Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca 1 år siden flyttet jeg inn i en ny leilighet, jeg merket allerede da at noen av de nye naboene mine (noen bor vegg til vegg med meg og de på andre siden av veien ca 4-5 meter ifra) var fryktelig nysgjerrig, det var bevegelser bak gardinene og noen kom til og med ut på veranderen og sto og glodde med sauestirr og korslagte armer mens jeg og mine foreldre drev og pakket ut ting fra bilen. Jeg prøvde fra dag 1 å være hyggelig og hilse når jeg møtte dem på veien, men jeg fikk sjeldent noe tilbake så til slutt ga jeg opp. Hun som bor rett over veien har i det siste begynt å demonstrere at hun - av en eller anna grunn - ikke liker meg ved å løpe inn i huset hver gang jeg kommer ut, og har hun bare åpent døra for å lufte ja så blir den smelt igjen. Når hun har eksen på besøk noe som så og si er hver dag og de sitter ute i hagen - dette er faktisk helt sant- og jeg kommer ut og begynner å jobbe i hagen osv så skynder hun seg og skrur opp radioen på full guff fordi jeg ikke skal høre hva de 2 snakker om (som om jeg bryr meg om det:P) men så hører de jo ikke selv hva dem sier så da roper de til hverandre så hele nabolaget hører dem :hoho:

Nå har en av de andre naboene begynt å kryssforhøre meg, graver og spør om alt mulig som "Hvorfor har du ikke type? Hvorfor har du ikke barn? Hvor gammel er du? Osv osv. Jeg trodde først at hun bare var "litt" nysgjerrig fordi jeg var ny og ville bli kjent, men neida, jeg fant fort ut at hun ville få mest mulig informasjon om meg og mitt liv slik at hun kunne spre det videre til naboen rett over veien. Det verste er at hun også legger på ting det hun gjenfortelle, det har jeg fått vite hos noen andre som har snakket med henne. Eksen til den andre nabofrua har i det siste begynt å gå forbi huset mitt og stirrer over gjerdet på meg når jeg jobber ute, ser jeg opp så snur han seg ikke og ser en annen vei slik en normal person ville gjort, neida da leker vi stirre konkurranse helt til han forsvinner ut av syne. Hva synes dere om slike naboer? Jeg har lyst til å ta dette opp med dem, men da blir det vel bare verre.... :(

Anonymkode: 376eb...bc1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wow!! Denne var drøy. 
hvis dette er sant tror jeg kanskje jeg ville konfrontert dem. Dette er jo ikke normal oppførsel!

Anonymkode: 77f05...93d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har du ettårsdag for innflytting snart?

Kunne du ha invitert på en liten grillfest i hagen. 

Skrive noe sånt som 

Jeg har snart ettårsdag for innflytting i nabolaget. Og ønsker å invitere mine gode naboer på en liten grillfest med enkel bevertning. Ta med deg egen stol, og noe godt å drikke Pølser og brød fikser jeg. 

Håper du har anledning til å komme. 

Da ser du hvem som kommer også får du muligheten til å snakke med folka selv. Blir du konfrontert med ting du ikke er bekjent med, så svarer du høflig at du ikke skjønner hva de snakker om. Spør og grav litt hos naboene som kommer også. Vis at du er interessert i dem

Anonymkode: e1cf0...4e3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Refreng
Skrevet

Kan de ha psykisk utviklingshemning?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skrive noe sånt som 

Jeg har snart ettårsdag for innflytting i nabolaget. Og ønsker å invitere mine gode naboer på en liten grillfest med enkel bevertning. Ta med deg egen stol, og noe godt å drikke Pølser og brød fikser jeg. 

Da ser du hvem som kommer også får du muligheten til å snakke med folka selv. Blir du konfrontert med ting du ikke er bekjent med, så svarer du høflig at du ikke skjønner hva de snakker om. Spør og grav litt hos naboene som kommer også. Vis at du er interessert i dem

😅🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

😅🙈

?

Anonymkode: f900e...129

Skrevet

De høres veldig merkelige ut. Men rare folk bor jo rundt overalt, så lenge de ikke plager deg ville jeg bare tenkt jaja og ledd litt inni meg. Evt når eksen hennes står og glor på deg over gjerdet, så kan du jo spørre "ka glor du på? Har du fått øynene i julepresang?" 

Og når nabodamen driver med utspørring, så er det innafor å spørre henne tilbake om de samme tingene, evt andre invaderende spørsmål om hennes privatliv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Wow!! Denne var drøy. 
hvis dette er sant tror jeg kanskje jeg ville konfrontert dem. Dette er jo ikke normal oppførsel!

Ja, det er sant... jeg har tenkt på det, kanskje skrive et brev og legge det i postkassen. Men vet ikke om det vil hjelpe.... kanskje det blir verre istedenfor bedre 🫣

Anonymkode: 2528a...232

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skrive noe sånt som 

Det høres ut som en god plan. Men jeg har ikke budd her ett år før slutten av september, kanskje litt sent med grilling i hagen då 😅

Anonymkode: 2528a...232

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare ignorert dem fullstendig. 

Anonymkode: e6f4a...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...