Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett videoen så er det vel INGEN tvil om at han stjal med vilje.

Kanskje han føler seg snytt fordi alle andre politikere får bedre betalt og beholder mer av lønna si selv enn han gjør. 🤪

• Liker 11
Gjest Arne_Toholt
Skrevet

Ja, han stjeler. Ja, han løy. Men for å være ærlig, så bryr dette meg midt i. Dette påvirker på ingen måte mitt syn på Moxnes og partiet Rødt. Liker de fremdeles og synes dette er blåst opp noe jævlig i media. Det er vel agurksesong...

Skrevet (endret)

Jeg har ikke VG+, men får sett videoen.

Moxnes og dama står ved solbrillehylla og Moxnes prøver de samme solbrillene flere ganger ved å ta de av og på. Han tar de så av seg en siste gang og legger de på hylla. Så tar han solbrillene ned fra hylla igjen og legger de oppå bagen sin. Så triller han rett bak en annen reol der det ikke er folk, stopper opp, ser seg litt rundt, åpner glidelåsen på jakka og legger solbrillene i lomma. Så kommer samboeren bort til han og de går videre sammen.

Han er tatt med buksene nede, det er ingen tvil om at dette var med vilje.

Han er jo dum da, skulle han kommet unna med dette så måtte solbrillene ha ligget oppå bagen hele veien ut av butikken.

Men dette har han åpenbart gjort veldig ofte, det ser man.

Han som mener han er samfunnets vokter og frelser. Han som virker å mene at han er den eneste med moral på Stortinget. Vel vel.

Endret av Blåttvann
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Har bare sett den korte snutten på forsiden av aftenposten, men det var joggu nok. Han ser ekstremt skyldig ut i tyveri. Det der var ikke en distré manns handlinger. Og med det stemmer jeg høyst sannsynlig ikke rødt ved neste stortingsvalg. Til kommunevalget var de ikke aktuelle for meg uansett, etter at de satsa på han Mobasheri og Evenrud meldte seg ut. Rødt er/var Moxnes, og hans framtoning som den veltalende, oppegående mannen med masse integritet og et kjekt Robin Hood-image på toppen. Trist opplegg. Troverdigheten er tapt, og det blir velgerflukt uansett om han blir sittende eller ei. 

• Liker 8
Skrevet

Feil av han å stjele, helt enig. Men gå av?? Vi har politikere som har stjålet til seg penger av staten ( mye mer enn de brillene), gitt venner verv, noen har overgreps saker på seg, noen er på fylla, mange er korrupte. De er mye verre, men er fremdeles med i politikken. 

Det tyveriet der er ingenting i forhold, så hvis han må gå av bør man vel kreve de andre gjør det også? Noe vi alle vet de ikke gjør. 

Føles mer som de dekker over andre viktige nyheter. Hvor blir det av viktige ting? 

• Liker 5
Skrevet
Perfume skrev (18 minutter siden):

Feil av han å stjele, helt enig. Men gå av?? Vi har politikere som har stjålet til seg penger av staten ( mye mer enn de brillene), gitt venner verv, noen har overgreps saker på seg, noen er på fylla, mange er korrupte. De er mye verre, men er fremdeles med i politikken. 

Det tyveriet der er ingenting i forhold, så hvis han må gå av bør man vel kreve de andre gjør det også? Noe vi alle vet de ikke gjør. 

Føles mer som de dekker over andre viktige nyheter. Hvor blir det av viktige ting? 

All lyvingen i etterkant er hovedproblemet. Skal man se forbi og gi ny sjanse er det essensielt. Se på Tonje Brenna, la seg langflat og det blåste faktisk nokså fort over. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

All lyvingen i etterkant er hovedproblemet. Skal man se forbi og gi ny sjanse er det essensielt. Se på Tonje Brenna, la seg langflat og det blåste faktisk nokså fort over. 

Nåvel, de lyver de andre også!! Jeg visste ikke at det ikke er lov, jeg leste feil, jeg bodde hjemme på gutterommet, osv osv... Det er en eneste forskjell der og det er alvorlighetsgrad. Moxnes er skyldig i å stjele, betaler boten og har ikke gjort i nærheten av hva de andre har. 

Såklart han skulle lagt seg flat.. Men allikevel er det bare... Ja.. 

• Liker 3
Skrevet

personlig synes jeg søviknes saken og lignende saker er verre, og ufattelig at han er (?) ordfører i dag. Ene offeret tok selvmord og. Problemet til Moxnes bare at det er ikke kompatibelt å ha denne videoen med åpenbart tyveri på seg og sitte i en tillitsposisjon. Det blir bare helt feil.:

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Perfume skrev (4 minutter siden):

Nåvel, de lyver de andre også!! Jeg visste ikke at det ikke er lov, jeg leste feil, jeg bodde hjemme på gutterommet, osv osv... Det er en eneste forskjell der og det er alvorlighetsgrad. Moxnes er skyldig i å stjele, betaler boten og har ikke gjort i nærheten av hva de andre har. 

Såklart han skulle lagt seg flat.. Men allikevel er det bare... Ja.. 

Jeg er enig i at mange skuffer, og de lyver. Og mye er nok grovere.
En del ble jo også litt frikjent i pendlesaken da, trakk seg dog raskt likevel. Jeg ser også for meg noe mer gråsoner der. Om jeg skal sammenligne med egen jobb. Hvis lederne i sykehuset sier i mail at «Alle familieterapitimer kodes heretter b11 heller enn b13» og det viser seg at sykehuset da fikk 200 kr for mye per pasienttime, så kunne man klandret meg, men jeg gjør tusen sånne småting i året uten å vite helt rasjonale og regler bak. Bare følger instruks. Ser for meg at noen av pendlersakene er litt slik, noen over administrerer og styrer. Og man er ikke helt klar over.. men mulig jeg er naiv. Solbrillene er litt sånn enkelt åpenbart simpelt tyveri. 
Men når det er sagt, mange skuffer mye, enig😢

• Liker 1
Skrevet
miss~Audrey skrev (1 minutt siden):

personlig synes jeg søviknes saken og lignende saker er verre, og ufattelig at han er (?) ordfører i dag. Ene offeret tok selvmord og. Problemet til Moxnes bare at det er ikke kompatibelt å ha denne videoen med åpenbart tyveri på seg og sitte i en tillitsposisjon. Det blir bare helt feil.:

Enig. Forkastelig! Klarer nesten ikke se på ham på TV.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Joda ser den, han er nok i psykisk ubalanse nok til å lett kunne sykmeldes. Men likevel… tar man silikonoperasjon av skjønnhetsgrunner får man ikke sykmelding. Til sammenligning.
Og å være lei seg fordi man er tatt for kriminalitet..vel..  jeg tenker ulønnet perm kanskje er riktigere altså. (Mulig jeg også er preget av å selv ha kronisk alvorlig sykdom og være i full jobb med høy fraværsterskel for egen del. Ser den.)

Siden han ikke får lønn, så trigges det ikke sykelønn, så er dette i teorien ulønnet perm: det handler stort sett over at andre tar over hans administrative oppgaver i stortingsgruppa.

Siden det han får er godtgjørelse og den ikke henger på deltagelse, har det ingenting å si for økonomien hans.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Druid skrev (Akkurat nå):

Siden han ikke får lønn, så trigges det ikke sykelønn, så er dette i teorien ulønnet perm: det handler stort sett over at andre tar over hans administrative oppgaver i stortingsgruppa.

Siden det han får er godtgjørelse og den ikke henger på deltagelse, har det ingenting å si for økonomien hans.

Å, ny info. Notert. Takk for oppklaring👍

• Liker 2
Skrevet
miss~Audrey skrev (5 minutter siden):

Helt enig med deg, men den gjengse rødt-velger har kanskje litt høyere krav til sin leders integritet enn hva som er tilfellet for Søviknesvelgerne? 

• Liker 1
Skrevet
Timsy skrev (3 timer siden):

Så utrolig pinlig. Man ser jo at han stjeler solbrillene med fullt forsett i butikken. Han kan vikle seg inn i så mange forklaringer han ønsker, troverdigheten hans er i mine øyne lik N U L L. Han stjal solbrillene og har gjort seg selv til en tyv. Som stortingsrepresentant er han en av samfunnets øverste maktutøvere, og er av den grunn avgengig av tillit fra folket. Jeg skjønner ikke at han kan ha tillit hos noen etter sin oppførsel. Å «få panikk» og være distre i akutte situasjoner (da han ifølge han selv oppdaget fadesen) funker om du kjører søppelbilen eller jobber på kiwi. Som en av landets 169 øverste maktutøvere kreves der at du har evne til å holde hodet klart og skille mellom rett og galt. Hadde dette vært Listhaug eller Solberg hadde de måtte gå. Moxnes må nå ha ryggrad nok til å ta sin hatt og sine briller og gå. Desverre kan ingen kreve det av ham, han er innvalgt for hele perioden og selv en fengselsdom kunne ikke tatt fra ham plassen på Tinget. Det må han selv innse. Noe han neppe gjør før han har blitt dratt i søla et par uker, som alle politikere som har driti seg ut før ham. De vil ikke gi fra seg makta og seigpiner seg selv til the bitter end før de blir tvunget til å gå. Istedet for å ha såpass ryggrad og integritet at de går med en gang. Men da vil de miste makta og posisjonen, så derfor tviholder de i repet inntil det til slutt ryker… 

Kunne ikke vært mer enig. 

• Liker 2
Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
3 hours ago, Frøkenfryden said:

Jeg syns stjelingen og lyvingen er forkastelig. Men sykmelding kan jeg også forsåvidt forstå. Han kan jo ikke sitte som et vrak i Dagsnytt 18 og hulke for eksempel. Men er jo kanskje noen oppgaver han kunne gjort i fred på hjemmekontor f.eks. Når det er sagt.. når man han vært så dum syns jeg egentlig ulønnet permisjon ville vært mer anstendig. 

Han burde trukket seg. Det er det som er kuren. 

Endret av BitterMann
Skrevet
BitterMann skrev (Akkurat nå):

Han burde trukket seg. Det er jo det som er kuren. 

Jeg er nok enig. Er faktisk litt sånn skuffa på ordentlig! Skulle ønsket videon viste en stressa fyr med dårlig tid som prøvde tre briller og surra ut med et par på hodet, snudde og gikk tilbake og betalte..😔

• Liker 13
Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Frøkenfryden said:

Jeg er nok enig. Er faktisk litt sånn skuffa på ordentlig! Skulle ønsket videon viste en stressa fyr med dårlig tid som prøvde tre briller og surra ut med et par på hodet, snudde og gikk tilbake og betalte..😔

Ja, det beste hadde selvsagt vært om han aldri hadde tatt brillene med vilje. 

Har selv aldri stemt eller vurdert å stemme Rødt. Men som mange andre likte jeg Rødt/Moxnes som vaktbikkje. Vanskeligere å ta han seriøst som vaktbikkje når han er en som stjeler, lyver og klamrer seg til makta. 

Endret av BitterMann
Gjest BitterMann
Skrevet
56 minutter siden, Perfume said:

Synes dette blir bakvendt. Det er ikke slik at Moxnes burde fortsette som partileder. Om noe skulle vært annerledes så er det at langt flere politikere også skulle mistet vervene sine. 

Skrevet
BitterMann skrev (24 minutter siden):

Synes dette blir bakvendt. Det er ikke slik at Moxnes burde fortsette som partileder. Om noe skulle vært annerledes så er det at langt flere politikere også skulle mistet vervene sine. 

Ja, jeg er enig i det! At flere burde mistet verv. Og da hadde jeg også ment at Moxnes burde mistet verv. 

• Liker 1
Skrevet

Den gjengen her...

mimir.jpg

• Liker 8
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...