Gå til innhold

Jeg ble truet av en gruppe ungdommer som sa de ikke kom til å få straff, men at jeg gjorde det om jeg forsvarte meg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de rett? De sa at om de slår meg slipper de unna og om de stæbber meg får han som gjør det maks to år og de andre slipper unna. De sa at om jeg hadde forsvart meg hadde jeg blitt buret inne. Hva er egentlig fasiten? Jeg tror ikke ungdommer kan lovverket, men de virket veldig sikre

Anonymkode: affb8...52d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som Svenske tilstander har flyttet over til Norge !! I Sverige er fornedringsran og dominansvold blitt vanlig blant barn og ungdom...Utenlandske gjenger med foreldre fra mena land og klanbakgrunner er de mest voldelige og truer og overfaller svenske ungdommer....de gjør det fordi svenskne er helt alene og forsvarsløse uten klaner eller gjenger i ryggen og fordi straffene for vold og overfall er fryktelige lave.  Bare symbolske ungdommstraffer.

Anonymkode: 2da3c...d76

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fasiten er at selvforsvarsparagrafen og nødverge fremdeles gjelder.

Har du en ungdom som går med våpen mot deg har du all rett til å forsvare deg tilsvarende. Du må være ekstra oppmerksom på at du ikke bruker overdreven maktbruk i måten du forsvarer deg på. Det er ikke lett å finne ut av hva som er rimelig der og da.

Men så er jo det forskjell mellom å ha rett og å få rett. Kan du ikke bevise hva som skjedde og har du en gruppe mot deg så blir det stygge greier.

Schmuhu

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer noen mot deg med kniv har du full rett til drepe vedkommende defsom du klarer. Det godt innenfor selvforsvarsretten. Du får ingen straff

Anonymkode: ba554...877

AnonymBruker
Skrevet

Stæbbet? Herregud...

I Norge heter det knivstikke. Hadde de fått straff om de knivstakk meg, for eksempel. 

Anonymkode: c5118...791

• Nyttig 2
Gjest Skvalderkål
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Stæbbet? Herregud...

I Norge heter det knivstikke. Hadde de fått straff om de knivstakk meg, for eksempel. 

Anonymkode: c5118...791

Jeg

Endret av Skvalderkål

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...