Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, BitterMann said:

Det er vel null sjans for at første gangen du begår butikktyveri så gjør du det som stortingsrepresentant, partileder og samtidig som du er i butikken med kjæresten på et sted med svært høy sikkerhet.  

Ikke sant. Det ser ikke ut som det der er førsten gangen. Sånn det ser ut for meg så er han såpass rutinert at han har begynt å bli litt uforsiktig, og derfor ble han denne gangen tatt. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Det positive med dette er at jeg tror de som får med seg denne saken tenker seg godt om før de forsøker å naske på Gardermoen, og ev. andre steder. Heftig kamera-opplegg.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er så naiv at jeg ikke kan tro noen i en sånn posisjon ville gjort seg til kjeltring for noe så smått, men så på videoen nå og det ser jo ikke bra ut. Hvorfor vil han seg selv så vondt? Fatter ikke.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Sentralstyret i Rødt har full tillit til Moxnes ble det informert om på nyhetene.  For et supperåd-  

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
1 minutt siden, Stina234 said:

Sentralstyret i Rødt har full tillit til Moxnes ble det informert om på nyhetene.  For et supperåd-  

Da har jeg null tillit til sentralstyret i Rødt, for å si det på den måten. Og det aner meg at jeg ikke er alene om det. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Kommentar fra nestleder i Rødt

:- Jeg har sett videoen nå, og kan ikke se at det er noe her som strider med det Bjørnar har forklart, eller at det kommer fram ny informasjon som vi ikke hadde fra før av, sier hun og legger til:

- Når det er sagt ser det selvfølgelig suspekt ut med det vi allerede vet er et tyveri på et overvåkingskamera.

Det stemmer jo ikke. Slik han korrigerte sin forklaring, så skjedde jo tyveriet da han senere dro av lappen på brillene. Handlingene i butikken var jo bare en distré man, eller??

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, Stina234 said:

De sa også at de ikke hadde sett videoen på det tidspunktet, så de bør vel snart innkalle til ekstra-ekstraordinært møte. Om ikke Moxnes trekker seg frivillig da. Men foreløpig lite som tyder på det, han ville jo utrolig nok at denne videoen skulle gjøres offentlig.  

• Liker 4
Skrevet
brainstorm skrev (Akkurat nå):

De sa også at de ikke hadde sett videoen på det tidspunktet

Selv ETTER å ha sett videoen, så har de tillit til mannen. Smått utrolig, for å si det forsiktig. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Gjest BitterMann
Skrevet
8 minutter siden, Akhenaton said:

Ikke sant. Det ser ikke ut som det der er førsten gangen. Sånn det ser ut for meg så er han såpass rutinert at han har begynt å bli litt uforsiktig, og derfor ble han denne gangen tatt. 

Ja, helt enig. 

Gjest Tutte
Skrevet
Snøvott skrev (1 minutt siden):

Selv ETTER å ha sett videoen, så har de tillit til mannen. Smått utrolig, for å si det forsiktig. 

Og der forsvant tilliten til hele ledergruppa.

Gjest BitterMann
Skrevet
13 minutter siden, Cuntzilla said:

Jeg var en av dem som trodde på han på historie nummer en, det var vi mange som gjorde siden det slettes ikke er uvanlig å glemme å betale for noe. Så kom det jo en ny versjon/nye detaljer, og så enda en..

Ikke for å være helt sånn wannabe-kroppspråk-ekspert, men etter han har tatt dem så går han forbi hylla de sto på, og da kjenner han på lomma hvor de er! 

Og så tar han seg på nesen etterpå, som jo ikke er et bevis for løgn men veldig klassisk "tell" på det...

Fra 1:33 i videoen https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dwQnWB/se-overvaakningsvideo-her-stjeler-bjoernar-moxnes-solbrillene-paa-gardermoen

Ser jo bare helt elendig ut, de SER ut som overlagt tyveri.

Jeg bare klarer ikke å tro at han er så blåst. Dummeste stedet i verden å naske.

Godt observert! 

Skrevet
brainstorm skrev (3 minutter siden):

De sa også at de ikke hadde sett videoen på det tidspunktet, så de bør vel snart innkalle til ekstra-ekstraordinært møte. Om ikke Moxnes trekker seg frivillig da. Men foreløpig lite som tyder på det, han ville jo utrolig nok at denne videoen skulle gjøres offentlig.  

Han angrer nok det utsagnet om å offentliggjøre den videoen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Snøvott said:

Nå skal vi huske at dette er Rødt, mye av det de mener er allerede smått utrolig. Men hvis de synes denne videoen stemmer med det Moxnes har forklart, må de ha fått enda en annen forklaring enn de 4-5 ulike variantene som har versert i media.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
brainstorm skrev (1 minutt siden):

Nå skal vi huske at dette er Rødt, mye av det de mener er allerede smått utrolig. Men hvis de synes denne videoen stemmer med det Moxnes har forklart, må de ha fått enda en annen forklaring enn de 4-5 ulike variantene som har versert i media.

Tror nok de kommer til å kalle inn til et nytt krisemøte temmelig kjapt.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Eva-Lena said:

Han angrer nok det utsagnet om å offentliggjøre den videoen. 

Tror ikke han hadde så mye valg.  Det å nekte at videoen skal offentligjøres etter at man gjentatte ganger har måttet korrigere historien sin fordi de som har sett videoen snakker med pressen ser jo suspekt ut det også. 

For øvrig temmelig feigt å få sykemelding  i 2 uker samtidig som videoen av tyveriet publiseres.  Det er åpenbart at han satser på at stormen har blåst over når han kommer tilbake fra sykemeldingen. 

Endret av BitterMann
Skrevet
Galanga skrev (På 1.7.2023 den 12.00):

Jeg tror ikke han kommer til å gå av. Han fikk en ripe i lakken, men jeg tror ikke dette skader hans omdømme særlig lenge. Det er mange politikere som har dritet seg ut, og som kommer sterkere tilbake etter en liten kneik.

Han kommer ikke til å gå av. Han vil bli godsnakket og fremskyndet når "stakkaren" er tilbake fra sykemelding.

Fatter ikke at noen i hans posisjon kan være så forbanna dumme!

Akhenaton skrev (På 1.7.2023 den 12.25):

Det der er kanskje det dummeste jeg har lest her noen gang. Bare fordi vi vet at også stortingspolitikere kan ha noen svin på skogen så skal vi liksom gi faen ? Jeg må si jeg er glad for at de aller fleste voksne her i landet ikke tenker på den måten, for da hadde jeg levert inn passet mitt fort. 

Dette!

Hoppetaujenta skrev (På 1.7.2023 den 12.25):

Gunilla Persson gjorde det samme og hun lever i beste velgående i ettertid. Det kan hende oss alle. 
https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/gunilla-persson-tiltalt-etter-mistanke-om-tyveri-av-luksusbriller/s/12-95-3423504731

Nei det kan ikke hende oss alle. Bare de av oss uten moral og ryggrad. Og de bør ikke ha noe som helst innflytelse i dette landet.

*blueberry* skrev (På 1.7.2023 den 12.55):

For et par solbriller? Hvis det er terskelen tror jeg de fleste av dagens politikere på Stortinget må byttes ut hvis du kikker litt på historikken. Både på rød, grønn og blå side.  

Hele stortinget burde evakueres, så alle fengsles også bør det brennes! Alle der er der for alle andre grunner enn å hjelpe innbyggerne!

Silkedyne skrev (På 1.7.2023 den 13.00):

Skjønner ikke underholdningsverdien. Politikere svindler staten for millioner uten konsekvens eller pålegg om å gå av, så hvorfor er folk så hysterisk over et par solbriller til 1100 kroner? Åpenbart ble det ikke gjort med hensikt om å være tyv. Ingen risikerer eget og partiets rykte for lommerusk, men han burde selvfølgelig ha tenkt mer rasjonelt og levert tilbake solbrillene. 

Vi krever mer av menneskene vi velger skal styre landet vårt! At en partileder stjeler og lyver om det etterpå, beviser jo at han ikke er til å stole på. Tilliten er borte! At f.eks Tadjik er tilbake for fullt i politikken nå f.eks gjør meg lynforbannet! Hun er en svindler! Hun bør ALDRI sitte i maktposisjon. Alikevel gjør hun det. Men disse er bare få av dem som blir fersket! Dette er kultur i norsk politikk nå. Samtlige av dem driver med noe jævelskap, bare ingen som får nyss i det.

Vampyrina skrev (7 minutter siden):

Ser ut som dette er helt bevisst handling, ja....

Det har jeg visst fra saken lakk i media. Ingen er så idiot at de ikke tør å levere tilbake noe de har glemt i en butikk. Det kan skje med oss alle. "Sorry, glemte helt at jeg hadde dem på meg. Værsågod"

Overvåkningsbildene beviser jo tydelig at dette var med klart overlegg! 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
BitterMann skrev (5 minutter siden):

Tror ikke han hadde så mye valg.  Det å nekte at videoen skal offentligjøres etter at man gjentatte ganger har måttet korrigere historien sin fordi de som har sett videoen snakker med pressen ser jo suspekt ut det også. 

For øvrig temmelig feigt å få sykemelding  i 2 uker samtidig som videoen av tyveriet publiseres.  Det er åpenbart at han satser på at stormen har blåst over når han kommer tilbake fra sykemeldingen. 

Media glemmer nok ikke dette 😊

• Liker 6
Skrevet

Min initielle reaksjon når nyheten kom ut var at vi er alle menneskelige og vi kan gjøre feil. Når jeg ser videoen nå, er det helt tydelig en bevisst handling. Butikktyveri. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
10 minutter siden, brainstorm said:

Det sier mye om Rødt, selvfølgelig. Men overraskende er det ikke. 

• Liker 9
Gjest Refreng
Skrevet
4 minutter siden, Thanos said:

Han kommer ikke til å gå av. Han vil bli godsnakket og fremskyndet når "stakkaren" er tilbake fra sykemelding.

Fatter ikke at noen i hans posisjon kan være så forbanna dumme!

Dette!

Nei det kan ikke hende oss alle. Bare de av oss uten moral og ryggrad. Og de bør ikke ha noe som helst innflytelse i dette landet.

Hele stortinget burde evakueres, så alle fengsles også bør det brennes! Alle der er der for alle andre grunner enn å hjelpe innbyggerne!

Vi krever mer av menneskene vi velger skal styre landet vårt! At en partileder stjeler og lyver om det etterpå, beviser jo at han ikke er til å stole på. Tilliten er borte! At f.eks Tadjik er tilbake for fullt i politikken nå f.eks gjør meg lynforbannet! Hun er en svindler! Hun bør ALDRI sitte i maktposisjon. Alikevel gjør hun det. Men disse er bare få av dem som blir fersket! Dette er kultur i norsk politikk nå. Samtlige av dem driver med noe jævelskap, bare ingen som får nyss i det.

Det har jeg visst fra saken lakk i media. Ingen er så idiot at de ikke tør å levere tilbake noe de har glemt i en butikk. Det kan skje med oss alle. "Sorry, glemte helt at jeg hadde dem på meg. Værsågod"

Overvåkningsbildene beviser jo tydelig at dette var med klart overlegg! 

Tror ikke det er så hensiktsmessig å sitere de fra første side fra da vi hadde minimal av informasjon om saken. Ting har endret seg i løpet av tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...