han høyt og lavt, "hele" Norge. Han eller noen andre for den saks skyld fortjener ikke en så stor grad av hets han får. Han er verken Breivik eller Quisling, eller en drapsmann, psykopat el. Misforstå meg rett, det er helt på sin plass at de riktige instansene ser på saken. Han bør få en eller annen form for reaksjon. Min "støtte" til han går IKKE på at jeg mener at han ikke har gjort noe galt. Min "støtte" går på at når én person får hets fra halve Norges befolkning, så er det ikke greit. Den "straffen" han får i form av hets og dritt på sosiale medier og media generelt, er nesten så at han har gjort opp for sine feil. Hvis dere skjønner hva jeg mener med det. La nå de som jobber med det, ta seg av det. Det er nok veldig mye press på ham nå. Ser den. Synes dog det er nokså saklig mye her da. Om han kan ha en slik jobb eller ikke blir spørsmålet. Og det er ikke hets. Det er veldig moralsk svakt å stjele, og det er utrolig vanskelig å se det som noe annet enn forsettelig tyveri. Å lyve så det renner på pressekonferanse etterpå blir et nytt moralsk feiltråkk. Da sliter jeg med å tro på ham mer. Og tillit må man ha i den jobben. Og et godt moralsk kompass. Det er for øvrig ubegripelig for meg at man med et så stort apparat rundt seg kan håndtere det så dårlig og lyve og lyve. Ingen krisehåndteringshjelp liksom?! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis Skrevet 4. juli 2023 #440 Del Skrevet 4. juli 2023 sonush skrev (28 minutter siden): Jeg skjønner meg ikke på de av dere som tydeligvis tenker at det er helt innafor å kritisere han høyt og lavt, "hele" Norge. Han eller noen andre for den saks skyld fortjener ikke en så stor grad av hets han får. Han er verken Breivik eller Quisling, eller en drapsmann, psykopat el. Misforstå meg rett, det er helt på sin plass at de riktige instansene ser på saken. Han bør få en eller annen form for reaksjon. Min "støtte" til han går IKKE på at jeg mener at han ikke har gjort noe galt. Min "støtte" går på at når én person får hets fra halve Norges befolkning, så er det ikke greit. Den "straffen" han får i form av hets og dritt på sosiale medier og media generelt, er nesten så at han har gjort opp for sine feil. Hvis dere skjønner hva jeg mener med det. La nå de som jobber med det, ta seg av det. Greia er vel at folk kritiserer "stortingsrepresentanten Moxnes", ikke "privatpersonen Moxnes". Dersom Moxnes velger å tre av og ut av sin rolle som en av "Norges fremste tillitsvalgte" tviler jeg på at flertallet lenger vil ha noen interesse av å harselere eller kritisere i særlig stor grad. Vi kan vel alle forstå at dette må være en helt ekstremt tung og vanskelig situasjon for mannen. Det er ikke vanskelig å ha sympati for det. Men Moxnes har altså ikke valgt å skille seg fra sitt tillitsverv, så da mener jeg at kritikken burde fortsette. Breivik var aldri i en rolle som folkevalgt tillitsmann, ei heller Quisling så det blir jo helt fjernt å skulle sammenlikne ham med disse psykopatene.. Personlig er jeg både lettet og takknemlig for at folk flest ikke synes det er greit å ha en stortingsrepresentant med små kleptohender bak på ryggen som attpåtil lyver og bortforklarer det hele når han blir tatt.. Det går bare ikke å ha en sånn skyggeside dersom du skal sitte på tinget. Da bør du klare å forholde deg til de lover og regler som er satt - og klarer du ikke det, ja da mener jeg du burde tre av - og har ikke personen vett til å tre av når han ikke lenger klarer å overholde helt basic lovgivning, ja da mener jeg det er på sin plass at folker buer og viser sin misnøye gjennom verbal kritikk og hets. Denne saken ligger bokstavelig talt i Moxnes sine hender.. No shade! 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå