Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
34 minutter siden, Festlig said:

Jaja, når den gjengen i Rødt fremdeles etter den videoen og alle de merkelige forklaringene gir Moxness tillit etter dette så har de gjort tidenes politiske selvmord. 
For en feig gjeng ! 
Mere som noen hodeløse høns 

Hodeløse høns er bra sagt. Marxistene liker å diskutere og sloss internt om definisjoner og hva som er riktig marxisme og hvem som er riktig marxist, mens folk ellers bryr seg lite. Det er med marxismen som med andre religioner. Man lager fraksjoner og strides om hvem som tror riktigst på den samme guden. Rødt ser jeg på som en motpol til småpartiene på høyresiden som er samlingssted for andre bygdetullinger.

Klassekampen var lenge taus om saken, men har nå stort oppslag der det mest er forsvar for Moxnes med unnskyldende  vås og det uttrykkes stor bekymring angåendedet kommende valget. Fraksjon Steigan.no er fremdeles ikke interessert i å si noe som helst. Steigan har nok med å støtte kleptokratiet Russland mot Ukraina.

Endret av senior
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Tro meg, Rødts oppslutning vil øke hvis Moxnes IKKE går av.  Han har stjålet fra ett skikkelig kapitalistisk firma som driver rovdrift på vanlige arbeidere.

• Liker 4
Gjest BitterMann
Skrevet
1 minutt siden, Akryl said:

Tro meg, Rødts oppslutning vil øke hvis Moxnes IKKE går av.  Han har stjålet fra ett skikkelig kapitalistisk firma som driver rovdrift på vanlige arbeidere.

Jeg tror deg ikke. :)

Skrevet
Akryl skrev (11 minutter siden):

Haha.. Rødt har skutt  seg sjøl i begge beina etter det mest hjernedøde vedtak de gjorde i dag med å fremdeles gi tillit til Moxness. 
Er dette et parti der de dyrker lederen på lik linje med en sekt ? 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Festlig skrev (1 minutt siden):

Haha.. Rødt har skutt  seg sjøl i begge beina etter det mest hjernedøde vedtak de gjorde i dag med å fremdeles gi tillit til Moxness. 
Er dette et parti der de dyrker lederen på lik linje med en sekt ? 

Jeg vil tro Moxnes har fått høyere status.  Robin Hood aktig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
BitterMann skrev (32 minutter siden):

Er selvsagt mulig at Rødt beholder velgerne.  Men Rødt gjorde uvanlig godt valg sist stortingsvalg. Forrige valg fikk de 8 stortingsrepresentanter, valget før fikk de 1, og de to valgene før der fikk de 0.   Så er ikke noe grunnlag for å si at de som stemte Rødt stemmer Rødt uansett. Om noe så er det grunn til å tro at dette er velgere som lett bytter parti. 

De har i det minste mange med erfaring fra Stortinget nå. Vil hjelpe for fremtiden.

Skrevet
Akryl skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tro Moxnes har fått høyere status.  Robin Hood aktig.

Han stjeler fra de rike og gir til de fattige ? 
I dette tilfellet var det til han selv 😂😂

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, Festlig said:

Han stjeler fra de rike og gir til de fattige ? 
I dette tilfellet var det til han selv 😂😂

Han hadde sikkert tenkt å gi brillene til en fattig senere.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Eneste håp for ham nå er å stå frem og gi kleptomane et ansikt. Og at han skal begynne i terapi pga dette. 

En kleptoman kommunist høres ut som en selvmotsigelse så her må de ta rev i seilene. 

Endret av O Rakel
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Jullen skrev (20 timer siden):

Det er ikke ofte politiet går så tidlig ut og sier at de er temmelig sikre på mistenkte er skyldig. Slik de gjorde med Moxnes allerede samme dagen nyheten ble kjent.

Man er uskyldig helt til det motsatte er bevist. Her har politiet studert overvåkings kameraene grundig. De har analysert adferden til Moxnes. Antagelig har han sett nøye på brillene, tatt en rask kikk rundt seg i lokalet om noen så ham, for deretter å ha puttet brillene målrettet i lomma med glidelås. Så har kamera videre fanget opp hvordan han har sett på ‘byttet’ og målrettet revet av prislappen og pakket dem ned i bagasjen.

Dette har de sett utallige av ganger før, akkurat i denne rekkefølgen. Både av fattige og rike velstående. Moxnes ble bare en i rekken. Og så ble det litt ekstra spesielt nettopp siden det var Moxnes. Det betyr likevel ikke at han er mindre tyv enn alle de andre som har blitt fanget opp på kamera for lignende tyverier.

Videoene kan zoome ganske mye og er av ganske god kvalitet. De har sett alle Moxnes utrykk i ansikter. Eller mangel på dem. De har neppe sett en mann som handler panisk her.

Dermed var nok politiet nokså trygge i uttalelsene sine fredag ettermiddag da de sa de var ganske sikre på at Moxnes stjal med vilje.

Skrev du dette før du så videoen som er sluppet i kveld? For det er en utrolig riktig beskrivelse av oppførselen hans på videoen. Spot on for å si det sånn. 
Det som mangler nå er filmer der han river av lappen og tar dem ned i bagasjen. 

Hvis de var gamle solbriller, hvorfor la ham dem ikke ned i lomma da han stod sammen med kjæresten sin? 
Er det noen som vet om han rev av merket da de var sammen ?

Eller forklarer han henne :» at åh, jeg  kjøpte disse men må bare skrape av lappen. Ja legger dem i bagasjen så er de tryggere der? Hvis han river av merkelappen på et par briller- bør det ikke ringe en bjelle hos henne da? Med mindre han har dem i et ETUI? Man får gjerne med seg et etui når man kjøper solbriller. Særlig med slike som de han tok. 

Herregud, det er så klassisk kroppsspråk og tjuverioppførsel på det opptaket. Det samme er forklaringene hans. Han sier « jeg må ha tenkt…» , han sier ikke « jeg tenkte…» og så prøver han å virke troverdig og sannferdig og si « vis opptaket alt skal være åpent, osv» . Han mener de viser hva han har gjort, og at det blir liksom ikke mer ærlig enn det. Det kan han bevisst gjøre  fordi han ikke vil forsnakke seg , vikle seg inn enda mer i ulike forklaringer. 
Han vil ha oss til å tro han nærmest var utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Vel, sorry Moxy .. nå er du tatt med buksa nede, og opptaket viser hvorfor. 

Han prøver å lage en historie der vi skal tro han har stjålet ubevisst og i det øyeblikket han « han kom til seg selv» var han i panikk? 
så da spørger jeg deg Mr Moxy :

hva ville du ha gjort med brillene da du kom hjem? 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forsvarte Moxnes i starten, da det var vesentlig mer sannsynlig at han bare var distre.
Men nå....

Bjørnar_Moxnes.jpg

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

VG's video viser tydelig hvor mange løgner Moxnes har fortalt de siste dagene, for å dekke over tyveriet av solbrillene.
At Rødt allikevel hevder sin tillit til sin i deres øyer glitrende ledestjerne formann Moxnes, må være den verste valgkampstrategien Norge har sett siden Jaglands 36,9% ultimatum.

Moxnes er mer enn partiformann i Rødt, han innehar landets høyeste tillitsverv som stortingsrepresentant og er med det en av våre 169 lovgivere. Stortingets etiske veileder presiserer at "det forventes at representatnene ved sin opptreden viser seg tilliten verdig og bidrar til å ivareta Stortingets omdømme og kvalitet."

Å vite forskjell på rett og galt, og evne å ta ansvar for egne handlinger er egenskaper våre lovgivere må ha i ryggraden, om systemet skal ha noen som helst verdi.

Bjørnar Moxnes og Marie Sneve Martinussen fremmet et representantforslag i Stortinget 28.03.2023, der de ville senke godtgjørelsene til Stortingsrepresentanter for å motvirke krisen i det økonomiske forskjells-Norge, i forslaget appellerer de til at stortingsrepresentanter bør møte denne krisa "med større måtehold på egne vegne".

Vil også nevne Moxnes' kjærestes engasjement i aksjonsgruppa "Velferd uten profitt", selv om hun ikke var part i saken om Moxnes tyveri av en luksusartikkel.

Om Moxnes ikke får marsjordre ut av Stortinget og inn i skammekroken som følge av sine handlinger, mener jeg vi har et gigantisk demokratisk problem. Dobbeltmoralen hans er så oppsiktsvekkende at jeg blir kvalm.

I rest my case.

Endret av Nepa
Skrivefeil
  • Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Enig, gutten må gå 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Akhenaton skrev (2 timer siden):

Ikke sant. Det ser ikke ut som det der er førsten gangen. Sånn det ser ut for meg så er han såpass rutinert at han har begynt å bli litt uforsiktig, og derfor ble han denne gangen tatt. 

Ikke nødvendigvis, OSL er kanskje det vanskeligste stedet i Norge å naske, fordi det er så tung overvåkning (av sikkerhetshensyn, ikke nødvendigvis naskehensyn, men også det). Det eneste stedet man ikke er kontinuerlig overvåket på er i dobåsene. Det er ikke så mye SYNLIG overvåkning, men det er egne folk på egne som som følger med på skjermer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
blakecarrington skrev (5 timer siden):

Skrev du dette før du så videoen som er sluppet i kveld? For det er en utrolig riktig beskrivelse av oppførselen hans på videoen. Spot on for å si det sånn. 
Det som mangler nå er filmer der han river av lappen og tar dem ned i bagasjen. 

Hvis de var gamle solbriller, hvorfor la ham dem ikke ned i lomma da han stod sammen med kjæresten sin? 
Er det noen som vet om han rev av merket da de var sammen ?

Eller forklarer han henne :» at åh, jeg  kjøpte disse men må bare skrape av lappen. Ja legger dem i bagasjen så er de tryggere der? Hvis han river av merkelappen på et par briller- bør det ikke ringe en bjelle hos henne da? Med mindre han har dem i et ETUI? Man får gjerne med seg et etui når man kjøper solbriller. Særlig med slike som de han tok. 

Herregud, det er så klassisk kroppsspråk og tjuverioppførsel på det opptaket. Det samme er forklaringene hans. Han sier « jeg må ha tenkt…» , han sier ikke « jeg tenkte…» og så prøver han å virke troverdig og sannferdig og si « vis opptaket alt skal være åpent, osv» . Han mener de viser hva han har gjort, og at det blir liksom ikke mer ærlig enn det. Det kan han bevisst gjøre  fordi han ikke vil forsnakke seg , vikle seg inn enda mer i ulike forklaringer. 
Han vil ha oss til å tro han nærmest var utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Vel, sorry Moxy .. nå er du tatt med buksa nede, og opptaket viser hvorfor. 

Han prøver å lage en historie der vi skal tro han har stjålet ubevisst og i det øyeblikket han « han kom til seg selv» var han i panikk? 
så da spørger jeg deg Mr Moxy :

hva ville du ha gjort med brillene da du kom hjem? 

Ja videoen traff bra ser jeg.

Jeg var vel nesten ikke i tvil om at det måtte være tolkning av videoopptakene som fikk politiet til å gå så tidlig ut med var dette var et bevisst tyveri.

Syns også det kommer ganske klart frem av videoen at dette ikke er første gangen han har nasket. Så kalkulert, målbevisst og kaldt. Som andre har nevnt så har han sikkert nasket så mye og så ‘proft’ at han ikke lengre tror han kan bli tatt. Er vel av samme grunn han kunne gjøre noe slikt med den risikoen det innebar.

Helt friskt virker det uansett ikke. Tenk å kunne lyve så omfattende, detaljert og overbevisende at man tror på det selv. For slik ser han jo ut i samtlige intervjuer.

Endret av Jullen
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
1 hour ago, Alice123 said:

Ikke nødvendigvis, OSL er kanskje det vanskeligste stedet i Norge å naske, fordi det er så tung overvåkning (av sikkerhetshensyn, ikke nødvendigvis naskehensyn, men også det). Det eneste stedet man ikke er kontinuerlig overvåket på er i dobåsene. Det er ikke så mye SYNLIG overvåkning, men det er egne folk på egne som som følger med på skjermer.

I tillegg til at man holder seg i samme bygning over lang tid og kan følges med kamera hele veien. Hadde dette vært en  ordinær butikk hadde han sluppet unna med tyveriet. For han ble ikke tatt i butikken, han ble tatt en halvtime etter han forlot butikken. 

Endret av BitterMann
Skrevet
BitterMann skrev (2 minutter siden):

I tillegg til at man holder seg i samme lokale over lang tid og kan følges med kamera hele veien. Hadde dette vært en  ordinær butikk hadde han sluppet unna med det. For han ble jo ikke tatt i butikken, han ble tatt en halvtime etter han forlot butikken. 

Absolutt!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...