Magrat Skrevet 3. juli 2023 #261 Del Skrevet 3. juli 2023 Skjønner at det er tøft å stå i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 3. juli 2023 #262 Del Skrevet 3. juli 2023 Overvåkingsbildene taler jo sin sak. Nå må han bare slutte å bortforklare. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 3. juli 2023 #263 Del Skrevet 3. juli 2023 Kristin clemet sier på Twitter han han blitt behandlet med silkehansker tidligere men vil ikke utdype. Noen ide hva hun mener? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magrat Skrevet 3. juli 2023 #264 Del Skrevet 3. juli 2023 miss~Audrey skrev (4 minutter siden): Kristin clemet sier på Twitter han han blitt behandlet med silkehansker tidligere men vil ikke utdype. Noen ide hva hun mener? At han har brutt taushetsplikten, sier hun på Twitter nå. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jif Skrevet 3. juli 2023 #265 Del Skrevet 3. juli 2023 miss~Audrey skrev (4 minutter siden): Kristin clemet sier på Twitter han han blitt behandlet med silkehansker tidligere men vil ikke utdype. Noen ide hva hun mener? Jeg vet ikke hvs det er, men Liz Nor har snakket om Moxy-gate lenge før denne saken. Men har ikke fått med meg hva hun vet. Hun pleier å være ganske treffsikker. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pressplay Skrevet 3. juli 2023 #266 Del Skrevet 3. juli 2023 Nobile skrev (24 minutter siden): Synes politikerne blir sykemeldt så fort de blir litt press på de. Snakk om å misbruke et velferdssystem. Spot on. Nå åpner jeg for at det er en god grunn for at han er sykemeldt, men synes ofte det er slik i arbeidstvistsaker at folk blir sykemeldt når de blir satt under selvforskyldt press. Det riktige her hadde vært å sette han i permisjon med lønn, men når man sykemelder så setter man lønnsansvaret over på samfunnet etter dag 16, og det er ikke riktig. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atania Skrevet 3. juli 2023 #267 Del Skrevet 3. juli 2023 sonush skrev (7 timer siden): Åh herregud. Her var det mange perfekte fullkomne mennesker, altså. Jeg gir han "benefit of the doubt". Jeg har selv vært i den situasjon hvor jeg har "stjålet". Jeg var på shopping, og brukte en (egen) veske som hang løs på armen. I den ene butikken så jeg en veske som jeg likte og lurte på om jeg skulle kjøpe. Det var også av typen som henges løs på armen. Så jeg lot den henge der, mens jeg så mer rundt i butikken. På et eller annet tidspunkt så må jeg enten bestemt meg for å ikke kjøpe, eller jeg skulle kjøpe, men glemte at vesken hang der. Siden jeg allerede hadde en veske hengende der, så merket ikke jeg den extra vesken. Husker ikke alle detaljer, var for over 25 år siden. Denne vesken hang altså fullt synlig. Jeg fant ingenting jeg ville kjøpe, så jeg gikk bare ut av butikken. Kom bare noen meter før jeg merket denne extra vesken. Alarmen reagerte ikke da jeg gikk ut av butikken. En annen gang var det min den gangen 1,5-2 åring som "stjal". Hen satt i vogna, mens vi var inne i en butikk. Der så hen sannsynligvis en videokassett på hens høyde. På et eller tidspunkt så tok hen den og hadde den på fanget sitt i vogna. Det var siste butikken jeg skulle i så jeg gikk ut til bilen og så kassetten først da jeg skulle sette hen i bilstolen. Hen hadde altså "stjålet" kassetten. I begge tilfeller gikk jeg tilbake. Første saken så var det bare noen meter, så det var ikke noe å lure på en gang, men i andre saken så var bilen parkert flere hundre meter unna, så et lite, bitte lite sekund så tenkte, ååå må jeg helt tilbake, eh det var jo ingen alarm, eller noen som så henne, må jeg helt tilbake!!!! Det var kun et lite sekund, før jeg landet på at jeg for det første ikke kunne beholde noe jeg ikke hadde betalt for, og for det andre så skulle ikke barnet mitt lære at det var helt greit å bare ta noe. Hen var for liten til å skjønne, eller bevisst stjele, men jeg visste det og det ble faktisk uaktuelt å beholde, eh hvis man ser bort fra tvil et lite sekund, pga avstanden. Når det først er sagt, så skjønner jeg at man kan bli så nervøs av denne feilen, at man tar feil avgjørelse, at man ender med å skjule, og gjør nye feil for å skjule tidligere feil. Jeg tviler veldig sterkt på at han har bevisst stjålet. Han har bare tatt feil avgjørelse, noe han selvsagt bør få en liten reaksjon på, men at han skal gå av som leder, eller nå plutselig er ubrukelig, syns jeg er for mye å be om for en ubevisst feilreaksjon, og ikke en bevisst kriminell handling. Men om du hadde hatt samboeren din med deg disse gangene så hadde du vel sagt noe til ham? Moxnes sier han var livredd og hadde panikk, men valgte allikevel å ikke si noen ting til samboeren sin, dette får jeg ikke til å stemme. Han må da ha tenkt at hun i hvert fall ville tro ham? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rarm Skrevet 3. juli 2023 #268 Del Skrevet 3. juli 2023 pressplay skrev (1 minutt siden): Spot on. Nå åpner jeg for at det er en god grunn for at han er sykemeldt, men synes ofte det er slik i arbeidstvistsaker at folk blir sykemeldt når de blir satt under selvforskyldt press. Det riktige her hadde vært å sette han i permisjon med lønn, men når man sykemelder så setter man lønnsansvaret over på samfunnet etter dag 16, og det er ikke riktig. Det riktige, i og med at han har kommet opp i en situasjon som er 100% selvforskyldt, er at han har tatt permisjon uten lønn. 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobile Skrevet 3. juli 2023 #269 Del Skrevet 3. juli 2023 Athod skrev (16 minutter siden): Er ikke akkurat snakk om litt press da, han må sitte med en helvetes dårlig følelse akkurat nå. Skjønner godt at han ikke har hodet rett på plass for jobb. Dette er jo en situasjon han har skapt for seg selv, og viser dårlig dømmekraft i flere situasjoner. Hvis han ikke klarer å dra på jobb nå hadde permisjon vært riktig. Ikke misbruke skattepenger. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 3. juli 2023 #270 Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Magrat skrev (13 minutter siden): At han har brutt taushetsplikten, sier hun på Twitter nå. Mja, det er ikke det verste hverken han eller flere andre partiledere har tillatt. Erna Solberg og Siv Jensen gir voldtektsmenn og overgripere statsrådsposisjoner. Moxnes og LO tillot Byrkjeflot få ha verv i Trøndelag. Han utnyttet ei ung og svært sårbar jente - Lise Lotte Strand. Hun døde av selvmord som følge av alt, og ingen brydde seg nevneverdig i ledelsen. Det ble opprør i Rødt, såvidt jeg husker skal styret ha gått av i protest? Om jeg husker rett. Men Moxnes og LO tok ingen grep mot Byrkjeflot. Tilogmed kona ble hos ham 🙃 Sikkert ikke dette Clemet sikter til, den hendelsen ble bare gravd bort. Og nei - mod trenger ikke slette grunnet spekulasjoner, dette er omtalt i medier. Endret 3. juli 2023 av AprilLudgate 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pressplay Skrevet 3. juli 2023 #271 Del Skrevet 3. juli 2023 Rarm skrev (3 minutter siden): Det riktige, i og med at han har kommet opp i en situasjon som er 100% selvforskyldt, er at han har tatt permisjon uten lønn. Det er forsåvidt arbeidsgivers avgjørelse, men det er ingenting i veien for å sette ham i permisjon uten lønn selv om han er sykemeldt. Så det at de ikke har gjort det betyr at de ikke ser en grunn til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 3. juli 2023 #272 Del Skrevet 3. juli 2023 Nobile skrev (6 minutter siden): Dette er jo en situasjon han har skapt for seg selv, og viser dårlig dømmekraft i flere situasjoner. Hvis han ikke klarer å dra på jobb nå hadde permisjon vært riktig. Ikke misbruke skattepenger. Vet ikke om det er noen god løsning å ikke gi han lønn. Bedre at skattebetalerne tar den regninga der enn at butikkeierne må leve i enda større frykt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jif Skrevet 3. juli 2023 #273 Del Skrevet 3. juli 2023 pressplay skrev (12 minutter siden): Spot on. Nå åpner jeg for at det er en god grunn for at han er sykemeldt, men synes ofte det er slik i arbeidstvistsaker at folk blir sykemeldt når de blir satt under selvforskyldt press. Det riktige her hadde vært å sette han i permisjon med lønn, men når man sykemelder så setter man lønnsansvaret over på samfunnet etter dag 16, og det er ikke riktig. NAV betaler ikke sykepenger til Stortingspolitikere så vidt jeg vet, men det er vel vi skattebetalerne som betaler indirekte uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 3. juli 2023 #274 Del Skrevet 3. juli 2023 Ser det kalles inn til ekstraordinært landsstyremøte i Rødi i kveld. Et møte som et fåtall mente det var behov for. Håper Bjørnar Moxnes får fortsette. Folk har gjort større blemmer enn dèt. 🤞for at han blir værende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 3. juli 2023 #275 Del Skrevet 3. juli 2023 AprilLudgate skrev (10 minutter siden): Mja, det er ikke det verste hverken han eller flere andre partiledere har tillatt. Erna Solberg og Siv Jensen gir voldtektsmenn og overgripere statsrådsposisjoner. Moxnes og LO tillot Byrkjeflot få ha verv i Trøndelag. Han utnyttet ei ung og svært sårbar jente - Lise Lotte Strand. Hun døde av selvmord som følge av alt, og ingen brydde seg nevneverdig i ledelsen. Det ble opprør i Rødt, såvidt jeg husker skal styret ha gått av i protest? Om jeg husker rett. Men Moxnes og LO tok ingen grep mot Byrkjeflot. Tilogmed kona ble hos ham 🙃 Sikkert ikke dette Clemet sikter til, den hendelsen ble bare gravd bort. Og nei - mod trenger ikke slette grunnet spekulasjoner, dette er omtalt i medier. Husker den saken godt. Det sto senest om den her om dagen uten å nevne navnet til den unge jenta og ikke at hun var 19 og han 57 da de ble sammen, bare at han var betraktelig eldre. Hun var også i partiet i tillegg til å være sårbar. Stygg sak. I den samme artikkelen (over skandaler) i politikken sto det at hun ble syk og døde … Alle visste hva som egentlig skjedde. Men partiet Rødt holdt sin hånd over ham og sa han hadde utvist dårlig dømmekraft, se gammel link. Og så snakker flere om ting som har skjedd i FRP men ingen snakker om dette som skjedde i Rødt. Det er råtne epler i alle partier. https://www.nrk.no/trondelag/melder-seg-ut-av-rodt-i-protest-1.11410316 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pressplay Skrevet 3. juli 2023 #276 Del Skrevet 3. juli 2023 Jif skrev (13 minutter siden): NAV betaler ikke sykepenger til Stortingspolitikere så vidt jeg vet, men det er vel vi skattebetalerne som betaler indirekte uansett. Hvem er det da som betaler sykepenger til Stortingspolitikere etter endt arbeidsgiverperiode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 3. juli 2023 #277 Del Skrevet 3. juli 2023 Rarm skrev (27 minutter siden): Det riktige, i og med at han har kommet opp i en situasjon som er 100% selvforskyldt, er at han har tatt permisjon uten lønn. En permisjon vill ikke skjerme dem fra spørsmål fra pressen. 😉 Dette er jo helt typisk, og vi har sett det gang på gang. Politikere blir tatt for å gjøre noe galt og så fort det blir for mange ubehagelige spørsmål, blir de plutselig "sykmeldt".. Det er jo helt utrolig at det er mulig å holde på slik. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jif Skrevet 3. juli 2023 #278 Del Skrevet 3. juli 2023 pressplay skrev (7 minutter siden): Hvem er det da som betaler sykepenger til Stortingspolitikere etter endt arbeidsgiverperiode? Stortinget. De får ikke refusjon fra NAV. Tror det er noe egen avtale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. juli 2023 #279 Del Skrevet 3. juli 2023 Krantz95 skrev (1 time siden): Nå er han sykmeldt. Kan diagnosen være kleptomani? Merkelig at sykemeldingordningen misbrukes akkurat av Rødts partileder. Med nesten full støtte fra toppene i eget parti. Veldig beleilig så journalistene får la ham være i fred. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 3. juli 2023 #280 Del Skrevet 3. juli 2023 Drizzt skrev (2 minutter siden): Merkelig at sykemeldingordningen misbrukes akkurat av Rødts partileder. Med nesten full støtte fra toppene i eget parti. Veldig beleilig så journalistene får la ham være i fred. Alle politikere som er i en eller annen skandale sykmelder seg. 100%. Men som vi ser her på KG så er det ikke så veldig høy terskel for å sykmelde seg for vanlige folk heller. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå