Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en samboer som vurderer meg i alt jeg gjør. Er student og sliter med kronisk alvorlig insomni. Gjør så godt jeg kan, får ikke lenger toppkarakterer. I stedet for å bygge meg opp, heie på meg er det konstant hakking fra han. Jeg fikk en E på en eksamen jeg overhodet ikke hadde noe grunnlag for å bestå. Vært mye sliten og lite søvn i lengre periode nå. Burde egentlig ikke tatt eksamen, men gjorde det fordi jeg håpet på å få det unnagjort. Ble ikke veldig glad men kan leve med bestått emne. Samboer derimot gikk helt ned i kjelleren, fredagen ble ødelagt. Jeg ble kjeftet huden full og alt var galt med meg. Han mener at dette er for flaut og noe jeg burde ta opp igjen.

Gadd ikke å være hjemme mer. Var for sliten til å kjøre hjem til foreldrene mine, ba faren min om å hente meg i går kveld. Orker ikke å reise hjem igjen før jeg har tatt en alvorsprat med samboer. Hva er riktig kur for sånne samboere? 

Er det virkelig meningen å forvente toppkarakterer av mennesker som sliter med alvorlig insomni og som ikke har sovet på flere dager rett før eksamen?

Dette var videreutdanning, 30 stp. Skjønner ikke hvorfor han har hengt seg opp i karakteren min, det påvirker oss ikke økonomisk og det er heller ikke slik at vitnemålet skal henges opp på en vegg i A3-størrelse…

Anonymkode: 45dae...e70

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt merkelig ut å kjefte på deg her. Virker som han ikke tror du er syk. 

Det er også vanlig at folk får dårligere karakterer på videreutdanning fordi folk tar det ved siden av jobb. 

Jeg hadde tatt en god pause fra samboerskapet. Har slitt med kronisk sykdom selv og har nulltoleranse for kjærester som ikke respekterer helse, støtter meg og klarer å se ting i større perspektiv. Fikk evig nok av dårlige mannfolk med eksen. 

Håper du får hjelp for helseplagene og ikke minst ei god natts søvn. 

Anonymkode: 7a417...ec8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Riktig kur for sånne samboere er brudd. Hvorfor i alle dager vil du være sammen med en fyr som bare trykker deg ned? 

Anonymkode: d8932...a0f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Riktig kur for sånne samboere er brudd. Hvorfor i alle dager vil du være sammen med en fyr som bare trykker deg ned? 

Anonymkode: d8932...a0f

Det blir en alvorsprat og så brudd om han ikke klarer å skjerpe seg. Hva skal han med en A i et emne som ikke påvirker han i det hele tatt.. Det blir for dumt. Dette tar kaka, enten skal han slutte med det tullet eller så er er vi ferdig med hverandre. Blir så innmari lei meg, han av alle burde visst bedre..

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres helt merkelig ut å kjefte på deg her. Virker som han ikke tror du er syk. 

Det er også vanlig at folk får dårligere karakterer på videreutdanning fordi folk tar det ved siden av jobb. 

Jeg hadde tatt en god pause fra samboerskapet. Har slitt med kronisk sykdom selv og har nulltoleranse for kjærester som ikke respekterer helse, støtter meg og klarer å se ting i større perspektiv. Fikk evig nok av dårlige mannfolk med eksen. 

Håper du får hjelp for helseplagene og ikke minst ei god natts søvn. 

Takk for godt råd! Ja, tok emne ved siden av fulltidsjobb og kronisk alvorlig insomni. Er stolt av meg selv for at jeg i min situasjon i det hele tatt klarte å fullføre studieløpet.. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for godt råd! Ja, tok emne ved siden av fulltidsjobb og kronisk alvorlig insomni. Er stolt av meg selv for at jeg i min situasjon i det hele tatt klarte å fullføre studieløpet.. 

Han burde være både stolt av deg og støtte deg i å finne ut av helseproblemene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ivertfall kraftig tydeliggjøre skillet imellom ditt liv og din business, og hva som er del av samboerskapet.

Om du tar videreutdanning, og hvilken karakter du får på eksamen, er din business. Han har ikke noe med det. Han oppfører seg som en dårlig far.

Og kanskje ikke få barn sålenge han driver på sånn..

Anonymkode: 75859...991

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og du henger her på kg?

Anonymkode: 2c7de...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Du burde forresten be fastlegen om immovane så du går hjelp tiln sove før eksamen o.l

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tidligere en indre kritiker, som forsura livet til de rundt meg. Fordi jeg var så kritisk til meg sjøl, ble jeg veldig kritisk til alle andre. Du skulle sett sønnen min en dag vi hadde besøk, og besøket ikke lagde maten slik jeg hadde tenkt (men ikke kommunisert). Sønnen min etterlignet meg slik jeg var før, og gjorde narr av besøket. Fordi jeg hadde endra meg, sa jeg bare: han gjør så godt han kan. 

Sønnen min fikk hakeslepp. 

Problemet er din samboer og ikke deg. 

Anonymkode: 6dc24...2c5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du henger her på kg?

Hva er galt med kvinneguiden? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor tar du da dette emnet? Vitsen må jo være å lære noe?

Anonymkode: 554d5...c5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tar du da dette emnet? Vitsen må jo være å lære noe?

Anonymkode: 554d5...c5b

Da jeg begynte på studiet i høst hadde jeg det mye lettere, og trodde at det skulle gå bra. Fikk insomni, klarte å komme meg i mål men ikke med karakter jeg helst vil ha. Har selvfølgelig lært en del..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det riktige (og beste for deg selv) er at du gjør det slutt med ham! Hadde han virkelig brydd seg om deg hadde han gidd deg ros og støtte, uansett karakter. Nei, kom deg vekk fra det greiene der, jaggu ikke mye å samle på spørr du meg! 

Anonymkode: 1f4e6...991

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet

Påvirker karakteren din fremtidsplaner dere har sammen? For eks påvirker det om du kan få jobb? I så fall kan jeg forstå at han gikk i kjelleren, selv om det selvsagt er 100% feil å reagere som han gjorde. Men med mindre karaktern ikke påvirker han i det hele tatt, så skjønner jeg ikke greia. Har han for vane å kjefte? Når kjefter han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...