Gå til innhold

Får inntrykk av at «alle» elsker vannet og alt som har med vann å gjøre er den perfekte ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er greit å bade litt av og til, men blir fort lei om det er for mye. Blir lott sliten rett og slett. Gå rundt våt, håret blir krusete, selvbruningen forsvinner, føler meg skitten etter å ha badet på stranda, sand mellom tørne gjør meg litt irritert.. som sagt syns jeg dette er ok å gjøre en gang i blant. 

Mens på SoMe fremstiller folk det som om dette er toppen av lykke, den ULTIMATE ferien, det beste på jord. De bor nærmest i vannet. Tenk at folk kan være så forskjellige. 

Er det jeg som er sær?

Anonymkode: d567a...36b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke interessert i bading. Bader bare når jeg er i Syden. Tror ikke jeg har badet i Norge på 20 år. Det blir aldri varmt nok i vannet for meg og bunnen er vond å gå på.

Anonymkode: 0e00e...16f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, synes jo det.

Jeg kjenner folk som ikke liker snøen og ski om vinteren også. Folk er forskjellige. Men jeg tenker litt pæ det der med at "om du ikke gleder deg over snøen har du mindre glede i livet ditt og like mye snø".

Unngå gjerne stranden, men når du først er der er det best å legge litt innsats i å trives. Da blir alt mye lettere for deg. Drit i å bruke selvbruning, slutt å bry deg om håret, alle på stranden har strandhår uansett og bruk barædesko om du misliker sand mellom tærne.

Anonymkode: 12560...79c

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kun pga ungen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ingen måte glad i å være på stranda. Jeg syns det er masete, jeg må passe på så jeg ikke blir solbrent hele tiden, jeg har litt komplekser for hud og hårvekst og er ikke veldig glad i å gå lettkledd blant masse folk. Så jeg er bare på stranda fordi barna liker det. 

Ikke er jeg spesielt glad i å bade heller. Jeg syns det kan være skikkelig godt en gang i blant, å svømme i fjorden her. Men ikke på stranda og ikke i svømmehall. Og å bade ofte, det blir mer jobb enn glede. 

Anonymkode: 150b2...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å være i Syden, veksle mellom solseng og bading. Mannen min foretrekker skyggen. Dvs det blir lite Syden på oss, er ikke så gira på å bruke masse penger når en mistrives. Tar med meg ungene på stranda istedet. (hvor jeg ikke bader fordi det er kaldt, men jeg koser meg for det) Jeg bruker badesko om det ikke er fin sand. Har både solstol og strandteppe med.  Det er ikke like gøy på stranda her som i Syden og jeg sitter ikke i bikini på den lokale stranda.

Jeg er ikke glad i fjellturer (jeg 160 cm, min mann 192 cm) Jeg føler jeg klarer aldri å holde følge. Så han tar med ungene på tur i fjellet eller på ski. Jeg vokste opp uten å lære å gå bra på ski, det ønsker jeg ikke at ungene skal arve.  Når de var små var jeg med i fjellet og på ski for da ble det korte turer- nå tar de 4-8 timers turer og da takker jeg for meg.  

Vi har alle ulike preferanser, men å ikke gi ungene erfaringer i det hele tatt på grunn av noe er uheldig og overføre dine negative holdninger.  Mine unger elsker å bade (men foretrekker skygge ellers), de liker å gå på ski og i fjellet.  Skulle vi kun måttet dra alle steder som familie så hadde det blitt verre. 

Anonymkode: 521ec...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna elsker å bade, og nå er de så store at vi kan ta dem med til stranda/brygga/bassenget og bare sitte på land og sole oss og chille. Det er digg, synes jeg. Når det er skikkelig varmt er det også mye bedre å være i nærheten av en plass man kan bade og avkjøle seg litt.

Anonymkode: 18e79...f31

• Liker 1
Skrevet

Jeg er slik. Soling og bading er den ultimate sommerlykke for meg. Samt å ha ro og tid til å lese noen gode bøker. Helst ved et basseng/stranden. 🥰

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja du er litt sær, det er ikke nødvendigvis noe galt i det men sommeren vekker visse assosiasjoner hos oss: jordbær, is, sol, solbriller, myggstikk, kjolevær, bikini, shorts og bading mm. Det er en sommeraktivitet som mange liker.. Selv elsker jeg å bade❤️ Og folk som er mer opptatt av selvbruningskrem og at håret ligger helt perfekt er skjeldent mennesker jeg pleier å omgåes så veldig mye generelt men spesielt ikke om sommeren... Det er så mye mer livet har å by på enn akkurat det, men selvsagt folk er forskjellige! 

Å stikke på en fjelltur med bikini og avkjøle seg i en fjellkulp eller å ligge på brygga og høre bølgeskvulp  ta seg en dukkert og la solen gjøre deg tørr og varm, samtidig som en leser en bok, scroller på mobilen mm, nyter en kurv med jordbær det er sommer for meg... Og bading kan en lett gjøre med mange som (familien eller med venner) eller faktisk helt alene... 

Med tanke på at det å lære seg å svømme er livsviktig å kunne og med tanke på at det skjer alltid en eller flere drukningsulykker blant barn og ungdom, ja voksne også om sommeren så tenker jeg at det er helt nødvendig for foreldre å ha den opplæringen med å lære barn både å ha respekt for vann og å trives og lære barn grunnleggende ferdigheter rundt og i vann.

Men vi liker jo forskjellige aktiviteter, jeg kommer aldri til å like å ha ski på beina, og hver vinter går det faktisk helt fantastisk bra å være en særing av en nordkvinne som ikke er født med ski på beina.. Så vi finner våre ting, men ja at some er fullt opp av den himmelske aktiviteten som bading er er nok ikke så rart; det er tross alt ikke sommer uten😉

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det jeg som er sær?

Vann er et av de elementære basisbehovene for liv på jorden, og mennesker har trukket til vannkilder siden tidenes morgen, så det er ikke unaturlig at mange derfor trekker mot fuktigere overflater når de skal slappe av og lade batteriene.

Anonymkode: 0dd2c...310

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lov å ikke elske å bade. Foreldrene mine var ikke spesielt begeistret for det. Jeg elsker det! Men jeg har blitt mer pysete på temperaturen i vannet nå enn før. Elsker også å lese bok ved vannet og kanskje plaske med beina hvis jeg synes det er for kaldt til å bade. 

Anonymkode: 2c4e9...032

AnonymBruker
Skrevet

Elsker å være nær sjøen både i Norge og hvis jeg en sjelden gang er utenlands. Bading er ikke viktig, det er atmosfæren og utsikten.

Anonymkode: 93afd...f37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (55 minutter siden):

Jeg er slik. Soling og bading er den ultimate sommerlykke for meg. Samt å ha ro og tid til å lese noen gode bøker. Helst ved et basseng/stranden. 🥰

Samme her

Anonymkode: 03270...83e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke badet på sikkert 25-30 år. Jeg reiser aldri til «syden» for jeg er ikke glad i verken overdreven varme eller strandliv. For meg har bading niks og nada med sommerfølelsen å gjøre. Sommerfølelsen for meg er å sitte ute (kan godt være i skyggeb) med noe godt i glasset og en god bok.

Så nei - du er ikke sær 

Anonymkode: cf356...6bd

• Liker 2
Skrevet

Elsker å bade, liker ikke å vise kroppen min. Så bader stort sett bare på hytta, der er det usjenert og rolig. Du finner ikke meg på Sørenga, for å si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å bade, være på stranda eller ved vannet, lukten av solkrem, bikiniskille og det som er. Reiser mer enn gjerne til syden, og bader i Norge når været og dagen tillater det. I fjor badet jeg 0 ganger hjemme (mine med-trøndere vet), og det var nitrist.

Folk er forskjellige, så vil ikke kalle deg sær fordi vi to er ulike når det kommer til strandliv. Personlig tåler jeg vinteren svært dårlig, spesielt januar til mars, jeg har så vidt kommet meg etter disse månedene nå.

Anonymkode: cc24d...a2e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg syns det er greit å bade litt av og til, men blir fort lei om det er for mye. Blir lott sliten rett og slett. Gå rundt våt, håret blir krusete, selvbruningen forsvinner, føler meg skitten etter å ha badet på stranda, sand mellom tørne gjør meg litt irritert.. som sagt syns jeg dette er ok å gjøre en gang i blant. 

Mens på SoMe fremstiller folk det som om dette er toppen av lykke, den ULTIMATE ferien, det beste på jord. De bor nærmest i vannet. Tenk at folk kan være så forskjellige. 

Er det jeg som er sær?

liker å bade men er sykt kresen på hvor jeg bader. Basseng eller perfekt hvit sand. Å bade i fjæra med masse steiner takler jeg ikke. Heller ikke om det er masse ekkelt mudder eller tang og dritt. Hæler ikke

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å bade i sjøen om sommeren er noe av det kjekkeste jeg vet om. Måkeskrik, bølgeskvulp og ro og fred på et svaberg for meg selv, er toppen av lykke. Sydenstrand med bråk og folk overalt er greit én dag, så holder det for meg. Jeg  bader jo på offentlige strender med barna,  men etter en dag på stranda er jeg mer sliten enn opplada altså. Sand er greit nok, og praktisk når man har barn,  men jeg fortrekker stein og berg og tang. Har ikke vært i Syden med barna ennå men er villig til å dra hvis de etterspør det. 

Anonymkode: c3cfc...e0f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke sær, forresten. Jeg kjenner ganske mange som ikke liker sandstrender/det å bade i sjøen. 

Anonymkode: c3cfc...e0f

Gjest Elooon
Skrevet

Jeg liker mye bedre sjøen og havet. Vann er godt å drikke. Ellers interesserer ikke vann meg så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...