Gå til innhold

​🍿​-time! Pressekonferanse - Moxnes taler

VXL100

Anbefalte innlegg

Vel, det blir spennende å se om denne saken stopper med disse solbrillene og kaffekoppen han også glemte å betale for i Sandnes. Hvis det nå de neste dagene renner på nye beskyldninger så er han ferdig. Hvis ikke så blir det bare enn lang kjip sommer og hvor alt er glemt etter stortinget tre måneders sommerferie. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VXL100 skrev (1 time siden):

🍿  Nå blir det spennende å høre Moxnes historie rundt disse solbrillene, og hva han vil si. Vil han gå av som leder i Rødt?

🍿Pressekonferanse klokken 12.

Han burde gå av er min mening.

Det han gjorde er veldig, veldig alvorlig.

Samtidig håndterte han det på en elendig måte ved å lyve i starten.

Hvordan kan noen ha tillit til ham som leder og politiker fremover?

Endret av Drizzt
  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt said:

Enig. Har man søkt seg til en slik rolle han har skal man være ekstra påpasselig med å holde sin sti ren.

Samtidig er jo for eksempel Jens Stoltenberg generalsekretær i NATO. Per søviknes er tilbake i politikken. Osv osv osv.

Konsekvensene for politikere når de begår lovbrudd er ikke helt de samme som for mange andre.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia lyser jo av løgn. Han er tydeligvis god på å lyve.

Hvis jeg hadde gjort noe liknende uten intensjon om å lyve, hadde jeg fortalt det til samboeren min umiddelbart. «Hva gjør jeg nå? Shit, ånei! Gi meg råd». Samboer hadde da garantert sagt, gå tilbake med de og saken er løst. Alle skjønner at sånnt kan skje, og om du leverer de tilbake så kommer det til å gå greit.

Men lurer på hva han får ut av det. Må være den spenninga..? Nå kommer det opp et tilfelle med noe kaffe (kanskje noe attåt?). Hvor mange ganger har han kommet unna med liknende? 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 minutter siden):

Hvordan kan noen ha tillit til ham som leder og politiker fremover?

For et par solbriller? Hvis det er terskelen tror jeg de fleste av dagens politikere på Stortinget må byttes ut hvis du kikker litt på historikken. Både på rød, grønn og blå side.  

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke underholdningsverdien. Politikere svindler staten for millioner uten konsekvens eller pålegg om å gå av, så hvorfor er folk så hysterisk over et par solbriller til 1100 kroner? Åpenbart ble det ikke gjort med hensikt om å være tyv. Ingen risikerer eget og partiets rykte for lommerusk, men han burde selvfølgelig ha tenkt mer rasjonelt og levert tilbake solbrillene. 

• Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Silkedyne said:

Åpenbart ble det ikke gjort med hensikt om å være tyv.

Hvordan vet du dette? Han oppførte seg akkurat slik en som stjeler gjør. 

Få varen med seg ut av butikken, fjerne bevis og skjule den.

Dette er ganske så standard fremgangsmåte for de som nasker. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Silkedyne said:

Ingen risikerer eget og partiets rykte for lommerusk,

Politikere ligger da stadig med mindreårige, begår overgrep, oppgir falskt bosted osv osv.

Har ingen tro på at politikere flest er så mye mer lovlydige enn alle andre.

Endret av Xan
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xan skrev (Akkurat nå):

Jeg ville heller sagt: Åpenbart med intensjon. 
Min mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sacramone said:

Jeg ville heller sagt: Åpenbart med intensjon. 
Min mening.

Det hjelper heller ikke med en ullen forklaring i første utsagn til pressen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (31 minutter siden):

Hele greia lyser jo av løgn. Han er tydeligvis god på å lyve.

Hvis jeg hadde gjort noe liknende uten intensjon om å lyve, hadde jeg fortalt det til samboeren min umiddelbart. «Hva gjør jeg nå? Shit, ånei! Gi meg råd». Samboer hadde da garantert sagt, gå tilbake med de og saken er løst. Alle skjønner at sånnt kan skje, og om du leverer de tilbake så kommer det til å gå greit.

Men lurer på hva han får ut av det. Må være den spenninga..? Nå kommer det opp et tilfelle med noe kaffe (kanskje noe attåt?). Hvor mange ganger har han kommet unna med liknende? 

Ja, jeg synes det er veldig rart at kjæresten ikke så noe. Hun var jo med ham på butikken, kanskje så hun ikke at han puttet dem i lommen. Men så hun ikke da han flyttet dem fra lommen til bagasjen sin ved spisestedet de satt og spiste sammen?

Jeg tror ikke en smule på at han ikke fortalte henne hva som skjedde. 

*blueberry* skrev (29 minutter siden):

For et par solbriller? Hvis det er terskelen tror jeg de fleste av dagens politikere på Stortinget må byttes ut hvis du kikker litt på historikken. Både på rød, grønn og blå side.  

Det spiller ingen rolle hva han stjal.

Det er selve stjelingen, holdningene og tankegangen som er problemet.

Det kunne like gjerne vært et brød.

Terskelen for å være politiker på så høyt nivå og partileder bør ikke ligge over tyveri med vilje. 

Hva sier det om hans moral? Hvis det var lettere for ham å stjele enn å gå tilbake til butikken og betale, så hva annet kan man forvente av ham?

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Det spiller ingen rolle hva han stjal.

Det er selve stjelingen, holdningene og tankegangen som er problemet.

Det kunne like gjerne vært et brød.

Terskelen for å være politiker på så høyt nivå og partileder bør ikke ligge over tyveri med vilje. 

Hva sier det om hans moral? Hvis det var lettere for ham å stjele enn å gå tilbake til butikken og betale, så hva annet kan man forvente av ham?

Da er det virkelig flere partiledere som burde gått av for lenge siden. Jeg støtter ikke det han gjorde, og stemmer heller ikke rødt, men dette er faktisk den minste politiske skandalen jeg har sett. Patetisk hva media skal blåse opp bare fordi det er sommerferie. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (36 minutter siden):

Du pleier å stjele solbriller til en drøy tusenlapp du også?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xan skrev (29 minutter siden):

Det er det som er det største problemet.

Hadde han bare gått ut med brillene i lomma, oppdaget noen minutter senere og løpt tilbake inn for å betale og beklage, ville saken vært mye mer i hans favør. Kanskje ikke kommet ut i media en gang. 

Men han tar tingen, legger den i lommen, går ut av butikken, en god stund senere fjerner bevis (prislappen) og skjuler den (i egen bagasje). 

I det han bestemte seg for å beholde tyvegodset, ble han kriminell.

Og alle løgnene som kom i etterkant ... 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (5 minutter siden):

Da er det virkelig flere partiledere som burde gått av for lenge siden. Jeg støtter ikke det han gjorde, og stemmer heller ikke rødt, men dette er faktisk den minste politiske skandalen jeg har sett. Patetisk hva media skal blåse opp bare fordi det er sommerferie. 

Hvis flere partiledere også stjeler med vilje så burde de også gå av, ja. Det er ikke begrenset bare til Rødt.

Det handler om integritet, riktig innstilt moralsk kompass og troverdighet.

På hvilken måte kommer han til å ha troverdighet fremover når alle kommer for alltid til å forbinde ham med bevisst stjeling av en annens eiendom?

Det er overhodet ikke den minste eller en liten politisk skandale.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (2 minutter siden):

Du pleier å stjele solbriller til en drøy tusenlapp du også?

Nei, jeg tror aldri jeg har stjålet noe 🤔 jeg sammenlignet denne saken med andre politiske skandaler. Jeg vil si at denne er den minste «skandalen» jeg har lest om og om han må gå av når andre fortsatt sitter med større svin på skogen synes jeg det er litt overdramatisk. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Xan skrev (31 minutter siden):

Politikere ligger da stadig med mindreårige, begår overgrep, oppgir falskt bosted osv osv.

Har ingen tro på at politikere flest er så mye mer lovlydige enn alle andre.

Ja det er nettopp det som er poenget mitt. Når jeg sier at ingen risikerer eget og partiets rykte for lommerusk mener jeg for 1100 kroner. Mulig du misforstod meg, jeg håper ikke du mener at å begå overgrep, svindle for millioner og ligge med mindreårige kan sammenlignes med et solbrillepar til 1100 kroner. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Silkedyne said:

Ja det er nettopp det som er poenget mitt. Når jeg sier at ingen risikerer eget og partiets rykte for lommerusk mener jeg for 1100 kroner. Mulig du misforstod meg, jeg håper ikke du mener at å begå overgrep, svindle for millioner og ligge med mindreårige kan sammenlignes med et solbrillepar til 1100 kroner. 

Alt handler om indre moralsk kompass.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkedyne skrev (36 minutter siden):

Åpenbart ble det ikke gjort med hensikt om å være tyv. 

Hva kaller du det for da han oppdaget solbrillene i lommen sin og valgte å fjerne prislappen og putte dem i egen bagasje?

Hva var hensikten med dette?

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Hvis flere partiledere også stjeler med vilje så burde de også gå av, ja. Det er ikke begrenset bare til Rødt.

Det handler om integritet, riktig innstilt moralsk kompass og troverdighet.

På hvilken måte kommer han til å ha troverdighet fremover når alle kommer for alltid til å forbinde ham med bevisst stjeling av en annens eiendom?

Det er overhodet ikke den minste eller en liten politisk skandale.

Nevn én politiker med riktig innstilt moralsk kompass og troverdighet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...