Gå til innhold

Gjort det slutt men han fortsetter som ingenting har skjedd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det slutt med samboer, sagt at jeg ikke holder ut mer og ønsker at han flytter ut (hjemmet eier kun jeg) Han har såret meg og skuffet meg så mange ganger, det finnes ikke noe tillit igjen.

Han ba meg gi ham litt tid på å finne et sted å bo, noe jeg sa at selvfølgelig var ok. Han har likevel sovet mye borte de siste ukene, dette er ikke så uvanlig da han er en del borte med jobb... de siste dagene har han kommet hjem og later som om alt er tilnærmet normalt mellom oss. Som om han tror jeg har ombestemt meg eller at alt er bra igjen bare fordi vi ikke konstant krangler eller bringer bruddet på bane... 

Holder egentlig ikke ut å ha ham i hus, mister helt livsgnisten de dagene han er hjemme. Har ikke energi til å gjøre noe av det jeg vanligvis ville gjort. Blir helt apatisk, føler ikke at jeg kan være meg selv når han er hjemme. 

Har egentlig ikke lyst til å krangle eller bråke ( jeg har barn), men er det det som må til for at han skal skjønne tegningen? I natt kom han hjem og jeg våknet av at han hadde lagt seg i samme seng som meg selv om vi har flere soverom med ledig seng. Har han virkelig ikke skjønt tegninga? Er det vanlig at man må gjøre det slutt flere ganger før mannen tar deg på alvor? Jeg holder ikke ut!!!!! 

Han ringer meg hver jævla dag i løpet av arbeidsdagen for å fortelle hva han gjør på jobb og når han er ferdig og når han tror han kommer hjem.. blir gal!!!!! 

Anonymkode: 81526...58b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ta tak.

Spør ham om han har funnet et bosted og når det evt er innflyttingsklart. 

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I natt kom han hjem og jeg våknet av at han hadde lagt seg i samme seng som meg selv om vi har flere soverom med ledig seng.

Jeg tipper han tok tegninga når du slo på lyset og ba han pelle seg ut.

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skift lås i døren, det er din bolig. Så pakker du alle sakene hans og avtaler tid for henting. Ferdig, farvel. Lykke til, ønsker deg alt godt. Ikke ring. 

Anonymkode: 82602...e99

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det har gått tre uker, jeg ser egentlig ikke poenget i å sette han på gaten men jeg forventer at han forstår at slutt betyr slutt..

AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Jeg tipper han tok tegninga når du slo på lyset og ba han pelle seg ut.

Er så vant til at vedkommende kommer inn på natten at jeg merket det ikke før jeg våknet på morgenen 🤷 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har gått tre uker, jeg ser egentlig ikke poenget i å sette han på gaten men jeg forventer at han forstår at slutt betyr slutt..

Så etter at det er slutt, hvor lang tid mener du et voksent menneske skal bruke på å finne seg et nytt bosted? Hvilke muligheter har han, skal han kjøpe seg egen bolig nå eller skal han på leiemarkedet? I det siste tilfellet burde tre uker være nok. 

Anonymkode: 82602...e99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er så vant til at vedkommende kommer inn på natten at jeg merket det ikke før jeg våknet på morgenen 🤷 

Du høres litt tafatt ut, ts? Hva med å gi ham en dato?

Anonymkode: 09d63...4a9

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke ta telefonen når han ringer, du kan låse døra til soverommet og du kan gi ham en konkret frist. 

Anonymkode: 73ea8...c43

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ønsker et mest mulig konfliktfritt brudd, ts. Og man ønsker gjerne en ekspartner godt, med mindre personen har oppført seg som en dritt.

Men jeg ville spurt hvordan det går med boligjakten, og sagt at det er fint om han flytter så snart som mulig.

Anonymkode: 9e454...b21

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du skrev i HI at du våkna AV at han hadde lagt seg i senga di.

Men OK, da regner jeg med at han forsto tegninga da du våkna opp og skjelte han ut og kastet klærne hans ut på trappa. For det er det minste man gjør når en voksen person legger seg i senga di uinvitert og uten å gjøre deg oppmerksom på det. Noe mindre enn det er faktisk å signalisere at han er velkommen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Du skrev i HI at du våkna AV at han hadde lagt seg i senga di.

Men OK, da regner jeg med at han forsto tegninga da du våkna opp og skjelte han ut og kastet klærne hans ut på trappa. For det er det minste man gjør når en voksen person legger seg i senga di uinvitert og uten å gjøre deg oppmerksom på det. Noe mindre enn det er faktisk å signalisere at han er velkommen.

Våknet til da. Du var virkelig god til å se det store bildet. Jeg har ingen interesse av å eskalere noe ved å skjelle ut et menneske jeg har delt seng med i 12 år. Jeg er utslitt, jeg er lei meg, og noen ganger tror jeg at jeg kan komme på kg og be om en slags rådslaging ala noe man hadde fått fra gode venninner - men det kan man selvsagt ikke forvente. Bare glem at jeg spurte, jeg finner ut av det.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du må gi han en skriftlig melding om oppsigelse av leieforhold. Han har krav på 3 mnd. 

Men du må jo sette ned foten. Ignorer tlf, sett tingene hans på gjesterommet. 

Og sørg for at han faktisk ser etter ny bolig. 

Si at den datoen skal du ha nøklene ellers skifter du lås og setter tingene hans på trappen. 

Skrevet
WhisperingWind skrev (7 minutter siden):

Du må gi han en skriftlig melding om oppsigelse av leieforhold. Han har krav på 3 mnd. 

Men du må jo sette ned foten. Ignorer tlf, sett tingene hans på gjesterommet. 

Og sørg for at han faktisk ser etter ny bolig. 

Si at den datoen skal du ha nøklene ellers skifter du lås og setter tingene hans på trappen. 

Hvem ønsker å bli boende 3 måneder hos noen som har avsluttet forholdet? Skjønner meg virkelig ikke på sånt

Skrevet

Tror du må minne han på om at det fortsatt er slutt, og at du aldri vil angre deg, samt be han få fortgang i utflyttingen. 

Virker som om at han har latt dagene gå, og så fått god respons fra deg (eventuelt ikke dårlig respons fra deg). 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Våknet til da. Du var virkelig god til å se det store bildet. Jeg har ingen interesse av å eskalere noe ved å skjelle ut et menneske jeg har delt seng med i 12 år. Jeg er utslitt, jeg er lei meg, og noen ganger tror jeg at jeg kan komme på kg og be om en slags rådslaging ala noe man hadde fått fra gode venninner - men det kan man selvsagt ikke forvente. Bare glem at jeg spurte, jeg finner ut av det.

Det store bildet er at hvis du vil at noen skal skjønne noe SÅ MÅ DU VÆRE TYDELIG. Det er et digert bilde. Et bittelite bilde holder ikke. Og når du finner deg i at han legger seg i senga di så signaliserer du i et stort bilde at du synes det er helt knall at han er tilbake.

Men hvis du ikke synes det er en stor sak at noen uinvitert kommer og legger seg i senga di i løpet av natta så foreslår jeg at du skriver det på tinder og velger deg ut den mest siviliserte av dem som svarer og forklarer at du er hinsides konfliktsky og trenger hjelp til å få ut eksen. Noen er sikkert galante nok til å ligge i senga di i noen netter for å hjelpe deg. Du får rive i noen middager.

Hvis denne eksen din er så vimsete som du skal ha det til, tror du han legger seg sammen med dere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig med det. Gang på gang leser jeg tråder der narrativet er på reprise. Misfornøyde kvinner som lar ”uteligger menn” flytte in i huset sitt og er så sjokkert over de ikke tar ansvar…. 🫠

Anonymkode: 71751...a95

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakk sakene hans. Avvis samtalene når han ringer, avvis han alltid. Vær klinkende klar, ingen hinting.

Ha det skriftlig når forholdet ble avsluttet slikt at du har tidsperspektivet klart. Han har vel noen måneder på å komme seg ut, etter det kan du sette i gang prosessen med utkastelse via namsmannen. 

Anonymkode: 713a7...8f6

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
Pingvinen skrev (17 minutter siden):

Hvem ønsker å bli boende 3 måneder hos noen som har avsluttet forholdet? Skjønner meg virkelig ikke på sånt

Det er ikke et ønske, men han har selvfølgelig rett til å finne ny bolig innen rimelig tid etter 12 års samboerskap. Det er hans rett. Hun kan faktisk ikke kaste han ut på dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Det er ikke et ønske, men han har selvfølgelig rett til å finne ny bolig innen rimelig tid etter 12 års samboerskap. Det er hans rett. Hun kan faktisk ikke kaste han ut på dagen. 

Ja hvis han faktisk ser etter ny bolig..

Anonymkode: 73ea8...c43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...