Gå til innhold

Eneste i kompisgjengen som ikke er invitert i bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ville nok sendt han en melding.

Selv glemte jeg å invitere min egen bestevenninne en gang i arrangementet jeg hadde laget til min egen bursdag. Fant det ut ved at jeg sendte henne en melding med liste over de jeg hadde invitert og spurte henne om det var noen hun kom på jeg hadde glemt å legge til, da jeg følte jeg hadde glemt noen. Hun lo godt da hun så at det var henne jeg hadde glemt. Det var ikke vondt ment og hun synes det bare var skikkelig morsomt, nettopp fordi hun vet hvor vimsete jeg er noen ganger.

Poenget med å fortelle dette er at det ikke nødvendigvis at TS ikke er invitert, det kan rett og slett være en forglemmelse oppi alt styret med bryllup, at invitasjonen har blitt sendt til feil adresse eller helt andre ting. 

Anonymkode: 7f53f...72e

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette stemmer ikke.

Men posten er kreativ, det skal de ha, når korrekt adressert pakke, får ny adresselapp av posten, med nytt navn (riktignok et som lignet på det korrekte), ny adresse i stikk motsatt ende av landet. Og ja, pakken var tydelig merket med avsender også, så det hadde kanskje vært enklere å sende pakken tilbake til avsender. Seks uker tok det å sende en brevpakke som skulle komme frem etter 1-3 dager, iflg. posten selv. Og eneste grunnen til at den til slutt kom frem var fordi mottaker posten mente heller skulle få pakken var ærlig nok til å kontakte avsender.

De fleste har vel også hørt hvor ekstremt mye av posten som skal scannes til Nav som forsvinner. Post som ofte inneholder sensitive opplysninger...

Til Ts - jeg ville spurt en av de andre i gjengen, eller brudgommen direkte. Dere er en vennegjeng på 8, og om brudgom velger å be 6 av de 7 andre, så er det virkelig dårlig gjort å "be" alle sammen på felleschatten dere har! I så fall er brudgommen en dårlig venn generelt, med lite forsåelse for andre menneskers følelser. Forhåpentligvis er dette bare en hendig glipp. Så kontakt en av de andre eller brudgommen selv og få det avklart. Oppdater gjerne :)

Men det gjøres mye merkelig av enkelte. Jeg er, eller trodde jeg var, i en venninnegjeng. På et av våre treff foreslo en av de andre at vi måtte ta en hyttetur, alle var enige, vi diskuterte hva vi skulle gjøre, når det skulle være osv. Og så kom plutselig den som foreslo turen med ny informasjon, at det selvfølgelig bare var for de med partner. Jeg er singel, så jeg ble dermed brått av-invitert, uten at hun sa det direkte til meg. Ingen av de andre sa noe heller. Helt greit at de reiser på partur, men måten det blir gjort på, å avtale det og tilsynelatende inkludere alle, for så å si at neida, bare de med partner er bedt, det synes jeg er dårlig av dem. En ting var den som inviterte, men det er også dårlig gjort at ingen av de andre sier noe som helst i situasjonen, for det var tydelig at flere av dem ble flaue, og likevel fortsatte de bare å avtale videre hva de skulle gjøre. Lite forundrer meg lenger når det gjelder hvor tanketomme og smålige enkelte kan være.

Anonymkode: cc692...eba

Jo, det jeg skriver stemmer. Jeg jobber som sagt for Posten og det gjør ikke du.

Anonymkode: a8074...06b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Da jeg skrev denne posten lagde jeg en konto jeg ikke lenger husker innlogging til. Måtte dermed opprette en ny profil for å legge inn svaret med hva konklusjonen ble. Blir nok ikke å svare mer på denne posten.

Kort forklart er jeg ikke invitert, mine kompiser vet at jeg har slitt mentalt og med psyken etter hendelser i jobben. Dette hadde bruden og fått vite om å konkludert med at det var best at jeg ikke kom. Litt sårende, men det er hva det er.

Anonymkode: 6ce5b...c15

• Liker 4
  • Hjerte 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da jeg skrev denne posten lagde jeg en konto jeg ikke lenger husker innlogging til. Måtte dermed opprette en ny profil for å legge inn svaret med hva konklusjonen ble. Blir nok ikke å svare mer på denne posten.

Kort forklart er jeg ikke invitert, mine kompiser vet at jeg har slitt mentalt og med psyken etter hendelser i jobben. Dette hadde bruden og fått vite om å konkludert med at det var best at jeg ikke kom. Litt sårende, men det er hva det er.

Huff, det var skikkelig trist. Klem til deg ❤️ Og den kompisen hadde jeg glatt kuttet kontakten med. Hvem trenger slike venner. 

Anonymkode: 5fcb8...a9e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri latt partneren min bestemme over hvilke av MINE venner som fikk komme i bryllupet, da det er mitt bryllup også. For en kjærring og en tøffel! Blir skikkelig sur på dine vegne.

Anonymkode: 74dbc...82a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Huff da, synd at kompisen din gifter seg med en megge. Du får trøste deg med at det er verre for ham enn for deg i lengden. 

Anonymkode: b74da...f47

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morten1 skrev (På 17.7.2023 den 11.39):

Tenker det er helt fair å spørre i felleschatten om noe som "Hei, lurer på dato og tid for bryllupet" når det prates om bryllupet i chatten. Hvis ingen svarer deg så vet alle at du ikke er invitert fra før av. Hvis noen svarer så vet de ikke. Hvis den som skal gifte seg svarer så er det sterke indikasjoner på at du er invitert men ikke fått invitasjon (borte i posten etc)

Hvis noen andre spør i chatten at det står på invitasjonen du har fått. sier du at du ikke har fått invitasjon og at den sikkert har blitt borte i posten med tanke på bytte av adresser etc. 

Om den som skal gifte seg reagerer negativt på at du spør så ville jeg bare sagt at det er like usmakelig å poste om ett bryllup i en felles chatt når ikke alle er invitert, altså hvem gjør slikt? 

Denne logikken skjønte jeg ikke. Hvis ingen svarer så er det ikke sikkert de vet noe!? Da må TS igjen lure på hvorfor ingen svarer. Sånne kommentarer kan også koke bort i kålen og de kan tenke at invitasjonen kommer e.l.

AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 12.51):

Liker at alle i tråden går ut fra at TS bevisst ikke er invitert. 😅 

Jeg synes i hvert fall det høres rart ut at du er med i gruppechatten der de diskuterer bryllupet, dersom du bevisst er ekskludert. Kan jo hende det har skjedd en glipp. Jeg ville iallefall sjekket det før jeg antok at jeg faktisk ikke var invitert. 

Om du vet hvem som er forlover kan du jo spørre ham, eventuelt få en annen i gjengen som er nær brudgommen til å spørre. Eller spørre rett ut selv om du tør. 

Anonymkode: 4831a...895

Det er ikke alle som tar utgangspunkt i det nei, leser vi samme tråd?

moff skrev (På 25.7.2023 den 21.11):

Seriøst? Er det sånn voksne folk håndterer å ikke bli invitert? Er denne tankegangen normal? 

Helt normalt å ta kontakted noen andre enn brudgommen ja, det blir ofte mindre drama av det fordi det skaper mindre press på brudgommen slik. Der er et godt tips å spørre en av de andre inviterte.

...

Jeg synes brudgommen er svært ufin mot deg TS. Såpass ufin at jeg virkelig håper det er en invitasjon til deg som ligger på gulvet på postsorteringsanlegget, på bakken der hvor postbilen har kjørt, at invitasjonen er stjålet fra postkassen din av noen unger eller lignende. Hvis du faktisk er ekskludert så hadde jeg skrevet i chatten at jeg melder meg ut fra den spesifikke chattegruppen fordi du ikke er invitert og det er sårt. Hvis du virkelig er et bedre menneske enn dette så kan du spørre når vielsen er og si at selv om du ikke er invitert til festen så ønsker du gjerne å komme i kirka/rådhuset. Den siste vil stikke mest for brudgommen, hvis han eier samvittighet. Noe han kanskje ikke gjør hvis det stemmer at du er ekskludert dessverre. Men da viser du at du er et bedre menneske enn dem uansett.

Anonymkode: ff5c4...df1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så de tråkker på noen som ligger nede. Kanskje bra du ikke skal i bryllupet til sånne drittfolk.

Selvfølgelig, har du vært voldelig eller utagerende så kan man jo på en måte forstå det, men da tar man en skikkelig prat med deg!!

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så de tråkker på noen som ligger nede. Kanskje bra du ikke skal i bryllupet til sånne drittfolk.

Selvfølgelig, har du vært voldelig eller utagerende så kan man jo på en måte forstå det, men da tar man en skikkelig prat med deg!!

Tja, jeg må innrømme at jeg synes det kommer litt an på hvordan disse psykiske vanskene arter seg. Hvis det f.eks. er snakk om at han blir veldig utrivelig/vanskelig i fylla, men likevel drikker, selv om han vet hvordan han blir, da skjønner jeg at han ikke blir invitert. Og så tviler jeg på at det kun er brudens avgjørelse. Antar at brudgommen vet hva som kan skje, og har tatt avgjørelsen ut fra det.

Anonymkode: 2b779...2ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg blir ikke å svare mer etter dette, men her klarte jeg ikke å la være. Ser det er så mange som tenker med en gang at jeg enten drikker meg for full eller er utagerende.

Jeg har aldri vært utagerende på en sosial sammenkomst, sist jeg lagde bråk eller var voldelig på en eller annen måte utenom jobb/trening var nok ungdomsskolen. Dritings har jeg heller ikke vært på nesten 10 år når vi var russ.

Årsaken her er kun at jeg reagerer på lyd og kommer ikke helt i festhumør om jeg ikke drikker meg full, som jeg aldri gjør. Og dermed ender opp som en festbrems.

/

• Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist lesning ts, da vet du i alle fall at brudgommen er en drittsekk som ikke står opp for vennene sine. Jeg hadde passet på å informere resten av gjengen om hvorfor du ikke er invitert, og gitt et stikke for all fremtid når noe skjer som kan være i samme gate. "Trist å høre at dere opplevde xxyz, ikke fortell det til Peder, for da ekskluderes du fra hans krets". Syns du kan høre med de andre om de ønsker å møtes i romjulen når dere er hjemme, gjør det gjerne i gruppechatten så brudgommen må forsvare sin elendige oppførsel. "Jeg har veldig lyst å treffes i romjulen, men kommer jo ikke til å møte dere i bryllpet til Peder siden jeg ikke er invitert. Vil dere andre treffes der og slik f.eks den dagen?" Og så lar du situasjonen utfolde seg. Garanterer at noen kommer til å fortelle brud og brudgom hvor skapet skal stå om de er skikkelige venner. han brudgommen hadde jeg dog strøket fra vennelista. 

Anonymkode: 1ee08...5b9

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 8.27):

Jo, det jeg skriver stemmer. Jeg jobber som sagt for Posten og det gjør ikke du.

Jeg fikk et brev til en annen person, to ganger. Alt var feil. Navnet, adressen, alt. Selvfølgelig skjer det.

Anonymkode: d4d0f...67d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 8.27):

Nei det stemmer ikke!

Anonymkode: 9801b...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Herregud så slemt! De burde skamme seg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 6.14):

Jeg ville alliert meg med en i gjengen utenfor selve gruppechatten slik at han kan ta spørsmålet videre fra deg til de andre og slik at det npr brudgommen i dette tilfellet. Kan hende det er en misforståelse! Hvis det ikke er det, så vær forberedt på det - men du har god tid til å undersøke.

Anonymkode: 82792...222

Enig, Spør en av de andre gutta om de kan spørre da du er forvirret siden brudgommen skrev i chatten deres "stor fest".

Håper det er en misforståelse, men til forsvar så ER det vanskelig med bryllup grunnet alle man ønsker å invitere. Dog her syns jeg det er dårlig om du er den eneste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamiamia skrev (Akkurat nå):

Enig, Spør en av de andre gutta om de kan spørre da du er forvirret siden brudgommen skrev i chatten deres "stor fest".

Håper det er en misforståelse, men til forsvar så ER det vanskelig med bryllup grunnet alle man ønsker å invitere. Dog her syns jeg det er dårlig om du er den eneste :(

Han er ikke invitert og blir ikke invitert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har dem helt klart og tydelig vist at du ikke er enn venn. Det med mental helse unnskyldningen er sikkert bare en løgn.

Anonymkode: f02da...3cd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å lese at du faktisk ikke er invitert.

Jeg husker vi også hadde noen få eposioder fra da mange begynte å gifte seg at noen gruet seg til han ene som alltid ble så full osv. Også måtte de andre passe på...

Men utestengelse er faktisk ikke ok :(

Klem til deg!

Endret av miamiamia
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dømmende gjort å bare bestemme seg for at du ikke takler det så da får du ikke muligheten til å forsøke heller. Jeg hadde avskrevet både han og henne som venner. Hva i all verden er det de tror om deg?

Anonymkode: f2cca...47f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så leit… Jeg trodde det var godt kjent at folk som sliter psykisk skal bli inkludert på samme måte som alle andre. Og at det er den som sliter som skal bestemme om de orker å delta/ hvor mye de orker å delta…

Hadde jeg vært deg ville jeg sagt dette til kompisen, at du ble såret av å bli ekskludert og at det må være opp til deg å bestemme om du kan håndtere situasjonen eller ikke.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...