Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 hallais! Er registrert bruker,men som den latsabben jeg er ,foretrekker jeg å være anonym akkurat nå. Jeg trenger å komme igang med mer trening-få bedre kondisjon, bedre humør,og å ta av noen kilo. Treningsstudio er uaktuelt, der får jeg bare mindreverdighetskomplekser pga alle de tynne blondinene som fyker rundt. Er det noen som har noen gode tips? Har hund,og egentlig ikke noen god unnskyldning for å ikke komme meg ut....
Gjest gjest Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 hmmm.hva med å bytte treningssenter da?der jeg går er det ikke bare tynne blondiner,men alle slags folk.tror du må gjøre noe ubehagelig for å oppnå noe behagelig.f.eks så følte jeg meg ikke særlig høy i hatten da jeg begynte,40 kg overvektig,men sa til meg selv at det er til ditt eget beste.når du kommer hjem føler du deg bare så bra!og det har holdt,2 år etter.er nå treningsnarkoman... nei,nå skal jeg ikke mase mer om treningssenter.klart du kan gjøre det på andre måter:turer i skog og mark,ski er bra,sykkel om sommern.kanskje kjøpe noen vekter eller strikk til å stramme opp? vil uansett anbefale treningsstudio(klarer ikke dy meg),spesielt på vinteren med mye dårlig vær.da får du strukturert treningsopplegget,lag en plan.f.eks kondis 1-2 dager pr uke og styrke 1 gang i uka til å begynne med. når formen begynner å bli bra blir du sikkert motivert videre til å stå på.for det er herlig,å kjenne at man er i god form!lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #3 Skrevet 13. januar 2006 Ja. Sats på ca 150 timer første året hvis du trener en kondisidrett, det leste jeg på et forum hvor det ble diskutert birkentrening. Viktig å unngå skader og overtrening. 2. vær forberedt på at det tar lang tid å gå ned i vekt, og det krever uansett en negativ energibalanse. Vei deg regelmessig, ha kontroll på hva og hvor mye du spiser. 3. Finn deg en sport som du liker. Hilsen meg
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #4 Skrevet 13. januar 2006 Tusen takk for svar. Bytting av trenigssenter er desverre ikke noe alternativ- fins bare to her jeg bor,og på begge kryr det av spretne blondiner som gir en "blikket" Får prøve å sette opp en plan for kosthold og trim-hvor mye daglig aktivitet vil dere tilråde? I tillegg har jeg en fin og sølvfarget gymball som jeg jo kan ha mye moro med.
Gjest synseren Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Du har vel like stor rett til å være i helsestudioet som de såkalte blondinene. Skjønner ikke at det kan være et problem for deg. Jeg gir blaffen i andre, jeg er der for å forbedre min egen kondisjon og helse. Hvilke folk som trener sammen med meg er jeg mindre opptatt av. Dessuten så det ut til å være helt normale mennesker på det helsestudioet jeg skal begynne i.
Tinken Skrevet 13. januar 2006 #6 Skrevet 13. januar 2006 Kan det være at selvtilliten din når det kommer til trening er så lav at du innbiller deg at de ser på deg?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #8 Skrevet 14. januar 2006 Jepp,Tinken, det er akkurat der det sitter. Er ikke noe spesielt morsomt å drive å svette og styre ved siden av veltrente sprettjenter som man føler sitter og hever øyenbrynene av en.
Trudi Skrevet 14. januar 2006 #9 Skrevet 14. januar 2006 Om du ikke føler deg vel på treningssenteret så dropp det! Når du skal prøve å komme igang med trening skal ikke slike ting være med på å gjøre dørstokkmila lengre. Treningssenteret kan du ta når sevtilliten din har hevet seg noen hakk. :-) Hva liker du og gjøre? Ikke kast bort tida på noe du ikke liker. Da kommer du bare til å gjøre det et par ganger før du ikke orker mer og ender opp med dårlig samvittighet. Jo mer variert du legger opp aktivitetene, jo morsommere blir det. Du kan jo variere uka med en lang/kort gåtur, lang/kort joggetur, joggetur med noen intervalldrag, rulleskøyter (ikke akkurat nå, kanskje), svømme, sykle, gå med staver, få med noen på ballspill, styrkeøvelser hjemme (ballen er jo super!) osv. Har du noen venninner du kan trene sammen med? Det er mye morsommere å jogge sammen med andre enn alene. Turen går mye fortere og dørstokkmila blir kortere med en avtale.
Christiane Skrevet 15. januar 2006 #10 Skrevet 15. januar 2006 De jentene ved treningssenteret burde du ikke bry deg så meget om. Sannsynligvis tenker de ikke noe særlig på din fysiske situasjon. Hvis du bare går dit noen ganger så vil du nok efterhvert tenke mindre og mindre på at de er der. Første gang kan det dog føles litt ille. Dersom du likevel ikke vil gå på et slikt senter, så er det strengt tatt ikke nødvendig. Du kan jogge, spasere, løfte vekter og trene på andre måter uten et treningssenter. Du burde også sørge for å spise nogenlunde sunt. I tillegg er det en fordel om du finner en slags sport. Tennis er til å anbefale på det sterkeste.
Gjest anti-treningstudio Skrevet 15. januar 2006 #11 Skrevet 15. januar 2006 Jeg klarer heller ikke å gå på treningstudio. Det har noe med at jeg ikke liker å omgi meg med masse fremmede mennesker. Men du kan trene på andre måter. Danse, gå turer, gå på ski, gymme hjemme (skaff deg manualer), ta trappa i stedet for heisen, velge å gå tur med hunden der du vet du møter oppoverbakker osv.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #12 Skrevet 31. januar 2006 jeg hadde "angst" for streningsstudio før, og terkslen var høy for meg å begynne der... følte jeg absolutt ikke passet inn der, og følte som deg at alle andre så på meg og tenkte sitt men så begynte jeg å gå på dagtid - og da er ikke så mange av disse unge veltrente der;) (er selv ung da, bare ikke veltrent ) og etterhvert oppdaget jeg at det er jo stort sett bare vanlige folk som er der, slettes ikke stappfullt av folk som bare skal vise seg fram... når en har vært der en gang elelr tre, føler en seg tryggere, iallefall var det sånn for meg. føler jeg at noen ser og hever på øynebryn, tenker jeg bare: javel, men jeg GJØR noe med det iallefall, jeg er her for å trene kroppen min! og det er jo positivt, i stedet for å la være og bli hjemme og liggende på sofaen...
Gjest Revenka Skrevet 11. februar 2006 #13 Skrevet 11. februar 2006 Hva med å svømme da? Det er en meget god trening. Jeg stortrives med å svømme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå