Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første gang her, skal etter planen gå en hard fjelltur i bratt terreng. Har gått turen før, men nå er jeg 7 uker på vei. Noe jeg bør tenke på?

Anonymkode: 59383...36d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Turen tar omtrent 10 timer, man blir sliten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Turen tar omtrent 10 timer, man blir sliten

Du er ganske godt trent da?

Anonymkode: 1bb90...986

AnonymBruker
Skrevet

Få i seg nok drikke og hvile innimellom🤷‍♀️

Anonymkode: ec250...c43

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting spesielt du trenger å tenke på om du er i form.

Anonymkode: 919af...d5b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Lev som normalt. Er det vanlig for det å gå turer så hmkan du fint gjøre det hele svangerskapet også  jeg gikk Besseggen når jeg var 8 mnd gravid med første. Og med nr to litt enklere turer fordi jeg hadde en på 1 år på ryggen. 

Anonymkode: 737da...f5e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke veldig godt trent, men har gått turen flere ganger før. Ingen problem, men man blir sliten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke veldig godt trent, men har gått turen flere ganger før. Ingen problem, men man blir sliten

Hva er du bekymret for? Du kan leve som normalt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du føler deg frisk nok, hvorfor ikke? Jeg gikk selv en krevende fjelltur da jeg var 6 uker på vei, men kort tid etter ble formen mye verre, og gikk knapt ut av huset de neste 8 ukene. 

Anonymkode: ff278...112

AnonymBruker
Skrevet

Hvis formen din tillater det, er det ikke noe problem :) Og om den gjør det, kjenner du best selv.

Jeg hadde ikke klart det i uke 7, da kastet jeg opp etter hvert måltid og var kvalm døgnet rundt. Men i andre svangeskap gikk jeg på fjelltur, ble skikkelig slite, sikkert litt mer sliten enn jeg hadde blitt før svangerskapet, og sov i telt da jeg var i uke 16. Da gikk det kjempefint. I 3. trimester er jeg ikke sikker på om jeg hadde klart det igjen. Da hadde jeg vondt i ryggen og veldig mye kynnere, og det hendte jeg måtte legge meg ned for at de skulle roe seg etter en times rusletur med hunden. Ulendt terreng funket likevel mye bedre enn å gå på asfalt. 

Anonymkode: f92c4...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Du lever som normalt selv om du er gravid 😊

Anonymkode: 73a3e...f4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, da blir det fjelltur. Er nok bare litt stressa etter å ha hørt noen skrekkhistorier om spontanabort, men skjønner nå at jeg overtenker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for svar, da blir det fjelltur. Er nok bare litt stressa etter å ha hørt noen skrekkhistorier om spontanabort, men skjønner nå at jeg overtenker. 

Jeg har aldri hørt om spontanabort på grunn av fjelltur eller normal aktivitet før. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kan aldri tenke meg at noen har spontanabortert på grunn av en fjelltur. Kaaaanskje hvis man har et risikosvangerskap og helst skal holde seg rolig, men ikke om du er frisk. 

Anonymkode: 8bb77...3c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan aldri tenke meg at noen har spontanabortert på grunn av en fjelltur. Kaaaanskje hvis man har et risikosvangerskap og helst skal holde seg rolig, men ikke om du er frisk. 

Anonymkode: 8bb77...3c4

Hvertfall ikke i uke 7 tenker jeg. Om man får komplikasjoner senere er noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kos deg på fjelltur! Det er bare sunt og godt, unn deg gode pauser og god niste. Og gode sko!

Anonymkode: 7c579...6dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du muligheten til avbryt om du blir før sliten? I såfall hadde jeg gått. 

Anonymkode: 937fc...0c4

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Lofoten, og her går man på fjellet til fødselen starter - om man liker og er vant med sånt. 

Jeg kan ikke fordra fjellturer, så jeg hadde nok heller svømt til Bodø enn en 10-timers tur på fjellet 😝 

Anonymkode: cb632...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er naturlig at man etter en spontanabort grubler på hva som kan ha forårsaket det og om det er noe man kunne gjort annerledes. Men sannheten er heldigvis/dessverre at det som oftest ikke skyldes noe kvinnen har gjort eller ikke gjort. Hadde det ikke vært fjellturen så hadde man sikkert grublet frem en annen mulig årsak.

Anonymkode: 9fec8...2cc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen beviser for at trening øker risiko for spontanabort så om du er i form så er det bare å gå fjelltur. Må si jeg er litt misunnelig da for jeg er i uke 9 og mister pusten etter 30 min gåtur 😂

Anonymkode: 67c5e...43b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...