AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Vi skal bare være der fra onsdag kveld til natt til lørdag. Så det er to fulle døgn+ en kveld. Vi er en voksen og to ungdommer som drar. De har egne lommepenger satt av til turen. Jeg har tenkt et budsjett på 600 kr middag de tre dagene pr dag, og 600 kr til lunsj og en is eller to iløpet av dagen pr dag. Frokost er inkludert i hotellet. Jeg har tenkt taxi frem og tilbake til flyplassen til ca 600 kr for begge veier, ellers så skal vi i et badeland i en by utenfor Gdansk der inngangsbillettene for oss koster 700 kr, og vi tar toget dit. Usikker på hva toget koster. Men jeg tenkte kanskje rundt 500 kr for oss tur/retur. Ellers så tenkte jeg en tusenlapp til småting utenom dette. Som sagt ungene har egne shopperpenger de har spart til turen som ikke er inkludert i det jeg nevner her. Er det et helt greit budsjett med 6000-7000 kr for disse dagene? Jeg selv skal ikke shoppe noe. Jeg har ikke så god råd så derfor må jeg ha et budsjett. Anonymkode: 41509...420
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Og et lite spørsmål til, kan jeg bruke vanlig visa i Gdansk? 😊 Anonymkode: 41509...420
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og et lite spørsmål til, kan jeg bruke vanlig visa i Gdansk? 😊 Anonymkode: 41509...420 Ja, det kan du. De tok vanlig visa nesten over alt. Anonymkode: d5631...fb1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 Om du klarer å ha 10 000kr, så har du slingringsmonn! Evt ett kredittkort om noe skulle skje. Sykdom/legebesøk, må kjøpe nye sko, finner noe ekstremt kjekt til en god pris osv! elelrs så høres 1200kr dagen for mat ok ut, mulig dere ikke bruker så mye Er det feks lov å alge matpakke på hotellet, kan dere ha ett par skiver hver og en frukt med i veska når dere går ut på dagens utflukt. Samt påfyllbare vannflasker Anonymkode: 1f66f...fa2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 Tog er skikkelig billig. For noen år siden betalte jeg og ei venninne 11kr pr vei for tog til nabobyen. Så kommer jo så klart an på hvor langt dere skal med toget. Men det budsjettet ditt høres helt innafor ut:) Anonymkode: f4642...99c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Skrevet 1. juli 2023 Det er ihvertfall billigere enn i Gsvensk. Anonymkode: cd248...268 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Skrevet 1. juli 2023 Prisene har gått opp O Polen også , ville nok beregnet ett par tusen ekstra Anonymkode: b6691...63c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #8 Skrevet 1. juli 2023 Var nylig i Krakow, fra søndag kveld til onsdag morgen. Vi var to voksne som reiste, og vi klarte oss med 8000 - inkludert shopping hvor vi kjøpte en del nytt. Da både spiste og drakk vi bra 😊 uten shoppingen, ville vi nok vært nede i 4-5000 kroner. Anonymkode: cd4f6...699
Rhodiola Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 Tråden er flyttet fra Forbruker, jus og økonomi. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 Da vi var der i forrige uke, ble vi møtt av det vi trodde var en taxisjåfør. I ettertid tror jeg ikke han egentlig var det. Det stod taxi på taket, men bilen var en skraphaug, uten aircondition og han hadde heller ikke kortterminal. Betalte 100 zlatos og kom frem, men er nok greit å gå ut og se etter en «ekte» taxibil. En ekte taxi betalte vi 125 zlotos for. Hadde en fantastisk hyggelig ekte taxisjåfør på vei hjem. Han kunne også engelsk, i motsetning til de fleste andre innfødte. Vi fikk visittkortetet hans, legger det ved her. God tur! 😊 Anonymkode: ffd25...923 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Mat og tog er veldig billig i Polen,så tenker at budsjettet ditt holder. Anonymkode: 2ef36...a24 1
Sirah Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 Nå er det noen år siden sist jeg var i Polen, men mat og transport er (var) superbillig der Om dere ikke velger fancy restauranter så klart, men litt mer «vanlige». Bare pass på at dere får en «ekte» taxi og ikke pirattaxi, det endte vi opp i en gang. Mange hoteller lar deg lage lunch av frokostbuffeten Tenker budsjettet holder fint
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 On 7/3/2023 at 11:20 AM, AnonymBruker said: Da vi var der i forrige uke, ble vi møtt av det vi trodde var en taxisjåfør. I ettertid tror jeg ikke han egentlig var det. Det stod taxi på taket, men bilen var en skraphaug, uten aircondition og han hadde heller ikke kortterminal. Betalte 100 zlatos og kom frem, men er nok greit å gå ut og se etter en «ekte» taxibil. En ekte taxi betalte vi 125 zlotos for. Hadde en fantastisk hyggelig ekte taxisjåfør på vei hjem. Han kunne også engelsk, i motsetning til de fleste andre innfødte. Vi fikk visittkortetet hans, legger det ved her. God tur! 😊 Anonymkode: ffd25...923 Bruk Uber eller Bolt Anonymkode: 706cf...a63
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 Det høres helt fint ut. Har selv vært i Gdansk og hadde aldri behov for taxi. Sentrum er ikke så stort, og tog er billig. Anonymkode: 70fe0...863
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 11.20): Da vi var der i forrige uke, ble vi møtt av det vi trodde var en taxisjåfør. I ettertid tror jeg ikke han egentlig var det. Det stod taxi på taket, men bilen var en skraphaug, uten aircondition og han hadde heller ikke kortterminal. Betalte 100 zlatos og kom frem, men er nok greit å gå ut og se etter en «ekte» taxibil. En ekte taxi betalte vi 125 zlotos for. Hadde en fantastisk hyggelig ekte taxisjåfør på vei hjem. Han kunne også engelsk, i motsetning til de fleste andre innfødte. Vi fikk visittkortetet hans, legger det ved her. God tur! 😊 Anonymkode: ffd25...923 Vi var i Krakow,brukte en app,uker.Kjørte taxi i 20 min for 40 zloty (vi ble lurt av et par stk,ba om prisen før vi satte oss inn. Anonymkode: e672b...43d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #16 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi var i Krakow,brukte en app,uker.Kjørte taxi i 20 min for 40 zloty (vi ble lurt av et par stk,ba om prisen før vi satte oss inn. Anonymkode: e672b...43d Uber Anonymkode: e672b...43d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #17 Skrevet 5. juli 2023 Bruk Uber. Trygt og billig. Brukte det da vi var der både som familie og jeg alene med min datter. Hvis ikke dere skal spise på fancy restaurant så holder budsjettet ditt fint. Vi var 2 voksne og 3 barn (tenåringer) og utenom fly og hotell brukte vi 6000-7000kr på mat, drikke ( ikke alkohol) litt shopping og annet. Dette for 3 hele dager. Dette var i november, så mulig prisene har økt noe pga inflasjon og svak krone. God tur 😊 Anonymkode: 91d1a...97b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #18 Skrevet 5. juli 2023 Takk for masse gode tips dere, helt supert 🤗 Nå spør jeg mulig dumt for jeg har null erfaring med Uber, hvordan bruker jeg det i Gdansk, eller hvordan bruker jeg det i det hele tatt? 😂 Anonymkode: 41509...420
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for masse gode tips dere, helt supert 🤗 Nå spør jeg mulig dumt for jeg har null erfaring med Uber, hvordan bruker jeg det i Gdansk, eller hvordan bruker jeg det i det hele tatt? 😂 Anonymkode: 41509...420 Jeg har brukt Bolt. Det er likt Uber. Du laster ned app og registrerer deg. Legger til kort. Det beste er å legge til kredittkort. Når du trenger bil taster du inn hvor du skal. For eks fra flyplass til Holiday inn hotell. Så får du opp biler som er tilgjengelig, hvor langt unna de er, hvor de og pris. Det står også hvilken bil de kjører, navn på sjåfør og tilbakemelding på sjåføren. Når du har valgt den du vil ha, trykker du på den og ser om de tar på seg oppdraget. Hvis de godtar så ser du på kartet hvordan de beveger seg mot deg. Det hele er veldig enkelt. Jeg brukte det for jeg følte det var trygt. Hvis noe skjer så har en all info på sjåføren, det har en ikke i vanlig taxi. Slipper å prute på priser og betale på slutten, det hele går automatisk via appen. Også er det billigere. Du kan laste ned appen og prøve deg litt frem på forhånd. Sålenge du ikke godkjenner tur så kan du se hvordan det fungerer og priser. Legger ved turen min fra flyplassen til hotel Puro. Anonymkode: 91d1a...97b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 11.20): Da vi var der i forrige uke, ble vi møtt av det vi trodde var en taxisjåfør. I ettertid tror jeg ikke han egentlig var det. Det stod taxi på taket, men bilen var en skraphaug, uten aircondition og han hadde heller ikke kortterminal. Betalte 100 zlatos og kom frem, men er nok greit å gå ut og se etter en «ekte» taxibil. En ekte taxi betalte vi 125 zlotos for. Hadde en fantastisk hyggelig ekte taxisjåfør på vei hjem. Han kunne også engelsk, i motsetning til de fleste andre innfødte. Vi fikk visittkortetet hans, legger det ved her. God tur! 😊 Anonymkode: ffd25...923 Zlatos og zlotos - hvilket land er det du har besøkt ...? I Polen bruker man valutaenheten złoty (l-en med strek over uttaler man som en kort u). For øvrig er złoty blitt betraktelig dyrere i takt med svak krone; mens man tidligere regnet med 2 kroner for 1 złoty (07.03.2022 var kursen 1,98), er den nå over 2,60. Anonymkode: f254d...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå