Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BitterMann
Skrevet
2 hours ago, Apis said:

Jeg er rødt velger og tenker dette hadde vært en gyllen mulighet for Moxnes til å trekke seg som partileder. 

Likte du Moxnes før denne saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
BitterMann skrev (13 minutter siden):

Likte du Moxnes før denne saken?

Jeg stemte Rødt og likte Moxnes godt før denne saken. 

Kunne fint tilgitt naskingen i seg selv, men måten han la seg flat og fortalte hele sannheten på en måte som tilsynelatende virket oppriktig, når han i realiteten fortsatte å lyve ræva av seg og holde tilbake på sannheten er for meg en dealbreaker. Tilliten til han er brutt for godt.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
3 hours ago, Athod said:

Jeg stemte Rødt og likte Moxnes godt før denne saken. 

Kunne fint tilgitt naskingen i seg selv, men måten han la seg flat og fortalte hele sannheten på en måte som tilsynelatende virket oppriktig, når han i realiteten fortsatte å lyve ræva av seg og holde tilbake på sannheten er for meg en dealbreaker. Tilliten til han er brutt for godt.

Skjønner. Jeg kunne tilgitt naskingen jeg også. Har nasket selv. Ble tatt og gjorde det aldri igjen. Hadde Moxnes lagt alle kortene på bordet med en gang så hadde jeg tenkt  at selv om det å stjele ikke er greit så står det respekt av en som faktisk inrømmer hva han har gjort og ikke prøver å lure seg unna . 

Endret av BitterMann
Skrevet
Sacramone skrev (1 time siden):

Enig med deg, som jeg har skrevet tidligere i denne tråden.

Han hadde tenkt å stjele de brillene helt fra start. 
Hvor mange andre ganger har han kommet unna med tyveri?

Jeg hadde ikke latt Mr.Moxnes bruke de selvskannerene på butikken etter dette hvertfall!

Ja hvem tror at briller med lappen på er egne? Han tilnavnet lappen ute av butikken

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
6 hours ago, BitterMann said:

Skjønner. Jeg kunne tilgitt naskingen jeg også. Har nasket selv. Ble tatt og gjorde det aldri igjen. Hadde Moxnes lagt alle kortene på bordet med en gang så hadde jeg også tenkt at han var en man kunne stole på selv om han gjorde noe veldig dumt. 

Edit: Og jeg vet ikke engang hvorfor jeg nasket.  Jeg "bare gjorde det", uten å tenke på de mulige konsekvensene.  Det var også snakk om bagatellmessige beløp(var snakk om en sjokolade) jeg gjorde meg til tyv for. 

Endret av BitterMann
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, tulleinnlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Det eneste riktige "Brille-Bjørnar" kan gjøre nå er å gå av. Det samme med Trettebergstuen, Brenna og Hadjik. 

Vi må sette mye større krav til politiske ledere, og ledere generellt, enn til den gjengse borger. De skal tross allt bestemme over vår hverdag, og bør gå foran som et godt eksempel. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Gjest BitterMann
Skrevet
17 minutter siden, Rarm said:

Det eneste riktige "Brille-Bjørnar" kan gjøre nå er å gå av. Det samme med Trettebergstuen, Brenna og Hadjik. 

Vi må sette mye større krav til politiske ledere, og ledere generellt, enn til den gjengse borger. De skal tross allt bestemme over vår hverdag, og bør gå foran som et godt eksempel. 

Hadde en ansatt i butikken stjålet brillene så hadde vedkommende mistet jobben. Er krav om plettfri vandel for å jobbe på flyplasser. 

Gjest Tutte
Skrevet

Moxnes forklarer at han ble helt sjokkert da det kom bort en fyr med ID og spurte etter brillene. Er det sjokkerende at det kommer en vekter etter at man har stjålet fra en butikk?

Skrevet
2 minutter siden, Tutte said:

Moxnes forklarer at han ble helt sjokkert da det kom bort en fyr med ID og spurte etter brillene. Er det sjokkerende at det kommer en vekter etter at man har stjålet fra en butikk?

Godt poeng, tyder kanskje på at han har en forventning om å "get away with it" fordi han har gjort det før.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Apis skrev (8 timer siden):

Jeg er rødt velger og tenker dette hadde vært en gyllen mulighet for Moxnes til å trekke seg som partileder. 

Ja, jeg tenkte først på deg da skandalen sprakk. Du er den eneste jeg kjenner som stemmer Rødt, så jeg var usikker på hvor du står i denne saken. Fint at du også mener han bør trekke seg. Av en eller annen grunn vil han ikke ta initiativ til det og kaster ballen videre til ''partiet'' å kaste ham ut.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror vel egentlig ikke at Moxnes mente å stjele brillene, men alt han gjør etterpå, viser at han funker dårlig når han blir stressa. Fra å være forståelig distré, gjør han seg selv til forbryter. Partifellene har kanskje full tillit til ham fremdeles, men det har ikke velgerne. Snakk om å grave sine egen grav.

• Liker 7
Skrevet

Lat nokon med integritet taka over, Marielle Leraand hadde vore perfekt. 

• Liker 1
Skrevet
mammams skrev (På 1.7.2023 den 12.36):

Men, jeg undrer, er ikke Moxnes nokså velstående/ rik? Hvorfor stjele briller til 1200,-? Forstår ikke…

Tror du en rød partileder er velstående/rik? 😬 Det strider jo en smule i mot poenget med å være rød partileder.

https://roedt.no/stortingslonna-og-rodts-partiskatt

Skrevet
Refreng skrev (4 minutter siden):

Når jeg søker det navnet virker det som om hun er med på å starte nytt parti; https://klassekampen.no/artikkel/2023-05-23/fra-rodt-til-nytt-fredsparti/a4QS

Men dersom den krigskåte leiinga må gå av, kan dei prinsippfaste koma attende og rydda opp. Sjølvsagt skal ikkje eit fredsparti senda våpen inn i ei konfliktsone, like so lite som at partileiaren skal stela solbriller. Om han har hatt for vane å stela tidlegare, var det kanskje nokon som hadde kompromat på han? Ikkje underleg då at partiet dansar etter taktstokken til USA og NATO. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Pawn Hearts skrev (31 minutter siden):

Jeg tror vel egentlig ikke at Moxnes mente å stjele brillene, men alt han gjør etterpå, viser at han funker dårlig når han blir stressa. Fra å være forståelig distré, gjør han seg selv til forbryter. Partifellene har kanskje full tillit til ham fremdeles, men det har ikke velgerne. Snakk om å grave sine egen grav.

Jeg tenkte også det, men nå kommer det så mange tilleggsopplysninger at jeg tror har har stjålet de med hensikt. Viser seg at han putta de i lomma og lukket glidelåsen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

spesielt at partisekretæren nekter å gjennomføre ønsket møte. De som er tettest på han er såklart mer lojale. Er dette å la medlemmene bestemme?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
murray skrev (56 minutter siden):

Jeg tenkte også det, men nå kommer det så mange tilleggsopplysninger at jeg tror har har stjålet de med hensikt. Viser seg at han putta de i lomma og lukket glidelåsen.

Ang det:

Får ikke lest artikkelen - altså:

Har han stått i butikken og gjort det? Puttet de i lomma og lukket glidelåsen? 

Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Ang det:

Får ikke lest artikkelen - altså:

Har han stått i butikken og gjort det? Puttet de i lomma og lukket glidelåsen? 

Ja, han åpnet glidelåsen og puttet de i lomma. Deretter lukket han glidelåsen. I brillebutikken.

Endret av murray
  • Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...